Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: ** Music4Life Setup i harmoni** (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 57
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 15 September 2009 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

jenssmed skrev:

ja ja, der kommer jo nok elektrostater tilbage i huset igen

smeden

Du taler måske af erfaring

Man skal aldrig sige aldrig. Men ikke foreløbig

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
De er smukke. Hvordan lyder diskanten ved vinyl? 

Dejligt

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 September 2009 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

kan vi ikke få flere og større billeder?
Dvs. at den ikke kan blive skarp ved vinyl?

jjsilverstone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 15 September 2009 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Hvor er det rart at se at jeg ikke er den eneste der blev træt af elektrostatens begrænsinger,
i forhold til spredning.

Må jeg i øvrigt sige at de JMLab ser fantastiske ud.

Det er næsten kunst.
Til top Vis jjsilverstone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jjsilverstone

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

jjsilverstone skrev:
Hvor er det rart at se at jeg ikke er den eneste der blev træt af elektrostatens begrænsinger,
i forhold til spredning.

Må jeg i øvrigt sige at de JMLab ser fantastiske ud.

Det er næsten kunst.

Takker, helt enig!

Nu var jeg altså ikke træt af ML vantage. Faktisk var jeg meget glad for dem og mener til stadighed at de kan nogle ting som dynamiske højttaler ikke kan. Der er fordele og ulemper ved begge typer systemer. Nu ved jeg ikke hvilke elektrostater du her nævner. Men ML er blev væsentlig bedre på disse punkter og absolut til at leve med i hverdagen.

Grunden til skiftet var udelukkende trangen til at prøve noget nyt. Hvis du forstår

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2009 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
kan vi ikke få flere og større billeder?
Dvs. at den ikke kan blive skarp ved vinyl?

Nej, hvorfor ?

Nu er vinylyd jo mange ting. Værk, pickup etc

Det hele handler jo også om indspilningen på vinyl. Gamle 80 disco plader lyder ikke lige godt alt sammen. Men ellers lyder Cleraudioen med Jeniffer Warnes ganske fortryllende

Større billeder kommer når jeg har fået taget mig sammen til at installere det softwareprogram efter at have fået ny bærbar PC. 

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 16 September 2009 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Lyder godt med billeder 

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 16 September 2009 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Hold k*** noget bras du har fået indendøre 

Tillykke med kasserne

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2009 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

floe skrev:

Tillykke med kasserne

takker, du er da også til fransk

jjsilverstone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2006
Sendt: 16 September 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

For at citere mig selv :

Jeg havde (har stadigvæk) et sæt Acoustat Spectra 11. Jeg har ikke en stue der gør en ens placering
mulig for hver højttaler.

Og elektrostater har som bekendt den lille feature, at de også spiller baglæns.
Acoustaten er en høj smal fætter, så på afstand leverer den et
lydtryk og frekvensgang som en linearray højttaler. Det er også fint.
Gengivelse af mellemtonen er sublim. Men, men, men....og dem er der en
del af. Lækker høj top, i hvert fald i den elektrostat, er en by i Sibirien.
Bund...skidt med den, der er et par gamle Audio Pro B2-50 som jeg
holder meget af. Så længe man holder sig til piano/vokal ting er de fantastiske.

Og det faktum at de spiller baglæns er svært irriterende. Jeg arbejder også professionelt med lyd.
Her er det som regel vigtigt at minimere spild af lydtryk til alle andre sider, end fremad.
Så er der færrest mulige faktorer der spiller ind. Og det faktum at jeg ikke kan få samme lyd fra
bagsiden, (dvs. de reflektioner der opstår fra bagsiden), gør at jeg på forhånd bliver irriteret.
Ikke et optimalt udgangspunkt.

Acoustaten har derudover nok den ringeste spredning, horisontalt.
Og vi taler +/- et par centimeter, for at finde hotspot.

Den kunne være sjov i et projekt, hvor der blev fundet nogle diskanter der kunne matche den mellemtone den leverer.
Til top Vis jjsilverstone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jjsilverstone

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 September 2009 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Grunden til skiftet var udelukkende trangen til at prøve noget nyt. Hvis du forstår

Håber ikke konen læser med her....

Hilsen en der er på sit andet sæt ML'ere, og som ikke kan forestille sig noget andet her i hjemmet. Skulle jeg flytte, vil det være af afgørende betydning, at et sæt ML'ere kunne spille optimalt.

Man kan diskutere om filosofien er korrekt, men den fornemmelse jeg har i sweetspot er indiskutabelt vanedannende (uanset lydtryk).

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 16 September 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

floe skrev:

Tillykke med kasserne

Ak ja, jeg kender derfor også lidt til hvad du er gået ind til.

Horrible er de under alle omstændigheder, efter en halv flaske whiskey, er de dog næsten til at være i stue med

Spøg til side. De Fokaler spiller bare røven ud af bukserne. De er møg fede, og jeg må ærligt indrømme at der også gerne måtte stå et sæt 1027'ere herhjemme, fremfor lillebroderen, som når ret skal være ret, heller ikke er så tossede endda

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Sendt: 17 September 2009 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

SÅDAN.......................

De ser fanme godt ud i der Focal  Men hvordan er Primaren i forhold til din Rouge?

Du må da invetere til en ny lytter en dag

Tillykke med det.

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2009 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
Music4life skrev:

floe skrev:

Tillykke med kasserne

Ak ja, jeg kender derfor også lidt til hvad du er gået ind til.

Horrible er de under alle omstændigheder, efter en halv flaske whiskey, er de dog næsten til at være i stue med

Spøg til side. De Fokaler spiller bare røven ud af bukserne. De er møg fede, og jeg må ærligt indrømme at der også gerne måtte stå et sæt 1027'ere herhjemme, fremfor lillebroderen, som når ret skal være ret, heller ikke er så tossede endda

Og så er de ikke engang tilspillet endnu. Men de performer fantastisk og er damn nice

Skal dog lige vænne mig til en dynamisk højttaler igen, men tilvænningen forekommer ikke vanskelig. Den spiller mere upfront og åben i mellemtonen.  

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2009 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

SÅDAN.......................

De ser fanme godt ud i der Focal  Men hvordan er Primaren i forhold til din Rouge?

Du må da invetere til en ny lytter en dag

Tillykke med det.

Jo, Jo Pierre

takker, det er guf

Primaren er først og fremmest købt fordi den er mere strømstærk og meget rost og så er designet lige i øjet Lidt en satsning og fik den til en god pris. Den har overrasket mig og spiller meget flot og musikalsk uden at være steril. Rør ampen Cronus spillede måske en anelse mere velopløst og varmt i mellemtonen.   

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Sendt: 17 September 2009 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
Old_school skrev:

Tillykke med dem de er flotte.

Berylium det er vist det der sidder i de store JBL'er?

Elekrostater byttet ud med dynamiske??? Det er nok for tildigt endnu at be' dig om en vurdering af for og imod, euforien skal jo lige have lagt sig, men mon du kommer med med en grundig analyse af for/imod på et tidspunkt?

Takker

Nå, sidder der også berylium i de store JBL. Jamen så har de jo valgt rigtigt ligesom Jmlab.

Fordele og ulemper ved de to systemer. Jeg har ikke noget negativt at sige om elektrostater. De spiller fantastisk letflydende og gennemsigtigt. En anke kan være spredningen og ulempen at de performer bedst siddende fra sweetspot. Men absolut godkendt iforhold til tidligere elekstrostater fra ML.

Jmlab spiller utrolig velopløst og har en mere pågående spillestil. Har idag leget med placeringen. I den afprøvede opstilling spiller de meget punktformigt. Stemmer og instrumenter står klart og nærværende og ingen detaljer går tabt i denne JBL diskant. Den er måske mere sart overfor lyst klingende udstyr og vil med det forkerte lyde påtrængende og i værste fald lyttetrættende. I min stue og setup er der absolut ingen lyttetræthed. Det var lidt af en satsning med den Primare. Men den spiller aldeles suverænt og ikke sterilt. Føler at det er et godt match  

Jeg vil lige gribe lidt fat i det der berylium. Der står mere om materialet på en side hvor de største JBL præsenteres i DK http://www.dynamax.dk/ klik på JBL Everest i menuen. Hvis vi nu går efer berylium og i første omgang ser bort fra at JM Lab enheden nok er anderledes end JBL enheden, er her et citat fra ovennævnte side:

"men til gengæld har man til Everest II udviklet den større 4" Beryllium driver til at tage over fra 700Hz. Effekten heraf er intet mindre end fantastisk i forhold til at gengive det kritiske frekvensområde med optimal hastighed. I "normale" højttalere varetages dette område, og nogle gange også langt højerere frekvensområder, typisk af en traditionel dynamisk enhed hvori membranen vejer væsentlig mere end JBL's beryllium driver og dermed gengive den traditionelle højttalerenhed uden samme antrit som tilfældet er ved beryllium driveren i Everest." 

JBL peger netop på hurtigheden i enheden, og min pointe er, at netop på hurtigheden er elektrostaterne langt foran de dynamiske enheder, men hvis berylium er med til at trække dynamiske HT'er i den rigtige retning? Hvordan ser du Music4life på transient response (antrit) i dine nye HT iforhold til ML'erne?  

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 September 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:
Music4life skrev:
Old_school skrev:

Elekrostater byttet ud med dynamiske??? Det er nok for tildigt endnu at be' dig om en vurdering af for og imod, euforien skal jo lige have lagt sig, men mon du kommer med med en grundig analyse af for/imod på et tidspunkt?

Takker

Nå, sidder der også berylium i de store JBL. Jamen så har de jo valgt rigtigt ligesom Jmlab.

Fordele og ulemper ved de to systemer. Jeg har ikke noget negativt at sige om elektrostater. De spiller fantastisk letflydende og gennemsigtigt. En anke kan være spredningen og ulempen at de performer bedst siddende fra sweetspot. Men absolut godkendt iforhold til tidligere elekstrostater fra ML.

Jmlab spiller utrolig velopløst og har en mere pågående spillestil. Har idag leget med placeringen. I den afprøvede opstilling spiller de meget punktformigt. Stemmer og instrumenter står klart og nærværende og ingen detaljer går tabt i denne JBL diskant. Den er måske mere sart overfor lyst klingende udstyr og vil med det forkerte lyde påtrængende og i værste fald lyttetrættende. I min stue og setup er der absolut ingen lyttetræthed. Det var lidt af en satsning med den Primare. Men den spiller aldeles suverænt og ikke sterilt. Føler at det er et godt match  

Jeg vil lige gribe lidt fat i det der berylium. Der står mere om materialet på en side hvor de største JBL præsenteres i DK http://www.dynamax.dk/ klik på JBL Everest i menuen. Hvis vi nu går efer berylium og i første omgang ser bort fra at JM Lab enheden nok er anderledes end JBL enheden, er her et citat fra ovennævnte side:

"men til gengæld har man til Everest II udviklet den større 4" Beryllium driver til at tage over fra 700Hz. Effekten heraf er intet mindre end fantastisk i forhold til at gengive det kritiske frekvensområde med optimal hastighed. I "normale" højttalere varetages dette område, og nogle gange også langt højerere frekvensområder, typisk af en traditionel dynamisk enhed hvori membranen vejer væsentlig mere end JBL's beryllium driver og dermed gengive den traditionelle højttalerenhed uden samme antrit som tilfældet er ved beryllium driveren i Everest." 

JBL peger netop på hurtigheden i enheden, og min pointe er, at netop på hurtigheden er elektrostaterne langt foran de dynamiske enheder, men hvis berylium er med til at trække dynamiske HT'er i den rigtige retning? Hvordan ser du Music4life på transient response (antrit) i dine nye HT iforhold til ML'erne?  

Mht. transientrespons er der intet som kan hamle op med de ultralette folier fra ML. Beryliumdiskanten hører dog til en af de hurtigste når vi snakker dynamiske højttalere

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 September 2009 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Mht. transientrespons er der intet som kan hamle op med de ultralette folier fra ML. Beryliumdiskanten hører dog til en af de hurtigste når vi snakker dynamiske højttalere

Ååårrrhhh... mon ikke et horn kan gøre det?
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 September 2009 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
Music4life skrev:

Ååårrrhhh... mon ikke et horn kan gøre det?

Næppe

Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 19 September 2009 kl. 08:55 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:
Old_school skrev:
Music4life skrev:
Old_school skrev:

Takker

jamen hvad hjælper det ... når elektrostat ikke kan spille bas ... hvad hjælper hurtigheden hvis ikke anslag har rette vægt/volumen
i min verden skal man køre fuldtone elektrostat før det er vejen frem ...
en hybrid med panel og dynamisk bas i bunden duer bare ikke ..
de har ikke samme klang/tempo 

transient respons eller ej .. ultralette folier osv ... hvad hjælper det ...
det er den samlede lyd der tæller og den skal være sammenhængende
og skal række fra top til bund det vil sige også under 50hz

men ML CLX er vejen frem se det duer ... fuldtone elektrostat  
ikke at den er perfekt ... bas bliver bare ikke det samme som dynamisk ...

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted

<< Forrige Side af 57 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes