Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Emotiva (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 38
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jala
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 28 April 2010 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

nAlen - fungere det ikke for 99% af alle UMC-1 ejere ?

Tommy21 - Det virker lidt som om du gerne vil svine emotiva til imens du har muligheden fordi de er en hård konkurrent til parasound ;)
Til top Vis jala's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jala

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 28 April 2010 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Efter jeg har fået opdateret min UMC-1 har jeg faktisk ikke rigtig nogle klagepunkter. Så dem der mener at "l**tet ikke virker" kan altså godt holde lidt igen.

Og nu hvor Tommy21 bruger så mange ord på at beskrive Emotivas elendigheder (der er jo ikke tvang om at besøge denne tråd Tommy), kan vi jo lige spørge hvordan det går med Parasounds eget forsøg på en HD-processor.

link

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 28 April 2010 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
Og nu hvor Tommy21 bruger så mange ord på at beskrive Emotivas elendigheder (der er jo ikke tvang om at besøge denne tråd Tommy), kan vi jo lige spørge hvordan det går med Parasounds eget forsøg på en HD-processor.

link

Hvis man skal tro den pressemeddelelse, så er det pga. en leverandørfejl, eller at en leverandør ikke har kunne leve op til forventningerne, at Parasound ikke releaser deres "kommende" processorer.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 April 2010 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
Efter jeg har fået opdateret min UMC-1 har jeg faktisk ikke rigtig nogle klagepunkter. Så dem der mener at "l**tet ikke virker" kan altså godt holde lidt igen.

link

Hvis du ser deres pressemeddelelse siger de netop at de ikke har kunne få den til at leve op til deres forventninger og den er derfor droppet ISTEDET for at smide et l**teprodukt på markedet, det er jeg da ked af at C3 ikke bliver en realitet men det siger jo også noget at de ikke vil smide noget som er fyldt med fejl osv på markedet.

Anyway jeg trækker mig fra denne tråd, held og lykke med jeres emo grej...

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

JannickB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 April 2010 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Ingen tvivl om at Emotiva har dummet sig ved at release UMC-1'en for tidligt, men syntes ikke det kan tages som udtryk for
den generelle kvalitet af deres produkter. Dsp delen af UMC-1 falder nok uden for deres normale kompetenceområde, og er
sikkert et hold kinesiske software udviklere der sidder med den del. Håber bare de får styr på det hele inden
XMC-1.
Til top Vis JannickB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JannickB

jala
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 April 2010 kl. 06:54 | IP-adresse registreret  

Tommy21 - det skal nu være plads til alle herinde så bliv du bare hængende selvom du er til parasound, det kunne jo være du kunne åbne vores øjn for andet end emo selvom jeg tvivler :) Personligt er parasound ihvertfald for dyrt til mig :D

JannickB - Det havde klart været at foretrække den var fejlfri men jeg er sikker på alle der har bestilt den har vidst at der var fejl i softwaren inden den blev sendt afsted og de alle var klar over det nok skulle blive løst forholdsvis hurtigt :)

audiomaniak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2010
Sendt: 11 Maj 2010 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Til alle som beklager sig over at Emotiva udsender firmware opdater!

Jeg er ikke klar hvor mange der har processor drevne apparater i jeres anlæg.  Hvis i har DVD eller Blu-Ray spillere har i så aldrig opdateret firmwaren?  Hvis ikke så er i sikkert gået glip af mange fejlrettelser i jeres afspillere.

Min gamle Denon 3910 har fået ny firmware sikkert 4 gange.
Min nyere Samsung Blu-Ray sikkert lige så mange gange.

Dem der har Oppo BD83 ved sikkert også at firmaet kørte beta i over et halvt år for at få de værste fejl ud af softwaren og at der stadigt kommer nyt firmware af og til.  Stort set alle processor baserede produkter vilhave brug for nyt firmware af og til.  Helt nye sikkert mange gange.

Der er en grund  til at man bruger processorer i dagens produkter.  Fleksibilitet!  Og så det at kan gøre ting som ALDRIG ville være muligt med ren hardware.  At programmere disse er en meget kompleks opgave.  Dette gør sig gældene for alle media-afspillere om det nu er CD, DVD, Blu-Ray eller streamere.

Dem der taler om at smide "et l**teprodukt" på markedet synes ikke at have ret megen forståelse for hvad det vil sige at udvikle et sådant, ej heller ret megen forståelse for hvor komplekse sådanne processorer og deres software er.

Parasound gav op fordi de ikke kunne klare det selv og ikke længere havde tilgang til et passende OEM produkt.  Hvis det lykkes Emotiva at få deres produkt op at stå så skal man nok tage hatten af for det.

Man kan jo diskutere hvornår et produkt er så modent at man kan sælge det til betalende kunder.  Der er nogle som hellere vil have noget der virker for 90 eller 95% end vente et halvt år til.  Det er faktisk tit nødigt at have flere brugere til at teste end en udviklingsafdeling selv kan få på benene.

Så for at gøre en lang historie kort synes jeg personligt at man burde afholde sig fra at bestemple noget som "et l**teprodukt" fordi der regelmæssigt bliver sendt nyt firmware ud.

Lad mig slutte med at klargøre at jeg intet har at gøre med firmaet Emotiva eller dets medarbejdere, ej heller har jeg nogensinde set eller prøvet deres produkter.  Men hvem ved i fremtiden.

Robert
Til top Vis audiomaniak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af audiomaniak

jala
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2010 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

hvor meget emotiva grej er vi egentlig ved at have samlet sammen i her DK ?

personligt har jeg LMC-1, UPA-2 og et sæt 8.3

Dollar kursen er jo på vej op og kan betyde emotiva bliver mindre attraktivt desværre

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 07 August 2010 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Jeg har kiggte lidt på Emotiva og har læst hele denne tråd.

der har værtet mange tilkendegivelser om køb af div. emotiva produkter, men ikke så ligeså mange tilbagemeldinger om præstationerne.

min interesse er faldet på umc-1 (måske xmc-1, hvis den da kommer) + en af deres effekter. Er der nogen der kan fortælle lidt om stereogengivelsen fra emotivas surroundprocessor og meget gerne lidt om stereogengivelsen fra deres forskellige effektforstærkere.

kan det betale sig at medkøbe en usp-1 som seperat forforstærker til stereodelen?

Køb af Emotiva er i princippet et køb uden garanti. det kan ikke svare sig at betale for at sende det til rep. Derfor vurderer jeg priserne på Emotive i forhold til priserne på brugtmarkedet. Jeg håber at i kan foreslå nogle produkter som nogenlunde matcher Emotiva på ydelse og kvalitet. Hovedsagligt effektforstærkere.

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Sendt: 08 August 2010 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Jeg kan da lige fortælle lidt omkring mine erfaringer. Jeg har købt en XPA-2 effektblok samt en ERC-1 cd-afspiller.
Jeg har tidligere haft NAD effekt blokke til en væsentlig højere indkøbspris (S250 samt T975 i prisklassen omkring de 18.000
kr). Min XPA-2 er væsentligt mere musikalsk, dynamisk og ikke mindst har en langt større kontrol over mine højttalere, som
jeg også har haft et par forskellige sæt af. Jeg gav ca. 6000 kr totalt set for den, og den er hver en krone værd efter min
mening.

ERC-1 sammenligner jeg jævnligt med min Denon DVD-A11, som i min verden er en fornuftig afspiller. ERC-1 gør det igen
efter min mening bedre end den, men det er måske ikke en helt fair sammenligning da Denon'en er en DVD-afspiller. Totalt
set stod den mig i ca. 2700 kr, da Emotiva kørte tilbud da jeg købte den.

Jeg går også og venter på at XMC-1 lander, men jeg er ikke et sekund i tvivl om at det vil være en godt produkt når den
lander. De har været lidt uheldige med UMC-1, men så vidt jeg ved skulle de problemer der har været med den efterhånden
være løst, så man kan jo kun håbe at de har lært af de problemer der har været med den.

Kvaliteten fejler absolut intet på de produkter jeg har, man kan dog diskutere om designet og finishet falder i alles smag. Det
er i hvert falde kvalitet for pengene. Om du kan finde noget brugt udstyr som er bedre til samme pris skal jeg ikke kunne
udtale mig om.

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 08 August 2010 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

Jeg går og leger lidt med tanklen om at der måske bliver introduceret noget nyt i forbindelse med den årlige emofest, men det jo bare spekulationer.

Jeg må erkende at designet ikke helt er min smag. allle de blå leds ligner lidt noget man kan se på et vækkeur eller en elkedel fra aldi, men så er det da godt at der findes whiteboard tusser.

Jeg villl ønske at det var muligt at ændre farven til hvid eller grå eller .

CD-afspilleren er også interessant, men det er ikke lige det første der står for udskiftning. min sony xa30es klarer det godt og har et glimrende drev.

Jeg har ikke så rasende travlt og med at skaffe noget og vil hellere vente lidt på det rigtige produkt som eksempelvis xmc-1.

Det undrer mig at der ikke er flere der har skrevet om deres erfaringer med Emotiva, men det er jo ikke sikkert at der er så mange der har købt deres forforstærkere og processorer, sikkert lidt flere der har deres effekter.

Den positive omtale er ofte lidt usaglig, da mange er faldet på halen over pris/ydelses forholdet, men måske ikke har førstehåndskendskab og har lyttet til Emotiva. Jeg har læst lidt forskellige anmeldelser af Emotiva produkter, men min tiltro til eksempelvis Secrets of home theater hifi, er ikke så stor. Jeg ved godt det til dels ligger i hjemmesiden navn, men det er virkeligt sjældent, hvis nogensinde, de er kritiske i deres anmeldelser.

Der har været en del kritik vedr. Emotiva på forskellige fora, som desværre er tom. Begejstrede brugere bliver kritiseret for at have så høje forventninger til Emotiva produkter de ikke har hørt og samtidigt blliver Emotiva produkter kritiseret for ikke at være så gode som de udgiver og at det ser ud til at have dårlig samlekvalitet, selvom kritikkerne ikke har nogen førstehåndserfaringer med produkterne. Langt det meste af den negative kritik jeg har fundet er baseret på forestillinger i stedet for erfaringer og er i det hele taget usaglig.

Den relevante kritik jeg er stødt ind i omhandler problemerne med firmware, hvilket er uheldigt men på ingen måde et problem som Emotiva står alene med. Det er mit indtryk at firmwareproblemer oftest bliver løst, hvilket naturligvis er væsentligt vanskeligere med hardwareproblemer.

jeg glæder mig til at flere seriøse hifi-medier smider Emotivas forforstærkere på testbænken, så det er nemmere at få et indtryk..

Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

sonny73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 August 2010 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

jeg er også med på lyter her

da jeg er intereseret i dæres procesor umc-1  men jeg vil hel klar helst have xmc-1 ,,, men fra den kenskab til emotiva så kan der går mange  år før den komer på banen...

jala
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2010 kl. 08:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har den gamle processor LMC-1 og jeg har ikke tænkt mig at opdatere til UMC-1 for den gør det altså rigtig godt også til stereo. Mit "stereo setup" består af LMC-1 UPA-2 og et sæt 8.3 højtalere og det spiller altså rigtig godt. Jeg skulle lige vænde mig til at køre med silke diskant igen efter at have spillet et par år på et sæt albatrosser. Det kunne sikkert gøres lidt bedre med en rigtig stereo pre men jeg synes bestemt ikke jeg mangler noget når jeg lytter til musik.

De eneste jeg har set kritisere emotiva er polk ejere (jeg tror der kører noget internt mellem ejerne af produkter fra de 2 firmaer) og med god grund for til prisen er der virkelig intet der kommer i nærheden af emotiva.

Du er velkommen til at komme forbi og lytte (og låne mit internet når du er nød til at afgive en bestilling med det samme :D) men jeg kan se du er fra københavn så måske turen bliver lige lang nok :P

Det eneste jeg lige står og mangler er at de kommer med nogle af deres større subs med indbygget DSP så vi kan få lidt mere gang i vores film :)

martin22cph
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008
Sendt: 02 September 2010 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke købe fra deres webshop, både mit visa og mit mastercard siger:

Your payment transaction has been declined. The following reason was provided by the authorization service:

The transaction resulted in an AVS mismatch. The address provided does not match billing address of cardholder. #27

If possible, please go back and make the appropriate corrections, to successfully complete your order

Men jeg kan jo ikke vælge den adresse som mit creditkort tilhøre da dette jo er i danmark, men jeg vil gerne sende til ShopUSA så har indtastet mine info fra dem der som man skal.

Hvordan har i andre klaret denne?
Til top Vis martin22cph's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin22cph Besøg martin22cph's Websted

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 02 September 2010 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Send en PB til Polmann. Han har prøvet at købe fra amerika via shopUSA.
Held og lykke, det skal nok komme til at virke
Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007

martin22cph
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 September 2010 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Alt er done,

Og min XPA-5 er nu på vej til ShopUSA, og derfra hjem til mig. Uha jeg kan ikke vente.

prisen blev ca. 6400 alt i alt...
Til top Vis martin22cph's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martin22cph Besøg martin22cph's Websted

sonny73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 September 2010 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

martin22cph skrev:
Alt er done,

Og min XPA-5 er nu på vej til ShopUSA, og derfra hjem til mig. Uha jeg kan ikke vente.

hvad vil du bruger som procesor/førforsterker på den ?

martin22cph
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2010 kl. 09:28 | IP-adresse registreret  

sonny73 skrev:

martin22cph skrev:
Alt er done,

hvad vil du bruger som procesor/førforsterker på den ?

Det jeg ikke sikker på endnu, jeg havde kigget på en UMC-1 men syntes måske ikke den er så
helt op 2 date, nu der er HDMI 1.4a og 3D support med mere. Men når man står og skal bruge
pengene.

Så enten bliver det en billig billig boks af en reciever med pre-out, også vente lidt indtil der evt.
kommer en ny, ellers tager jeg denne UMC-1.

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Sendt: 03 September 2010 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Vi er nok efterhånden et par stykker der håber at Emo kommer med deres XMC-1. Hvis vi er rigtig heldige så bliver det her i
den kommende weekend til Emofest, men nu må vi se

jala
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 September 2010 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

martin22cph - hvad kan du næsten finde der er ret meget billigere end UMC-1 ? :)

<< Forrige Side af 38 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes