| Forfatter |
|
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 10 December 2009 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nygaard skrev:
Så har de ændret statusen på UMC-1 fra "Arriving i December" til "Currently in production" ... Det kan umuligt være positivt
|
|
|
hæ hæ de fik sørme ret, de kunne åbenbart se 1 år ud i fremtiden lååååål :)
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2009 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
Jeg har lige tjekket hvornår jeg skrev mig på pre-order
listen. Det var 13. juni 08, så det ender nok med at jeg får 1 års
jubilæum inden den bliver frigivet.
|
|
|
Sejrup skrev:
Ja man kan nå at blive en meget meget bitter mand i løbet af sådan et år  |
|
|
halvandet år ca. :) blev du så en bitter mand delaney ? :)
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 10 December 2009 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jala skrev:
Delaney skrev:
Jeg har lige tjekket hvorn�r jeg skrev mig p� pre-order
listen. Det var 13. juni 08, s� det ender nok med at jeg f�r 1 �rs
jubil�um inden den bliver frigivet.
|
|
|
Sejrup skrev:
Ja man kan n� at blive en meget meget bitter mand i l�bet af s�dan et �r  |
|
|
halvandet �r ca. :) blev du s� en bitter mand delaney ? :)
|
|
|
Jeg er ingenlunde bitter. Jeg har haft min LMC-1, som jeg har været glad for. Havde jeg solgt den sidste år, hvor Emotiva også sagde "Nu er UMC-1 snart klar", havde situationen dog været en anden.  Nu har jeg i øvrigt solgt min LMC-1, så de kan bare vove på at rykke UMC-1 igen.  __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2009 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
så blev der lige hevet lidt emotiva nostalgi frem :)
øv så skal jeg jo til at spare sammen til en UMC -.-
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 10 December 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige kigget lidt på Emotiva, Er det bare mig eller er der igen balanceret udgang til højtalerene i deres pre amps men en balanceret indgang i de store effektforstærkere. det er da lidt underligt.
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2009 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
på deres "entry level" pre ams er der ikke nej men det kommer på XMC-1 f.eks. :)
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 10 December 2009 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
og XMC-1 er ikke ude endnu?
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2009 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej det er den ikke :)
desuden startede de vidst også kun med forstærkere og der er det jo fint at kunne tilbyde begge dele men når man så gerne vil spare lidt på en "entry level" processor er det jo helt fint at skære de balancerede udgange væk.
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2009 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Generelt er produkterne delt i to kategorier: Ultra og Xtreme, hvor ultra er entry-level. Så hvis du kigger på produlter, der starter med U, så har de ikke mulighed for balancerede connections. Dem der starter med X, har derimod XLR-connectors.
__________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej nu har jeg lige måske blevet lidt lun på der her emotiva ... så vil jeg lige størge alle jer emotiver expertet er der nogen af jer der har købt dene UMC-1 AUDIO-VIDEO PROCESSOR
jeg har tænkt måske kombo af umc-1 og XPA-5 ...men jeg har vis jeg husker rigtig læst nogen steder at de komer snart med ny procesor samt ny icepower forsterker serie... kener i noget om det ... og vis jeg hvornår komer de på marked __________________
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 skrev:
hej nu har jeg lige måske blevet lidt lun på der her emotiva ... så vil jeg lige størge alle jer emotiver expertet er der nogen af jer der har købt dene UMC-1 AUDIO-VIDEO PROCESSOR
jeg har tænkt måske kombo af umc-1 og XPA-5 ...men jeg har vis jeg husker rigtig læst nogen steder at de komer snart med ny procesor samt ny icepower forsterker serie... kener i noget om det ... og vis jeg hvornår komer de på marked |
|
|
Hej Sonny. UMC-1 er ikke blevet sendt ud til kunder endnu. Selv om det er en forslidt strofe, så tror jeg det sker snart - som i omkring næste uge. Jeg er selv på pre-order listen, så jeg bliver nok den første i Danmark der får fingre i én. En kombo af UMC-1 og XPA-5 lyder som en god idé. Den nye processor du har hørt om kan være UMC-1, eller storebroderen XMC-1, der kommer til sommer (måske). XMC-1 har en opgraderet analog sektion, så den kan give mening fremfor UMC-1, hvis den også skal bruges som en 2-kanal forforstærker. Mht. Icepower forstærker serie, så tror jeg du har misforstået noget. Det kommer ikke til at ske inden for en overskuelog fremtid. De eneste klasse D forstærkere Emotiva bruger, er dem i deres kommende subwoofere. Og hvis de engang vil lave en normal klasse D forstærker, så bliver det ikke ompakket Icepower fra B&O. Emotiva kan altså godt selv  __________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej delaney
supet tak for din svar...da jeg ikke få brug for stereo afspilning så trå jeg nu faktisk at UMC-1 er den bedste lysning for mig hvid der er kun der den bliver forskel...
jeg tænkte på om hvor god er den "Emo-Q™ automatic multi-channel room correction "
er der så deres ejen program da de ikke kelder den Audisy eller nogen af de støre drange på marked.. jeg kune være lidt bekymret hvis der er deres ejen da after jeg kune læse ikke er så nemt at laver en kvalitets korektor og at der kun et par spilere på marked.. nemelig Audisay og den yamaha laver
har du nogen info om det __________________
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2009 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 20 December 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ohøj i tråden,
Er der nogen som har en ERC-1? Jeg har pt. en Denon DVD-2900 og en Denon DVD 5000. Jeg kunne godt tænke mig at afløse i forbindelse med afspilning af alm. cd'er (og HDCD'er). Jeg synes ERC-1 ser rigtig spændende ud, men om den er en værdig afløser er jeg ikke helt klar over endnu.
Er der nogen som kan hjælpe?
__________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 26 December 2009 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linkene. Synes det er meget blandet hvad folk skriver om den. Altså der er ingen tvivl, den er helt sikkert value for money, men om den ligefrem kan hamle op med drev i de højere klasser, det er jeg lidt i tvivl om. Jeg fandt et indlæg fra en fyr et sted der havde sammenlignet den med en masse forskellige universal drev, blandet andet Marantz SA-1 (6500 dollars), Denon 5910CI (3500 dollars - ca. 25000 dkk), Sony SCD-XA777ES (3000 dollars), hvilket den efter hans mening slog på CD-siden (hvilket jo er den eneste den kan sammenlignes på grundet manglende understøttelse  ). Jeg vil dog sige at jeg har min tvivl, men Emo har tidligere positivt overrasket mig, så jeg er da åben over for at prøve den af. Spørgsmålet er måske også hvor mange penge der er lagt i de forskellige dele på de universal afspillere, hvor meget der er lagt i R&D, og hvor meget der reelt set er tilbage i komponenterne. Er det overhovedet fair at sammenligne ERC-1 med de ovennævnte afspillere? Og hvis det ikke er tilfældet hvem er det så ikke fair overfor? ERC-1 fordi prisen er sølle 400 dollars sammenlignet med de andre giganter? eller de andre fordi de ikke er dedikerede cd-afspillere?!? Generelt set er det vel næppe et spørgsmål om pris, men derimod kvalitet (og lydkvalitet) og det behøves jo ikke at hænge sammen. Jeg kunne dog godt tænke mig at vide hvad den reele produktionspris er på de forskellige enheder. Må men tilbage til ERC-1. Jeg har valgt at bestille en for at prøve den af. Måske jeg bliver svagt skuffet når jeg sammenligner den med min nuværende Denon DVD 5000, eller måske den æder den til morgenmad. Jeg glæder mig i hvert falde til at lave sammenligningen  . Der er ingen som i mellemtiden har fået fingrene i sådan en? eller bare lyttet til den? __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
| Sendt: 26 December 2009 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
polmann skrev:
Tak for linkene. Synes det er meget blandet hvad folk skriver om den. Altså der er ingen tvivl, den er helt sikkert value for money, men om den ligefrem kan hamle op med drev i de højere klasser, det er jeg lidt i tvivl om.
Jeg fandt et indlæg fra en fyr et sted der havde sammenlignet den med en masse forskellige universal drev, blandet andet Marantz SA-1 (6500 dollars), Denon 5910CI (3500 dollars - ca. 25000 dkk), Sony SCD-XA777ES (3000 dollars), hvilket den efter hans mening slog på CD-siden (hvilket jo er den eneste den kan sammenlignes på grundet manglende understøttelse ). Jeg vil dog sige at jeg har min tvivl, men Emo har tidligere positivt overrasket mig, så jeg er da åben over for at prøve den af.
Spørgsmålet er måske også hvor mange penge der er lagt i de forskellige dele på de universal afspillere, hvor meget der er lagt i R&D, og hvor meget der reelt set er tilbage i komponenterne. Er det overhovedet fair at sammenligne ERC-1 med de ovennævnte afspillere? Og hvis det ikke er tilfældet hvem er det så ikke fair overfor? ERC-1 fordi prisen er sølle 400 dollars sammenlignet med de andre giganter? eller de andre fordi de ikke er dedikerede cd-afspillere?!? Generelt set er det vel næppe et spørgsmål om pris, men derimod kvalitet (og lydkvalitet) og det behøves jo ikke at hænge sammen. Jeg kunne dog godt tænke mig at vide hvad den reele produktionspris er på de forskellige enheder.
Må men tilbage til ERC-1. Jeg har valgt at bestille en for at prøve den af. Måske jeg bliver svagt skuffet når jeg sammenligner den med min nuværende Denon DVD 5000, eller måske den æder den til morgenmad. Jeg glæder mig i hvert falde til at lave sammenligningen .
Der er ingen som i mellemtiden har fået fingrene i sådan en? eller bare lyttet til den?
|
|
|
Spændende polmann, det glæder jge mig til at høre mere om, evt at du tager den med forbi.
Jeg er jo åben over for alle ting, så det kunne være sjovt at ligge øre til den, især når der er en der har sammenlignet den med min Marantz.
Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 27 December 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg glæder mig til at høre din mening om ERC-1, for jeg har selv gået og tænkt lidt på om det skal være den eller XTZ's afspiller jeg skal prøve engang :)
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2009 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glæder mig også meget til at modtage den  - men jeg må jo desværre vente til næste år __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2009 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er næste år så heller ikke så lang tid ;)
|
| Til top |
|
| |