Emne: Hvorfor skal det være så dyrt i DK ? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Morten A Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 867
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Morten A skrev:
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal">Det er ikke kun i udlandet man kan finde langt lavere priser end i danmark, har set masser af eksembler med store prisforskelle mellem danske hifi-forretninger, så at sige at hifi bare er billiger i udlandet kan man ikke, tit er der ligeså store prisforskelle blandt de danske forhandlere.
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal">
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal">Jeg har handlet meget i KT-radio på vesterprogade, DAT, high sound, hifi- forum og her har jeg altid kunne prutte om prisen og aldrig købt noget til listepris, besparrelserne har ligget på mellem 10 og 50 % specielt i KT har jeg og et par bekendte altid fået gode afslag. Det er tydligt for mig at man køre med en prispolitik som satser på at nogen køber uden at sætte spørgsmål ved priserne og så kan man altid give rabat til dem der tør handle.
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal">Her er et af de grovere eksempler.
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal">http://www.<SPAN =highlight">highsound</SPAN">.dk/list.php/type/3/id /50/[/ COLOR">
<P style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt" ="Msonormal"> sku=344037">[COLOR=#800080">http://www.komplett.dk/k/k i.aspx ?sku=344037[/COLOR">
|
|
|
Er det egentlig en god forstærker? Den ser rigtig fornuftig ud til prisen |
|
|
Har hørt den hos Highsound i hvidovre den er udemærked men ville ikke give 10000 kr. for den, til 3000 kr. er den et rigtig godt køb syntes jeg, hvis du bor i nærheden af hvidovre så tag hen og se/hør den, du kan altid købe den på nettet eller sige hvad du vil give for den og har set den til. Highsound har en prisgaranti-agtig ting de kalder pris jagt men som kun gælder inden man handler, du kan læse om det på hjemmesiden. Har selv en CAV a12 som jeg er meget tilfreds med, men prisen variere meget på CAVs produkter som du kan se, så man skal undersøge markede godt. Det er iøvrugt en kineser, i stil med vincent, xindak, cayin mf.
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
rohs skrev:
Jeg er træt af forhandlere, der altid skal klynke over manglende fortjeneste, trods det afktum at ALT er dyrere i Danmark end andre steder. Og det gælder ikke kun HIFI! |
|
|
Jeg klynker ikke over manglende fortjeneste, jeg forklarer netop hvorfor fortjenesten er nødt til at være høj. Høj avance er ikke lig med høj indtjening.
rohs skrev:
Jeg tjener ikke mere end en tilsvarrende i Tyskland eller USA. Men jeg skal love for at jeg får lov at betale mere for stort set ALT.
|
|
|
Det er så til gengæld den typiske reaktion med at kigge på hvordan det hænger sammen for lige nøjagtigt MIG. Fakta er at i USA er mindstelønnen for en butiksansat omkring 40 kroner i timen. Det VIL altså betyde at den procentvise avance i butikken kan være meget lavere, for at butikken på bundlinien tjener det samme. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
AV Precision skrev:
Den diskussion har vi haft utallige gange før. Hifi er ikke dyrt i Danmark i forhold til andre lande. Groft sagt ALT er dyrt i Danmark i forhold til andre lande. Sidst jeg var i USA, købte jeg Ray-Ban, Armani, Diesel og Levi's produkter til mellem 40 og 70% lavere pris end tilsvarende produkter i Danmark. Hvis jeg skal betale det dobbelte for alle de varer jeg køber, hvorfor skal jeg så ikke også tage det dobbelte for de produkter jeg sælger? Min primære udgift udover husleje, er benzin. Spurgte du hvad en liter benzin koster i Kuwait? En butiks primære udgift er løn til personalet. Spurgte du hvad en butiksansat får i timen i Kuwait?
Jeg er træt af at høre på tømrere der den ene dag brokker sig over at et fladskærms-tv kan købes billigere i Tyskland, og den næste dag beklager sig over at danskerne bestiller polakker til at udføre "deres" arbejde, bare fordi de tager 30% mindre i timeløn.
|
|
|
Jeg kan ikke se den historie der holder vand i virkeligheden. |
|
|
Øh, hvilken del af ovenstående historie mener du ikke holder vand i virkeligheden? At jeg har købt tøj billigt i USA, at benzin er billigere i kuwait, eller at polske tømrere er billigere end danske? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
[QUOTE=AV Precision]
Næe, jeres virkelige problem er i ikke magter at øge omsætningen, i sælger ikke nok i kommer ikke ud til nok mennesker, i satser på en snæver kundekreds, der ses ingen seriøse initiativer for at lokke nye med på vognen, de eneste der gør noget her i den retning er hifiklubben, og de har osse yderst favorable priser på mange ting f.eks deres argon, cambridge osv. som kan lokke nye med på vognen.
|
|
|
Du har desværre ret i at HiFi klubben har været gode til at få mange med på vognen, om man så må sige!
Det er bare ærgeligt at HiFi klubben ikke er hvad den har været! måske lidt af samme årsag!
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Per N skrev:
AV Precision skrev:
Den diskussion har vi haft utallige gange før. Hifi er ikke dyrt i Danmark i forhold til andre lande. Groft sagt ALT er dyrt i Danmark i forhold til andre lande. Sidst jeg var i USA, købte jeg Ray-Ban, Armani, Diesel og Levi's produkter til mellem 40 og 70% lavere pris end tilsvarende produkter i Danmark. Hvis jeg skal betale det dobbelte for alle de varer jeg køber, hvorfor skal jeg så ikke også tage det dobbelte for de produkter jeg sælger? Min primære udgift udover husleje, er benzin. Spurgte du hvad en liter benzin koster i Kuwait? En butiks primære udgift er løn til personalet. Spurgte du hvad en butiksansat får i timen i Kuwait?
Jeg er træt af at høre på tømrere der den ene dag brokker sig over at et fladskærms-tv kan købes billigere i Tyskland, og den næste dag beklager sig over at danskerne bestiller polakker til at udføre "deres" arbejde, bare fordi de tager 30% mindre i timeløn.
|
|
|
Jeg kan ikke se den historie der holder vand i virkeligheden. |
|
|
Øh, hvilken del af ovenstående historie mener du ikke holder vand i virkeligheden? At jeg har købt tøj billigt i USA, at benzin er billigere i kuwait, eller at polske tømrere er billigere end danske?
|
|
|
Du generalisere verdens situtionen sammen, for at konkludere hifi ikke er dyrt i Danmark. Den holder ikke når man kan finde lande hvor tingene er billigere med de samme vilkår som vi har, vi skal jo trods alt ike længere væk end til nabo landene for at finde fine eksempler på ting der er billigere. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Red King skrev:
Per N skrev:
[QUOTE=AV Precision]
Næe, jeres virkelige problem er i ikke magter at øge omsætningen, i sælger ikke nok i kommer ikke ud til nok mennesker, i satser på en snæver kundekreds, der ses ingen seriøse initiativer for at lokke nye med på vognen, de eneste der gør noget her i den retning er hifiklubben, og de har osse yderst favorable priser på mange ting f.eks deres argon, cambridge osv. som kan lokke nye med på vognen.
|
|
|
Du har desværre ret i at HiFi klubben har været gode til at få mange med på vognen, om man så må sige!
Det er bare ærgeligt at HiFi klubben ikke er hvad den har været! måske lidt af samme årsag!
|
|
|
Hvorfor er det desvære? Det er da kun til gavn at der findes flere ligesindet? samt det kan give lavere priser.
Alternativt hvis ikke hfk gjorde som de gør er jeg sikker på de ikke vil være her om 10 år, samt der vil nok ryge en del af de små hifi forhandlere også jeg nægter at tro de nogensinde får trukket nok nye ind i hobby'en De fleste af dem har ikke engang et godt udgangs punkt at begynde sin hobby på i sortimentet, ved de fleste koster det over 20.000 for den billigste sammensætning af anlæg man kan finde, med cd, amp ht osv. hvem i alverden af almindelige mennesker vil give det? -Næe derfor er hifiklubben en succes. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
StylaH skrev:
Klynk, hyl, piv  |
|
|
Jeg klynker IKKE, jeg er faktisk rigtigt godt tilfreds med den danske samfundsmodel, selv om det betyder at jeg skal betale en højere pris for rigtigt mange ting, sammenlignet med udlandet.
StylaH skrev:
Hvorfor er AV-Connection så billigere end Tyskerne på den nye Sanyo Maskine til 8.999?
|
|
|
Du kan altid finde enkeltstående eksempler der adskiller sig markant fra det generelle billede. Kig igen om en måned, så tvivler jeg på billedet er det samme.
Enhver der har haft fingrene i branchen ved at man ikke kan matche priserne i f.eks. USA bare ved at sænke avancen hos forhandleren. Det er ikke specifikt hos forhandleren at avancen er højere, det er hele vejen igennem systemet - inkl. hos fragtmanden der kommer og leverer pakken, og hos vinduespudseren der vasker vinduerne i butikken. Så når jeg siger at der er behov for højere avance i Danmark end i stort set alle andre lande, så taler jeg ikke specifikt om butikkerne, men om hele samfundet. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
Du generalisere verdens situtionen sammen, for at konkludere hifi ikke er dyrt i Danmark. Den holder ikke når man kan finde lande hvor tingene er billigere med de samme vilkår som vi har, vi skal jo trods alt ike længere væk end til nabo landene for at finde fine eksempler på ting der er billigere. |
|
|
Du kan altid finde eksempler - der har liget været leveret et eksempel på at Danmark er billigere end Tyskland - skal vi så konkludere at projektorer i Danmark ikke er dyrere end i udlandet? Du er jo NETOP nødt til at se på det samlede billede, og ikke på enkeltstående eksempler. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det væsentligste problem ved bare at sætte priserne ned og sælge noget mere, er at man IKKE sælger mere ved at sætte priserne ned. Man sælger nogle andre ting. Jo, den enkelte butik kan måske skabe sig et navn på lave priser, men hvis hele branchen halverer avancen (ikke prisen, men avancen) i morgen, så skal I som kunder bruge dobbelt så mange penge for at branchen tjener det samme. Hvor skal de penge komme fra? Det betyder jo bare at i stedet for at købe en model A til 15.000,-, så køber I en model B til 15.000,-, som forhandleren så tjener dét mindre på. Hvad skulle jeg som forhandler få ud af det?
Med andre ord: Lad nu være med at stå og fortælle tømreren hvordan han skal holde på hammeren. Hvis det var så simpelt, tror du så virkelig helt seriøst at alle forhandlere i Danmark er så dumme at vi ikke kunne regne dét ud selv? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Med andre ord: Lad nu være med at stå og fortælle tømreren hvordan han skal holde på hammeren. Hvis det var så simpelt, tror du så virkelig helt seriøst at alle forhandlere i Danmark er så dumme at vi ikke kunne regne dét ud selv?
|
|
|
Nej, der er nogle der kan finde ud af det, hififreaks, hifiklubben, vassagohifi.
(jeg kender ikke til din forretning, priser eller hvad du sælger, så dig skal jeg ikke kunne udtale mig om)
Men mange piver hele tiden over vi kan ikke sælge mere og bla bla bla, vi har højere udgifter osv. det har ovenstående forretninger jo bevist i praktiske eksempler at de stort set kan matche udlandets priser på de fleste produkter, så er der jo noget galt med de andre når de ikke kan. Er der ikke?
__________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
Red King Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
Red King skrev:
Per N skrev:
[QUOTE=AV Precision]
|
|
|
|
|
|
Hvorfor er det desvære? Det er da kun til gavn at der findes flere ligesindet? samt det kan give lavere priser.
Alternativt hvis ikke hfk gjorde som de gør er jeg sikker på de ikke vil være her om 10 år, samt der vil nok ryge en del af de små hifi forhandlere også jeg nægter at tro de nogensinde får trukket nok nye ind i hobby'en De fleste af dem har ikke engang et godt udgangs punkt at begynde sin hobby på i sortimentet, ved de fleste koster det over 20.000 for den billigste sammensætning af anlæg man kan finde, med cd, amp ht osv. hvem i alverden af almindelige mennesker vil give det? -Næe derfor er hifiklubben en succes.
|
|
|
Jeg skulle msåke ikke havde skrevet desværre der først!
men af samme årsag som at HiFi klubben også appelerer til almindelige mennesker, har det skræmt/ireteret mange entusiaster væk! Dog ikke mig som sådan!
|
Til top |
|
|
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet at søge på mange hifi ting på tyske sider, men har kun fundet få der var billigere end i dk. Men det måske mine søgninger der ikke er mainstream?
|
Til top |
|
|
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Otto
Prøv lige at komme tilbage på det rette spor/topic og drop den uforskammet arogance som du viser i dine to sidste linier, hvis du ikke vil fortælle sandheden så bør du ikke svare på dette emne.
der er altid en rodet gang udenoms snak i disse tråde om avancer fra de samme branche folk igen og igen!
støj er ikke noget folket gider at læse ..., det er jo reelt det som branche folk forsøger at dræbe advance trådene med.
Jeg fatter ikke at branche folk overhovedet har lov til at være her i et SLUTBRUGER forum, forøvrigt i burde bruge mere tid på at passe jeres foretninger end at hænge her  __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
Nej, der er nogle der kan finde ud af det, hififreaks, hifiklubben, vassagohifi. |
|
|
Nå men hvad er problemet så?
Per N skrev:
Men mange piver hele tiden over vi kan ikke sælge mere og bla bla bla, vi har højere udgifter osv. det har ovenstående forretninger jo bevist i praktiske eksempler at de stort set kan matche udlandets priser på de fleste produkter, så er der jo noget galt med de andre når de ikke kan. Er der ikke?
|
|
|
Jeg vil helst ikke komme for langt ind på specifikke udtalelser om andre menneskers forretninger, det skader kun mig selv. Men som sagt, du kan altid finde enkeltstående eksempler der afviger fra det generelle billede, fordi forhandlerens grundlæggende koncept kraftigt ændrer på hvor store udgifter han har, og dermed hvor høj avance han behøver at have. Alle tre ovenstående vælger at springe et led i distributionen over. Ja, det giver lavere priser, men det giver samtidig færre steder hvor folk kan komme hen og afprøve varerne før købet (hifi klubben er et skidt eksempel, de har ikke lavere avance end andre butikker, de er bare dygtige til at udvælge sine produkter så det ser sådan ud). De giver altså ikke lavere avance end i udlandet, de har bare valgt et andet koncept. Samme koncept i udlandet vil kunne gennemføres (og bliver gennemført) med endnu lavere avance, og så har du samme diskussion igen. Når Hifi Freaks og Vassago Hifi kan gøre dette i Danmark, så er det fordi de på forunderlig vis er sluppet afsted med at gennemføre dette koncept i Danmark på mærker hvor det ikke er blevet gjort andre steder. Hvis Focal i Tyskland bestemte sig for at køre internet-direct, så vil jeg garantere dig for at de kunne gøre det til priser 10-15% under Hifi Freaks, alene på grund af forskellene i hvad det koster at drive forretning. Det kan du jo se på fladskærms-markedet - her har du netop en situation hvor der findes rene internet-butikker i begge lande, og her kan en dansk butik yderst sjældent konkurrere med tyske priser, om han så satte avancen til nul. Med andre ord: _samme koncept_ medfører alt andet lige højere avance i Danmark. Men forskellige koncepter i forskellige lande kan medføre enkeltstående eksempler på at priserne er lavere i Danmark. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
flex195 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 568
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
Jeg fatter ikke at branche folk overhovedet har lov til at være her i et SLUTBRUGER forum, forøvrigt i burde bruge mere tid på at passe jeres foretninger end at hænge her 
|
|
|
Jeg synes nu det er helt iorden at de er her, jeg ville da være træt af ikke at kunne forsvare mig hvergang der var nogen der havde noget negativt at sige om mig og min forretning. Desuden gør det forummet noget mere seriøst og en større viden! jeg ville nødig undvære forhandlerne på de forskellige forummer! __________________ Mvh Brian
Infinity Intermezzo 5,2 setup
Infinity : Technology - Performance - Design
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
Prøv lige at komme tilbage på det rette spor/topic og drop den uforskammet arogance som du viser i dine to sidste linier, hvis du ikke vil fortælle sandheden så bør du ikke svare på dette emne. |
|
|
Arrogance? Hvis det ikke er arrogance at fortælle forhandlerne at de er for dumme og de bare lige skal sætte priserne 20% ned, så tjener de maaange flere penge, hvad er det så?
Og på hvilken måde mener du jeg ikke fortæller sandheden? Jeg leverer netop IKKE udenomssnak, jeg fortæller dig straight up at avancen er højere i Danmark, fordi det SKAL den være for at butikken løber rundt. Hvor meget mindre direkte vil du have jeg skal sige det?
EDIT: Det er med andre ord ikke fordi jeg ikke fortæller sandheden, men fordi jeg ikke fortæller den "sandhed" du gerne ville have hørt. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
ML_CLS Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg nævner intet om at advancerne i procenter,
det er du mere interesserret i end mig kan jeg se...,
hvem er det så der har ondt i økonomien ?
Det forholder sig sådan at uanset hvilken side af skrænken man står på, så vil begge sider have det meste for det mindste ... 
Nogle branche folk kan godt regne den ud og de hyler ikke op offentligt ...,
kender du ikke den med "den der lever skjult lever godt" __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem er det nu der snakker udenom? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
ML_CLS Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg lader sidste branche svar står som trådstopper 
det har indirekte bekræftet at der blev talt udenom..., bravo! 
ps. jeg er ude af denne tråd den har ikke længere min intersse 
__________________ Fort Lauderdale, Florida
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
jeg lader sidste branche svar står som trådstopper 
det har indirekte bekræftet at der blev talt udenom..., bravo! 
ps. jeg er ude af denne tråd den har ikke længere min intersse 
|
|
|
Jeg er målløs. Jeg har om noget leveret nogle meget direkte, konkrete svar, som enhver med en smule fornuft kan se er den direkte forklaring på dét spørgsmål der blev stillet i første indlæg, og så skal jeg beskyldes for at snakke udenom? Er du overhovedet nået længere i mine indlæg end til at se at der står "branchemedlem" under min avatar?
Kan folk virkelig ikke se nogen sammenhæng imellem at en forstærker koster det halve i USA, og at et par bukser koster det halve i USA? Hvordan kan dén sammenligning være at snakke udenom? Jeg kan da ikke gøre det meget mere tydeligt. At du så gerne vil sætte mig i bås med alle andre branchemedlemmer du har set udtale dig om samme ting i tidens løb, det kan sgu da ikke være min fejl. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|