| Forfatter |
|
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
| Sendt: 01 Marts 2010 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
| Du kan prøve at kigge i min tråd på side 12-13. Der har jeg skrevet lidt om den. Skriv gerne hvis du har spørgsmål. |
|
|
Jeg kan se at du ikke gør op i stereo så er det jo svært, kan se du bruger ps3 som cdafspiller, det virker jo ikke så ambitiøst.... __________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 01 Marts 2010 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tommy21 skrev:
Delaney skrev:
| Du kan prøve at kigge i min tråd på side 12-13. Der har jeg skrevet lidt om den. Skriv gerne hvis du har spørgsmål. |
|
|
Jeg kan se at du ikke gør op i stereo så er det jo svært, kan se du bruger ps3 som cdafspiller, det virker jo ikke så ambitiøst.... |
|
|
Jeg går skam op i stereo - i mit stereosetup i stuen. I kælderen er det 5.1 det handler om. Jeg ved dog godt at det er vigtigt for mange hvordan UMC-1 præsterer som stereo-preamp. Jeg kunne selvfølgelig prøve at rykke den op i stuen, men det er det ikke lige blevet til endnu. __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 01 Marts 2010 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må gerne give en tilbagemelding hvis du får prøvet den af som stereo forforstærker
Hvordan fungerer EMO-Q? Jeg så lige en lille udsendelse omkring det på deres website. Det lyder jo super interessant, men
hvordan det fungerer i praksis er jo altid spørgsmålet. __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er sikker på USP-1 gør det bedre som stereo pre da den er bygget til det.
http://emotiva.com/usp1.shtm
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
jala skrev:
jeg er sikker på USP-1 gør det bedre som stereo pre da den er bygget til det.http://emotiva.com/usp1.shtm
|
|
|
det er bare ikke sikkert det er sådan i praksis, f.eks har min parasound C2 dacs som er Langt bedre end min cdafspiller, så selvom jeg har en super
cdp med balancerede xlr udgange bruger jeg faktisk den optiske udgang og lader min C2 decode det digitale signal hvilket lyder en hel del bedre,
jeg var faktisk ret overrasket over det var sådan men det er det, dvs man skal ha en kilde af MEGET høj kvalitet for at man skal bruge analog
udgangene, nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor gode dacsne lyder i umc-1 men man kan ikke bare automatisk regne med at en ren analog preamp vil
lyde bedre en en super processor, det kræver en hvis kvalitet af kilden men det tænker folk bare slet ikke over de tænker bare xlr må være bedst
mange gange... __________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu sammenligner du 2 forskellige produkter fra 2 forskellige firmaer i 2 forskellige prisklasser med 2 produkter fra samme firma :) Jeg ved godt UMC er dyrere men alligevel skulle jeg mene emotiva burde have lavet en bedre stereo pre i deres usp end umc :)
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jala skrev:
| nu sammenligner du 2 forskellige produkter fra 2 forskellige firmaer i 2 forskellige prisklasser med 2 produkter fra samme firma :) Jeg ved godt UMC er dyrere men alligevel skulle jeg mene emotiva burde have lavet en bedre stereo pre i deres usp end umc :)
|
|
|
Jeg tror ikke det er det Tommy21 mener. Han påpeger bare at at DACs spiller ind, således at det nogle gange vil være bedre at bruge en digital forforstærker af høj kvalitet end en analog forforstærker af høj kvalitet. Men hvis man tager et rent analogt signal, har du sikkert ret i at USP-1 gør det bedre end UMC-1. Til Tommy21 og polmann: Er det via digitale eller analoge indgange at I er interesserede i at jeg skal teste UMC-1? Hvis det er via digitale, så har jeg allerede brugt den til at høre nogle flac-filer. Og det ser bestemt godt ud  __________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg forstod hans pointe, det er dog ofte sådan at jo dyrere produktet er jo dyrere er dac'en :)
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
jala skrev:
nu sammenligner du 2 forskellige produkter fra 2 forskellige firmaer i 2 forskellige prisklasser med 2 produkter
fra samme firma :) Jeg ved godt UMC er dyrere men alligevel skulle jeg mene emotiva burde have lavet en bedre stereo pre
i deres usp end umc :)
|
|
|
Jeg tror ikke det er det Tommy21 mener. Han påpeger bare at at DACs spiller ind, således at det nogle gange vil
være bedre at bruge en digital forforstærker af høj kvalitet end en analog forforstærker af høj kvalitet. Men hvis man tager
et rent analogt signal, har du sikkert ret i at USP-1 gør det bedre end UMC-1. Til Tommy21 og polmann: Er det via digitale
eller analoge indgange at I er interesserede i at jeg skal teste UMC-1? Hvis det er via digitale, så har jeg allerede brugt den
til at høre nogle flac-filer. Og det ser bestemt godt ud  |
|
|
Hvis det ikke er for meget så kunne jeg da godt tænke mig at vide hvordan begge dele lyder  , men det vil jo så også
afhænge af hvilket drev du slutter til den.
Ellers er jeg nok mest interesseret i den som analog. __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er krævende  Der er jo også lige et hus der skal renoveres.
__________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan jo få alle der gerne vil lytte til at komme og arbejde en lørdag og så holder du lytteaften om søndagen :D
|
| Til top |
|
| |
Tommy21 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige for at gøre den færdig, Det jeg mener er at folk tit går meget op i hvad der er den bedste ren analog forforstærker og det jo slet ikke er sikkert det er det som giver det bedste resultat, som sagt giver det er LANGT bedre resultat hvis man har en god processor med gode dacs og køre et digitalt signal end et "dårligt" analogt signal, det samme gælder med dolby digital og dts, i mit setup lyder stereo en del bedre når jeg køre et digitalt signal til processoren, og når jeg køre et almindeligt dts/dd signal lyder det også LAAAANGT bedre end når min oppo smider 7.1 signal ud på trods af det er et DD+ og DTS-HD igen giver det et langt bedre resultat at lade processoren decode, jeg tror ikke helt mange folk forstår hvor vigtig en god processor er, der er bare SÅ meget lyd at hente, hellere en SUPER digital pre-amp end en halv dårlig analog kilde, det siger jo sig selv at hvis kilden ikkke har en hvis analog kvalitet er det bare bedre at bruge de digitale udgange, man kan jo sige at et eller andet sted skal D/A konverteringen jo ske og det er jo bedst at gøre det det "bedste" sted.....
__________________ Setup
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 03 Marts 2010 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jala . der kan være serdeles krevende at renovere hus (fik selv byget nyt sidste år) så jeg vil nok forslå at delaney invitere til lytte dagen/aften og så holder den dag arbejds fri ...  der er også fin med pause en gang imelem  __________________
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Marts 2010 kl. 11:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny - jep jeg købte selv hus for et par år siden ZZZZZ -.-
|
| Til top |
|
| |
polmann Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Marts 2010 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
polmann skrev:
Delaney skrev:
jala skrev:
nu sammenligner du 2 forskellige produkter fra 2 forskellige firmaer i 2 forskellige prisklasser med 2 produkter
fra samme firma :) Jeg ved godt UMC er dyrere men alligevel skulle jeg mene emotiva burde have lavet en bedre stereo pre
i deres usp end umc :)
|
|
|
Jeg tror ikke det er det Tommy21 mener. Han påpeger bare at at DACs spiller ind, således at det nogle gange vil
være bedre at bruge en digital forforstærker af høj kvalitet end en analog forforstærker af høj kvalitet. Men hvis man tager
et rent analogt signal, har du sikkert ret i at USP-1 gør det bedre end UMC-1. Til Tommy21 og polmann: Er det via digitale
eller analoge indgange at I er interesserede i at jeg skal teste UMC-1? Hvis det er via digitale, så har jeg allerede brugt den
til at høre nogle flac-filer. Og det ser bestemt godt ud  |
|
|
Hvis det ikke er for meget så kunne jeg da godt tænke mig at vide hvordan begge dele lyder , men det vil jo så også
afhænge af hvilket drev du slutter til den.
Ellers er jeg nok mest interesseret i den som analog. |
|
|
Har du fået lyttet lidt mere til din UMC-1? __________________ Polmann
Vestsjællands HIFI-klub
|
| Til top |
|
| |
detoch Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 232
|
| Sendt: 21 Marts 2010 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er folk stadig glade for emotiva?
Går og tænker på at skifte min onkyo 905 ud med en UMC-1 og en XPA5. Der skulle vel ikke være en på sjælland der har sådan et sæt man kunne komme til at høre? eller måske fyn?
Der burde jo være en del mere power i dette sæt end i min Onkyo.
Nogen der har en ide om hvordan lydforskellen er på de onkyo og emotiva? __________________ 50" PDP 508XD Pioneer
Denon BD3800
Onkyo 905
Aurum Cantus Volla
Aurum Cantus V4C
Dali Helicon S600
Dali Euphonia RS3
Dali Silver Wave 2
Tara Labs
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2010 kl. 06:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja emotiva er stadig rigtig lækkert :)
jeg tror delaney er den eneste dansker der forudbestilte UMC-1 og derfor også den eneste danske ejer af sådan en. Men han bor da på fyn ;)
Jeg regner med at købe emotiva 8.3 meget snart :D
|
| Til top |
|
| |
detoch Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 232
|
| Sendt: 24 Marts 2010 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay. Jamen så må han melde sig på banen...
Hva er det for et setup, du skal have? har du noget emotiva i forvejen? Jeg er ved at være godt lun på sådan et sæt. __________________ 50" PDP 508XD Pioneer
Denon BD3800
Onkyo 905
Aurum Cantus Volla
Aurum Cantus V4C
Dali Helicon S600
Dali Euphonia RS3
Dali Silver Wave 2
Tara Labs
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2010 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
polmann skrev:
Har du fået lyttet lidt mere til din UMC-1? |
|
|
Du kan tro jeg har fået lyttet til den. Det gør jeg dagligt  Jeg er rigtig godt tilfreds med den. Jeg ved godt at du sikkert godt kunne tænke dig noget mere uddybende, men jeg har desværre ikke fået sammenlignet den med min USP-1 endnu. Jeg kan fortælle dig at mit nye setup er milevidt foran mit gamle, og jeg er da sikker på at UMC-1 spiller en rolle heri - men alt det andet i setuppet er jo også nyt, så det er svært at sige noget definitivt. __________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2010 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
detoch skrev:
Er folk stadig glade for emotiva?
Går og tænker på at skifte min onkyo 905 ud med en UMC-1 og en XPA5. Der skulle vel ikke være en på sjælland der har sådan et sæt man kunne komme til at høre? eller måske fyn?
Der burde jo være en del mere power i dette sæt end i min Onkyo.
Nogen der har en ide om hvordan lydforskellen er på de onkyo og emotiva? |
|
|
Du skal være velkommen til at komme og lytte til mit setup  Dog helst efter den firmwareopdatering, som skulle komme inden for den næste uge. I øjeblikket virker min bas EQ nemlig ikke, og jeg har nogle ret grumme problemer med stående bølger i bassen  __________________ Kælderbio
|
| Til top |
|
| |