Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 22:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: DAC til 2000-3500 kr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Den nye Cambridge DAC er netop blevet kanontestet i "HiFi Choice. Her vinder den bl.a. over den 4 gange så dyre PS Audio DLIII. Den udnævnes også til årets hifi-produkt.
Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

http://www.hificable.dk/shop/index.php?page=shop.product_det ails&flypage=shop.flypage&product_id=226&category_id=23&manu facturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=49

Hvad med denne her. Det var min, før jeg købte Stello DA220mk.2 og jeg synes den gør det glimrende. Især til den pris...

Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Flere anmeldelser af Cambridge Dacen.
http://www.cambridgeaudio.com/product_reviews.php?PID=320&am p;Title=Press+reviews

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 22:36 | IP-adresse registreret  

Den Cambridge ser da bare super lækker ud! Den overvejer jeg kraft. :)

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 November 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Sidste nyt om Cambrigde DacMagic:

Lancering er udsat til starten af december.

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

http://www.hifi4all.dk/ksb/annonce.asp?id=96162&msg=1

Bedre end Cambridgen tror I?

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:

http://www.hifi4all.dk/ksb/annonce.asp?id=96162&msg=1

Bedre end Cambridgen tror I?

Har haft den. En rigtig fremragende DAC der kan løfte lyden betragtelig. Solgte den i sin tid , da jeg havde brug for flere inputs. MF har 1 coax og 1 optisk indgang. Om den så er bedre end Cambridge´en, kan jeg af gode grunde ikke sige, da den jo ikke er i handlen endnu.

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2008 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Oh det var lidt småt med i/o så. Men det er okay til computeren og DVD-afspilleren, så har forhåbentlig ikke behov for mere. Det eneste jeg har mod Cambridgen er, at den er ny, så man kan ikke finde den brugt og spare penge! :P Forestiller mig der er mere ydelse at hente på brugtmarkedet selvom Cambridgen måske er et godt value for money produkt.

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:
Oh det var lidt småt med i/o så. Men det er okay til computeren og DVD-afspilleren, så har forhåbentlig ikke behov for mere. Det eneste jeg har mod Cambridgen er, at den er ny, så man kan ikke finde den brugt og spare penge! :P Forestiller mig der er mere ydelse at hente på brugtmarkedet selvom Cambridgen måske er et godt value for money produkt.

Spare penge!!!!  Cambridge´en koster nu "kun" 1500,- når den lander i butikkerne. Det er immervæk lavere end selv en brugt MF. Og 1500,- til en DAC rækker nu ikke specielt langt. Personlig ville jeg da vente på en Cambridge grundet flere inputs. (inkl. USB).

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Den står da til 200 pund, og med det typiske tillæg til forhandlere osv, regnede jeg egentlig med 2500-3000 kr. Om alle omstændigheder forstår du jo nok godt hvad jeg mener, man får mere for pengene ved at købe brugt. - Dét kan du ikke modsige. Så hvis vi kommer tilbage til det relevante, så har jeg læst mig frem til, at den MF skulle være meget god, og nok alligevel en klasse bedre end Cambridgen.

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 November 2008 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Hvis du er lidt fiks på fingrende er dette vist kongen nu om dage.

http://www.twistedpearaudio.com/digital/buffalo.aspx

Jeg har den ikke selv. Jeg har en Numerik.

Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:
Den står da til 200 pund, og med det typiske tillæg til forhandlere osv, regnede jeg egentlig med 2500-3000 kr. Om alle omstændigheder forstår du jo nok godt hvad jeg mener, man får mere for pengene ved at købe brugt. - Dét kan du ikke modsige. Så hvis vi kommer tilbage til det relevante, så har jeg læst mig frem til, at den MF skulle være meget god, og nok alligevel en klasse bedre end Cambridgen.

Naturligvis får mere mere for pengene ved brugtkøb (ingen modsigelse der). Og MF er muligvis klasser bedre end Cambridge (men det ved man jo først selv når man har testet den) Og de 200 pund er korrekt. Men interessant nok vil den komme til at stå til 1499,- i butikkerne herhjemme. (det er den pris jeg har fået opgivet, sååå)

Physis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 November 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Jeg vil anbefale NuForce Icon:

Det er en kombineret forstærker/DAC, og bliver omtalt som et såkaldt "Desktop System" - hvad der ikke umiddelbart giver associationer i retning af seriøs HIFI. Heri ligger den hæmsko, at mange (retteligt) kan føle sig foranlediget til at afskrive produktet som en del af et fuldbyrdet alternativ til en signalkilde, både fordi det sælges som en (luksus-)løsning til PC'en, men også fordi apparatet sælges for ialt knap 1900,-.

Det bringer i berøring, at HIFI-kulturen for en stor del er befængt med en vis enertieffekt(et udtryk for vane/fordom, tykpandethed, etc.) som forhindrer nye, og ikke mindst lydmæssigt forbedrende tiltag i at udbrede sig. Der kan hurtigt observeres en portion vantro når produkter udenfor priser i typisk high-end regi hævdes at spille om kap med deres dyrere søskende, og det gør kun ondt værre hvis disse nye "udfordrere" bliver sat i forbindelse med PC-lyd. Jeg erindrer i hvertfald skepsis, men dog åbenhed da jeg blev præsenteret for den lille NuForce som et bud på vellyd i mit anlæg.

Det sagt, så synes jeg ikke der skulle meget til før jeg ved "selvlyt" kunne forvisse mig om, at NuForce Icon byder på noget helt specielt. Det skal nævnes, at jeg i mit setup kun bruger den som DAC der via et USB-kabel er forbundet til min Vista-baserede bærbare comp., og altså derfor trækker musikken fra en harddisk og ikke som typisk fra et CD-drev. Heri ligger angiveligt også en væsentlig fordel, at hente sin musik fra en harddisk, og det er som sådan jeg vælger at anbefale løsningen med NuForce Icon. Desuden bydes herigennem på en helt ny form for brugerinterface, med yderst vanedannende følger i kraft af den udvidede og nemmere tilgang til sit musikbibliotek.

Ovenstående kan nemt komme til at lyde som en salgstale, men jeg har egentlig blot på sinde, at ville indvie andre i det lydmæssigt fortræffelige og billige! ved anvendelse af (f.eks) NuForce Icon i en seriøs HIFI-konstellation som DAC, samt bare i det hele taget bringe lys over muligheden for fremragende lyd hentet fra en harddisk. Tro mig, der ventede en overraskelse af de største da jeg for første gang oplevede potentialet ved denne løsning. Jeg mindedes ikke tidligere at have oplevet samme flow, varme, opløsning, åbenhed og naturlighed; Jungson's DA CD-2, som går for at være et af de bedre bud på en CD-afspiller under kr. 10.000, kom i mine ører klart til kort her.

Slutteligt blot en opfordring til åbenhed omkring denne mulighed for afspilning af musik i meget høj kvalitet, uden det skal opfattes som om, at jeg i denne specifikke tråd finder anledning til at understrege dette. Der er utroligt meget at hente ved PC-baseret lyd, og det til få penge! Lad ørerne vurdere, noget der ofte bringer megen teoretiseren og diskussion til skamme...

Mvh.
Til top Vis Physis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Physis

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Physis - Hold da op, det kan man da kalde en engageret anbefaling. Hvor mange andre DACs har du hørt? Det vil jo være dejligt hvis du havde et sammenligningsgrundlag.

Du har ret i, at så snart "PC" indgår i produktnavnet eller nævnet nogenlunde kohærent med selvsamme, så fører det éns tanker over på ustilet design, overdrevne specifikationer og skuffende ydelse, og jeg må tilstå af den Nuforce i hvert fald lever op til min første fordom.

En indbygget forstærker liggende så tæt op ad DAC'en, forestiller jeg mig, kan give støj.

JulesPitt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Sendt: 06 November 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har selv købt NuForcen, og den spiller simpelthen så englene synger. Jeg bruger den som USB DAC på Vista-baseret stationær, og jegbruger heller ikke forstærkerdelen (som i øvrigt slås fra, når DAC'en kobles til en forstærker... derfor heller ingen støj af nogen slags her. Jeg tvivler nu også på, at det vil opstå ved aktiv brug af den indbyggede forstærker, men har altså ikke afprøvet det).

Jeg havde selv samme skepsis som Physis nævner omkring Hi-Fi-lyd over PC'en - og da især når komponenten omtales som en desktop-komponent -, men al skepsis bliver gjort til skamme. Jeg spiller med Peak Consults InCognito-højttalere, som godt nok ikke er decideret afslørende mht. signalkvalitet, men som tilgengæld yder ekstremt flot, når signalet er af høj kvalitet, og her er lyden altså virkelig i top. Dybdeperspektiv, stramhed i bunden, velopløsthed og hul-igennem er helt klart prædikater, der har sin berettigelse. Derudover er den en helt ekstrem ro i lydbilledet. Når man hører lyden, tror man, at der er udsalg til halv pris...og i øvrigt at der mangler et nul. I sh*t you not.
Til top Vis JulesPitt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JulesPitt

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2008 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Er godt nok ekstremt skeptisk for den Nuforce, synes den ligner noget pop fra Apple.  Har svært ved at forestille mig den yder bedre end den Musical Fidility? Nogen der rent faktisk har hørt den Nuforce og andre gode DACs?

JulesPitt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2008 kl. 23:52 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår godt din skepsis - jeg havde det på samme måde selv, da jeg belv præsenteret for forslaget. Jeg kan kun sige, at efter et par timers indbrænding, så giver lyden al den dokumentation, man måtte ønske.

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

JulesPitt skrev:
Jeg forstår godt din skepsis - jeg havde det på samme måde selv, da jeg belv præsenteret for forslaget. Jeg kan kun sige, at efter et par timers indbrænding, så giver lyden al den dokumentation, man måtte ønske.

Har du hørt andre DACs du kan sammenligne med? Er lidt vild med, at der er head-phone ud på Nuforcen. Kunne jeg godt tænke mig!

JulesPitt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 November 2008 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Hej Bjarke

Nej ikke rigtig - jeg har helt og holdent holdt mig til CD-afspillerløsningen indtil videre, da jeg har været meget skeptisk til "computer-hi-fi". Så Nuforce'en er min første DAC.

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2008 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

JulesPitt skrev:
Hej Bjarke

Nej ikke rigtig - jeg har helt og holdent holdt mig til CD-afspillerløsningen indtil videre, da jeg har været meget skeptisk til "computer-hi-fi". Så Nuforce'en er min første DAC.

Hehe det er vi helt enige om. Men nu synes jeg ikke man kan sige, at en DAC partou er computer hi-fi".

Nogen der kender denne:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=96368

? Synes at have hørt meget godt om Beresford.

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes