Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 17:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: dls m66 lyttetest (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 23 November 2008 kl. 19:50 | IP-adresse registreret  

På min skærm er det godt nok et stort billede du har kopiret ind  Men så er det da til at få øje på

Ellers en fed stue du har ! og ja højtallerne er jo bare gudeskønne  Kan du sige lidt om lyden ? Hvilket grej spiller du forresten med ?

Til top Vis TC25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TC25

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 November 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Det er lidt stort. Du kan redigere et billede ved at "hive" i et hjørne. Hvad er det der er under spiksene?
Ja fed stue!

tyros1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 November 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Til top Vis tyros1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tyros1

tyros1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Ik så go til billeder 

men her var grejet sådan lidt tæt på

Tak for kritikken

De under spikers er midlertidig klodser så-..indtil man får råd til at købe orginale kan de nok bruges/ nej  - har lånt modellen til test som sagt

Hører lige Jack Johnsen CD nr. 1 og lyden er god ..bassen kraftig(det er den i det nr.) men lyder godt

Layla unplugged Clapton kører også fint    

Fedest er dog dvd Eagels med digital lyd - get over it/ bassen sidder i skabet og lyden rigtig god

tror jeg skal over i noget klassisk nu...

TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Jamen det lyder som om at du rigtig hygger dig i det nye selskab  (vi andre venter stadig på at modtage DLS M60).

Hvordan oplever du forskellen mellem DLS R55 og M66, kan prisfoskellen retfærdiggøres ?

Hvis du ligger inde med nogle Sarah K Cd'er eller noget Eva Cassidy Live at blue alley, så prøv lige at smække dem på, jeg syntes at M60 klare kvindevokaler med bravour, hvirkelig behageligt at lytte til

meld gerne tilbage når du har hørt noget klassisk, jeg nåede ikke selv at få hørt hvordan at M66 klare sig i krævende dynamiske værker.

tyros1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 November 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

TC25 skrev:

Hvordan oplever du forskellen mellem DLS R55 og M66, kan prisfoskellen retfærdiggøres ?

Hvis du ligger inde med nogle Sarah K Cd'er eller noget Eva Cassidy Live at blue alley, så prøv lige at smække dem på, jeg syntes at M60 klare kvindevokaler med bravour, hvirkelig behageligt at lytte til

meld gerne tilbage når du har hørt noget klassisk, jeg nåede ikke selv at få hørt hvordan at M66 klare sig i krævende dynamiske værker.

Pris forskellen synes jeg godt kan forsvares men er et dybt subjektivt spørgsmål - er dog mest imponeret over det dybe områder hvor den går langt ned synes jeg - når den får lov 

Eva Cassidy har jeg haft på og må sige det også er fantastisk indspillet og lyder meget godt synes jeg - hvis man skal aflevere lidt kritik bliver det måske mellemtonen/området der måske forsvinder lidt ind imellem(kan jo skyldes mine kilder) 

Klassisk hører jeg meget sjældent så har alligevel droppet at smide det på  

Kenneth_P
Branchemedlem
Branchemedlem
Anmelder i Fidelity og på nomono.dk

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 November 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Hej!

Hvis du handler i Tape Connection ville disse små gulvhøjttalere også være oplagte at lytte på:

• Dynaudio Focus 220
  • Dynaudio Excite X36
  • Martin Logan Source

De ligger alle i prislejet 20-22.000 kr. for et sæt.

Held og lykke!

Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
Til top Vis Kenneth_P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth_P Besøg Kenneth_P's Websted

TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Så ringede de fra Tape connection at jeg kan hente mine M60 i morgen (i sort piano)  Er der nogle der kan anbefale nogle gode standere til M60. Tapeconnection foreslår Dynaudio, men er der nogle der er ligeså gode til en bedre pris (2500kr) ?

Tyros1: Skal vi ikke lige have et up close billede af M66, både forfra og bagfra

tyros1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

TC25 skrev:

Så ringede de fra Tape connection at jeg kan hente mine M60 i morgen (i sort piano)  Er der nogle der kan anbefale nogle gode standere til M60. Tapeconnection foreslår Dynaudio, men er der nogle der er ligeså gode til en bedre pris (2500kr) ?

Tyros1: Skal vi ikke lige have et up close billede af M66, både forfra og bagfra

Jeg synes de dynaudio ser godt ud..

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=68784&K W=tyros1

Fotografen på vej....  

vi glæder os også til at se dine nye venner.....

tyros1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

her var lige et close up billede...

TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2008 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

Uha den pianolack klær højtaleren godt  Hold da op størrelsesforskellen er stor, Dls R55 ligner en højtaler der stadig kun er i foster stadiet

tyros1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2008 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Ja det gør den bestemt/ lakken 

- vinklen snyder nok lidt men der er forskel i støreelsen dog mest bagud - bassen gør sig da også rigtig godt/ også langt væk fra dem 

TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2008 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Så har jeg også fået hørt Dls M60 (meget kort) og kan derfor komme med en bette sammenligning. Jeg mener ikke at man kan sige at M66 er bedre end M60 eller omvendt, det afhænger meget af ens lydmæssige præferencer, og det udstyr man spiller med.

Der er nogle helt klare forskelle mellem M60 og M66: M66 har en noget varmere lyd en den lille M60, dette høres specielt i øvre mellemtone og til dels i diskanten (kan selvfølgelig også høres i bassen). Kvindestemmer og nogle instrumeneter lyder en smule lysere på M60, som også er generelt mere slank i lyden end storebroren M66. M66 har somsagt en varmere lydsignatur, hvilket medføre at den lyder mere naturlig/organisk. M66 er i mine øre bedre til at håndtere skarpe s lyde, som er en smule skapere og mere fremhævet på lillebroderen. dette hørtes især på Eva Cassidy "live at blues alley". Man kan sige at lyden er mere volumniøs på M66, der er altså mere krop på lydbilledet. Bassen er også tydeligt kraftigere og med mere slag i, end hvad M60 kan præstere (hvilket nok ikke kommer som en overraskelse). Trommer på M66 får en mere realistisk størrelse. Til gengæld hvirkede lyden mere åben og direkte på M60, i mine øre stod detaljerne en smule tydligere frem (eks de små bilyde i Diana Kralls "The girl in the other room"). jeg var egentlig også meget positivt overrasket over bassen i standermodellen.

Konklusionen må efter min mening være at det handler om at få M60 og M66 parret med det rigtige udstyr. Hælder resten af ens setup til den neutrale eller lyse side, ville jeg vælge M66. Hælder lyden i ens setup til gengæld til den varmere side, tror jeg at M60 er et bedre valg. Jeg valgte selv M60, netop fordi at resten af mit setup hælder til den varme side. Det var så min mening om de to dejlige højtallere  Ingen tvivl om at DLS har formået at skabe to sæt rigtig gode højtallere

tyros1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2008 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

TC25 skrev:

Så har jeg også fået hørt Dls M60 (meget kort) og kan derfor komme med en bette sammenligning. Jeg mener ikke at man kan sige at M66 er bedre end M60 eller omvendt, det afhænger meget af ens lydmæssige præferencer, og det udstyr man spiller med.

Der er nogle helt klare forskelle mellem M60 og M66: M66 har en noget varmere lyd en den lille M60, dette høres specielt i øvre mellemtone og til dels i diskanten (kan selvfølgelig også høres i bassen). Kvindestemmer og nogle instrumeneter lyder en smule lysere på M60, som også er generelt mere slank i lyden end storebroren M66. M66 har somsagt en varmere lydsignatur, hvilket medføre at den lyder mere naturlig/organisk. M66 er i mine øre bedre til at håndtere skarpe s lyde, som er en smule skapere og mere fremhævet på lillebroderen. dette hørtes især på Eva Cassidy "live at blues alley". Man kan sige at lyden er mere volumniøs på M66, der er altså mere krop på lydbilledet. Bassen er også tydeligt kraftigere og med mere slag i, end hvad M60 kan præstere (hvilket nok ikke kommer som en overraskelse). Trommer på M66 får en mere realistisk størrelse. Til gengæld hvirkede lyden mere åben og direkte på M60, i mine øre stod detaljerne en smule tydligere frem (eks de små bilyde i Diana Kralls "The girl in the other room"). jeg var egentlig også meget positivt overrasket over bassen i standermodellen.

Konklusionen må efter min mening være at det handler om at få M60 og M66 parret med det rigtige udstyr. Hælder resten af ens setup til den neutrale eller lyse side, ville jeg vælge M66. Hælder lyden i ens setup til gengæld til den varmere side, tror jeg at M60 er et bedre valg. Jeg valgte selv M60, netop fordi at resten af mit setup hælder til den varme side. Det var så min mening om de to dejlige højtallere  Ingen tvivl om at DLS har formået at skabe to sæt rigtig gode højtallere

meget godt ramt med din fine beskrivelse synes jeg

må jeg spørge hvilket grej du kører med... 

og så kom også M66 i hus her

TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 November 2008 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

Godmorgen (ja vi er nogle der møder sent idag  )

Tyro1: Jeg køre med en lector Zoe rør forforstærker (fra Italien), Min effekt er en Atoll AM200 og som DAC bruger jeg en Xindak DAC 5, min playstation 3 bruger jeg som drev (og det gør den faktisk glimrende). mine højtaler kabler er Black Rhodium Biwire og mine signalkabler er Adioquest Sidewinder. Mit næste træk bliver at jeg skal have en Lector CDP 6

Et stort tillykke med dine M66  Den er et super godt køb !. Havde jeg det rette udstyr og et større lytterum, var det også klart at det var M66 der var kommet med hjem i varmen

TC25
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2009 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Jamen ! Jeg ville da lige høre om folk herinde stadig er tilfredse med deres DLS M60/66 ? Nu må de jo efterhånden være spillet til  Er der evt andre der har fået lyttet til dem og som vil dele deres indtryk med os andre

For mit eget vedkommende er mit indtryk af M60 revideret en smule efter at have lyttet i nogle timer efterhånden. Jeg syntes at de har en meget mere åben 3D lyd end R55, dette høres specielt på live optagelser (eks Eric Clapton), hvor klap osv fylder langt mere i rummet og er langt nemmere at skille fra hinanden. En anden positiv ting er perspektivet, som er betragteligt bredere og dybere end på R55, dette kan bla. høres på Roger Waters: "Amused to death", hvor hundene i starten af nummeret (1), går hvirkeligt langt ud over højtalerens placering. der er tilmed en del mere luft og åbenhed omkring vokaler, og helt små bilyde, som læbelyde osv står noget tydeligere frem. Det er også omkring gengivelsen af vokaler at jeg måske har ændret en smule holdning. På de fleste indspildninger lyder vokaler fremragende, men jeg syntes stadig at skarpe s-lyde gerne måtte være en smule mere tilgivende/organiske, dette høres specielt på numre, som leonard Cohen: "The Future", som er et nummer, der er fyldt med skarpe s-lyde. Om det bare er mig der er meget følsom overfor skarpe s/t lyde skal jeg ikke kunne sige, måske skyldtes det resten af mit udstyr. Er det noget i andre har tænkt over/bemærket ?. Hvad angår bas/bund, er jeg imponeret over hvad det små højtallere kan præstere, hør eks jeniffer Warnes: "The Hunter", her er smæk for skillingen !

Men ellers er jeg en glad mand  er der forresten kommet nogle test af M60/M66 endu ?

tyros1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Må sige at jeg godt tilfreds med mine m66 -drømmer selvfølgelig lidt om en kraftige sag en min marants 5600/5x110 til at give lige den sidste puf  -men må¨sige

når Eagles Hells freze over -  kommer på er der faktisk ik nogen der forlader stuen og for så lidt hjælp fra mine gamle reol r50 som passer fint som baght. The last resort viser at Når man møder op i Århus til Eagels koncert skal de godt nok stramme sig and hvis de skal overgå den lyd. Jeg må sige at den dybe bas er dejlig fast og naturlig og selv når der skrues op sidder den i skabet - til batman/bluray kører de også rigtig godt uden at være anmassende - Diskanten kradser også perfekt i f.eks. jonny cash -  San Quinten og har genop fundet en del af mine CD skiver - bla. ONE TwO/ Footsteps lyder bare super og så vi......

ja TC - jeg synes også der mangler lidt test af DLS erne eller findes de derude?  

vil da lige prøve noget af det du nævner TC

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes