| Forfatter |
|
Kalle_dk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1086
|
| Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mulleblop skrev:
Kalle
Vi vil ha du køber en mac - så kan du gi din gl. pc til en nevø eller noget
hehe ;-) |
|
|
Jeg skal IKKE ha noget MAC. Hvor svært er det at forstå ? Jeg er ikke computerekspert, og trådløse ting er ikke mit speciale. Sonos var meget nemt at få til at virke. Kan MAC virke sammen med min router ? Kan MAC afspille FLAC filer ? Hvad med en coax-udgang ? Jeg kender ikke svarene, men jeg orker bestemt ikke at sætte mig ind i det. Tilbage til trådens emne, og undskyld til tråd-starteren for et par "sidespring"
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
| Jeg er IKKE interesseret i at have en bærbar PC (eller andre PC'ere) tændt når jeg hører musik. Det behøver jeg heller ikke med mit Sonos system. Her skal min NAS bare være tændt. Så spiller det. Det var mit behov, og så er Sonos "håndterminal" super til at betjene systemet med (trådløst). Nu kan man så ovenikøbet fjernbetjene Sonos via iTouch / iPhone. Det giver blot endnu flere muligheder. Det var vist osse det tråden oprindeligt handlede om. Man kan læse mere i Sonos-forum |
|
|
Den skal jo ike stå i det rum hvor du lytter.
Her skal du bare have din Ipod th ind i rummet.
MAC er trådløst og noget bedre enda.
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem der siger at mac "lyder bedre", er det overhovedet belæg for det(Hvis begge systemer benytter FLAC og digital udgang så er forskellen vist meget begrænset). Sekundært, tråden omhandler ikke om Sonos vs mac, men om jeg alene kan nøjes med at købe en passiv zone og en itouch og så er jeg oppe at køre. So back to subject guys please!!! __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
taz123456 skrev:
|
Dem der siger at mac "lyder bedre", er det overhovedet belæg for det(Hvis begge systemer benytter FLAC og digital udgang så er forskellen vist meget begrænset). Sekundært, tråden omhandler ikke om Sonos vs mac, men om jeg alene kan nøjes med at købe en passiv zone og en itouch og så er jeg oppe at køre. So back to subject guys please!!!
|
|
|
Så lyt og du vil kunne høre forskel.
Flac her nej tak har plads nok til at ligge dem ind som de er.
|
| Til top |
|
| |
eichmeier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
du skal også have en til at sende signalet rundt, medmindre den skal stå i samme rum og kan tilsluttes nettet derfra hvor du stiller den............eller er jeg forkert på den
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
taz123456 skrev:
|
Dem der siger at mac "lyder bedre", er det overhovedet belæg for det(Hvis begge systemer benytter FLAC og digital udgang så er forskellen vist meget begrænset). Sekundært, tråden omhandler ikke om Sonos vs mac, men om jeg alene kan nøjes med at købe en passiv zone og en itouch og så er jeg oppe at køre. So back to subject guys please!!!
|
|
|
Ja dette skulle du kunne.
Har ikke prøve min Ipod Th på det system endnu men skal have de gjort.
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den skal være i samme rum, som mit anlæg så tror jeg nøjes med en enkelt Zone, som er passiv. Tak for hjælpen:-)
__________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
eichmeier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 01 November 2008 kl. 06:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor så have sonos, hvis du har din musik der hvor den skal stå alligevel. Så streamer du jo ikke musikken nogen steder fra ??
|
| Til top |
|
| |
taz123456 Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2008 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
eichmeier skrev:
hvorfor så have sonos, hvis du har din musik der hvor den skal stå alligevel. Så streamer du jo ikke musikken nogen steder fra ??
|
|
|
jeg har et netkabel hvor anlægget er så streamer fra en bærbar/NAS eller hvad jeg vælger som løsning:-) __________________ Mit grej: Musical Fidelity A5 integreret, DLS R55 mk2, Squeezebox(fremragende maskine), Oppo dvd, LG 42PC1R Plasma. Se mere på: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75120&KW=ta z123456
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 01 November 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalle_dk skrev:
Mulleblop skrev:
Kalle
Vi vil ha du køber en mac - så kan du gi din gl. pc til en nevø eller noget
hehe ;-) |
|
|
Jeg skal IKKE ha noget MAC. Hvor svært er det at forstå ? Jeg er ikke computerekspert, og trådløse ting er ikke mit speciale. Sonos var meget nemt at få til at virke. Kan MAC virke sammen med min router ? Kan MAC afspille FLAC filer ? Hvad med en coax-udgang ? Jeg kender ikke svarene, men jeg orker bestemt ikke at sætte mig ind i det.
Tilbage til trådens emne, og undskyld til tråd-starteren for et par "sidespring" 
|
|
|
Mac kan spille FLAC med programmet Fluke til itunes eller med VLC. __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |