Forfatter |
|
Friedel Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2009 Lokalitet: Fyn Vest
Status: Offline Indlæg: 53
|
Sendt: 23 Maj 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
sHaCk_kO skrev:
det ser også kanon ud, de 3 i midten er hylder hvor fronten lige vibes ned dog skal man ikke have en alt for høj forstærker |
|
|
Den er også fin. Jeg skal dog have plads til en alt for høj forstærker. Og så skal det også være sort. Jeg har bestilt den sorte tv-bænk (Viiwa 79542 hedder den) hos Erling Christensen, hvor jeg fik tilbudt en rigtig god pris. 
|
|
|
hva måtte du af med? hvad er målene på den? __________________ Friedel's Hjemmebiograf
Friedel's små blå
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
Sendt: 25 Maj 2009 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
power watt skrev:
mange Tak jeg vil købe en når mine SP penge kommer så skal sende det et billedet 
Popcorn har du købt den i Fyndbörsen ?
|
|
|
Det lyder som en god idé. Jeg har købt min på dba for 1350, tror jeg det var. Harddisken kostede 800-900 derudover.
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2009 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friedel skrev:
Delaney skrev:
sHaCk_kO skrev:
det ser også kanon ud, de 3 i midten er hylder hvor fronten lige vibes ned dog skal man ikke have en alt for høj forstærker |
|
|
Den er også fin. Jeg skal dog have plads til en alt for høj forstærker. Og så skal det også være sort. Jeg har bestilt den sorte tv-bænk (Viiwa 79542 hedder den) hos Erling Christensen, hvor jeg fik tilbudt en rigtig god pris. 
|
|
|
hva måtte du af med? hvad er målene på den?
|
|
|
Den kostede 1050,- inkl. levering. Det er helt utrolig billigt, set i lyset af at andre forhandlere jeg kontaktere skulle have op til 1000,- for leveringen alene.  Målene kan findes på Googles første hit: B x D x H (cm) = 187,4 x 49 x 44,5 Er du interesseret i en selv? Den fåes også i hvid og natur tror jeg. Samt med kun en enkelt rum i midten. __________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|
Friedel Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2009 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2009 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis den er for bred, findes der jo modellen med kun en enkelt glashyldesektion i midten. Den er 141,7 cm i bredden. Tro mig, du har ikke lyst til at se hvad der gemmer sig bag lågerne.  Men jeg kan berette at hvert af de to skabe er inddelt i to rum, med en hylde i midten.
|
Til top |
|
|
Friedel Forum Bruger

|
Sendt: 25 Maj 2009 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay:D så det er muligt at stille komponenter ind der? den med 151,7cm lyder da interersant det er lidt bedre mål.
hvor meget plads er der imellem hylderne? __________________ Friedel's Hjemmebiograf
Friedel's små blå
|
Til top |
|
|
Friedel Forum Bruger

|
Sendt: 31 Maj 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 31 Maj 2009 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er lige præcis den smalle udgave, der er i Daells kataloget. Du kan sikkert få den til 1000 leveret fra Erling. Prøv at maile til dem.
|
Til top |
|
|
Friedel Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2009 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay, har måske penge til det i næste måned så venter lige med en mail. kan jeg ikke få dig til at måle hvor meget plads der er imellem hylderne?
__________________ Friedel's Hjemmebiograf
Friedel's små blå
|
Til top |
|
|
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
Sendt: 11 Juni 2009 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig fint setup du har! Er nysgerrg efter hvordan de Emotiva performer :)
Nu har jeg lige skimmet tråden og har ikke fundet svar, men hvordan vil du beskrive forskellen mellem dine gamle Klipsch højttalere og dine nye? Tænker på dynamik, opløsning, klang osv? Specielt forskellen til film :)
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friedel skrev:
okay, har måske penge til det i næste måned så venter lige med en mail.
kan jeg ikke få dig til at måle hvor meget plads der er imellem hylderne?
|
|
|
Beklager at jeg ikke fik taget mig sammen til det før nu.  Hylderne inde i skabene har en åbning på 17,6 cm, og glashylderne har en åbning på ca. 18 cm. Alle hylder kan rykkes en smule op og ned efter behov. __________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
Nu har jeg lige skimmet tråden og har ikke fundet svar, men hvordan vil du beskrive forskellen mellem dine gamle Klipsch højttalere og dine nye? Tænker på dynamik, opløsning, klang osv? Specielt forskellen til film :) |
|
|
Tak skal du have Jonas. Min Emotiva processer erstattede i sin tid en 2 kanal DAC og en 2 kanal forforstærker. Og jeg har aldrig fortrudt. Dens kvaliteter ved gengivelse af musik er rigtig gode. Der er fuld åbenhed og dynamik. Dens surround sound egenskaber har jeg ikke noget at sammenligne med, men jeg er i hvert fald ikke skuffet. Mine forstærkere kan jeg sammenligne med min tidligere NAD S300, og især RPA'en gør det rigtig godt. Den spiller med et nærvær der er overbevisende. Jeg ved godt at du tvivler på kvaliteten af Emotivas produkter, men prøv at tage en tur på emotivalounge.com eller læs nogle anmeldelser. Der er intet andet end lovprisninger.  Der hvor jeg mest har oplevet forskel mellem mine højttalere er i stemmegengivelsen. Den er virkelig eminent på Vienna'erne. Selvom det måske ikke burde være sådan, synes jeg også at de spiller med en rigtig fin dynamik. Og bas-gengivelsen er væsentligt strammere end på Klipsch. Der er i virkeligheden ikke så meget jeg er utilfreds med i mit setup.  Det skulle da lige være at jeg mangler en center. Og selvfølgelig en UMC-1.  __________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
Jonas_h skrev:
Nu har jeg lige skimmet tråden og har ikke fundet svar, men hvordan vil du beskrive forskellen mellem dine gamle Klipsch højttalere og dine nye? Tænker på dynamik, opløsning, klang osv? Specielt forskellen til film :)
|
|
|
Tak skal du have Jonas. Min Emotiva processer erstattede i sin tid en 2 kanal DAC og en 2 kanal forforstærker. Og jeg har aldrig fortrudt. Dens kvaliteter ved gengivelse af musik er rigtig gode. Der er fuld åbenhed og dynamik. Dens surround sound egenskaber har jeg ikke noget at sammenligne med, men jeg er i hvert fald ikke skuffet.
Mine forstærkere kan jeg sammenligne med min tidligere NAD S300, og især RPA'en gør det rigtig godt. Den spiller med et nærvær der er overbevisende.
Jeg ved godt at du tvivler på kvaliteten af Emotivas produkter, men prøv at tage en tur på emotivalounge.com eller læs nogle anmeldelser. Der er intet andet end lovprisninger. 
Der hvor jeg mest har oplevet forskel mellem mine højttalere er i stemmegengivelsen. Den er virkelig eminent på Vienna'erne. Selvom det måske ikke burde være sådan, synes jeg også at de spiller med en rigtig fin dynamik. Og bas-gengivelsen er væsentligt strammere end på Klipsch.
Der er i virkeligheden ikke så meget jeg er utilfreds med i mit setup. Det skulle da lige være at jeg mangler en center. Og selvfølgelig en UMC-1.
|
|
|
Tak for beskrivelsen :) Sjov at lige præcis stemmer gør sig bedre på Vienna - havde troet, at Klipsch's horn ville gengive dette meget præcist og klart. Men altid godt at blive overrasket 
Jeg vil nu ikke sige jeg tvivler på kvaliteten af Emotivas produkter på nogen måde. Hvis du hentyder til den post jeg lavede i Emotiva-tråden ang. processoren mente jeg blot om den ville tilfredsstille mine behov eller om jeg måtte op i en tungere prisklasse. Men det må jeg jo finde ud af når den engang lanceres
|
Til top |
|
|
Friedel Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
Friedel skrev:
|
|
|
Beklager at jeg ikke fik taget mig sammen til det før nu. 
Hylderne inde i skabene har en åbning på 17,6 cm, og glashylderne har en åbning på ca. 18 cm. Alle hylder kan rykkes en smule op og ned efter behov.
|
|
|
tak for det, min center og forstærker skal stå på hver sin hylde og min forstærker er 16 cm høj så der burde jo være plads:D __________________ Friedel's Hjemmebiograf
Friedel's små blå
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friedel skrev:
Delaney skrev:
Friedel skrev:
|
|
|
Hylderne inde i skabene har en åbning på 17,6 cm, og glashylderne har en åbning på ca. 18 cm. Alle hylder kan rykkes en smule op og ned efter behov.
|
|
|
tak for det, min center og forstærker skal stå på hver sin hylde og min forstærker er 16 cm høj så der burde jo være plads:D
|
|
|
Jeg har tænkt mig at stille en center oven på selve møblet, så den kommer helt op under TV'et. Men den jeg skal have fat i, er jo også over 50 cm bred.  Hvis det er en af de der onkyo-varmekasser du har, kan du jo evt rykke glashylden en tak op, så det nederste rum er 20 og det øverste er 16. __________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
Tak for beskrivelsen :) Sjov at lige præcis stemmer gør sig bedre på Vienna - havde troet, at Klipsch's horn ville gengive dette meget præcist og klart. Men altid godt at blive overrasket
Jeg vil nu ikke sige jeg tvivler på kvaliteten af Emotivas produkter på nogen måde. Hvis du hentyder til den post jeg lavede i Emotiva-tråden ang. processoren mente jeg blot om den ville tilfredsstille mine behov eller om jeg måtte op i en tungere prisklasse. Men det må jeg jo finde ud af når den engang lanceres |
|
|
Velbekomme Jonas. Selvom jeg ikke synes at mine Klipsch havde den horn-skingerhed, som de tidligere modeller havde, så var stemmegengivelsen ikke på højde med Vienna'erne. Hornet er jo også et diskanthorn, mens stemmer vel typisk ligger i mellemtonen. Jeg hentydede lige præcis til den anden tråd. Men jeg har så misforstået dig.  __________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|
Friedel Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delaney skrev:
Friedel skrev:
Delaney skrev:
Friedel skrev:
|
|
|
|
|
|
tak for det, min center og forstærker skal stå på hver sin hylde og min forstærker er 16 cm høj så der burde jo være plads:D
|
|
|
Jeg har tænkt mig at stille en center oven på selve møblet, så den kommer helt op under TV'et. Men den jeg skal have fat i, er jo også over 50 cm bred. 
Hvis det er en af de der onkyo-varmekasser du har, kan du jo evt rykke glashylden en tak op, så det nederste rum er 20 og det øverste er 16.
|
|
|
ja det kan jo være, ville også helst sætte centeren op, men der er ikke plads da jeg ikke kan få mit tv op og hænge. har en marantz men kan jo lige se når jeg får råd:D __________________ Friedel's Hjemmebiograf
Friedel's små blå
|
Til top |
|
|
Friedel Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Delaney Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juni 2009 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friedel skrev:
så er der sendt en besked afsted til Erling:D
var dit møbel på deres hjemmeside da du købte det? for jeg kan ikke finde det
|
|
|
Det lyder godt. Hvilken valgte du? Den smalle? I hvilken farve? Jeg kan ikke huske om jeg fandt den på hans hjemmeside, men du må jo se hvad han svarer.  __________________ Kælderbio
|
Til top |
|
|
Friedel Forum Bruger

|
Sendt: 24 Juni 2009 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der svar fra Erling. desværre er deres pris på 1198kr ved dog ikke om det er med levering. men man kan få det i Daells til 1125kr så det bliver nok der:D hvordan ser der ud bag skabene, du ku vel ikke sende et billede med det? martinfriedel92@yahoo.dk
__________________ Friedel's Hjemmebiograf
Friedel's små blå
|
Til top |
|
|