Forfatter |
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 27 December 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Hej Music4life. Nu bliver jeg lidt nysgerrig hvordan var skiftet fra DL 160 til din nuværende Dynavector 10x5? 
|
|
|
Hej Raskolnikov
Har nu aldrig haft andre PU end min nuværende DL160
Det var en ommer __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 27 December 2008 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
Tillykke M4Life..
Med din smittende begejstring får jeg lyst til at lytte til maskineriet..., hvis jeg må altså!
mvh
|
|
|
Jamen Copman, måske der kunne blive plads i det nye år
Hvad spiller du selv på siden du så hurtigt kan blive begejstret __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 28 December 2008 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Raskolnikov skrev:
Hej Music4life. Nu bliver jeg lidt nysgerrig hvordan var skiftet fra DL 160 til din nuværende Dynavector 10x5? 
|
|
|
Hej Raskolnikov
Har nu aldrig haft andre PU end min nuværende DL160
Det var en ommer |
|
|
Ok troede bare du havde en 10x5 på et tidspunkt...  __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
Sendt: 29 December 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
copman skrev:
Tillykke M4Life..
Med din smittende begejstring får jeg lyst til at lytte til maskineriet..., hvis jeg må altså!
mvh
|
|
|
Hvad spiller du selv på siden du så hurtigt kan blive begejstret
|
|
|
I denne sammenhæng er det relativt beskedent:
en 20 år gl Accuphase E-204, et par SA 1070 ht, en ny Cambridge 840C (cd) og en en NAD C445 Dab/fm/am. Dertil noget VdH ht og signalkabler.
Især er jeg overrasket over forbedringen fra Denon DCD 1015 til Cambridge'n. Den gav nyt liv til nogle plader jeg aldrig spillede... Det spiller sådan, at jeg er godt tilfreds, men man blir' da inspireret herinde til at lytte til nyt
Meeen, der er jo altid plads til forbedringer og elektrostater har jeg aldrig hørt..
mvh Allan
.
|
Til top |
|
|
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
Sendt: 29 December 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
Music4life skrev:
copman skrev:
Tillykke M4Life..
mvh
|
|
|
|
|
|
en 20 år gl Accuphase E-204, et par SA 1070 ht, en ny Cambridge 840C (cd) og en en NAD C445 Dab/fm/am. Dertil noget VdH ht og signalkabler.
Især er jeg overrasket over forbedringen fra Denon DCD 1015 til Cambridge'n. Den gav nyt liv til nogle plader jeg aldrig spillede... Det spiller sådan, at jeg er godt tilfreds, men man blir' da inspireret herinde til at lytte til nyt
Meeen, der er jo altid plads til forbedringer og elektrostater har jeg aldrig hørt..
mvh Allan
. |
|
|
Lad være med det, det kan hurtigt bliver meget dyrt... Jeg er kommet til at lytte nærmere på ML, og nu vil jeg gerne selv have et sæt!  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2008 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
copman skrev:
Music4life skrev:
copman skrev:
Tillykke M4Life..
mvh
|
|
|
|
|
|
mvh Allan
.
|
|
|
Lad være med det, det kan hurtigt bliver meget dyrt... Jeg er kommet til at lytte nærmere på ML, og nu vil jeg gerne selv have et sæt!  |
|
|
Hvilken Simon ? __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
copman skrev:
Music4life skrev:
copman skrev:
Tillykke M4Life..
mvh
|
|
|
|
|
|
mvh Allan
.
|
|
|
Jamen så har du noget til gode Mr. Copman __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
copman Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 518
|
Sendt: 29 December 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det håber jeg . Du siger bare til..
|
Til top |
|
|
Asklepios Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Asklepios skrev:
copman skrev:
Music4life skrev:
copman skrev:
Tillykke M4Life..
mvh
|
|
|
|
|
|
mvh Allan
.
|
|
|
Lad være med det, det kan hurtigt bliver meget dyrt... Jeg er kommet til at lytte nærmere på ML, og nu vil jeg gerne selv have et sæt!  |
|
|
Hvilken Simon ? |
|
|
Jeg har lyttet samt læst og kigget på både Vista og Vantage... Jeg har ikke fået lyttet nærmere til dem, så jeg ved ikke lige hvilken en jeg skal have med hjem til en "rigtig" lytter! Men jeg har besluttet mig for at ligge øre til en masse forskelligt, så jeg ved hvad der findes derude og får at blive klogere. Men der er bare ingen der rigtig har præsteret det samme som ML (syntes jeg) - indtil videre...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
Music4life skrev:
Asklepios skrev:
copman skrev:
Music4life skrev:
copman skrev:
Tillykke M4Life..
mvh
|
|
|
|
|
|
mvh Allan
.
|
|
|
|
|
Hvilken Simon ?
|
|
|
Jeg har lyttet samt læst og kigget på både Vista og Vantage... Jeg har ikke fået lyttet nærmere til dem, så jeg ved ikke lige hvilken en jeg skal have med hjem til en "rigtig" lytter! Men jeg har besluttet mig for at ligge øre til en masse forskelligt, så jeg ved hvad der findes derude og får at blive klogere. Men der er bare ingen der rigtig har præsteret det samme som ML (syntes jeg) - indtil videre...  |
|
|
Med ML er der hul igennem
Nu er det jo meget om personlig smag, men af de to nævnte vil Vantage være den foretrukne af de to . Dette skyldes den aktive drift samt en bedre sammenhæng mellem bund og panel. Jeg var ihvertfald ikke et sekund i tvivl da jeg hørte de 2 op mod hinanden. Den aktive drift har yderligere den fordel at du kan kombinere Vantage med et bredere udvalg af forstærkere herunder mindre pushPull rørforstærkere. Det lyder himmelsk __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Asklepios Forum Bruger

|
Sendt: 29 December 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Asklepios skrev:
Music4life skrev:
Asklepios skrev:
copman skrev:
Music4life skrev:
copman skrev:
Tillykke M4Life..
mvh
|
|
|
|
|
|
mvh Allan
.
|
|
|
|
|
Hvilken Simon ?
|
|
|
Jeg har lyttet samt læst og kigget på både Vista og Vantage... Jeg har ikke fået lyttet nærmere til dem, så jeg ved ikke lige hvilken en jeg skal have med hjem til en "rigtig" lytter! Men jeg har besluttet mig for at ligge øre til en masse forskelligt, så jeg ved hvad der findes derude og får at blive klogere. Men der er bare ingen der rigtig har præsteret det samme som ML (syntes jeg) - indtil videre...  |
|
|
Med ML er der hul igennem
Nu er det jo meget om personlig smag, men af de to nævnte vil Vantage være den foretrukne af de to . Dette skyldes den aktive drift samt en bedre sammenhæng mellem bund og panel. Jeg var ihvertfald ikke et sekund i tvivl da jeg hørte de 2 op mod hinanden. Den aktive drift har yderligere den fordel at du kan kombinere Vantage med et bredere udvalg af forstærkere herunder mindre pushPull rørforstærkere. Det lyder himmelsk |
|
|
Det er bl.a. det jeg vil lytte mere på... Jeg tænkte bare, at man havde flere muligheder grunden man selv kunne vælge forstærker til vista. Men jeg kunne godt forestille mig at der var bedre sammenhæng i vantage'en... Og jeg kunne især forestille mig, som du også har gjort, at en rørforstærker vil lyde fantastisk...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
Til top |
|
|
jenssmed Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hello music
NOGET NYT
Følger lidt med her, lækkert grej, 
har du fået nærlyttet din rørslæde, og stadig tilfreds?
har funderet en del, men fundet at mine zapper jo egentligt klarede det ganske udemærket, og investeret i lyngdorf rumkorektion, og fundet at det sq sætter perspektiv i det hele, tænkte så om du har prøvet med rumkorrektion?
Smeden __________________ Besøg min stue her
Mygear
Vestsjællands HiFi-Klub
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jenssmed skrev:
Hello music
NOGET NYT
Følger lidt med her, lækkert grej, 
har du fået nærlyttet din rørslæde, og stadig tilfreds?
har funderet en del, men fundet at mine zapper jo egentligt klarede det ganske udemærket, og investeret i lyngdorf rumkorektion, og fundet at det sq sætter perspektiv i det hele, tænkte så om du har prøvet med rumkorrektion?
Smeden
|
|
|
Go´dav smed
takker for dit kompliment er nu også ganske tilfreds
Lad mig sige det sådan. Jeg har ihverfald ikke fortrudt valget med den rørslæde og i det hele taget at være gået over til rør
Det har løftet lyden på mine ML en klasse op. Store ord, men bedømt ud fra den seneste tids lyt er jeg ikke i tvivl. Det lyder af highend
Har aldrig prøvet rumkorrektion og kommer nok heller ikke til det. Har dog heller ikke de store problemer med mit lytterum og heldigvis for det. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev der opgraderet og hvilken upgrade
Prerørene (ECC82/ECC83) på Cronus er blevet byttet ud med Phillips rør fra 60´erne efter Mullard standard og er du sindsyg det lyder godt. Lydbilledet fremstår med alt den luft, 3D og transperans man kan ønske sig sammen med en fabelagtig mellemtone. Tak til en venlig mand på sjælland som anbefalede mig disse rør. Jeg er absolut ikke blevet skuffet. Det kan ikke gøres bedre!
Martin Logan Vantage synger bedre end nogensinde
Tuberolling er for fedt! og bestemt værd at lege med __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Stickan Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2008 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 15:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Prerørene (ECC82/ECC83) på Cronus er blevet byttet ud med Phillips rør fra 60´erne efter Mullard standard og er du sindsyg det lyder godt. Lydbilledet fremstår med alt den luft, 3D og transperans man kan ønske sig sammen med en fabelagtig mellemtone. Tak til en venlig mand på sjælland som anbefalede mig disse rør. Jeg er absolut ikke blevet skuffet. Det kan ikke gøres bedre!
Tuberolling er for fedt! og bestemt værd at lege med
|
|
|
Tillykke med Rogue`n, aldrig lyttet til en selv men det har i gengaeld en del andre gjort og Rogue
får alltid gode karaktaerer. Har selv hybrider men måske lander en Rogue i stuen en dag.
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stickan skrev:
Music4life skrev:
Tuberolling er for fedt! og bestemt værd at lege med
|
|
|
Tillykke med Rogue`n, aldrig lyttet til en selv men det har i gengaeld en del andre gjort og Rogue
får alltid gode karaktaerer. Har selv hybrider men måske lander en Rogue i stuen en dag.
|
|
|
Takker, det er rørende godt __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej m4life,har selv haft "cronussen" i et halv år,og
er super tilfreds....hva måtte du give for rørskiftet???

|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
lexus skrev:
hej m4life,har selv haft "cronussen" i et halv år,og
er super tilfreds....hva måtte du give for rørskiftet???

|
|
|
Hej Lexus
Dejli amp . Den amp giver musikglæde og spytter min gamle Thor bladlus langt ud hvor græsset gror hvad angår at spille musik (ihverfald på mit setup). Jeg er meget glad for mit skifte til denne rørslæde.
Tilbage til dit spørgsmål: Jeg kom i kontakt med en privat mand på DBA.dk via en opringning. Den flinkeste mand og uden tvivl et sted jeg handler igen. Jeg købte disse old stock phillips/mullard rør for 600,-!!!! (5. stk prerør- kontrolleret og ok ). Havde oprindelig bestilt nogle valvo, men efter en måling af ham var et af rørene defekte. Som plaster på såret og ulejligheden fik jeg disse topklasserør til samme pris. Min kære Cronus spiller bare klasse nu og udklasserer klart de sovtek/EH rør som sidder som standard på Cronus. Men med standard røropsætning spiller Cronus nu også overbevisende. Her er bare mere af det hele. Prøv at lege lidt med tuberolling og især disse rør. En upgrade som virkelig flår bukserne af.
Du kan finde ham her på dette link. Jeg anbefaler ham gerne. Superservice og en rigtig flink mand at snakke med. En rigtig rørmand som ved hvad han snakker om.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=58620076 __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
kampko Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 213
|
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
linket virker desvære ikke
__________________ jbl ti10k
crown studio ref 2
xindak xa3250
pc med AUDIOTRAK Prodigy HD2
|
Til top |
|
|
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey M4L
Tillykke med slæden og fedt at hører den synger!! Jeg er slet ikke i tvivl om at den går super godt i spænd med dine Vantage. Er iøvringt helt enig i dine betragtninger Vantage Vs. Vista, alting bliver bare lidt større, mere frigjort og alligevel sammenhængende ikke.
Hvordan vurdere du poweren i din Cronus kontra Thor? Hvor lang tid synes du den skal varme op?
Er det fordi du bedre kan li' Rogues lydfilosofi/spillestil, eller er den bare en klasse bedre end Thoren? Det er super spændende og de koster jo ikke alverden. __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
Til top |
|
|