| Forfatter |
|
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
polmann skrev:
| Er det kun mig der først nu har set at man kan få black trim? Jeg havde da godt nok set nogle billeder, men jeg troede at folk selv havde malet det børstede aluminium sort.
|
|
|
De var der for noget tid siden, og så forsvandt de fra hjemmesiden. Nu har de åbenbart fået fat i nogle flere. Jeg synes at grejet ser flot ud med de sorte, men endnu flottere med de sølvfarvede. Hvad synes du? __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
Sejrup Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Once you go black you never go back! __________________ Sejrup
--------
n00b
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 skrev:
hej emotiva folks ... er der nogen af jer der har Emotivas højttelere og hvad er jæres erfaringer med dem ??? aller info er velkom.. |
|
|
Jeg har 3 x ERM-6.2 og 2 x ERD-1 til et kælderbio projekt. Jeg skal nok melde tilbage når jeg har fået dem sat til. __________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
MartinLynge skrev:
Jeg har tre XPA-1'ere.. spiller bedre end ALT, hvad jeg tidligere har hørt... fantastisk isenkram som både lyder og ser godt ud..
|
|
|
Hold da op. Det må være drømmen, at anskaffe sig sådan nogle.  __________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 20:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
MartinLynge skrev:
Jeg har tre XPA-1'ere.. spiller bedre end ALT, hvad jeg tidligere har hørt... fantastisk isenkram som både lyder og ser godt
ud..
|
|
|
hvad bruger du den tredje til?? er det til en center??? hvad sammenligner du med, hvad har du haft i dit setup før disse emotivaer??
Tommy |
|
|
Hejsa.. ja den tredje er til en center... til surround og diverse bruger jeg en MPS-2... (evt. til salg, hvis nogle skulle være vilde nok). Jeg har selv haft rotel og arcam monotrin tidligere.. samt en mængde recievere mm. XPA-1'erne har bare "uanede" mængder af kræfter, hvilket klart giver sig til kende i lyden, som er absolut uanstrengt og ufarvet.. selv ved ustyrlig højde.. :)
|
| Til top |
|
| |
Sejrup Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emotiva ønskesedlen bare vokser og vokser efterhånden som tiden går!
Håber blot på færre problemer ved de kommende modeller, både forstærkere og forforstærkere.
__________________ Sejrup
--------
n00b
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sejrup skrev:
@Martin Lynge: Vildt setup, slet ikke misundelig overhovedet!
Nogle der har fået en quote på forsendelse til DK med FedEX via Emotiva? Har selv brugt Shopusa tidligere og tror næppe de
kan matche dem. |
|
|
Jeg fik et tilbud på at få sendt min XPA-2 direkte. Det kostede 199 dollars i ren forsendelse, dertil kom told, moms osv. __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
Sejrup Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok takker for info  Shopusa er vejen frem __________________ Sejrup
--------
n00b
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 skrev:
hej polman hvorden synes du emotiva spiler i forhold til din Denon AVR-3803
...
jeg har selv en denon 3808a men har spekuleret lidt med tanken at skifter til en kombo fra emotiva umc-1 og XPA-5 ...
på papir er der vesentlig mære pawer i emotiva... men hvad dem lyden... der den deraljeret.precis,klar så man få alle
deteljer i filmen med ??? |
|
|
Jeg synes ikke rigtigt at du direkte kan sammenligne de to. Men der er meget mere kontrol over højttalerne med Emo'en
spændt foran. Lyden er også anderledes. Jeg er ikke i tvivl om at du vil blive glad for skiftet. Jeg har selv planer om at udskifte
den aldrende avr men noget tilsvarende. EN XPA-5 bliver det næsten med sikkerhed, men om det bliver en UMC-1 kommer til
at afhænge af hvornår XMC-1 udkommer __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sejrup skrev:
Ok takker for info Shopusa er vejen frem |
|
|
Men som sagt så tager det nok lidt længere tid med shopusa.com. De sender kun til DK hver torsdag, men det er til at overleve.
Jeg måtte dog vente en uge ekstra sidst jeg bestilte, men det var til at overleve. __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
Sejrup Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke huske hvor lang tid jeg ventede på min XPA-5 i tidernes morgen, men husker det ikke som værende alt for slemt. Bliver dog spændende at se hvor lang tid XPR-7 kommer til at være undervejs og om Shopusa i samme ombæring ændrer deres forsendelsespolitik til at inkludere vægt __________________ Sejrup
--------
n00b
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sejrup skrev:
Kan ikke huske hvor lang tid jeg ventede på min XPA-5 i tidernes morgen, men husker det ikke som værende
alt for slemt. Bliver dog spændende at se hvor lang tid XPR-7 kommer til at være undervejs og om Shopusa i samme ombæring
ændrer deres forsendelsespolitik til at inkludere vægt  |
|
|
Er vægten offentliggjort på den? det bliver helt sikkert en ordentlig bamse __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sejrup skrev:
Kan ikke huske hvor lang tid jeg ventede på min XPA-5 i tidernes morgen, men husker det ikke som værende
alt for slemt. Bliver dog spændende at se hvor lang tid XPR-7 kommer til at være undervejs og om Shopusa i samme ombæring
ændrer deres forsendelsespolitik til at inkludere vægt  |
|
|
Men det bliver da også sjovt at se ham fedex manden der skal bringe den ud, han så rimelig opgivende ud da han skulle bringe
min xpa-2 ud, og den vejer jo kun 38 kg eller noget i den stil. __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
Sejrup Forum Bruger

|
| Sendt: 29 December 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe ja, hos mig var det PostDK, der fik æren af udbringning, han var ikke just glad for den udbringning
Men ja bliver uden tvivl en tung basse at flytte rundt på. En nogenlunde tilsvarende forstærker fra Outlaw vejer 145 pund og mener jeg har læst omkring 110 pund for XPR'en __________________ Sejrup
--------
n00b
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
en af mine vener var klar at bestile en XPA-5 .... så kune jeg også for mulighed at høre den inden jeg bestiler den evt. selv ... men der kom trist medelse 
CURRENTLY OUT OF STOCK SHIPPING 02/08/10 & ;nbs p; 
PS: så skal de små kineser vist på arbejde igen....jeg har faktisk læst mange steder at der kan går mange mnd... før de kommer med udsolgte produkter eller endnu være med ny produkter.... så der må vist være en af de ting emotiva burde kune går bedere 
| |
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 00:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
polmann skrev:
sonny73 skrev:
|
hej polman hvorden synes du emotiva spiler i forhold til din Denon AVR-3803 ...
jeg har selv en denon 3808a men har spekuleret lidt med tanken at skifter til en kombo fra emotiva umc-1 og XPA-5 ...
på papir er der vesentlig mære pawer i emotiva... men hvad dem lyden... der den deraljeret.precis,klar så man få alle deteljer i filmen med ???
|
|
|
Jeg synes ikke rigtigt at du direkte kan sammenligne de to. Men der er meget mere kontrol over højttalerne med Emo'en spændt foran. Lyden er også anderledes. Jeg er ikke i tvivl om at du vil blive glad for skiftet. Jeg har selv planer om at udskifte den aldrende avr men noget tilsvarende. EN XPA-5 bliver det næsten med sikkerhed, men om det bliver en UMC-1 kommer til at afhænge af hvornår XMC-1 udkommer  |
|
|
for rasten er der nogen tidsfrister hvornår den XMC-1 udkommer nu har jeg hørt om den sidste 2 år ..faktis kan man læse om den nyhed hel tilbager i begyndelse af 08... der er lidt useriøs synes jeg uenset forklaring... __________________
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 02 Januar 2010 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 - husk på at jo flere kroner man bruger på udvikling jo dyrere bliver produkterne i den sidste ende så jeg venter gerne hvis det kan sparer mig nogle $$ :D
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2010 kl. 02:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 skrev:
polmann skrev:
sonny73 skrev:
hej polman hvorden synes du emotiva spiler i forhold til din Denon AVR-3803 ...
på papir er der vesentlig mære pawer i emotiva... men hvad dem lyden... der den deraljeret.precis,klar så man få alle
deteljer i filmen med ???
|
|
|
Jeg synes ikke rigtigt at du direkte kan sammenligne de to. Men der er meget mere kontrol over højttalerne
med Emo'en spændt foran. Lyden er også anderledes. Jeg er ikke i tvivl om at du vil blive glad for skiftet. Jeg har selv planer
om at udskifte den aldrende avr men noget tilsvarende. EN XPA-5 bliver det næsten med sikkerhed, men om det bliver en
UMC-1 kommer til at afhænge af hvornår XMC-1 udkommer  |
|
|
for rasten er der nogen tidsfrister hvornår den XMC-1 udkommer nu har jeg hørt om den sidste 2 år ..faktis kan man
læse om den nyhed hel tilbager i begyndelse af 08... der er lidt useriøs synes jeg uenset forklaring... |
|
|
Jeg har ingen anelse om hvornår den kommer, men jeg håber da at det bliver snart __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
Sejrup Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2010 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2010 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende. Så sker der noget  Jeg har dog ikke hørt noget ang. min preorder. Jeg skal nok give lyd når jeg hører noget. __________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |