| Forfatter |
|
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 28 December 2009 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jala skrev:
| nu er næste år så heller ikke så lang tid ;)
|
|
|
Nej det er jo det  __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 28 December 2009 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu hvor den er på tilbud til $319, skulle man da næsten også være et skarn hvis man ikke sprang på. Jeg har fået mig en SB Duet i fødselsdagsgave, så jeg står ikke og mangler en CD-spiller. Men Emotivas kommende DAC, kunne være interessant til den rigtige pris. D.v.s. omkring $299  __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
tyros1 Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 28 December 2009 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er blevet anbefalet Emotiva - hvor lander man ca. i DKroner incl alt ved at købe en
UPA 5?
eller en XPA 5?
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 28 December 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
tyros1 skrev:
Jeg er blevet anbefalet Emotiva - hvor lander man ca. i DKroner incl alt ved at købe en
UPA 5?
eller en XPA 5?
|
|
|
klik dig ind på shopusa.com for at se den samlede pris. :)
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2009 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg landede på ca. 6k med min XPA-2 der har samme pris som XPA-5'ern, men det var mens der ikke var tilbud. ShopUSA.com er nok den letteste måde at få det her over på, da de står for det hele. Emotiva siger selv at de har været ude for at de ikke behandler pakkerne så pænt, men jeg har ikke haft nogen problemer da jeg fik det sendt igennem dem.
__________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 28 December 2009 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
Nu hvor den er på tilbud til $319, skulle man da næsten også være et skarn hvis man ikke sprang på. Jeg har fået mig en SB Duet i fødselsdagsgave, så jeg står ikke og mangler en CD-spiller. Men Emotivas kommende DAC, kunne være interessant til den rigtige pris. D.v.s. omkring $299 
|
|
|
Hvor har du set den henne af? __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det kun mig der først nu har set at man kan få black trim? Jeg havde da godt nok set nogle billeder, men jeg troede at folk selv havde malet det børstede aluminium sort.
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej emotiva folks ... er der nogen af jer der har Emotivas højttelere og hvad er jæres erfaringer med dem ??? aller info er velkom..  __________________
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det har de gjort alt den tid jeg har kigget på dem, fordelen ved shopusa.com er at de sørger for told etc. Det tager godt nok lidt længere tid, men de er så også billigere med forsendelsen.
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
tyros1 Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
polmann skrev:
| Jeg landede på ca. 6k med min XPA-2 der har samme pris som XPA-5'ern, men det var mens der ikke var tilbud. ShopUSA.com er nok den letteste måde at få det her over på, da de står for det hele. Emotiva siger selv at de har været ude for at de ikke behandler pakkerne så pænt, men jeg har ikke haft nogen problemer da jeg fik det sendt igennem dem. |
|
|
det lyder godt billigt 6k - hvis man sammenligner med eksempelvis Rotel - hvilken prisklasse vil I vurdere man så skal op I for at matshe?
- kan den sammenlignes med Rotel RB-1572 -2x250 watts bruttopris 9K?
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 11:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
tyros1 skrev:
polmann skrev:
| Jeg landede på ca. 6k med min XPA-2 der har samme pris som XPA-5'ern, men det var mens der ikke var tilbud. ShopUSA.com er nok den letteste måde at få det her over på, da de står for det hele. Emotiva siger selv at de har været ude for at de ikke behandler pakkerne så pænt, men jeg har ikke haft nogen problemer da jeg fik det sendt igennem dem. |
|
|
det lyder godt billigt 6k - hvis man sammenligner med eksempelvis Rotel - hvilken prisklasse vil I vurdere man så skal op I for at matshe?
|
|
|
Jeg har desværre kun et sammenlignings grundlag. Jeg havde en NAD T975 (pris 18.000 kr i danmark), hvor jeg brugte to kanaler til at drive mine fronthøjttalere, og der er ingen tvivl fra min side af om at min Emotiva XPA-2 er væsentligt bedre. Om det er fair at lave sammenligningen ved jeg så ikke da den ene er en 2-kanals og den anden er en 7-kanals. __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
polmann skrev:
tyros1 skrev:
polmann skrev:
|
|
|
|
|
Jeg har desværre kun et sammenlignings grundlag. Jeg havde en NAD T975 (pris 18.000 kr i danmark), hvor jeg brugte to kanaler til at drive mine fronthøjttalere, og der er ingen tvivl fra min side af om at min Emotiva XPA-2 er væsentligt bedre. Om det er fair at lave sammenligningen ved jeg så ikke da den ene er en 2-kanals og den anden er en 7-kanals.
|
|
|
På hvilken måde synes du at din Emotiva XPA-2 er bedre end din NAD T975? Hvad er det der er blevet forbedret lydmæssigt? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
polmann skrev:
tyros1 skrev:
polmann skrev:
|
|
|
|
|
Jeg har desværre kun et sammenlignings grundlag. Jeg havde en NAD T975 (pris 18.000 kr i danmark), hvor jeg brugte to kanaler til at drive mine fronthøjttalere, og der er ingen tvivl fra min side af om at min Emotiva XPA-2 er væsentligt bedre. Om det er fair at lave sammenligningen ved jeg så ikke da den ene er en 2-kanals og den anden er en 7-kanals.
|
|
|
På hvilken måde synes du at din Emotiva XPA-2 er bedre end din NAD T975? Hvad er det der er blevet forbedret lydmæssigt?
|
|
|
Den har en anden lyd. Jeg synes den virker varmere i lyden i NAD'en og den har mere kontrol over højttalerne, og så føles det som om den har mere luft i toppen. Jeg ved ikke hvordan jeg ellers skal forklare det.
Synes også emotivaen kommer til at lyde bedre og bedre for hver gang jeg spiller på den, men det har nok noget at gøre med at den er ved at blive spillet mere til. Jeg havde også T975'ern fra ny, så jeg vil ikke afvise at den ikke nåede at blive spillet til. Men det er min klare holdning af XPA-2'ern lyder bedre i den kombination jeg bruger den. Men det er jo også et spørgsmål om preference. __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
ERC-1'eren skulle også afsendes i dag, så jeg kan jo håbe på at den kommer med flyet på torsdag, og dermed når frem til mig i næste uge  __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har tre XPA-1'ere.. spiller bedre end ALT, hvad jeg tidligere har hørt... fantastisk isenkram som både lyder og ser godt ud..
|
| Til top |
|
| |
Sejrup Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Martin Lynge: Vildt setup, slet ikke misundelig overhovedet!
Nogle der har fået en quote på forsendelse til DK med FedEX via Emotiva? Har selv brugt Shopusa tidligere og tror næppe de kan matche dem. __________________ Sejrup
--------
n00b
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
MartinLynge skrev:
Jeg har tre XPA-1'ere.. spiller bedre end ALT, hvad jeg tidligere har hørt... fantastisk isenkram som både lyder og ser godt
ud..
|
|
|
hvad bruger du den tredje til?? er det til en center??? hvad sammenligner du med, hvad har du haft i dit setup før disse emotivaer??
Tommy __________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej polman hvorden synes du emotiva spiler i forhold til din Denon AVR-3803 ...
jeg har selv en denon 3808a men har spekuleret lidt med tanken at skifter til en kombo fra emotiva umc-1 og XPA-5 ...
på papir er der vesentlig mære pawer i emotiva... men hvad dem lyden... der den deraljeret.precis,klar så man få alle deteljer i filmen med ??? __________________
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
polmann skrev:
Delaney skrev:
Nu hvor den er på tilbud til $319, skulle man da næsten også være et skarn hvis man ikke sprang på. Jeg har fået mig en SB Duet i fødselsdagsgave, så jeg står ikke og mangler en CD-spiller. Men Emotivas kommende DAC, kunne være interessant til den rigtige pris. D.v.s. omkring $299 
|
|
|
Hvor har du set den henne af?
|
|
|
Den har været omtalt på loungen i gennem nogen tid: http://emotivalounge.proboards.com/index.cgi?board=media& ;action=display&thread=5748&page=16 Advarsel: Tråden er en smule lang, men de sidste par sider er vist mest spændende. __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |