| Forfatter |
|
woyer Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Ville det være dumt at investere i denn enhed ? Er den enhed pengene værd ? - Nu ligger prisen på Scan Speaks 18W'er lidt lavere, og ser ud til at yde bedre. Eller hvad siger I ?
/woyer
__________________ I wouldn't go so far as to call a dog filthy but they're definitely dirty. A dog got personality. Personality goes a long way.
|
| Til top |
|
| |
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
| Sendt: 19 Oktober 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Umuligt at sige sådan lige uden at vide hvordan enheden skal anvendes - ingen tvivl om at man skal vide præcist hvad man laver for at bruge så speciel en enhed
|
| Til top |
|
| |
woyer Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
musicus skrev:
|
Umuligt at sige sådan lige uden at vide hvordan enheden skal anvendes - ingen tvivl om at man skal vide præcist hvad man laver for at bruge så speciel en enhed |
|
|
Hvorfor er den speciel ? Ja, det er lidt umuligt at sige, når man ikke har stået med enheden, men umiddelbart ser det ud til at man får mere ved at investere i Scan Speaks'ne, right ? Vil godt prøve Seas, da jeg aldrig har prøvet eller hørt det. Har slet ikke besluttet enheder endnu, men drømmer om det skal være en spinkel 2½-højttaler. Måske bliver det 6" basser istedet. Har også et øje til L15RLY.. ha' 3x L15RLY'er og en T25C001 i hver højttaler måske ? I må endelig komme med forslag og ideer.
__________________ I wouldn't go so far as to call a dog filthy but they're definitely dirty. A dog got personality. Personality goes a long way.
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 08:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Jeg har lavet en 3vejs gulvhøjttaler med præcis den enhed (x2) og en w15 med hexadyn som mellemtone og en AMT fra
mundorf. Det var faktisk rigtig fantastisk. Men det kræver selvfølgelig at filteret bliver lavet rigtig, ellers nytter gode enheder
ikke noget. Men kan varmt anbefale den til 3vejs. Har ikke prøvet den i 2vejs.
Jeg ville måske kigge efter en Eton ER4 : http://www.eton-gmbh.de/dlstream.php?FileId=67
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
woyer skrev:
Hey
Ville det være dumt at investere i denn enhed ? Er den enhed pengene værd ? - Nu ligger prisen på Scan Speaks 18W'er lidt lavere, og ser ud til at yde bedre. Eller hvad siger I ?
/woyer
|
|
|
Sats på en w18ex001 istedet, den er endnu bedre, dog os dyrere.
Der finder du ingen data fra skan speak's ht der er bedre.
Excel enhederne er betydelig bedre end skan speak på et punkt generelt det er forvræning, det opgives bare ikke lige i datablade, men de data kan findes rundt omkring.
__________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
woyer Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
Hey,
Jeg har lavet en 3vejs gulvhøjttaler med præcis den enhed (x2) og en w15 med hexadyn som mellemtone og en AMT fra
mundorf. Det var faktisk rigtig fantastisk. Men det kræver
selvfølgelig at filteret bliver lavet rigtig, ellers nytter gode
enheder ikke noget. Men kan varmt anbefale den til 3vejs. Har ikke prøvet den i 2vejs.
Jeg ville måske kigge efter en Eton ER4 : http://www.eton-gmbh.de/dlstream.php?FileId=67 |
|
|
Hey
Okay, lyder da super. Prøvede at finde af projektet på din hjemmeside, men det er der vist ikke .. 
Jeg har aldrig været vild med ribbe diskanter, så der må jeg finde et
andet alternativ. Det må oss meget gerne være 3-vejs, jeg lurer bare
lidt på om man kunne benytte 3x L15RLY, måske en MCA15RCY, og så en
tweeter ? Kunne dette lade sig gøre: L15'er øverst, derefter diskant,
så MCA15RCY'en og så de 2 sidste L15'ere ?
Per N skrev:
Excel enhederne er betydelig bedre end skan speak på et punkt generelt det er forvræning, det opgives bare ikke lige i datablade, men de data kan findes rundt omkring.
|
|
|
Hey
Okay, umiddelbart koster de to enheder det samme ? Hvordan ved du at w18ex001 er bedre ?
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
woyer skrev:
Hey
/woyer
|
|
|
|
|
|
Hvor? Der er da ikke ret meget, der peger i den retning her, for eksempel:
http://www.zaphaudio.com/
Det er vist nærmest omvendt.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det mig der er blind eller står der ikke nogen steder hvilken enhed vi snakker om?? - Er titlen på tråden måske blevet ændret?
__________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
woyer Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
lpm76 skrev:
Er det mig der er blind eller står der ikke nogen steder hvilken enhed vi snakker om?? - Er titlen på tråden måske blevet ændret?
|
|
|
Ja, undskyld ændrede den, da vi bevægede os hen i flere enheder. __________________ I wouldn't go so far as to call a dog filthy but they're definitely dirty. A dog got personality. Personality goes a long way.
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
kongruens skrev:
Per N skrev:
woyer skrev:
Hey
/woyer
|
|
|
|
|
|
Mvh.
|
|
|
jeg kan ikke finde målinger eller ret meget info om noget på dit link, kan du ikke linke til stedet hvor de er?
anyway, linkwitz har lavet flere sammenligninger mellem thiele, skan speak og seas med thd måling der kan findes rundt omkring, links kommer måske når min hukommelse er oppe at køre igen. samt jeg har selv gjort en del i den slags der taler til metal enhedernes fordel på det punkt.
__________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
woyer skrev:
syncroniq skrev:
Hey,
Jeg har lavet en 3vejs gulvhøjttaler med præcis den enhed (x2) og en w15 med hexadyn som mellemtone og en AMT fra mundorf. Det var faktisk rigtig fantastisk. Men det kræver selvfølgelig at filteret bliver lavet rigtig, ellers nytter gode enheder ikke noget. Men kan varmt anbefale den til 3vejs. Har ikke prøvet den i 2vejs. Jeg ville måske kigge efter en Eton ER4 : http://www.eton-gmbh.de/dlstream.php?FileId=67 |
|
|
Hey
Okay, lyder da super. Prøvede at finde af projektet på din hjemmeside, men det er der vist ikke .. Jeg har aldrig været vild med ribbe diskanter, så der må jeg finde et andet alternativ. Det må oss meget gerne være 3-vejs, jeg lurer bare lidt på om man kunne benytte 3x L15RLY, måske en MCA15RCY, og så en tweeter ? Kunne dette lade sig gøre: L15'er øverst, derefter diskant, så MCA15RCY'en og så de 2 sidste L15'ere ?
Per N skrev:
|
|
|
Hey
Okay, umiddelbart koster de to enheder det samme ? Hvordan ved du at w18ex001 er bedre ?
|
|
|
der hvor jeg køber dem koster den ene 1400 og den anden 1600 mener jeg. jeg har prøvet dem.
samt ex'eren har en lidt lavere resonans frekvens har målinger vist, det er jo altid rart.
Jeg mener osse dem der hedder ex er en generation nyere end e __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
|
| Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
kongruens skrev:
Per N skrev:
woyer skrev:
Hey
/woyer
|
|
|
|
|
|
Mvh.
|
|
|
jeg kan ikke finde målinger eller ret meget info om noget på dit link, kan du ikke linke til stedet hvor de er?
anyway, linkwitz har lavet flere sammenligninger mellem thiele, skan speak og seas med thd måling der kan findes rundt omkring, links kommer måske når min hukommelse er oppe at køre igen. samt jeg har selv gjort en del i den slags der taler til metal enhedernes fordel på det punkt.
|
|
|
Prøv at kigge lidt længere ned på siden end overskriften...
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

|
| Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
EX'n har størrere magnet, og passer derfor i et helt andet kabinet end E. Du bør finde ud af hvor stort kabinet du vil bygge
dine højttalere, inden du vælger enhed. Træls at stå med en enhed, der ikke passer i det kabinet man havde i tankerne.
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
woyer skrev:
lpm76 skrev:
|
|
|
Ja, undskyld ændrede den, da vi bevægede os hen i flere enheder.
|
|
|
Okay, tak for det, men du siger bare stadig ikke hvilken enhed det er i startede med at snakke om. Jeg troede det måske var w18'eren men den er der en anden bruger der foreslår.  Nej vent lidt. Det var W18E001 I snakkede om i starten, er det ikke? __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

|
| Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
lpm > Jow.
|
| Til top |
|
| |
woyer Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
der hvor jeg køber dem koster den ene 1400 og den anden 1600 mener jeg. jeg har prøvet dem.
samt ex'eren har en lidt lavere resonans frekvens har målinger vist, det er jo altid rart.
Jeg mener osse dem der hedder ex er en generation nyere end e |
|
|
Hey Okay. Hvor køber du dem ? __________________ I wouldn't go so far as to call a dog filthy but they're definitely dirty. A dog got personality. Personality goes a long way.
|
| Til top |
|
| |
woyer Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
syncroniq skrev:
Hey,
EX'n har størrere magnet, og passer derfor i et helt andet kabinet end E. Du bør finde ud af hvor stort kabinet du vil bygge
dine højttalere, inden du vælger enhed. Træls at stå med en enhed, der ikke passer i det kabinet man havde i tankerne. |
|
|
Hey Ideen var at lave en tynd og høj højttaler. Højde ca. 125cm, ca. 20cm i bredden. Dybden ved jeg ikke, men den skal ikke være vildt dyb. __________________ I wouldn't go so far as to call a dog filthy but they're definitely dirty. A dog got personality. Personality goes a long way.
|
| Til top |
|
| |
syncroniq Lukket konto

|
| Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Kan se at E0001 koster ca. 1995 i dk.
Men kunne da forestille mig at der var en form for prisgaranti i dk.
Det er jantzen der distribuere Seas i dk idag.
|
| Til top |
|
| |
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at kigge her
http://www.bmm-electronics.com/
og husk at forhandle pris/mængde rabat med de danske forhandlere __________________ /Brian
musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
|
| Til top |
|
| |
woyer Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Oktober 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Har fået krejlet mig til et godt tilbud på E0001'eren og MCA15RC, så det er perfekt. phoeniks - skal man ikke betale moms af forsendingen ?
|
| Til top |
|
| |