Forfatter |
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal jeg gøre det nemt for dem der mener at jeg snakker med uld-i-mund:
Q: Hvorfor koster hifi op til det dobbelte i Danmark i forhold til visse andre lande?
A: Fordi avancen i Danmark er højere end de fleste andre steder, i alle led.
Q: Hvorfor er avancen så højere i Danmark?
A: Fordi udgifterne til at drive forretning er højere end de fleste andre steder, i alle led.
Q: Hvorfor skulle jeg tro på dét?
A: Det kan du overbevise dig selv om lige så nemt som du fandt ud af at hifi var dyrere: Kig på priserne på andre produkter. Hvis jeg skal betale dobbelt så meget for de ting jeg køber, så skal jeg tage dobbelt så meget for de ting jeg sælger for at firmaet løber rundt.
Er dét for svært? __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Per N skrev:
Nej, der er nogle der kan finde ud af det, hififreaks, hifiklubben, vassagohifi. |
|
|
Nå men hvad er problemet så?
Per N skrev:
Men mange piver hele tiden over vi kan ikke sælge mere og bla bla bla, vi har højere udgifter osv. det har ovenstående forretninger jo bevist i praktiske eksempler at de stort set kan matche udlandets priser på de fleste produkter, så er der jo noget galt med de andre når de ikke kan. Er der ikke?
|
|
|
Jeg vil helst ikke komme for langt ind på specifikke udtalelser om andre menneskers forretninger, det skader kun mig selv. Men som sagt, du kan altid finde enkeltstående eksempler der afviger fra det generelle billede, fordi forhandlerens grundlæggende koncept kraftigt ændrer på hvor store udgifter han har, og dermed hvor høj avance han behøver at have. Alle tre ovenstående vælger at springe et led i distributionen over. Ja, det giver lavere priser, men det giver samtidig færre steder hvor folk kan komme hen og afprøve varerne før købet (hifi klubben er et skidt eksempel, de har ikke lavere avance end andre butikker, de er bare dygtige til at udvælge sine produkter så det ser sådan ud). De giver altså ikke lavere avance end i udlandet, de har bare valgt et andet koncept. Samme koncept i udlandet vil kunne gennemføres (og bliver gennemført) med endnu lavere avance, og så har du samme diskussion igen. Når Hifi Freaks og Vassago Hifi kan gøre dette i Danmark, så er det fordi de på forunderlig vis er sluppet afsted med at gennemføre dette koncept i Danmark på mærker hvor det ikke er blevet gjort andre steder.
|
|
|
Hej.
Sluppen afsted med det, nej jeg gør det bare, når jeg har købt den vare jeg vil sælge så er det min og ingen skal bestemme over det.
Og når vi snakker om high-end så sælger de fleste impotør det også selv, og mange af dem har ikke engang shop selv så de har ikke det store udgift langtfra.
Indefor hifi er det en ren børnehave og ret dumme mennsker, bare se på messer rundt omkring i verden det er sgu ikke iq der plager dem der løber rundt og sælger og køber.
Man får sgu tit et godt grin sådanne stedere.
|
Til top |
|
|
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
Jeg vil gerne betale "dyrt" til gengæld for gratis uddannelse og gratis hospitalshjælp, SU; folkepension, Dagpenge osv. |
|
|

|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes ikke hifi er specielt dyrt i Danmark. Vi er bare ikke så købekraftige i DK som i andre lande. Og så er bilerne er dyre, huspriserne er høje, renten er på vej op og folk sidder med dyre flexlån. Vi går nok en lidt stille tid i møde rent hifimæssigt..? 
Hvornår finder vi Olie på grøndland?
|
Til top |
|
|
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
Synes ikke hifi er specielt dyrt i Danmark. Vi er bare ikke så købekraftige i DK som i andre lande. Og så er bilerne er dyre, huspriserne er høje, renten er på vej op og folk sidder med dyre flexlån. Vi går nok en lidt stille tid i møde rent hifimæssigt..? 
Hvornår finder vi Olie på grøndland?
|
|
|
I det øjeblik (split sekund), der for alvor findes olie på Grønland, er de ude af rigsfællesskabet. Så, det får vi ikke en sk** ud af!
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os se Oliestaterne,hvordan de klarer sig når olie er sluppet op!!
Så kommer de nok herned og køber hifi.....
|
Til top |
|
|
Naiera Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det jo ikke tilfældigt at markante oliestater som f.eks. Dubai satser KRAFTIGT på turisme; de har netop indset at olien slipper op en dag, og at de bliver nødt til at investere i noget de kan leve af for fremtiden.
|
Til top |
|
|
Peter VTEC Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kiggede lige på Hifiklubbens svenske side, hvis man tager et sæt B&W XT4 til 20000 dkr, og sammenligner med den svenske pris på 23000 svenske kroner, så er det omregnet til danske kroner 17158 dkr.
Det er da alligevel noget at spare på lige at tage over til den anden side  __________________ Mmmm VTEC!
|
Til top |
|
|
Acorn Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter VTEC skrev:
Kiggede lige på Hifiklubbens svenske side, hvis man tager et sæt B&W XT4 til 20000 dkr, og sammenligner med den svenske pris på 23000 svenske kroner, så er det omregnet til danske kroner 17158 dkr.
Det er da alligevel noget at spare på lige at tage over til den anden side 
|
|
|
Helt sikkert. Og Denons avr-4308 kan i opgraderet version erhverves for ca. 16.500,-. Det er da underholdende at sidde med lommeregneren. __________________ Hvert femte menneske på jorden er kineser. Så må der være en i min familie. Det kunne være mor? Eller far? Min søster Pernille? Eller måske min adoptivbror Ho Chau Chei? ...tror sgu det er Pernille.
|
Til top |
|
|
Kenneth_P Branchemedlem

Anmelder i Fidelity og på nomono.dk
Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
Sendt: 21 Oktober 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude!
Det er jo klart at hifi produkter er så dyre i Danmark og i resten af de lande der er medlem af EU. Det er jo på grund af den "EU-mur" at alt bliver meget dyrere her. Hvis du f.eks. kigger på amerikanske hifi produkter i Norge, så er de mange gange billigere end i de lande der er medlem af EU. Sådan er det desværre bare.
Jeg ville f.eks. bestille en cd fra Stereophile i USA. Derover koster den ca. 10 usd (ca. 55 dkr). Med forsendelse, told, moms og fragtgebyr ville cden koste mig ca. 340 dkr. Jeg kan hilse at sige, at jeg ikke bestilte cden. Jeg forstår forsendelsen, men alt det andet synes jeg godt nok er lidt overdrevet. Men igen, sådan er det jo desværre bare. __________________ Mange hilsner,
Kenneth
Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
|
Til top |
|
|
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
Otto
Prøv lige at komme tilbage på det rette spor/topic og drop den uforskammet arogance som du viser i dine to sidste linier, hvis du ikke vil fortælle sandheden så bør du ikke svare på dette emne.
der er altid en rodet gang udenoms snak i disse tråde om avancer fra de samme branche folk igen og igen!
støj er ikke noget folket gider at læse ..., det er jo reelt det som branche folk forsøger at dræbe advance trådene med.
Jeg fatter ikke at branche folk overhovedet har lov til at være her i et SLUTBRUGER forum, forøvrigt i burde bruge mere tid på at passe jeres foretninger end at hænge her  |
|
|
Det var da noget af et udlæg at komme med. Jeg kunne ikke være mere uenig og specielt ikke når dit angreb er rettede mod Otto, som er en af de store bidrags ydere der gør at dette forum er værd at besøge. At han frivilligt deler ud af hans erfaringer og er en stor hjælp til mange brugere her nu skal holdes ham til last er godt nok langt ude.
|
Til top |
|
|
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth_P skrev:
Hej derude!
Det er jo klart at hifi produkter er så dyre i Danmark og i resten af de lande der er medlem af EU. Det er jo på grund af den "EU-mur" at alt bliver meget dyrere her. Hvis du f.eks. kigger på amerikanske hifi produkter i Norge, så er de mange gange billigere end i de lande der er medlem af EU. Sådan er det desværre bare.
Jeg ville f.eks. bestille en cd fra Stereophile i USA. Derover koster den ca. 10 usd (ca. 55 dkr). Med forsendelse, told, moms og fragtgebyr ville cden koste mig ca. 340 dkr. Jeg kan hilse at sige, at jeg ikke bestilte cden. Jeg forstår forsendelsen, men alt det andet synes jeg godt nok er lidt overdrevet. Men igen, sådan er det jo desværre bare.
|
|
|
Man skal da ikke betale told og moms, når man køber en enkelt CD. Jeg har bestilt et hav af CD'er fra USA og det har aldrig været aktuelt for mig. __________________ Mvh Flemming
|
Til top |
|
|
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
Kenneth_P skrev:
Hej derude!
Jeg ville f.eks. bestille en cd fra Stereophile i USA. Derover koster den ca. 10 usd (ca. 55 dkr). Med forsendelse, told, moms og fragtgebyr ville cden koste mig ca. 340 dkr. Jeg kan hilse at sige, at jeg ikke bestilte cden. Jeg forstår forsendelsen, men alt det andet synes jeg godt nok er lidt overdrevet. Men igen, sådan er det jo desværre bare.
|
|
|
Man skal da ikke betale told og moms, når man køber en enkelt CD. Jeg har bestilt et hav af CD'er fra USA og det har aldrig været aktuelt for mig. |
|
|
Jo man skal, men det er blevet vedtaget at indføre en bagatelgrænse på 80kr, da det er vurderet at det er for dyrt at indkræve told under det beløb i forhold til hvad man får ind i told/moms men det er da også den eneste grund.
Edit: og de 80kr er INKL forsendelse, så der er svært at holde sig under på oversøiske forsendelser. __________________ Mvh. Bjørn.
|
Til top |
|
|
flpdk Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 919
|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
flpdk skrev:
Kenneth_P skrev:
Hej derude!
|
|
|
Man skal da ikke betale told og moms, når man køber en enkelt CD. Jeg har bestilt et hav af CD'er fra USA og det har aldrig været aktuelt for mig.
|
|
|
Jo man skal, men det er blevet vedtaget at indføre en bagatelgrænse på 80kr, da det er vurderet at det er for dyrt at indkræve told under det beløb i forhold til hvad man får ind i told/moms men det er da også den eneste grund.
Edit: og de 80kr er INKL forsendelse, så der er svært at holde sig under på oversøiske forsendelser. |
|
|
Lidt info hentet fra nettet:
Ved indførsel af varer af ringe værdi skal der dog ikke betales told, moms og evt. punktafgift. Der skal således kun betales told, hvis hele forsendelsens værdi overstiger 22 EURO (ca. 165 kr.), men betales moms og punktafgift, hvis forsendelsens værdi overstiger 80 kr. Fritagelsen gælder ikke for spiritus, vin, øl, parfume og toiletvand samt tobaksvarer, dvs. cigaretter, cigarer, cerutter, cigarillos og røgtobak.
Så ved køb af en enkelt CD skal der ikke betales told, hvis værdien ikke overstiger kr. 165,-. __________________ Mvh Flemming
|
Til top |
|
|
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
Så ved køb af en enkelt CD skal der ikke betales told, hvis værdien ikke overstiger kr. 165,-. |
|
|
Med mindre den ryger i PestDKs net. Så kommer der et gebyr oven i på ca. 150 kr...
vH pH
|
Til top |
|
|
Ulvin Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 402
|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
ML_CLS skrev:
jeg lader sidste branche svar står som trådstopper 
det har indirekte bekræftet at der blev talt udenom..., bravo! 
ps. jeg er ude af denne tråd den har ikke længere min intersse 
|
|
|
Klaphat
Prøv nu også at kigge lidt på andre brancher end HIFI salg.
Møbler har typisk en avance på 40%. Tøj har mange gange avancer på over 80-90%, ved nogle mærker skal prisen ganges et par gange op i forhold til indkøbspriser. Dem af jer som har købt dyner i højere prisklasser har med stor chance også betalt 3x prisen i forhold til indkøbsprisen.
Jeg har i mange år arbejdet som importør/eksportør, de første år jeg var i gang fik jeg det ene chok efter det andet, nogle af de ting vi køber ofte og også i stort antal koster i mange tilfælde kassen i forhold til indkøbspriser. Jeg tror faktisk, med undtagelse af nogle få groteske eksempler, at HIFI folkene hører til den pæne ende af skalaen for avance herhjemme. Grunden hertil skal nok findes i at vi meget nemt kan smutte på nettet og lave en søgning på varen i udlandet, det er ved andre varer noget sværere og også upraktisk.
HIFI priser i Tyskland skal også tages lidt med fornuftig sans i forhold til priser herhjemme. De har et væsentligt større kundegrundlag at kunne trække på. Kan man genere mere salg kan man også tillade sig at tjene mindre pr vare. Argumentet for at man herhjemme ikke gør nok for at nå nye kunder er lidt så som så. Mit indtryk er at HIFI interreserede folk er i kraftig retræte - kundegrundlaget er ikke forbandet stort på high end udstyr. At omvende mp3 generationen til at være HIFI interesserede kræver noget mere end reklame fremstød.
For at have råd til at købe andres produkter med det uskrevne avance regelsæt det pågældende land har på stort set alt andet, så er man altså også nødt til selv at have en avance på sine egne varer __________________ Krell KSA 200S
Krell KRC-3
HTPC/PS Audio Digital Link III DAC
Dali Grand
Se det her
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har lige haft besøg af nogle tysker fra sydtyskland.
Og vi kan til at snakke om priser, og jeg fortalte om denne tråd.
Den ene sagde de ved ikke hvad de snakker om , de fleste vare har laver pris end i danmark, og lønnen i tyskland på alm job er noget laver, mange tysker kan næsten ikke klare sig mere for den løn de får.
Også i italy klare alle dem jeg kender at deres sprise bare går op og op.
Men alle klager sig vel på den ene eller anden måde.
Og han sagde indefor high-end er der ikke mange shops der giver rabat.
|
Til top |
|
|
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
flpdk skrev:
Lidt info hentet fra nettet:
Ved indførsel af varer af ringe værdi skal der dog ikke betales told, moms og evt. punktafgift. Der skal således kun betales told, hvis hele forsendelsens værdi overstiger 22 EURO (ca. 165 kr.), men betales moms og punktafgift, hvis forsendelsens værdi overstiger 80 kr. Fritagelsen gælder ikke for spiritus, vin, øl, parfume og toiletvand samt tobaksvarer, dvs. cigaretter, cigarer, cerutter, cigarillos og røgtobak.
Så ved køb af en enkelt CD skal der ikke betales told, hvis værdien ikke overstiger kr. 165,-. |
|
|
Nej der skal ikke betales told, men så vidt jeg ved er der heller ikke told på CD'er (medmindre det indgår under elektronik tolden på 2%), der skal dog betales moms. Og som tidligere nævnt, hvis det er igennem postdk kommer der lige et lille gyber på 150kr for deres service :) __________________ Mvh. Bjørn.
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 23 Oktober 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er ikke en fast told på alt elektronik. Jeg har betalt mellem 0% og 3,7% på forskellige typer elektronik (fra USA). Der er MANGE forskellige varekoder (og toldsatser). Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|