| Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 07:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
bowman skrev:
|
-Jeg overvejer at satse lidt, først som sidst, og købe en Conrad-Johnson Premier 140...!
"Den ultimative dovenskab er at gøre det rigtige første gang"
|
|
|
Conrad-Johnson Premier 140.
Det er fede amps de spiller godt, men husk nu de koster rør.
Du skal nok kikke i tyskland eller usa efter dem.
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal et stykke tilbage førend der var problemer med ARC forstærkere. min erfaring er, at de til sammenligning med nogle kinesisk producrede forstærkere vi solgte på et tidspunkt, er ARC langt mere holdbare.
Quad 606 er en utrolig velspillende forstærker til billige penge. __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunaudio skrev:
|
Du skal et stykke tilbage førend der var problemer med ARC forstærkere. min erfaring er, at de til sammenligning med nogle kinesisk producrede forstærkere vi solgte på et tidspunkt, er ARC langt mere holdbare.
Quad 606 er en utrolig velspillende forstærker til billige penge.
|
|
|
Ja ca tilbage til VT60.
Den bedste af dem var VT70.
Problemet er mere det med de rep priser de ar herhjemm.
Har hørt om folk der har betalt total syge priser for at få det lavet også var det ikke engang lavet rigtigt.
Jeg købte selv et par ARC 300 for 6år siden, som var updatet til MKII herhjemme, det var det værste fusk jeg længe har set, det samme sagde ARC også om det.
Så hvis man køber gammel rør amps så skal være klar over det kan koste dyrt i sidste ende hvis man ellers ikke kender en der kan lave det eller selv lave det.
Jeg får lavet alt mit i tyskland.
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
|
| Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan kun give dig ret i at rep priserne er latterligt høje specielt igennem 2 værksteder som jeg ikke vil nævne her!
Vi har selv en tekniker tilknyttet som laver vores reparationer, og det er langt langt billigere for os. __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunaudio skrev:
|
jeg kan kun give dig ret i at rep priserne er latterligt høje specielt igennem 2 værksteder som jeg ikke vil nævne her!
Vi har selv en tekniker tilknyttet som laver vores reparationer, og det er langt langt billigere for os.
|
|
|
Ja er lidt rystet, en kunde kom ind, med en forstærker der kun var 1 år gammel den havde fået et lynedslag i sig.
Den var dømt død 4 stedere her i dk, jeg fk den lavet for 3200kr og den havde en udsalgs pris på 30000kr.
Mon de gør sådan indenfor biler også ?.
|
| Til top |
|
| |
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
| Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunaudio skrev:
Ja. Det virker som de spiller højere end de gør. Lydtrykket er selvfølgelig det samme. målt 1 m fra aksen er 86 db jo 86 db,
men jeg synes ikke Magnepan er så svære at trække som så mange andre højttalere på trods af den opgivne lave følsomhed. |
|
|
Jeg tror jeg har en ide om hvad du mener.De mister ikke detaljeringsgraden på samme måde som dynamiskeenheder ved lavt niveau.Det gør at
når ørene har vænnet sig til det lavere niveau, at man ikke føler man savner noget ?.Ja ud over den lave følsomhed er de en nem belstning.
MVH
|
| Til top |
|
| |
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
|
| Sendt: 01 November 2008 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, Andre det er det jeg mener. Man har ikke samme behov for at skrue op for volumen.
Ja Rene, det med bilerne... - det er altid uoverskueligt for en kunde når produkter skal til service om prisen er rigtig eller ej. Det handler om at finde et værksted man har tiltro til. __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
| Til top |
|
| |
ASML Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 01 November 2008 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bowman, de Magnepan'er du har, er det en ældre konstruktion, eller har du fået sat et punktum som ikke skal være der?
Jeg spørger fordi dette link, hvis du ikke allerede kender det i forvejen, kan hjælpe dig til at få endnu bedre lyd fra dine "Maggies".-Forudsat der er tale om Magnepan af typen MMG,12 eller 1.6 kan du snart, såfremt ejeren af hjemmesiden snart bliver færdig med det, se anvisninger til, hvorledes du laver et bedre filter og en mere resonansdød ramme.Skulle man eje andre typer end lige de nævnte, vil man sikkert også have glæde af denne side.
http://www.indiespinzone.com/magnestand.html
Med hensyn til valg af forstærkere.-Een af mine bekendte anvender med godt resultat Hypex moduler sammen med sine Magnepan højttalere af ældre dato.
Mvh
ASML
|
| Til top |
|
| |