Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 10:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Så gik jeg totalt amok (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mathias Bak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 16 December 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Det er fuldstændig vandvittigt 

Hvordan lyder det så?
Til top Vis Mathias Bak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathias Bak Besøg Mathias Bak's Websted

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 16 December 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

Altså hvis du engang vil tilbage til vanilla udgaven a er4s, så kan vi godt bytte

Men hvor balanceret? Bruger du dem kun stationært?
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 December 2008 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Hehe, det ser helt tosset ud - I'm lovin it!

Sansa Clip+ -> KSC75, PortaPro eller Etymotic ER4P
Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 December 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

hah.. ja det er sgu det man kalder for overkill !  et af stikkene er jo større end ørestykkerne i sig selv...
Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 August 2007
Sendt: 16 December 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

De er specifikt tiltænkt til at bruge hjemme sammen med min RudiStor RPX-100 og er udelukkende et eksperiment for at se hvor langt man kan drive en ER4. De skal tilspilles over hele juleferien hvor jeg ikke er hjemme så spillen bliver bare sat på repeat i 10 dage. Jeg har meget kort (<10 minutter) haft dem i øret i dag og jeg kunne godt forestille mig at dette ville blive døden for min GS-1000 men lad os nu se. Min L3000 vil de ikke kunne røre, dertil mangler de simpelthen for meget i bunden og i rå kraft. Portabelt har jeg et Etymotics HF2 headset til min iPhone 3G og transportabelt min APS V3 kablede ESW9. Jeg er nu færdig med at investere i grej (lige på nær at jeg stadig står i kø til den nyeste udgave af en Xin SuperMini-IV).

Til top Vis nc8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nc8000

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 17 December 2008 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Døden for dine gs1000.... hmm jeg skulle måske få recablet mine så
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 December 2008 kl. 11:31 | IP-adresse registreret  

Tjahh, det kan ikke blive sådan et som mit da Alex brugte det sidste V2 kabel han havde på dem og V3 er simpelt hen for tkst, stift og tungt men han arbejder på et nyt portable kabel afledt af V3 kablet men det vil blive en hel del dyrere end det nuværende portable kabel han har.

Jeg har nu lyttet lidt mere og de graver godt nok detaljer frem jeg aldrig har hørt i flere indspilninger. Nogle af de detaljer er jeg så ikke interesseret i at høre såsom hvad der lyder som bak dyt dyt fra en lastbil undefor kirken og lignende.

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2008 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:

Tjahh, det kan ikke blive sådan et som mit da Alex brugte det sidste V2 kabel han havde på dem og V3 er simpelt hen for tkst, stift og tungt men han arbejder på et nyt portable kabel afledt af V3 kablet men det vil blive en hel del dyrere end det nuværende portable kabel han har.

Jeg har nu lyttet lidt mere og de graver godt nok detaljer frem jeg aldrig har hørt i flere indspilninger. Nogle af de detaljer er jeg så ikke interesseret i at høre såsom hvad der lyder som bak dyt dyt fra en lastbil undefor kirken og lignende.

så de er mere detaljerede end dine L3000 ligefrem.. I så fald er det da faktisk et røverkøb med sådan et amok-kabel og et par "sølle" ER4'ere, så at sige.. Utroligt hvis de kan skalere så meget..

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 December 2008 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Nu er L3000 jo ikke hvad jeg ville kalde en hyper detalje fikseret hovedtelefon men ja da jeg gav $125 brugt inkl. forsendels for driverne i originalæske med alt tilbehør på nær original kablet og $300 inkl. forsendelse for APS kablet (det var så en specialpris hvor Alex gav mig 15% rabat) så har de "kun" kostet 2.000 kr. og det spiller de i hvert fald meget bedre end.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 28 December 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Nu har kablet rundet de 200 timers indspilningstid og min konklussion er helt klar. GS-1000 er nu til salg. Dette skal dog ikke tolkes sådan at Ety'en objektivt er bedre end GS-1000 men nærmere derhen at det er rimeligt tæt og det der så afgør det hele er at Ety'en kan jeg bruge lige når jeg har lyst mens den hyper åbne GS-1000 kun kan bruges når jeg er alene på slottet hvilket realistisk betyder at den ikke kan få mere end 1-2 timers spille tid om ugen hos mig og det er simpelt hen synd for den så den må finde et nyt hjem. GS-1000 vinder stadigvæk på soundstage som ganske enkelt er større i alle retninger selv om Ety'en har mere end jeg nogen sinde har hørt fra en Ety. GS-1000 vinder også på en kraftigere og mere markeret bas men Ety'en rækker mindst lige så dybt ned og er mindst lige så præcis. Mellemtonen er meget lige men nok med et lille plus til Ety'en. Detaljer vinder Ety'en også på. Og så vinder Ety'en jo klart når prisen faktoreres ind. Jeg har givet $150 for grund Ety'en og $300 for kablet. Dette skal holdes op mod de $1.250 som min GS-1000 koster hos Moon Audio. Nogen der mangler en GS-1000

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Januar 2009 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Så er GS-1000 solgt og selv L3000 er blevet skubbet i baggrunden og kommer kun i drift med den helt rigtige musik ellers er det den balancerede ER4 der får >75% af spilletiden. Den har simpelt hen ingen ret til at lyde så godt i forhold til sin pris men på den anden side skal der jo også et temmelig godt anlæg foran den før den kommer derop og ringe.

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2009 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

nc8000 skrev:
Så er GS-1000 solgt og selv L3000 er blevet skubbet i baggrunden og kommer kun i drift med den helt rigtige musik ellers er det den balancerede ER4 der får >75% af spilletiden. Den har simpelt hen ingen ret til at lyde så godt i forhold til sin pris men på den anden side skal der jo også et temmelig godt anlæg foran den før den kommer derop og ringe.

Syntes stadig det er utroligt at et sæt ety er4 kan sætte GS1000 ud af spillet, ligemeget hvilket kabel man så sætter på  Men den forstærker og cd-afspiller må jeg så også indrømme kan få det meste til at spille helt ud til grænsen af hvad det kan. Mine Yuin PK1 har aldrig sunget som de gjorde på dit setup i hvert fald

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Januar 2009 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:
Syntes stadig det er utroligt at et sæt ety er4 kan sætte GS1000 ud af spillet, ligemeget hvilket kabel man så sætter på  Men den forstærker og cd-afspiller må jeg så også indrømme kan få det meste til at spille helt ud til grænsen af hvad det kan. Mine Yuin PK1 har aldrig sunget som de gjorde på dit setup i hvert fald

ER4'eren er heller ikke i alle sammenhænge bedre en GS-1000 var, de har hver deres styrker, det var mere et spørgsmål om at jeg maks kunne bruge GS-1000 1-2 timer om ugen grundet dens super åbne konstruktion hvorimod jeg kan bruge ER4 når jeg har lyst og så er de for dyre at have hængende når jeg i langt de fleste tilfælde var mindst lige så glad for ER4 lyden.

Jeg er selv dybt imponeret over hvad der kan drives ud af denne bitte lille 20 år gamle konstruktion og når jeg skifter til L3000 er det første intryk at L3000 bare er SÅ mørk, næsten med en mudret mellemtone og en umuligt voldsom bas og det tager ganske lang tid med den rigtige slags musik før ørene har vænnet sig til den og atter kan værdsætte dens styrker så jeg er helt overbevist om at hvis jeg blev tvunget til at skille mig af med en af dem ville det blive L3000 der blev solgt. Det skal dog stå meget sløjt til før jeg sælger dem da de er unikke og hvis jeg sælger dem er det ikke realistisk at jeg nogen sinde kommer til at eje dem igen.

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 15 Februar 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Så blev L3000 sgu også solgt, jeg kunne bare ikke gå tilbage og nyde dem til andet end elektrisk forstærket musik og det lytter jeg ikke tit nok til til
at kunne forsvare at have en L3000 hængende til. Jeg har i stedet bestilt en markl LA2000 dog ikke med hans Jena kabel men med det originale
L3000 kabel som jeg fik lov et beholde og som i følge Alex fra APureSound er et af de bedste stock kabler fra nogen hovedtelefon han er stødt på.
Det sender jeg til markl som sa balancere det og bruger det til min LA2000 som så kan holdes på $700 i modsætning til de $2800 som jeg fik for
L3000

darkless
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Hvem får nu fornøjelsen af dine balancerede L3000? Betyder det, at jeg nu er sidste mand på skansen, eller er der nogen, der i det sidste halve års tid har investeret i et par?

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

darkless skrev:
Hvem får nu fornøjelsen af dine balancerede L3000? Betyder det, at jeg nu er sidste mand på skansen, eller er der nogen, der i det sidste halve års tid har investeret i et par?

Håber ikke jeg ødelægger tråden - men det er godtnok længe siden vi har set dig Darkless. Hvordan gik det egentligt med din Singlepower?

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

darkless
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Tro det eller ej, men producenten bliver ved med at ændre indmaden i forstærkeren i takt med hans nyeste landvindinger (jeg mistænker ham for at bruge den som testplatform), så den er fortsat ikke sendt afsted. It's done when it's done. Han har (igen igen igen) sagt at den er færdig om en måneds tid. Jeg holder bestemt ikke vejret, men man ved jo aldrig...

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 17 Februar 2009 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

darkless skrev:

De ryger til en head-fi'er i USA under forudsætning af at den payPal eCheck han har betalt med clearer (bør den gøre senest i morgen).

Og surt med din forstærker men hvis man skal tro den tråd der kører om SinglePower på head-fi er jeg stærkt i tvivl om du nogen sinde får den

Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 04 Juni 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Kan man selv skifte kablet på ER4? Eller måtte du sende dem til USA?
Til top Vis Søren84's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren84

nc8000
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 01 Marts 2009 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Søren84 skrev:
Kan man selv skifte kablet på ER4? Eller måtte du sende dem til USA?

Ja det kan man let selv gøre det det blot sidder med 2 små 2 pins hanstik. Man skal blot ikke skifte for tit da hun stikken så bliver løse i det

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes