| Forfatter |
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 16 September 2010 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonykart007 skrev:
floe skrev:
tonykart007 skrev:
Floe og Sjoenne:
Har i hørt Emotiva ?
|
|
|
Nope, jeg stiller dog gerne op til et lyt hos fx Sjoenne på hans Puppy.
|
|
|
Hvis i ikke har hørt Emotiva, hvorfor er i så, så negative i jeres udtalelse om noget i egentlig ikke ved noget om. Jeres "TVIVL" bygger på noget useriøst efter som at i ikke har hørt, set med egne øjne eller rørt ved emotiva produkterne. Og i øvrigt farver i denne tråd i en negative retning.
|
|
|
Det er bare altid lidt morsomt, når et produkt hypes som en gal, og udråbes til at være den hellige gral. Nu har jeg som sagt ikke lyttet til skidtet, men kigger man på papiret, så virker det mildest talt somom at det er underdimensioneret. Hvordan lydsignaturen så er, er en anden sag. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 16 September 2010 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
tonykart007 skrev:
floe skrev:
tonykart007 skrev:
Floe og Sjoenne:
Har i hørt Emotiva ?
|
|
|
Nope, jeg stiller dog gerne op til et lyt hos fx Sjoenne på hans Puppy.
|
|
|
Hvis i ikke har hørt Emotiva, hvorfor er i så, så negative i jeres udtalelse om noget i egentlig ikke ved noget om. Jeres "TVIVL" bygger på noget useriøst efter som at i ikke har hørt, set med egne øjne eller rørt ved emotiva produkterne. Og i øvrigt farver i denne tråd i en negative retning.
|
|
|
Det er bare altid lidt morsomt, når et produkt hypes som en gal, og udråbes til at være den hellige gral.
Nu har jeg som sagt ikke lyttet til skidtet, men kigger man på papiret, så virker det mildest talt somom at det er underdimensioneret.
|
|
|
Det kan også godt være at det er underdimensioneret i forhold til andre dyrere produkter men de spiller i hvert falde udmærket. Hypen omkring det er nok osse lidt for meget. Et eksempel er deres Erc-1 cd som på en eller anden side(kan ikke huske hvilken) er blevet skamrost til skyerne og samlinget med MEGET dyrere(3-5 gange) cd og sågar dvd afspillere. Her skulle Erc-1 være en del bedre en de andre meget dyrere cd/dvd afspillere og det mener jeg er utopi og ganske simpelt umulig. Det er en ganske fin cdafspiller især til prisen men den er i min mening ikke så god at den kan slå alle disse meget dyrere maskiner.
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 16 September 2010 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe - du er velkommen til at komme og lytte :)
sunmusic - jeg får lige danmarks eneste UMC-1 ejer herind og sætter dig på plads ;)
tvivlere - er i bange for at jeres dyre grej bliver sat i skammekrogen ? :) mine posselt albatross til 49.000 for et sæt kan ihvertfald ikke følge med :)
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 16 September 2010 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg synes bestemd at hverken Floe , Sjoenne, sunmusic ( eller mig selv ) er kommet med negative inlæg om emotiva ,,, jeg læse de ingleg kun som interese om produktet ... da der er ingen af os der har hørt emotiva så vil der være serdeles uheldig/useriøs at kritisere produkt man ikke har hørt...
men når der er sagt så synes jeg at der er hel i orden at have sin tvivl om produktet som man ikke har hørt men kun læst om... der er intet i vejen med det... der er bare min mining 
der er altid dejlig at bliver super overasket når man hørt nyt hifi udstyr og hvis der samt ikke koste kasse så er der endnu bedere
| |
Karsten91 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 16 September 2010 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu vil jeg også gerne snart ha købt noget Emotiva. er der nogen er jer der har for mange penge ?
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 16 September 2010 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Karsten91 skrev:
er der nogen er jer der har for mange penge ?
|
|
|
floe har vist for mange lige PT. Skynd dig at sende ham en PB - han er vist ved at lave en bestilling fra USA på noget multikanal Emotiva.. det kan være du kan få noget med samme forsendelse.
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 16 September 2010 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
De skulle nok have sat priserne til det dobbelte hos emotiva. så havde der sikkert ikke været så mange der var kritiske.
Hvis det er så dyrt så må det jo være godt...
tsk tsk. der er masser eksempler på at highend producenter benytter den samme indmad som der benyttes i meget billigere
produkter, men det jo ikke de billigere produkter bedre.
Det vil være superfedt hvis nogle af dem der er lidt negativ e i forhold til Emotiva kunne give det et prøvelyt. hvis de synes
om lyden så ved vi da i det mindste at det ikke skyldes hype. Hvis de ikke synes om lyden så kan de begrunde det og pege
på de mangler de har hørt.
Jeg tror ikke der er nogen der forventer at man får en effekt der kan matche andre effekter som er væsentligt dyrere, men
en en xpa-2 eller xpa-5 koster ca. 6500 leveret til døren alt inkl. Matcher den andre effektforstærkere i sit prisniveau?
|
| Til top |
|
| |
balbrech Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 16 September 2010 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen steder i Kbh hvor man kan kigge forbi til en lytter?
Jeg har altid syntes produkterne var spændende men indrømmet, priser får da også mig til at tænke om det virkelig ER
godt......
Jeg ville MEGET gerne høre det, har absolut INGEN problemer med at jeg måske kan spare nogle penge :-) HVIS det altså
yder.....
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 16 September 2010 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
Jeg er også en tvivler. Jeg har jo ikke hørt.
Udfra de anmeldelser jeg har læst virker Emotivas effektforstærkere til at være nogle rigtige gode køb. Det bliver nok sådan en
jeg forsøger mig med på et tidspunkt, selvom jeg kommer til at leve med mærkesnobbernes sarkastiske hån.
*snip snip, blabla*
|
|
|
Så fordi man ikke synes at Emotiva er "åh, så fantastisk" og lader sig påvirke af de mange hypede og farvede reviews og tråde rundt omkring, så er man en mærkesnob, eller hvad? Hold nu op, altså... Det er sundt at være kritisk.  Hvis nogen kan stille noget Emotiva grej til rådighed i Københavns-området, så er jeg sikker på at både Floe, Sjoenne og jeg er klar på at møde op.
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 17 September 2010 kl. 02:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
wildstyle skrev:
sunmusic skrev:
Udfra de anmeldelser jeg har læst virker Emotivas effektforstærkere til at være nogle rigtige gode køb. Det bliver nok sådan
en
jeg forsøger mig med på et tidspunkt, selvom jeg kommer til at leve med mærkesnobbernes sarkastiske hån.
*snip snip, blabla* |
|
|
Så fordi man ikke synes at Emotiva er "åh, så fantastisk" og lader sig påvirke af de mange
hypede og farvede reviews og tråde rundt omkring, så er man en mærkesnob, eller hvad? Hold nu op, altså... Det er sundt
at være kritisk. Hvis nogen kan stille noget Emotiva grej til rådighed i Københavns-området, så er jeg sikker på at både
Floe, Sjoenne og jeg er klar på at møde op. |
|
|
Det lyder fint. Det er jo egentligt også det jeg efterlyser. nogen der lytter til emotiva som ikke er ejere og ikke skal
retfærdiggøre deres seneste udgift.
|
| Til top |
|
| |
balbrech Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2010 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja så mangler vi bare en lykkelig Emotiva ejer i Kbh der er frisk :-)
Jeg er absolut ALTID åbensindet, der er da IKKE noget federe end at få gode lytteoplevelser, og hvis varen koster "næsten
gratis" er det da et MEGA PLUS
Kom frisk :-)
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 17 September 2010 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
wildstyle skrev:
sunmusic skrev:
Udfra de anmeldelser jeg har læst virker Emotivas effektforstærkere til at være nogle rigtige gode køb. Det bliver nok sådan
en
*snip snip, blabla* |
|
|
Så fordi man ikke synes at Emotiva er "åh, så fantastisk" og lader sig påvirke af de mange
hypede og farvede reviews og tråde rundt omkring, så er man en mærkesnob, eller hvad? Hold nu op, altså... Det er sundt
at være kritisk. Hvis nogen kan stille noget Emotiva grej til rådighed i Københavns-området, så er jeg sikker på at både
Floe, Sjoenne og jeg er klar på at møde op. |
|
|
Det lyder fint. Det er jo egentligt også det jeg efterlyser. nogen der lytter til emotiva som ikke er ejere og ikke skal
retfærdiggøre deres seneste udgift.
|
|
|
Jeg er bestemt ikke mærkesnob, og jeg har ikke noget personligt forhold til mit grej. Folk må kritisere det som de vil, og hvad der står herhjemme i dag, kunne lige så godt være noget andet i morgen... Jeg er som skrevet frisk på et lyt på Emotiva. Evt. hjemme hos Sjønne, som har højttalere der kan udfordre og afsløre resten af kædens egenskaber og kvaliteter. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 17 September 2010 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er klar med stue og højttalere + l**te-CDafspiller hvis det er!
Skal nok lave noget ædelse og servere nogle kolde bajere eller cokes...
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 17 September 2010 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov Nu bliver jeg også nysgerrig  Jeg vil sku også være med til at lytte til amerikaner/kina Grej der. jeg er mest interesseret i deres forforstærkere.
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
balbrech Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2010 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inviterer man blot sig selv eller skriver Sjoenne rundt på privaten?
Jeg kan se man IKKE kan skrive til han via privaten????
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
|
| Sendt: 17 September 2010 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
balbrech skrev:
Inviterer man blot sig selv eller skriver Sjoenne rundt på privaten?
Jeg kan se man IKKE kan skrive til han via privaten???? |
|
|
Hmm... man burde kunne sende PB's til mig... men ellers add mig på msn : webmaster@team-urin.dk (ja det er en mærkelig mailadresse heh)
|
| Til top |
|
| |
balbrech Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2010 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det lyder godt nok skummelt :-)
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 17 September 2010 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er sørme godtnok gang i den herinde Jeg vil først lige understrege af mit fravær fra forum ikke skyldes at jeg er utilfreds med min UMC-1, som det blev insinueret tidligere i tråden. Jeg er tværtimod ovenud tilfreds, og ville i princippet gerne fremvise den til evt. interesserede. Mit fravær (og modvilje til fremvisning) skyldes at vi har revet hele overetagen af huset, og er ved at bygge det op igen. Det betyder to ting: 1) jeg har ikke så meget tid. 2) Hjemmebioen bruges til opmagasinering  . Men som sagt, jeg vil gerne fremvise mit udstyr (ahem  ), når jeg igen får mulighed for det. Der var også en der spurgte om der var nogle i DK, der havde for mange penge Emotivaudstyr. Det har jeg, relativt til den lave pris på udstyret. Jeg har i hvert fald mange af deres produkter (UMC-1, UPA-2, XPA-3, USP-1, RPA-2, 3xERM-6.2 og 2xERD-1)
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
tonykart007 Udelukket fra forum

Forever!
Bruger siden: 23 Januar 2009 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1040
|
| Sendt: 17 September 2010 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har som sagt noget familie der har Emotiva. Som før nævnt Erc-1 og Xpa-2 og det spiller rigtigt godt, og endda så godt at prisen jeg fik oplyst af ejeren fik mig til at tro at det var brugtpriser han snakkede om. Lyden er som sagt neutral og detaljeret. Finishen er i top og designet er i min smag noget konservativ og tilbagelænet, altså ingen bling bling her. Ombygningen indeni ser pæn ud og vægten er da der også.
Om jeg selv ville købe ved jeg ikke, men jeg skal ikke kunne afvise. Prisen og kvaliteten lokker i hvert falde.... men jeg er Denon mand så det bliver nok kun Denon der kommer her i huset.
Jeg vil fortsat tale pænt om Emotiva til alle jeg møder som kunne have interesse herfor, men at sige at det er den hellige gral kommer jeg aldrig til, men det er som sagt meget value for money.
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 17 September 2010 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Skal nok lave noget ædelse og servere nogle kolde bajere eller cokes...
|
|
|
Du kan jo ikke lave mad...
|
| Til top |
|
| |