| Forfatter |
|
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Restek skrev:
|
Hej Slipsefyr.
Ja, jeg havde det på samme måde som dig, da jeg hørte den første gang. Jeg faldt pladask for den. Den gør alt så rigtigt. Jeg vil endnu engang gerne rose den for dens punktformighed. Med en god LP er placeringen af instrumenterne så præcis (højttalerne forsvinder fuldstændigt), at der næsten er tale om surround lyd. Fantastisk. Men den er altså svær at styre/trække. Med en hel del forstærkere mister den sin præcision - bassen nærmest humper efter resten.
Indvendigt har jeg brugt Kimber 8TC, som efter min mening er et rigtigt godt kabel. Specielt bassen er blevet langt bedre. Den sidste oktav forekommer nu at være til stede. Og sikken en dynamik D700 nu præsterer. Fabelagtigt. Men det har været møjsommeligt at montere kablerne, da terminaler og filter ikke er konstrueret til kabler af Kimberens størrelse. Dog så absolut tid og penge værd.
M.h.t. super tweeterne så forekommer det mig interessant, at Tannoy faktisk anbefalerne dem til brug sammen med deres Prestige serie (her i blandt også Westminister - den er simpelthen for fed. Kan disse super tweetere forbedre lyden fra ht'er i 200.000 kroners klassen, så må de vel også kunne forbedre D700. Jeg blev lidt lun på ideen efter at have læst en test af ST50 tweeterne i hifi choice. Samtidig har jeg også sadlet lidt om m.h.t. udskiftning af udstyr. Hvad med at prøve at forbedre det eksisterende i stedet for bare at kassere det. Det er både billigere og mere spændende...
MVH
|
|
|
Kimber 8TC er et kanon godt kabel til de penge, dejligt udstrakt og tørt klingende, jeg har selv haft 4 X 3 meter på mine gamle JBL højtaler en gang.
Hvad er det for nogle kabler den er født med, er det ikke Van der hul kabler?.
klangmæssigt vil jeg tror at kimber kablet er lidt anderledes, har du tilpasset delfiltret til kimber kablet?
Jeg tror du ødelægger filosofien ved højtalren hvis du sætter en ekstre diskant på den, hele den punkformelighed du så godt kan lide, tror jeg forsvinder lidt, for selve tannoys fuldtoneprincip er en af årsagerne til det, dit øre opfanger alle toner fra een højtaler, det er det der hemmligheden og det tror jeg du ødelægger lidt, men der er jo kun at prøve det for at få stillet din nysgerrighed.
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
Min fætter har et par Tannoy (husker ikke model betegnelsen) m. en 8" dual concentric enhed + en ekstra 8" til at supplere i bassen - jeg synes de lyder rigtigt godt! Jeg er lidt i tvivl om det smarte i at bruge en supertweeter i forbindelse m. dual concentric enheder, synes at lidt af ideen med princippet går tabt(?)  |
|
|
Din fætter har lillebroderen D500. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Slips
Hvor dælen i danmark kan kman høre Tannoy altså dem i den større kaliber som dine ?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
|
Til Slips
Hvor dælen i danmark kan kman høre Tannoy altså dem i den større kaliber som dine ?
|
|
|
Hej Jonas.
Det er et godt spøgsmål, jeg har sidst set Tannoy i norge . Kt Radio i odense plejer også nok at have nogen ståedne, men ellers ta´kontakt til den danske importør her som jeg fandt på Tannoys hjemmside.
Audiophil ApS Stamholmen 193 F DK-2650 Hvidovre
Territories covered: DENMARK
Country Code: 45 Telephone: 36 78 16 22 Fax: 36 78 16 88
Contact Email: audiophil@get2net.dk
__________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
Restek Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 13 Februar 2004 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
At ideen med Dual Concebtric enheden skulle gå tabt, har jeg lidt svært ved at forstå. Tannoy bruger nu super tweetere sammen med dual concentric driveren i alle deres større modeller (også i den største Kingdom pris 200.000) - det må der være en grund til. Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre et sæt Tannoy + de externe super tweetere (helst ST100). Brug af et sæt super tweetere betyder ikke, at den oprindelige højttaler ikke længere spiller toppen. Den spiller stadig fuldt frekvensområde. Super Tweeteren hjælper den bare så at sige.
Audiophil er yders tunge at danse med. Jeg sendte dem en mail for mere end en uge siden og har ikke fået svar endnu. Tog i KT Odense (hvor jeg har købt mine D700 - fantastisk service i den butik iøvrigt) ang. disse super tweetere. hvor Sælgeren ringede til Audiophil, der ville ringe op igen efter to minutter. Efter en halv time måtte sælgeren i KT ringe Audiophil op! Han havde dog advaret mig.
Men som sagt, hvis nogen ved, hvor man kan høre Tannoy og deres super tweetere, så hold jer endeligt ikke tilbage. Måske Tapeconnection. De har i hvert fald Tannoy listet på deres hjemmeside.
MVH
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 14 Februar 2004 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen så glæder vi os til at høre om resultatet når du har fået fingrer i en supertweeter. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 14 Februar 2004 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Restek, det jeg hentydede til med min bemærkning om at ideen gik tabt, var jo at man med dual concentric princippet satser på at lave en punktformet lydkilde - Tannoy enhederne (ganske komplekst opbyggede, og næppe helt billige at fremstille) fungerer som et par gode fuldtone/bredbånds-enheder (blot bedre da der jo faktisk er to enheder der deles om opgaven), hvor al musikken opleves at komme fra samme punkt, centret af ht-enheden. Dette betyder blandt andet at lydkarakteristikken ændrer sig mindre end ved de fleste højtalere når man bevæger sig i forhold til højtaleren - & der er osse andre fordele, f.eks v. nærfelts lytning. Involverer man en ekstra, seperat højtone-enhed må i al fald noget af dén fidus gå tabt, selvom man så osse får lidt ekstra båndbredde ud af det.
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 15 Februar 2004 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej restek.
Tapeconnection (i Aarhus) har ikke nogen tannoy højtalere hjmme, men du har ret de har listet det på deres hjemmeside.
Mvh,
Keyvan E.
|
| Til top |
|
| |
keyvan Forum Bruger

Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1513
|
| Sendt: 16 Februar 2004 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
| Hejsa Lars hvor kan man lytte Tannoy i danmark. Jeg har lyttet nogle gamle tannoy studiomonitore og det var sjove. Da jeg leder efter nye højtalere til max 100.000kr-150.000kr vil jeg gerne lytte tannoy men hvor ? jeg bor i Århus. |
|
|
Måske her:
http://www.audiodan.com/page66.html
Mvh,
Keyvan E.
|
| Til top |
|
| |