| Forfatter |
|
Karsten91 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 17 September 2010 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad er forskellen ?
|
| Til top |
|
| |
martin22cph Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 17 September 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der bare lidt extra i XPA-5 - men se her. De er tæt.
|
| Til top |
|
| |
jala Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 17 September 2010 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
UPA er rigeligt til de fleste, jeg kører som sagt med UPA-2 til fronten lige nu, den skal dog udskiftes med XPA-3 på et tidspunkt bare lige for at tilføje lidt ekstra OOMPH :)
stor tak til delaney som lige tog sig tid til at kigge forbi held og lykke med huset mester.
jeg vil da godt lige pointere at jeg godt ved der findes bedre udstyr end emotiva men det koster altså.
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 17 September 2010 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
jala...nu må han (delaney) får snart fikset den hus så vi må tager en tur fra vestjyske mod fyn ... __________________
|
| Til top |
|
| |
martin22cph Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2010 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom der sku lyd igennem min Emotiva XPA-5 via min brugt indkøbte MARANTZ SR 7001 som spiller fra min Panasonic BD-80 via analog. Er du da lige gal Q#€€!%€#%&€%//& hvor er det sygt set i forhold til min gamle Onkyo 705 Der kommer da lige hurtig en video af hvor rodet det ser ud hehe ......... Video Uploading..... 100% Video, video... se her
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2010 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
tillykke med den,,,
bruger du marantz kun som" volum dims"... og pana BD-80 til decodin af lyden eller ? __________________
|
| Til top |
|
| |
martin22cph Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2010 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonny73 skrev:
tillykke med den,,,
bruger du marantz kun som" volum dims"... og pana BD-80 til decodin af lyden eller ? |
|
|
Yes, men jeg har ikke kabler nok, så pt. er det kun stereo som virker, der skal en del signal kabler til endnu før alt er done.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 18 September 2010 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin22cph skrev:
sonny73 skrev:
tillykke med den,,,
bruger du marantz kun som" volum dims"... og pana BD-80 til decodin af lyden eller ? |
|
|
Yes, men jeg har ikke
kabler nok, så pt. er det kun stereo som virker, der skal en del signal kabler til endnu før alt er done.  |
|
|
Ikke tilfreds med Marantzen siden du har sat den til salg allerede?
Mvh
|
| Til top |
|
| |
martin22cph Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2010 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Salg er ikke tilladt i forummet - indlægget er slettet!
Benyt i stedet Køb,Salg & Bytte sektionen.
Mvh, Mikkel - Redaktør!
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2010 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej martin
der er lidt trist at du sælger den så hurtig...en god effektforsterker er STOR... men nu virker der voldsom i stue da du har også den "klods" af maranz i stuen..og alt er rødet...
jeg er sikker på at konen er ikke glad for det... men hvis du pladsere alt i/på reol så vil der ikke virke så voldsom...
jeg synes klar at den mest stilfule løsning vil være at bruge emotivas procesor samen med din ny effekt.. så er der meget mære harmonisk og ikke vil ikke virke mere støre and en stor reciver...

du skal give din ny "baby" en chance  __________________
|
| Til top |
|
| |
martin22cph Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2010 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem kan så bruge en Marantz SR7001 - jeg gav 3000 igår hvem vil byde 2000kr - det meget billigt - så prøver jeg med en
UMC-1 - hvis ingen byder på min XPA-5
For det er 2 store kloder af systemer, Marantz'en yder 110w i 8ohm, samtidig i alle kanaler hvis nogle vil have den - eller
kender en.........
|
| Til top |
|
| |
sonny73 Forum Bruger

|
| Sendt: 18 September 2010 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
martin22cph skrev:
Hvem kan så bruge en Marantz SR7001 - jeg gav 3000 igår hvem vil byde 2000kr - det meget billigt - så prøver jeg med en UMC-1 - hvis ingen byder på min XPA-5
For det er 2 store kloder af systemer, Marantz'en yder 110w i 8ohm, samtidig i alle kanaler hvis nogle vil have den - eller kender en......... |
|
|
du skal prøve at sælger maranz på DBA og guloggratis... der får du nok mere for den...og husk at sette 500 kr extra på prisen da alle vil gerne "rabat"
jeg har selv brugt denon 3808 som førforsterker/procesor og der var ikke serlig køn at kigge på... samt var konen hel rasende... men after jeg har købt min ny procesor som metcher effektblok så er hun faldet hel i til ro ...
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 19 September 2010 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
Der er sørme godtnok gang i den herinde
Jeg vil først lige understrege af mit fravær fra forum ikke skyldes at jeg er utilfreds med min UMC-1, som det blev insinueret tidligere i tråden. Jeg er tværtimod ovenud tilfreds, og ville i princippet gerne fremvise den til evt. interesserede. Mit fravær (og modvilje til fremvisning) skyldes at vi har revet hele overetagen af huset, og er ved at bygge det op igen. Det betyder to ting: 1) jeg har ikke så meget tid. 2) Hjemmebioen bruges til opmagasinering .
Men som sagt, jeg vil gerne fremvise mit udstyr (ahem ), når jeg igen får mulighed for det.
Der var også en der spurgte om der var nogle i DK, der havde for mange penge Emotivaudstyr. Det har jeg, relativt til den lave pris på udstyret. Jeg har i hvert fald mange af deres produkter (UMC-1, UPA-2, XPA-3, USP-1, RPA-2, 3xERM-6.2 og 2xERD-1)
|
|
|
Hej Delaney
Tak for svaret. Jeg har tjekket forskellige forums ud og det virker til at der er en del der har problemer med firmwaren i UMC-1. Det omfatter problemer med at slukke processoren, at den automatiske lydkalibrering ikke fungerer, problemer med bass management.
Har du oplevet nogle af de problemer. Hvis ja, hvordan har de så påvirket din daglige brug af UMC-1. Emotiva er i mine overvejelser men jeg vil selvfølgelig gerne vide så meget som muligt før jeg køber.
|
| Til top |
|
| |
martin22cph Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2010 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
Delaney skrev:
Der er sørme godtnok gang i den herinde
Jeg vil først lige understrege af mit fravær fra forum ikke skyldes at jeg er utilfreds med min UMC-1, som det blev insinueret tidligere i tråden. Jeg er tværtimod ovenud tilfreds, og ville i princippet gerne fremvise den til evt. interesserede. Mit fravær (og modvilje til fremvisning) skyldes at vi har revet hele overetagen af huset, og er ved at bygge det op igen. Det betyder to ting: 1) jeg har ikke så meget tid. 2) Hjemmebioen bruges til opmagasinering .
Men som sagt, jeg vil gerne fremvise mit udstyr (ahem ), når jeg igen får mulighed for det.
Der var også en der spurgte om der var nogle i DK, der havde for mange penge Emotivaudstyr. Det har jeg, relativt til den lave pris på udstyret. Jeg har i hvert fald mange af deres produkter (UMC-1, UPA-2, XPA-3, USP-1, RPA-2, 3xERM-6.2 og 2xERD-1)
|
|
|
Hej Delaney
Tak for svaret. Jeg har tjekket forskellige forums ud og det virker til at der er en del der har problemer med firmwaren i UMC-1. Det omfatter problemer med at slukke processoren, at den automatiske lydkalibrering ikke fungerer, problemer med bass management.
Har du oplevet nogle af de problemer. Hvis ja, hvordan har de så påvirket din daglige brug af UMC-1. Emotiva er i mine overvejelser men jeg vil selvfølgelig gerne vide så meget som muligt før jeg køber. |
|
|
Jeg med på en lytter, jeg står også overfor at skulle bestille en UMC-1.
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 19 September 2010 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
du har da lidt svært ved at bestemme dig:*)
|
| Til top |
|
| |
martin22cph Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2010 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - og endnu mere efter at have læst ovre på et amerikansk forum at Emotiva kommer herfra: tager jeg ikke meget fejl - tror jeg med 70% sikkerhed også at det er her XTZ's amps kommer fra. Kilde: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1218226& page=1Tænker nu på om ikke en integra processor ville være sagen, der ingen fejl og problemer og denne tråd har virkelig mange issues med UMC-1. Hvad delen er der så tilbage som er godt og billigt......
|
| Til top |
|
| |
martin22cph Forum Bruger

|
| Sendt: 19 September 2010 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
SOSFarum Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 189
|
| Sendt: 19 September 2010 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin22cph - Tror nu mere at det er Emotiva der har solgt deres design til andre producenter som har sat det i deres eget kabinet. Det ser jeg ikke noget problem i, hvis bare det er prissat nogenlunde ens.
Læste at Emotiva gjorde dette for lang tid siden på deres forum, fra en af ejerne.
Mere latterligt er det når f.eks. Lexican udgiver en Blu-ray til 30K der viser sig at være en Oppo til 5-8K.
|
| Til top |
|
| |
martin22cph Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2010 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig,som han siger i "armageddon"
Russian components american components - it's all made in taiwan.
Så det meste rebrandes... :)
|
| Til top |
|
| |
martin22cph Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2010 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
SOSFarum skrev:
Martin22cph - Tror nu mere at det er Emotiva der har solgt deres design til andre producenter som har sat det i deres eget kabinet. Det ser jeg ikke noget problem i, hvis bare det er prissat nogenlunde ens.
Læste at Emotiva gjorde dette for lang tid siden på deres forum, fra en af ejerne.
Mere latterligt er det når f.eks. Lexican udgiver en Blu-ray til 30K der viser sig at være en Oppo til 5-8K. |
|
|
Sku ligefør jeg bestiller en OPPO-BDP83 SE den koster 7000kr leveret via SHOPUSA og 8995kr ex. levering fra AVconnection.dk. Når den normale Oppo har den samme DSP chip som sidder i UMC-1 kan SE udgaven det samme på Biodelen, men så give 4DAC's per kanal (8 ialt) på stereo fronten. Det lyder virkelig som det må være det.
|
| Til top |
|
| |