Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2025 | 03:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hvorfor skal det være så dyrt i DK ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StylaH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Den diskussion har vi haft utallige gange før. Hifi er ikke dyrt i Danmark i forhold til andre lande. Groft sagt ALT er dyrt i Danmark i forhold til andre lande. Sidst jeg var i USA, købte jeg Ray-Ban, Armani, Diesel og Levi's produkter til mellem 40 og 70% lavere pris end tilsvarende produkter i Danmark. Hvis jeg skal betale det dobbelte for alle de varer jeg køber, hvorfor skal jeg så ikke også tage det dobbelte for de produkter jeg sælger? Min primære udgift udover husleje, er benzin. Spurgte du hvad en liter benzin koster i Kuwait? En butiks primære udgift er løn til personalet. Spurgte du hvad en butiksansat får i timen i Kuwait?

Jeg er træt af at høre på tømrere der den ene dag brokker sig over at et fladskærms-tv kan købes billigere i Tyskland, og den næste dag beklager sig over at danskerne bestiller polakker til at udføre "deres" arbejde, bare fordi de tager 30% mindre i timeløn.

Klynk, hyl, piv

Hvorfor er AV-Connection så billigere end Tyskerne på den nye Sanyo Maskine til 8.999?

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:
AV Precision skrev:

Den diskussion har vi haft utallige gange før. Hifi er ikke dyrt i Danmark i forhold til andre lande. Groft sagt ALT er dyrt i Danmark i forhold til andre lande. Sidst jeg var i USA, købte jeg Ray-Ban, Armani, Diesel og Levi's produkter til mellem 40 og 70% lavere pris end tilsvarende produkter i Danmark. Hvis jeg skal betale det dobbelte for alle de varer jeg køber, hvorfor skal jeg så ikke også tage det dobbelte for de produkter jeg sælger? Min primære udgift udover husleje, er benzin. Spurgte du hvad en liter benzin koster i Kuwait? En butiks primære udgift er løn til personalet. Spurgte du hvad en butiksansat får i timen i Kuwait?

Jeg er træt af at høre på tømrere der den ene dag brokker sig over at et fladskærms-tv kan købes billigere i Tyskland, og den næste dag beklager sig over at danskerne bestiller polakker til at udføre "deres" arbejde, bare fordi de tager 30% mindre i timeløn.

Jeg kan ikke se den historie der holder vand i virkeligheden.

Jeg har et arbejde hvor jeg kommer lidt rundt omkring, her er der ofte tid til at tage ud for at udforske lidt hifi butikker.

Der er der set meget konkrete eksempler på ting der koster det halve af hvad det gør her hjemme, et eksempel der er lige til, for at se på de parametre du giver skylden for du skal sælge dine produkter dyrt:

Jeg var på besøg i en større hifi forretning i Canada, her havde de bl.a. focal, her koster en focal chorus 836v 10.000dkr lige ud! her hjemme kostede den inden hififreaks og deres lager salg kom op til 20.000 og nu er den nede i 13200kr. i Canada i den by hvor butikken lå kostede mad det samme som her, benzinen er kun ca. 15% billigere end her(til gengæld kører alle deres biler kun halvt så langt på literen) deres skatter er de samme som her, lønnen er lige som her for dem med en uddannelse, momsen er så 10% lavere end her.

Men alt dette gav en prisforskel på 10.000 kr i forhold til Danmark da kt radio forhandlede dem og nu en på 3200? og det på trods af højttalerne skal fragtes helt fra Frankrig og derover, og det var i en respektabel flot butik i centrum af en by med flere ekspedienter, det må unægtlig være en del dyrere end at sende dem til Danmark og sælge dem direkte fra et lager.

(jeg vil slet ikke nævne hvad wilson, mcintosh, pathos, vtl, ml osv. koster fra nyt derovre, idet jeg ville frygte for nogen ville storme hen til deres hifipusher herhjemme og gøre grimme ting ved ham hvis de hørte priserne derovre, der er sygeligt ekstreme besparelser) dog koster avalon ca. det samme som hvad jensen sælger dem for herhjemme hvilket virkelig overraskede mig.

Andet eksempel, et bose anlæg koster kun det halve i kuwait og lignende steder, der findes et bose lifestyle 48 for 20.000 det koster omkring 40.000 herhjemme, og tro mig de butikker der sælger disse luksus ting dernede koster mere at drive end de fleste danske hifi pusheres middelmådige lokaler i provinsen(ingen nævnt, ingen glemt) det er virkelig pæne butikker beliggende på de finere adresse i centrum af byerne der sælger den slags.

Næe, jeres virkelige problem er i ikke magter at øge omsætningen, i sælger ikke nok i kommer ikke ud til nok mennesker, i satser på en snæver kundekreds, der ses ingen seriøse initiativer for at lokke nye med på vognen, de eneste der gør noget her i den retning er hifiklubben, og de har osse yderst favorable priser på mange ting f.eks deres argon, cambridge osv. som kan lokke nye med på vognen.

Hver gang i mister omsætning sætter i prisen i vejret for at holde overskudet, det er en ond spiral der gentager sig. Der kun er med til at indsnævre jeres kundekreds yderligere, hvilket igen giver højere priser.

Det er ikke helt så lett.

Der er meget stor forskel på hvad vi giver for de vare, nogle vare får man kun - 30% af hvad de sælges til i usa til kunden, de fleste mærker i usa har en dårlig politik når det skal over søen, de forstå ikke helt at vi har en høj købs moms og noget vilder fragt.

Det er også slemt med vare fra england og tyskland.

Jeg kan sige dig jeg ville have MBL ind jeg skulle købe for ca 2 mill og ville kun have 50% på det.

Oki 50% lyder af meget, men så er der momsen også fragt garanti også lige det med de 2 mill, så de penge der kunne tjenes på det får hurtigt ben at gå på.

Men synes også alt er for dyrt i danmark, men der er en god grund til dette.

Vi betaler over pris for næsten alt og det er hele vejen rundt.

Hvis jeg kunne sælge min vare til den pris de har i usa ville jeg gøre det med det samme.

Jeg har gjort det med flere af min mærker men det er også kun forbi jeg presser dem og køber stort ind, jeg ved ikke noget bedere end at købe stort ind nu flere % jeg kan få nu bedere pris kan mine kunder få, jeg er glad mine kunder er tilfredse, og jeg skal ikke være rig jeg skal bare leve som andre.

Men et andet problem er at så snart man ikke sælger til den udsalgs pris som der ligger i EU er fanden løs, og det er noget man bliver så træt af, så snart man laver et tilbud så vælter det ind med mails at det må man ikke og bla bla fra andre lande, man kan så bare skide dem et stykke men så er der ikke noget at sælge dagen efter.

Det er sgu en ? verden vi lever i.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Timur og Per N ...jamen så flyt dog!
Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

Lethvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har p.t. domicil på Grønland

Jeg har her købt et sæt nye dali mentor 6 til kr. 9.000,- for sættet. Dette kan jeg se står i ca. kr. 18.000 sættet i Hi-Fi Klubben.

Her skal jeg så sige at det er ikke sådan at andre forbrugsgoder er lige så billige, og skatten ligger for alle på ca. 46-48 pct. Huse er dyrere, en øl koster 17,50 excl pant. vin ca. 50 kr. mere flasken, cigaretter 67,50 for en tyvestyks. Bor i en 52 kvms lejebolig til ca. 4.000 om måneden salathoved ca. 40 kr. en agurk ca. 20 kr. langtidsholdbar mælk en liter ca. 9 kr.

Så kr. 18.000 i dk for sådan et sæt er meget dyrt prissat... 

Til top Vis Lethvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lethvig

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Per N skrev:
AV Precision skrev:

Jeg har et arbejde hvor jeg kommer lidt rundt omkring, her er der ofte tid til at tage ud for at udforske lidt hifi butikker.

Der er der set meget konkrete eksempler på ting der koster det halve af hvad det gør her hjemme, et eksempel der er lige til, for at se på de parametre du giver skylden for du skal sælge dine produkter dyrt:

Jeg var på besøg i en større hifi forretning i Canada, her havde de bl.a. focal, her koster en focal chorus 836v 10.000dkr lige ud! her hjemme kostede den inden hififreaks og deres lager salg kom op til 20.000 og nu er den nede i 13200kr. i Canada i den by hvor butikken lå kostede mad det samme som her, benzinen er kun ca. 15% billigere end her(til gengæld kører alle deres biler kun halvt så langt på literen) deres skatter er de samme som her, lønnen er lige som her for dem med en uddannelse, momsen er så 10% lavere end her.

Men alt dette gav en prisforskel på 10.000 kr i forhold til Danmark da kt radio forhandlede dem og nu en på 3200? og det på trods af højttalerne skal fragtes helt fra Frankrig og derover, og det var i en respektabel flot butik i centrum af en by med flere ekspedienter, det må unægtlig være en del dyrere end at sende dem til Danmark og sælge dem direkte fra et lager.

(jeg vil slet ikke nævne hvad wilson, mcintosh, pathos, vtl, ml osv. koster fra nyt derovre, idet jeg ville frygte for nogen ville storme hen til deres hifipusher herhjemme og gøre grimme ting ved ham hvis de hørte priserne derovre, der er sygeligt ekstreme besparelser) dog koster avalon ca. det samme som hvad jensen sælger dem for herhjemme hvilket virkelig overraskede mig.

Andet eksempel, et bose anlæg koster kun det halve i kuwait og lignende steder, der findes et bose lifestyle 48 for 20.000 det koster omkring 40.000 herhjemme, og tro mig de butikker der sælger disse luksus ting dernede koster mere at drive end de fleste danske hifi pusheres middelmådige lokaler i provinsen(ingen nævnt, ingen glemt) det er virkelig pæne butikker beliggende på de finere adresse i centrum af byerne der sælger den slags.

Næe, jeres virkelige problem er i ikke magter at øge omsætningen, i sælger ikke nok i kommer ikke ud til nok mennesker, i satser på en snæver kundekreds, der ses ingen seriøse initiativer for at lokke nye med på vognen, de eneste der gør noget her i den retning er hifiklubben, og de har osse yderst favorable priser på mange ting f.eks deres argon, cambridge osv. som kan lokke nye med på vognen.

Hver gang i mister omsætning sætter i prisen i vejret for at holde overskudet, det er en ond spiral der gentager sig. Der kun er med til at indsnævre jeres kundekreds yderligere, hvilket igen giver højere priser.

Der er meget stor forskel på hvad vi giver for de vare, nogle vare får man kun - 30% af hvad de sælges til i usa til kunden, de fleste mærker i usa har en dårlig politik når det skal over søen, de forstå ikke helt at vi har en høj købs moms og noget vilder fragt.

Jeg kan sige dig jeg ville have MBL ind jeg skulle købe for ca 2 mill og ville kun have 50% på det.

Oki 50% lyder af meget, men så er der momsen også fragt garanti også lige det med de 2 mill, så de penge der kunne tjenes på det får hurtigt ben at gå på.

Hvis jeg kunne sælge min vare til den pris de har i usa ville jeg gøre det med det samme.

Jeg har gjort det med flere af min mærker men det er også kun forbi jeg presser dem og køber stort ind, jeg ved ikke noget bedere end at købe stort ind nu flere % jeg kan få nu bedere pris kan mine kunder få, jeg er glad mine kunder er tilfredse, og jeg skal ikke være rig jeg skal bare leve som andre.

Men et andet problem er at så snart man ikke sælger til den udsalgs pris som der ligger i EU er fanden løs, og det er noget man bliver så træt af, så snart man laver et tilbud så vælter det ind med mails at det må man ikke og bla bla fra andre lande, man kan så bare skide dem et stykke men så er der ikke noget at sælge dagen efter.

Det er virkelig sygt at det hænger sådan sammen, det er jo helt ude i hampen.

Men det er netop den måde du fører foretning på jeg ikke fatter de andre også tager til sig, de kan da se du har fået en ret anselig kundekreds på ret kort tid, så de kan jo se det virker den med at øge omsætningen.

samt jeg har set du reklamere på mindre kendte sider, hvor der kun kommer begynder stort set som hifigalleri, jeg fatter ikke de andre ikke forsøger at få lokket nye med på vognen med noget man rent faktisk kan kalde for tilbud som folk udover nørder kunne blive lokket af. istedet for hele tiden at finde på underlige historier og skrue priser i vejret i de sidste krampetrækninger for at få smør på brødet.

Jeg er udemærket godt klar over det ikke er særlig forgyldende at sælge hifi i Danmark for de fleste, men jeg mener bestemt osse det er totalt deres egen skyld det ikke er det, pga. manglende markedsføring andre steder end hvor folk der kender hifi fænomenet er i forvejen og tilbud man dybest set er ligeglade med.

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

Øhh ja ja... prøv at læs mine indlæg igen, også faktisk se hvad der bliver skrevet og svaret på.

(jeg erindre ikke at at have skrevet med nogen som helst utilfredshed over dk eller noget som helst)

Ellers top dollar debat indlæg der

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 20 Oktober 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:
jensen skrev:
Per N skrev:
AV Precision skrev:

Det er virkelig sygt at det hænger sådan sammen, det er jo helt ude i hampen.

Men det er netop den måde du fører foretning på jeg ikke fatter de andre også tager til sig, de kan da se du har fået en ret anselig kundekreds på ret kort tid, så de kan jo se det virker den med at øge omsætningen.

samt jeg har set du reklamere på mindre kendte sider, hvor der kun kommer begynder stort set som hifigalleri, jeg fatter ikke de andre ikke forsøger at få lokket nye med på vognen med noget man rent faktisk kan kalde for tilbud som folk udover nørder kunne blive lokket af. istedet for hele tiden at finde på underlige historier og skrue priser i vejret i de sidste krampetrækninger for at få smør på brødet.

Jeg er udemærket godt klar over det ikke er særlig forgyldende at sælge hifi i Danmark for de fleste, men jeg mener bestemt osse det er totalt deres egen skyld det ikke er det.

Jeg gør det bare, som jeg som kunde vil have det, svære er det ikke.

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:

NriK skrev:

Øhh ja ja... prøv at læs mine indlæg igen, også faktisk se hvad der bliver skrevet og svaret på.
(jeg erindre ikke at at have skrevet med nogen som helst utilfredshed over dk eller noget som helst)

Tak for det.
Men det ville jo stadig være den mest logiske konsekvens af utilfreshed med prisniveauet her i landet.

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

zico
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

I jo helt oppe at stødde... Køb dog brugt, så sparer I tit og ofte 50% og der over. Det jo ikke så svært!

Jeg kender godt til forhandlernes kampe, så ingen harme her fra. Langt de fleste gør et hædderligt stykke arbejde.

Men prøv det, køb brugt!

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:
Per N skrev:

NriK skrev:

Tak for det.
Men det ville jo stadig være den mest logiske konsekvens af utilfreshed med prisniveauet her i landet.

Det var så lidt, men for mit vedkomne må jeg lige be dig om at prøve at læse EN sidste gang igen, håber det er ok, idet det jeg skriver mynder sig på en forhandlers forklaring ikke holder og der argumenteres derfor, ingen utilfredshed fra min side over priser ihvertfald(dog højst utilfredshed over deres piveri som skyldes de ikke markedsføre sig selv godt nok), jeg har drømme setuppet og skal ikke have andet, så priser er for mig ligegyldige.

Derudover tager du fejl, den mest logiske konsekvens ville jo nok være at tage det med hjem fra udlandet nu man er der alligevel tror jeg, istedet for lige frem at flytte det er vidst dramatisk nok at gøre for noget sølle hifi

Stig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har et andet eksempel: JM lab chorus 706 højttalersæt.

Pris i DK, hos KT Radio: kr. 7800.- sættet.

Pris i Tyskland: kr. 2500.- sættet, incl. levering med fragtmand til DK.

Det var en kammerat der købte dem for et par år siden, jeg behøver vel ikke sige at han valgte løsning nr. 2.

Nogen der ved hvad en avancen er i detail-leddet i en typisk dansk Hi-Fi butik?

(På et tidspunkt var den ca. 40%)

Og hvad avancen er i en udenlandsk Hi-Fi shop?

Jeg er nysgerrig for at vide om det er fordi danske butikker generelt skummer mere fløde at priserne, som i ovenstående tilfælde er en faktor 3 dyrere.

Mvh. Stig

Til top Vis Stig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stig

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 01:57 | IP-adresse registreret  

Der kan altid findes billigt hifi et eller andet sted nu hvor vi har internettet. Ofte ser man f.eks en forhandler der vil stoppe med et mærke sælge det billigere. I tilfældet med Focal 836 er Focals "suggested retail" Euro 900,- pr stk. Mange steder sælges de dyrere, men ikke mange kan matche vores 6585,- stykket. Og incl i vores pris er endda 25% moms..

Jeg er ikke i tvivl om at den pris Per har set i Canada må have været styk pris eller en udsalgspris af en slags, for solgte vi til den pris ville vi tabe penge på det. Vores priser er ihvertfald så lave, at Focal har modtaget flere klager fra andre lande, og jeg har 2 gange stået skoleret hos Focal, men det er da lykkedes at få lov at fortsætte med vores priser. Iøvrigt har Canada så vidt jeg ved ikke moms ? USA har ihvertfald ikke, på nær nogle enkelte stater, der har 10%.

Derudover skal man huske vi iøjeblikket oplever stor finansuro. Således er CAN faldet fra 555 til 468 på 1 år. Og de færreste distributører ændrer priser konstant efter udviklingen i valutakurserne, da de så ikke kunne bestille andet, og da de så ville forvirre kunderne der jo ville begynde at spekulere på om priserne ville ændre sig mere eller mindre.

Jeg er således ikke i tvivl om at ser man på hele sortimentet, er vi klart danmarks billigste udbyder af hifi i øjeblikket.

Det der sker i disse år, og derfor man f.eks ikke finder store forskelle på Avalon, er at producenterne jo ved forbrugerne surfer på internettet, så de dikterer bare priserne worldwide. Og så kan folk surfe så meget de vil, så er forskellene max +-10%.

På sigt vil der blive færre og færre mærker  hvor priserne varierer. Vi oplever det disse dage, hvor vi er i forhandling om at få et nyt agentur. Får vi det, kan vi sætte priserne ned med 40-50%, og bliver klart de billigste i europa, og ca 30-40% billigere end andre EU lande. Men vi frygter meget, at det bliver en kortvarig succes for os at få det mærke, med mindre vi kan gøre som med Focal, og banke salget ekstremt op på meget kort tid. Der skal ihvertfald typisk meget salg til, for at blødgøre en leverandør, der får mange klager fra de andre distributører.

Vi oplever det jo iøvrigt også i Densen når vi eksporterer. Jeg kender mange eksempler på forstærkere der i DK er væsentligt dyrere end f.eks vores B-150, men når B-150 kommer til de lande, er den pludseligt den dyreste.

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

Stig skrev:

Jeg har et andet eksempel: JM lab chorus 706 højttalersæt.

Pris i DK, hos KT Radio: kr. 7800.- sættet.

Pris i Tyskland: kr. 2500.- sættet, incl. levering med fragtmand til DK.

Det var en kammerat der købte dem for et par år siden, jeg behøver vel ikke sige at han valgte løsning nr. 2.

Nogen der ved hvad en avancen er i detail-leddet i en typisk dansk Hi-Fi butik?

(På et tidspunkt var den ca. 40%)

Og hvad avancen er i en udenlandsk Hi-Fi shop?

Jeg er nysgerrig for at vide om det er fordi danske butikker generelt skummer mere fløde at priserne, som i ovenstående tilfælde er en faktor 3 dyrere.

Mvh. Stig

Hej kender mange tyske shops.

De ligger på ca 40 til 50%, men nu er det meest high-end jeg snakker om.

For det meste med de vare jeg får fra usa hedder prisen her hvad de betaler i usa + moms og fragt.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

Thomas Sillesen skrev:

Jeg er ikke i tvivl om at den pris Per har set i Canada må have været styk pris eller en udsalgspris af en slags, for solgte vi til den pris ville vi tabe penge på det. Vores priser er ihvertfald så lave, at Focal har modtaget flere klager fra andre lande, og jeg har 2 gange stået skoleret hos Focal, men det er da lykkedes at få lov at fortsætte med vores priser. Iøvrigt har Canada så vidt jeg ved ikke moms ? USA har ihvertfald ikke, på nær nogle enkelte stater, der har 10%.

Jo de har moms det har de også i USA over alt mellem 6 og 10%, de har også import told som os.

Men det er nok forbi at Focal sælger til usa og canada til andre priser, det er helt normalt.

Og det er jo helt normalt der findes  A B C impotør.

Thomas Sillesen
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds.dk

Bruger siden: 29 April 2003
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

Så f.eks en forstærker til 1795 USD vil ende på: 9966,- + 200 i fragt (10kr kiloet luftfragt) = 10000 + moms = 12500,- ?

Et produkt til 1495 USD vil så ende på 8300 + 200 = 8500 + moms = 10625,- ?

Etc etc.

Det synes jeg lyder fair, det er ihvertfald den vinkel vi har på det. Vi forhandler med nogle amerikanere om at overtage agenturet af deres produkter i DK. For europæiske produkter har man jo også fragt, og en moms forskel, der synes jeg dog man som direkte til dig firma nærmest bør kunne matche hvad tingene ellers koster, måske med det forbehold at momsen i DK ofte er op til 10% højere end i andre EU lande.

Thomas Sillesen
Til top Vis Thomas Sillesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Sillesen

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Det er ikke kun i udlandet man kan finde langt lavere priser end i danmark, har set masser af eksembler med store prisforskelle mellem danske hifi-forretninger, så at sige at hifi bare er billiger i udlandet kan man ikke, tit er der ligeså store prisforskelle blandt de danske forhandlere.

Jeg har handlet meget i KT-radio på vesterprogade, DAT, high sound, hifi-forum og her har jeg altid kunne prutte om prisen og aldrig købt noget til listepris, besparrelserne har ligget på mellem 10 og 50 % specielt i KT har jeg og et par bekendte altid fået gode afslag. Det er tydligt for mig at man køre med en prispolitik som satser på at nogen køber uden at sætte spørgsmål ved priserne og så kan man altid give rabat til dem der tør handle.

Her er et af de grovere eksempler.

http://www.highsound.dk/list.php/type/3/id/50/

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=344037

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Jeg er ikke sikker på at jeg husker rigtigt, men jeg mener at da jeg boede i USA i midt-90'erne, da var momsen aldrig
indeholdt i de priser der stod på varen. Så man skulle altid huske at lægge 7 % til den pris man stod og kiggede på. Hvis jeg
husker rigtigt, så gælder det sikkert også priser på web.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:
.....de eneste der gør noget her i den retning er hifiklubben, og de har osse yderst favorable priser på mange ting f.eks deres argon, cambridge osv. som kan lokke nye med på vognen.

Sidst jeg tjekkede priser på Cambridge var de danske priser langt billigere end de billigste jeg kunne finde i Tyskland. NAD lå på samme niveau, hvorimod der var mange penge at spare på Denon. B&W har ens priser i hele verden. Fladskærme er typisk ikke billigere i Tyskland, end de billigste danske priser.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

dotcom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2008
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

På de skiltede priser i USA skal der tillægges sales tax ca 7-10%
Til top Vis dotcom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dotcom

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Morten A skrev:
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal">Det er ikke kun i udlandet man kan finde langt lavere
priser end i danmark, har set masser af eksembler med store prisforskelle mellem danske hifi-forretninger, så at sige at hifi
bare er billiger i udlandet kan man ikke, tit er der ligeså store prisforskelle blandt de danske forhandlere.

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"> 

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal">Jeg har handlet meget i KT-radio på vesterprogade, DAT, high sound, hifi-
forum og her har jeg altid kunne prutte om prisen og aldrig købt noget til listepris, besparrelserne har ligget på mellem 10
og 50 % specielt i KT har jeg og et par bekendte altid fået gode afslag. Det er tydligt for mig at man køre med en prispolitik
som satser på at nogen køber uden at sætte spørgsmål ved priserne og så kan man altid give rabat til dem der tør
handle.

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal">Her er et af de grovere eksempler.

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"
="Msonormal">http://www.<SPAN
=highlight">highsound</SPAN">.dk/list.php/type/3/id/50/[/ COLOR">

<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"> sku=344037">[COLOR=#800080">http://www.komplett.dk/k/ki.aspx ?sku=344037[/COLOR">

Er det egentlig en god forstærker? Den ser rigtig fornuftig ud til prisen
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum