| Forfatter |
|
FSBB Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tyros1
DLS M66 vinder klart i lyd i forhold til Focal 918. DLS er meget åben, og tilpas klar i lyden uden at være trættende at lytte til. Og bassen er virkelig til stede uden at være dominedende. Focal var en skuffelse, men var som sagt også frisk fra kassen.
Og til Raskolnikov. Ja den er droppet. Og som jeg skrev har jeg bestilt et sæt M66.
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja focal er lidt af en skuffelse til at starte med. Men om en måned æder du de ord i dig igen
De er absolut ikke dårlige. Jeg har ikke hørt dls, men ved at focal bliver meget bedre, især med bassen. Bare rolig det hele kommer til at hænge sammen. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
tyros1 Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
FSBB skrev:
|
Hej tyros1
DLS M66 vinder klart i lyd i forhold til Focal 918. DLS er meget åben, og tilpas klar i lyden uden at være trættende at lytte til. Og bassen er virkelig til stede uden at være dominedende. Focal var en skuffelse, men var som sagt også frisk fra kassen.
Og til Raskolnikov. Ja den er droppet. Og som jeg skrev har jeg bestilt et sæt M66.
|
|
|
hej fB
Just my words
Men ok Petersen - efter en måned kan du selvfølgelig godt have ret- det er svært at spå især om fremtiden
|
| Til top |
|
| |
tyros1 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kører forøvrigt Biviring på mine "gamle" DLS 55 hvis jeg skifter over til M66 kan jeg se der ikke er mulighed for det- er mit dyre Black Rodium biwiring kabel så spildt eller kan det godt bruges alligevel?
og hvad kører i med HT kabel?
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bare spørg mig jeg ved alt lige indtil modsat er bevist. Men sådan er det desværre med Jm-lab.
Så er det bare spørgsmålet om man syntes det er ventetiden værd.
Men stort tillykke med dine dls 66. Er de kommet inden for døren? __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
tyros1 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej nej ikke endnu - julen stod foran døren og spærrede sorry så bunden vis nået - nej skal lige have en sidste testlyt hurtigt på dem - så ryger de i kurven..hvis ikke noget går helt galt
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 07 November 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
tyros1 skrev:
Nej nej ikke endnu - julen stod foran døren og spærrede sorry så bunden vis nået - nej skal lige have en sidste testlyt hurtigt på dem - så ryger de i kurven..hvis ikke noget går helt galt
|
|
|
Tillykke med dem! Hvad finish fik du dem i?  __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |
tyros1 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
tyros1 skrev:
|
Nej nej ikke endnu
|
|
|
men det bliver pianolak
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
tyros1 skrev:
tyros1 skrev:
|
Nej nej ikke endnu
|
|
|
men det bliver pianolak |
|
|
Cool. Så kan vi få de første billeder af M66 i piano.  Håber også den kommer til messen i næste weekend. __________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |
tyros1 Forum Bruger

|
| Sendt: 12 November 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
|
Jeg blev personligt skuffet da jeg hørte dem. jeg mener at de er tunet til en alt for behagelig, varm og tilbagelænet lyd. En lille smule varme er normalt ganske fint, men det går over gevind. Desuden mener jeg at dynamikken halter gevaldigt, trommer lyder aldrig helt som trommer, der kommer simpelthen ikke smæk nok på.
Diskanten er dog ganske glimrende, men jeg synes generelt at højttaleren lægger for meget afstand til lytteren. Det bliver simpelthen uengagerende og til dels kedeligt at lytte til dem, måske fordi tingene ikke hænger fuldstændigt sammen i lydbilledet.
Det er en vurdering ud fra mine preferencer og jeg er samtidig sikker på at højttaleren vil tiltale mange med den lyd den har. Den generer ingen og formidler aldrig en ubehagelig oplevelse til lytteren, det er bare ikke hvad jeg forventede. Objektivt er det dog en meget bedre højttaler end R55, men kostede de det samme, ville jeg have svært ved at vælge imellem dem, det handler jo også om at skrue en harmonisk højttaler sammen.
M66 har mange træk der minder mig om elektrostatiske højttalere, desværre formår den ikke at tage deres styrker og kombinere dem med en dynamisk højttalerns fordele, på en særlig overbevisende måde.
Men lyt på den... 
|
|
|
Hej Master
Har du også lyttet på M60? den lille standermodel?
Har læst den skulle have fine kvaliteter
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 13 November 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
tyros1 skrev:
Mastervol skrev:
|
Jeg blev personligt skuffet da jeg hørte dem. jeg mener at de er tunet til en alt for behagelig, varm og tilbagelænet lyd. En lille smule varme er normalt ganske fint, men det går over gevind. Desuden mener jeg at dynamikken halter gevaldigt, trommer lyder aldrig helt som trommer, der kommer simpelthen ikke smæk nok på.
Diskanten er dog ganske glimrende, men jeg synes generelt at højttaleren lægger for meget afstand til lytteren. Det bliver simpelthen uengagerende og til dels kedeligt at lytte til dem, måske fordi tingene ikke hænger fuldstændigt sammen i lydbilledet.
Det er en vurdering ud fra mine preferencer og jeg er samtidig sikker på at højttaleren vil tiltale mange med den lyd den har. Den generer ingen og formidler aldrig en ubehagelig oplevelse til lytteren, det er bare ikke hvad jeg forventede. Objektivt er det dog en meget bedre højttaler end R55, men kostede de det samme, ville jeg have svært ved at vælge imellem dem, det handler jo også om at skrue en harmonisk højttaler sammen.
M66 har mange træk der minder mig om elektrostatiske højttalere, desværre formår den ikke at tage deres styrker og kombinere dem med en dynamisk højttalerns fordele, på en særlig overbevisende måde.
Men lyt på den... 
|
|
|
Hej Master
Har du også lyttet på M60? den lille standermodel?
Har læst den skulle have fine kvaliteter
|
|
|
Nej desværre ikke, jeg har hørt at den skulle være bedre end M66, så det kunne være interessant. 
|
| Til top |
|
| |
TC25 Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 15 November 2008 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg også lyttet til M66 og sikke en lækker lyd Noget jeg lagde mærke til i forhold til mine R55, var håndteringen af skarpe s lyde. Dem var M66 langt bedre til at definere behageligt og organisk, hvilket er et stort plus i min verden. Tilmed var der en god åbenhed gennem det meste af registeret. Perspektivet var ligeledet en tand bedre en R55, specielt i bredden. Jeg syntes dog ikke at bassen blev ydet fuld retfærdighed i tapeconnections lytterum, desværre. Jeg kan dog godt følge kommentarene omkring at lyden er lidt tilbagelænet og varm, men det er så heldigvis det jeg søger i en højtaler. der opstår aldrig lyttetræthed på DLS modellerne. Ja og det endte da også med at jeg har fået bestilt standermodellen M60, da jeg ikke tror at M66 vil blive ydet fuld retfærdighed i min forholdsvis lille stue.
Tyros1: Du kan sagtens bruge dine Black Rhodium Biwire, jeg har selv de samme kabler.
|
| Til top |
|
| |
tyros1 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
TC25 skrev:
|
Så fik jeg også lyttet til M66 og sikke en lækker lyd Noget jeg lagde mærke til i forhold til mine R55, var håndteringen af skarpe s lyde. Dem var M66 langt bedre til at definere behageligt og organisk, hvilket er et stort plus i min verden. Tilmed var der en god åbenhed gennem det meste af registeret. Perspektivet var ligeledet en tand bedre en R55, specielt i bredden. Jeg syntes dog ikke at bassen blev ydet fuld retfærdighed i tapeconnections lytterum, desværre. Jeg kan dog godt følge kommentarene omkring at lyden er lidt tilbagelænet og varm, men det er så heldigvis det jeg søger i en højtaler. der opstår aldrig lyttetræthed på DLS modellerne. Ja og det endte da også med at jeg har fået bestilt standermodellen M60, da jeg ikke tror at M66 vil blive ydet fuld retfærdighed i min forholdsvis lille stue.
Tyros1: Du kan sagtens bruge dine Black Rhodium Biwire, jeg har selv de samme kabler.
|
|
|
TC25 Kabel Biwire skønt med noget genbrug
Forstår ikke du synes bassen var lidt slap...eller? jeg synes den var lidt i overkanten/dominerende af det naturlige måske men ellers enig meget af det du nævner
Hvor synes du forskellen er mellem M60/66 -idet du skiver du har valgt M60 må du jo være dupperet her også
|
| Til top |
|
| |
TC25 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 November 2008 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
tyros1 skrev:
| [QUOTE=TC25]
|
|
|
TC25 Kabel Biwire skønt med noget genbrug
Forstår ikke du synes bassen var lidt slap...eller? jeg synes den var lidt i overkanten/dominerende af det naturlige måske men ellers enig meget af det du nævner
Hvor synes du forskellen er mellem M60/66 -idet du skiver du har valgt M60 må du jo være dupperet her også
bassen var bestemt ikke slap ! jeg må havde udtrykt mig forkert Den var nærmere ligesom du selv beskriver lidt i overkanten/dominerende, derfor min henvisning til at lytterummet ikke ydede dem fuld retfærdighed. Jeg skal være ærlig at indrømme at jeg slet ikke fik hørt M60, da det sidste sæt var taget med på messe, så det er lidt af et sats at jeg har bestilt dem. Jeg går ud fra at M60 og M66 deler mange af deres dyder, men M66 vil være for stor til mit lytterum. Desuden mener de som jeg har snakket med at standermodellen M60 har nogle kvalieter, som den store model ikke har, bl.a. skulle den være mere finkornet i lyden Så kan man få en bedre lyd til halv pris, siger jeg ikke nej 
|
| Til top |
|
| |
tyros1 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2008 kl. 18:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så testes der MEGET - den store M66:
Her skulle være et billede? ved ikke om det virker?
Deep - deep bas kan ihvertfal leveres......
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du så få nogle billeder op af den i vinyl finish!
__________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |
TC25 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Tyros1 !
Jeg kan ikke se noget billede Er du ved at teste M66 ? Har du evt nogle lytteindtryk du vil dele med os andre Har du testet M60 mod M66 ?
Fortæl fortæl................ 
|
| Til top |
|
| |
tyros1 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2008 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
 kan ikke få det billede til at virke hvordan gør man?
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2008 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brug imageschak. Kopier URL - Add Image herinde. Imageschack.
__________________ Hands off the compression button music industry!
|
| Til top |
|
| |
tyros1 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|