Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 00:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Nye bøffer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dkjærgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Jeg skal have nogle nye bøffer, tror jeg. Jeg har idag nogle hd500 og jeg fik dem vel for en 7-8år siden, og har været utrolig glad for dem. Deres pasform og lyd har været fantastisk. Men nu vil jeg gerne til at prøve noget nyt, da de ikke har det så godt i det skum der sidder om ørene.

Jeg synes måske lidt at hd500 er lidt skinger når der kommer s-lyde, og dette ville jeg gerne undgå ved et par nye bøffer.

Jeg lytter mest rock/pop/trance/dance og lidt hardcore. De nyeste flac er:
AC/DC
Metallica
Dire Strait
Dj Tiesto
Coldplay

Jeg vil dog sige at ovenstående liste er lidt fordrejet da jeg hører mere elektronisk end der er repræsenteret, jeg har bare ikke lige fået det smidt på flac endnu.

Min kilde er onboard lydkort, aner ikke lige hvad det er men sikkert noget knald. Lytter også ofte til netradio hvor jeg altid tager den højeste bitrate men har ikke fundet højere end 192k endnu.

Jeg har ikke lige noget budget, jeg vil ikke ud i overkill, og jeg tror ikke på kabler og andet voodoo er noget for mig.

Så nu kommer det store spørgsmål, hvor er det mest bang for the buck. Og hvad ville hæve lyden mest, de gamle hd500 og en usb dac, eller nye bøffer og ingen usb dac, og hvorfor meget mere vil der være at hente hvis det skulle være begge dele.

Hvad jeg lige har læst mig til og snuset mig frem til så er jeg selv lidt tændt på en firestone usb dac III og måske et par dt880, jeg er dog lidt ked af at komme fra sennheiser da jeg bare er så glad for den pasform de har, jeg synes virkelig de sidder rart på hovedet.

Jeg håber der er nogle der vil komme med et par råd og måske et par kommentare.

tak.

-d kjærgaard
Til top Vis dkjærgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dkjærgaard

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Du kan da bare købe et sæt nye puder, hvis du er glad for det du har...

En USB-ting vil temmelig sikkert gøre din lyd bedre, specielt hvis det er en laptop du bruger...

Ellers ville et rigtigt fint sæt være Philips SBC 1500 den gamle version, den kan af og til findes på ebay.de, sættet er med en forstærker som tager digitalt coaxial så der må være en DAC i den også...
Sættet kan fåes til omkring en tusse og det er i høj grad "bang for the buck"...
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

dotter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2007
Lokalitet: København
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Hey! Jeg høre selv meget elektronisk musik og har fornyligt købt mig et par KOSS PortaPro.

Det er ikke fullsize hovedtelefoner og de afskærmer derfor ikke meget støj fra omgivelserne..  Til gengæld er de utroligt rare & lette at have på hovedet og man får utrolig lyd til prisen (ca 350 kr!). Bassen er solid og gengivelsen af små detaljer er imponerende! + at der er livsgaranti på produktet :)

Det er muligvis noget helt andet du søger... men synes bare lige du sku' ta dem med i overvejelserne!

Til top Vis dotter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dotter

dkjærgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Det jeg tænker på er om enhederne i mine hd500 er ved at være "slidt" eller hvad de bliver, for jeg har nemlig også overvejet bare at nye puder til dem.

Dac'en vil jeg ikke have noget imod at købe brugt, men bøfferne vil jeg godt nok aller helst have nye, med mindre det stort set ikke er blevet brugt.

-D Kjærgaard

dkjærgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Jeg skal nok lige sige at jeg sidder med bøfferne på omkring 7-10 timer i døgnet, da jeg arbejder foran en computer og jeg stortset altid har dem på her.

Dotter: Jeg er kun interreseret i fullsize, men ellers tak.

-D Kjærgaard

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Hmm et onboard lydkort som kilde og de skal bruges i mange timer i træk.

Med den musik du lister, vil jeg mene at en relativ varm lyd vil passe godt til din musik, så vil jeg næsten synes at du bør kigge efter noget ala beyerdynamic dt770pro 80ohms.
De koster ca 1000kr hos thomann.de og er super gode til prisen.
Du kunne også overveje en ny kilde/amp, jeg vil mene at hvis du skal bruge noget til både en bærbar og en stationær så er et Audiotrak optoplay en god kandidat. Jeg vil nok ikke mene at du bør købe firestone.

Ellers som Claus siger så er et sbc1500 nok det bedste bang for the buck, men de har en relativ neutral lyd i forhold til dt770, meget i stil med sennheiser 595, bare lidt bedre. 
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

dkjærgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

ok bang for the buck var måske forkert at sige kan jeg mærke, bang for the buck for udelukkende ment som at gs1000 nok er overkill og måske vil der være en hørbar forskel, men jeg formoder at prisstigningen vil være så høj at jeg ikke får det store ud af det.

Det skal være sådan at det ikke er små procent nydelse for stor procent ydelse($).

Jeg smidet et budget på istedet 5k.

Tak.

dkjærgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Ah jeg er glemsom,

Det er en stationær de skal spille på i 99% af tiden, men de kan også ende på en laptop en gang i mellem.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

5k uhaaa så kan vi lege

Jeg har tænkt over lidt forskelligt og vil mene at hvis du har 5k at bruge, og du ikke vil bøvle med alt muligt, så køb en Corda Cantate inde fra meier audio.
Den har indbygget usb dac af høj kvalitet, den står i ca 3k mener jeg.

Så skal du have dig et par sennheiser 650 til ca 2k.

Se det blev 5k

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:

Så skal du have dig et par sennheiser 650 til ca 2k.

Hvorfor gentage den fejl mange af os HAR lavet ? Køb HD600 i stedet for HD650. Blot et råd herfra
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

ASML
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Nu står jeg godt nok ikke lige og skal have et par hovedtelefoner sådan lige med det samme, men jeg vil da gerne høre, hvorfor det skulle være en fejl at købe et sæt Sennheiser HD 650 fremfor HD 600.

Fortæl fortæl Kalle.

Mvh.

ASML
Til top Vis ASML's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ASML

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

HD650 er lidt mørke i lyden (diskanten skæres lidt tidligt). Bassen er en smule unaturlig / fremhævet. HD600 har en mere lineær frekvens frekvens-respons. Hvis du får mulighed for at høre begge modeller, er det nok den bedste måde at afgøre forskellene på. Husk iøvrigt, at langt de fleste hovedtelefoner kræver "tilspilning", før den sande lyd leveres af pågældende model, så hvis du prøve-lytter i en butik, skal du være opmærksom på, om det er helt nye modeller du lytter til, eller "demo" modeller, som ER tilspillet. 
Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

dkjærgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Lige for at få noget andet på plads, hvad fejler en firestone usb dac III så ? Lever den slet ikke op til prisen eller hvad er det ?

NuggiFirst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Som andre skriver, så sørg for at finde en ordentlig forstærker, ellers kan det ligesom være ligemeget...

Jeg vil også anbefale et sæt Beyer, specielt hvis du fokuserer meget på komforten.
DT880 er nok det sikreste valg, specielt hvis man har det fint med en lidt tilbagetrukken basgengivelse. Detaljeringsniveauet er til gengæld imponerende. DT990 er noget "sjovere", men diskantgengivelsen kan være lidt for aggresiv for nogle. Dette kan dog relativt nemt kureres med lidt hurtig dæmpning, hvorefter man har en seriøst velspillende hovedtelefon. DT770 kender jeg for lidt til.
Skal det være Senn ville jeg også foretrække HD580/600, da de har noget mere liv i lyden end HD650 IMHO. Derudover sparer man også nogle kroner ;-)
Til top Vis NuggiFirst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NuggiFirst

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Jeg sagde netop senn 650 fordi han godt kan lide lidt mere mørk musik, og her vil jeg mene senn 650 passer perfekt, hvorimod dt880 som jeg selv har nok er lidt for analytiske. Senn 650 er altså super sjove
Senn 580/600 (ens drivere, men forskelligt kabel) er bedre rent hi-fi mæssigt det er de fleste vidst enige om

Jeg kender ikke så meget til den firestone dac, kun at den ikke er high-end og at knap så mange anbefaler den. Og hvis du har 5k, så tror jeg du blir langt gladere for en Cantate da den jo også har en forstærker indbygget.

NuggiFirst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Jeg synes netop den mørkere lyd i 650'eren gør den temmelig kedelig. Når der mangler "luft" i toppen synes jeg også det sjove forsvinder lidt... Men sådan er vi heldigvis så forskellige :)
Til top Vis NuggiFirst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NuggiFirst

dkjærgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Oktober 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Er der nogle af jeg kloge hoveder der kender benchmark dac1 som amp? Ikke fordi Cantate ikke duer, men for at prøve at afdække området.

Tak.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 November 2008 kl. 05:06 | IP-adresse registreret  

Til den pris et par JVC DX 1000, personligt har jeg ikke hørt noget der lyder bedre, samtidigt er de lukkede så du ikke forstyrres af larm udefra og ikke genere andre...

Jeg ville også holde mig fra HD650, da den er meget krævende på forstærker siden og så synes jeg heller ikke de rammer min smag..

Hvor om alting er så burde det Philipssæt koster omkring 3-4000 hvis man kun så på lyden, samtidigt er de super comfortable...Efter min vurdering er de tættere på DT880 end HD 595 sådan kvalitetsmæssigt (ikke lyden, der til er bassen alt for dyb og kraftig i Philipsmodellen)

Jeg har kun hørt kort på Firestone, men det er en udemærket maskine..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

jacobtc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 November 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

Utroligt der ikke er nogen der nævner Grado/Alessandro til den slags musik han snakker om :O
Kunne der ikke bruges nogle RS1'ere også? :D

Til top Vis jacobtc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobtc

jacobtc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 01 November 2008 kl. 12:39 | IP-adresse registreret  

jacobtc skrev:
Utroligt der ikke er nogen der nævner Grado/Alessandro til den slags musik han snakker om :O
Kunne der ikke bruges nogle RS1'ere også? De kan vel fåes brugt til omkring 3k
Ellers er MS-2'erne da også et godt bud, hvis han skal bruge varm lyd, samtidigt med den mere hårde lyd som grado er kendt for...

Til top Vis jacobtc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobtc

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes