Forfatter |
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan v j skrev:
Hej alle.
Jeg var ikke helt sikker på om emnet hører under her....... Men here goes!!
Jeg er blevet ret vild med rørforstærkere, nok grundet deres flotte udseende samt lyd. Lyden husker jeg egentligt som varm og blød, men dette var fra mine unge dage da jeg spille guitar, så jeg er ikke klar over hvordan det vil lyde foran et par højtalere. Så vidt jeg ved er der ikke en forhandler i nærheden af viborg der har sådanne forstærkere så derfor ville det være rart med et info og erfaringer omkring rørforstærker.
En helt anden grund er at min denon 2807 fungere fint i surround men er ikke meget bevendt i stereo. ( Min mening ) Ville det være utopi at bruge flere rørforstærker til evt. et surround setup eller ???
Jeg har kigget lidt på denne http://www.gmsound.dk/ny_side_11.htm men vil jeg kunne bruge den sammen med min denon forstået på den måde at man bruger den som ren "effekt forstærker" ? evt. andre forslag ?
Ud fra den rørforstærker jeg har kigget kan jeg se den laver 2 x 35 watt i 8 ohm, sammen lignet med min denon er det jo ikke meget, men jeg er dog ikke i tvivl rørforstærkeren sandsynligvis er mere kraftig. Forstået på den måde man jo sikkert ikke kan sammenligne de 2.
Er det ellers muligt at få disse til en fornuftig pris ? som den jeg har set på ?
Eller vil det være bedre at tænke i helt andre baner ?
|
|
|
Hej Jan
Jeg har selv haft en Rogue Audio Cronus inde at vende. Den spillede rigtig godt. Det var musik i lange baner, og ordet lyttetræthed eksisterede på inden måde. Jeg har skrevet en anmeldelse af den, hvis det har interesse.
Mvh Mathias __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 115
|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 07:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
don dario skrev:
Det er da ikk mere slemt end så mange andre mærke.. vi ved jo heller ik hvor hårdt de rør er belastet og hvor varme de bliver? |
|
|
I bliver ved med det at rørene bliver mere varme, alt efter belastningen. Det er altså forkert, kan godt være temperaturen kan variere et par grader, det ER gløde-tråden der op varmer røret ! Men der er måske nogle forstærker der køre med klasse A. gløde-spænding, og andre med klasse B. 
|
Til top |
|
|
Steen Thorhauge Branchemedlem

Thorhauge Audio
Bruger siden: 02 Juni 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 136
|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja vi bliver ved, og du har stadigvæk ikke fattet en skid.
MVH Steen
|
Til top |
|
|
Jakob M Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 154
|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg stod i samme situation med surround som udgangspunkt og erkendelse af at det ikke duede til stereo. Og jeg hørte mere musik end jeg så film....så noget måtte jo ske
Så jeg valgte at downsize mine surroundhøjttalere til en lille men godt sæt fra Energy og beholde teknikken.
Til stereo fandt jeg så en cd, en rørforstærker og nogle fede standerhøjttalere.....og hele sammensætningen spiller bare supert :-) __________________ Mvh Jakob
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
har en rogue audio cronus og an-e højttallere,
super lyd,og til den pris synes jeg du skulle give
den et lyt...er der ikke noget med at det ikke er
så smart at røre ved rørene med fingrene,mener
at ha læst det skader rørene....????
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
I bliver ved med det at rørene bliver mere varme, alt efter belastningen. Det er altså forkert, kan godt være temperaturen kan variere et par grader, det ER gløde-tråden der op varmer røret ! |
|
|
Det er ikke kun glødetråden. Glødetråden i et KT88 afsætter ca. 10W. Men anode/skærmgittereffekten kan samtidig være op til 40W - det må også give lidt varmetilskud  Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
lexus skrev:
er der ikke noget med at det ikke er så smart at røre ved rørene med fingrene,mener at ha læst det skader rørene....???? |
|
|
Det skader i hvert fald de rør der bliver meget varme (typisk senderrør). Hvor meget skade det gør på mere "normale" rør ved jeg ikke. Men hvad med bare at tørre dem af med en fugtig klud? Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
zico Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 333
|
Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
zico Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 333
|
Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Jan v j skrev:
Hej alle.
Jeg var ikke helt sikker på om emnet hører under her....... Men here goes!!
Jeg er blevet ret vild med rørforstærkere, nok grundet deres flotte udseende samt lyd. Lyden husker jeg egentligt som varm og blød, men dette var fra mine unge dage da jeg spille guitar, så jeg er ikke klar over hvordan det vil lyde foran et par højtalere. Så vidt jeg ved er der ikke en forhandler i nærheden af viborg der har sådanne forstærkere så derfor ville det være rart med et info og erfaringer omkring rørforstærker.
En helt anden grund er at min denon 2807 fungere fint i surround men er ikke meget bevendt i stereo. ( Min mening ) Ville det være utopi at bruge flere rørforstærker til evt. et surround setup eller ???
Jeg har kigget lidt på denne http://www.gmsound.dk/ny_side_11.htm men vil jeg kunne bruge den sammen med min denon forstået på den måde at man bruger den som ren "effekt forstærker" ? evt. andre forslag ?
Ud fra den rørforstærker jeg har kigget kan jeg se den laver 2 x 35 watt i 8 ohm, sammen lignet med min denon er det jo ikke meget, men jeg er dog ikke i tvivl rørforstærkeren sandsynligvis er mere kraftig. Forstået på den måde man jo sikkert ikke kan sammenligne de 2.
Er det ellers muligt at få disse til en fornuftig pris ? som den jeg har set på ?
Eller vil det være bedre at tænke i helt andre baner ?
|
|
|
Hej Jan
Jeg har selv haft en Rogue Audio Cronus inde at vende. Den spillede rigtig godt. Det var musik i lange baner, og ordet lyttetræthed eksisterede på inden måde. Jeg har skrevet en anmeldelse af den, hvis det har interesse.
Mvh Mathias
|
|
|
Anmeldelse af Rouge Audio Cronus, jo tak. Det altid spændende læsning, lad os endelige få den! __________________ Det kan ikke undgås, at naboen også er med på en lytter.
|
Til top |
|
|
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvejer selv at købe en Nordic MingDa MC-3R rør-pre, som skulle spille rigtig rigtig godt til prisen med dette "nordic-
tweak". i og med at det er en forforstærker, er der jo rig mulighed for at få kræfter nok til dine højttalere
Bare et bud fra en, der egentlig ikke ved ret meget om rør
Mvh
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal prøve at lægge den op herinde igen. Sidst gik det ikke igennem, og så mistede jeg motivationen for at bruge tid på det. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|