r-l-b skrev:
Nu kassette stafetten er slut kan vi vel starte spolestafetten op - den er dog lidt mere kompliceret - men hvis i nu melder tilbage på hvilke formater i har så kan vi prøve at udvikle det herfra:maks 7"4 spors 3½ 4 spors 7½4 spors 15 2 spors 3½
2 spors 7½
2 spors 15
10"4 spors 3½
4 spors 7½
4 spors 15
2 spors 3½
2 spors 7½
2 spors 15vi taler om alm. bredde bånd som de Akai, Sony, Revox etc. bruge på deres konsumer maskiner - ikke brede studie båndGør gerne lidt reklame i andre tråde til de der har spolemaskiner men måske ikke har set denne trådJeg vil fotsat foretrække at kilden er LP, masterbånd, liveoptagelser etc. men sidder der en CD entusiast med en spolebåndmaskine uden pladespiller kan hun godt være med.Janils nævner at man kunne lave et two take, med forskellige pickupper - det bliver nok for kringlet for undertegnede da min revox b790 er den ledes pladespiller at skifte pickup på , men ideen er givet videre ps. der burde vist ikke stå ½ alle steder men jeg kan ikke lige hitte de andre brøker og måske skal der stå et ½ efter 10" ? men i ved hvad jeg mener
|
|
|
Jeg kan klare
1/4'' i alle størrelser op til og med 12,5''. 2 og 4 spors stereo. 4 hastigheder. Mono Stereo.
1 7/8 ips (4,76 cm/s), kun 4 spors stereo.
3 3/4' ips (9,5 cm/s), både 2 og 4 spors stereo.
7,5 ips (19 cm/s), både 2 og 4 spors stereo.
15 ips (38 cm/s), både 2 og 4 spors stereo.
Jeg har rimeligt sikkert mulighed for at kopiere imellem formater og duplikere flere af samme slags til de som ønsker.
Bånd materiale.
Jeg har desværre ingen masters i denne kvalitet. Men jeg har originalt udgivede spolebånd fra usa udgivet før 1972, hvilket kunne være interessant i nogle sammenhænge (mange af dem var faktisk ikke så gode, jeg har dog erfaring med at de ældes BETYDELIGT bedre end vinyl udgaverne) og en radio promo med Stones i 7,5 ips 2 spors.
Vinyl materiale.
Jeg har på vinyl enkelte promo plader, hvoraf den mest interessante er Kind Of Blue.
Live materiale.
Der er en del bands som kunne være interessant at optage hvis nogen af os har muligheden for at :
- Flytte på udstyr og båndoptager.
- Sætte mikrofoner op.
- Ikke belaste hverken crew, spillested eller kunstner unødigt.
- Indhenter tilladelse fra kunstneren.
Jeg kunne godt leve med et live sæt af Bli'Glad. Eller at vi overtaler CBS til at udsende Sebastians live plade I Montmartre fra sidst i 70erne i form af spolebånd til interesserede imod et vederlag til CBS - eller hvem som har rettighederne. Det åbner også mulighed for at man måske kunne få lov til at høre hele koncerten som jeg formoder er længere end de 10 udgivne numre.
Denne plade er ikke udgivet på CD!!!
Et sted at starte vil være at kontakte Sebastian selv og derfra finde frem til de som idag har masteren og eventuelt hele råmaterialet samt rettighederne til at sælge os kopier.
.....................
To: <mibm@tdcadsl.dk>
Subject: SV: Gammel Sebastian plade på CD
From: "Info" <info@kulturkontakt.dk>
Date: Sun, 23 Dec 2007 22:17:55 +0100
Hej Mikkel,
Den nævnte live-LP er udgået for mange år siden, og er ikke genudgivet
på CD. Så du må forsøge at få din egen vinyl overført til CD, hvis du
vil skåne den gamle LP.
Rigtig god jul.
Mvh
Jerry