Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 16:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Nye bøffer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 01 November 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

dkjærgaard skrev:
Lige for at få noget andet på plads, hvad fejler en firestone usb dac III så ? Lever den slet ikke op til prisen eller hvad er det
?

Jeg bruger af og til min Firestone Fubar III hvis jeg lytter til musik fra min Mac. Og der har jeg skam ikke noget at udsætte på lyden. Den spiller særdeles udemærket til prisen. Jeg har også en Meier Headsix også som skulle være meget tæt på forstærker delen i Meier Corda 2Move. Jeg har
samme grad af detaljering og lydbillede i Meiers som Firestone. Meiers forstærkere (2Move især) har en rigtig god og kraftfuld bas (eneste område hvor den er bedre end Firestones Fubar III) - uden at den bliver mørk i lyden. Men om jeg ville vælge Meier eller Firestone ville afhænge af om du skal have den med på farten. Her er 2Move med batteri så den kan bruges lidt mere fleksibelt. Hvis den skal stå på kontoret ville jeg nok vælge Firestone da du så har linieudgang og kan sætte et sæt højtalere / forstærker til.

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 November 2008 kl. 14:39 | IP-adresse registreret  

jacobtc skrev:
Utroligt der ikke er nogen der nævner Grado/Alessandro til den slags musik han snakker om :O
Kunne der ikke bruges nogle RS1'ere også? :D

Næ det er da ikke spor mystisk, OP har jo nævnt at han holdt af Senns, så gradoer og mser i økonomiklassen er vel nærmest omsonst at bringe på banen....
Samtidigt ønskes der også god komfort, hvilket diskvalificere alt andet Grado end GS1000 og de er ikke engang særligt behagelige....
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

jacobtc
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 02 November 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
jacobtc skrev:
Utroligt der ikke er nogen der nævner Grado/Alessandro til den slags musik han snakker om :O

Næ det er da ikke spor mystisk, OP har jo nævnt at han holdt af Senns, så gradoer og mser i økonomiklassen er vel nærmest omsonst at bringe på banen....
Samtidigt ønskes der også god komfort, hvilket diskvalificere alt andet Grado end GS1000 og de er ikke engang særligt behagelige....

Komfort er en smagssag, har nogle 414 pads på mine ms1'ere og de er da meget behagelige
Til top Vis jacobtc's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jacobtc

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 November 2008 kl. 07:12 | IP-adresse registreret  

jacobtc skrev:
Claus-dk skrev:
jacobtc skrev:

Komfort er en smagssag, har nogle 414 pads på mine ms1'ere og de er da meget behagelige

Sandt, men det er nu yderst sjældent at jeg har læst om nogle der foretrækker grados "komfort" frem for Beyers........Men en gang skal jo være den første..

ssæføllig er det intet problem de første par timer, men efter dem er Gradoer altså en pine at bære, synes jeg...

dkjærgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 November 2008 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Jeg vil nok helst have sennheiser da jeg ved de sidder godt på mig, og jeg kan godt lide at deres pads ikke er runde men mere ovale så de passer over ørene.

Jeg vil sige som claus, at det er vigtigt at de også sidder godt efter 5 timer eller mere, da jeg ofte sidder i lang tid med bøfferne.
Til top Vis dkjærgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dkjærgaard

NuggiFirst
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 03 November 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Tror du skulle prøve at ha' et sæt Beyer på hovedet. Selvom pads'ene er runde, så er der rigeligt med plads til normale ører i dem.
Jeg har peronligt ikke oplevet et Senn-sæt med samme langtidskomfort.
Til top Vis NuggiFirst's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NuggiFirst

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 03 November 2008 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Men lidt lokalbedøvende så du ikke kan mærke dine ører en time før lytning så mærker du ikke du har Gradoerne på

Jeg har selv overvejet at bruge lokalbedøvende ovenpå skallen når jeg har siddet med AKG K701 i længere tid....

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 03 November 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Mht komfort der er beyer nok de bedste, deres pads er ikke for bløde eller hårde, bare super comfy
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 03 November 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Mht komfort der er beyer nok de bedste, deres pads er ikke for bløde eller hårde, bare super comfy

Er helt enig. Har også ejet et sæt Grado SR-60 og særlig, hvis man bærer briller som undertegnede, bliver Grado'erne ukomfortable, synes jeg. Puderne presser ørerne ind imod brillestængerne, og det er bare ikke cool efter relativ kort tid.

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Sendt: 03 November 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

dkjærgaard skrev:
Er der nogle af jeg kloge hoveder der kender benchmark dac1 som amp? Ikke fordi Cantate ikke duer, men for at prøve at afdække området.

Tak.

Benchmark'en er fin sammen med DT 880, men den har dog den irriterende egenskab, at volumekontrollen har "hakker" - lige som programvælgeren på en vaskemaskine, comprende? Resultatet er, at lydstyrken ofte er enten for høj eller for lav. Man rammer aldrig præcis det niveau, man ville foretrække, og så har jeg endda 600 ohmsversionen, der i princippet burde gøre det lidt nemmere, fordi jeg kan skrue højere op på grund af den højere modstand (normaludgaven har 250 ohm). Hvis man kun skal bruge den som hovedtelefonforstærker, ville jeg overveje at finde noget andet.

Når det så er sagt, er jeg meget glad for min Benchmark. Den har sparket liv i mine Rotelforstærkere, og hvis jeg bliver meget ked af det med volumekontrollen, kan jeg jo bare sætte hovedtelefonerne i min kontrolforstærker!

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2008 kl. 06:44 | IP-adresse registreret  

Til alle jer der mener at Beyer har så fantastisk en komfort, vil jeg sige at mine Philips er langt mere komfortable end Beyer og ja jeg har beyer både velour og læder og pleather-puder...

Til et par dt880 kan jeg godt lide min Zero, den giver lige et lille extra kick i bassen som jeg synes 880eren har stor glæde af..

Jeg så lige den nye model af hp1000 på nettet hp9000 til 99$ og hvis den bare er lige så god som den gamle model er det intet mindre end et fantastisk køb...

I øvrigt undrer det mig lidt at der aldrig bliver anbefalet andet her på siden end Grado og Beyer ????
Der er altså mange firmaer som laver både bedre og billigere bøffer, men så er man jo ikke med på mærke-snobbe-dillen, eks. kan nævnes at et mærke som "vivango" laver nogle bøffer som er ganske ok og koster langt under ½delen af hvad "mærkerne" koster....

Personligt er jeg lidt kold over hvad navnet er på mine bøffer (de kommer jo ikke når jeg kalder) bare lyden og prisen følges ad, her kan så nævnes at 4000 kroner for et par Shure se530 er det rene tyveri og 4500 for RS2 er i mine øjne også helt hen i hegnet..begge er gode ingen tvivl om det, jeg siger bare at man kunne bruge sine surt tjente penge langt mere fornuftigt..

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 04 November 2008 kl. 08:46 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Der er altså mange firmaer som laver både bedre og billigere bøffer, men så er man jo ikke med på mærke-snobbe-dillen, eks. kan nævnes at et mærke som "vivango" laver nogle bøffer som er ganske ok og koster langt under ½delen af hvad "mærkerne" koster....

Personligt er jeg lidt kold over hvad navnet er på mine bøffer (de kommer jo ikke når jeg kalder) bare lyden og prisen følges ad, her kan så nævnes at 4000 kroner for et par Shure se530 er det rene tyveri og 4500 for RS2 er i mine øjne også helt hen i hegnet..begge er gode ingen tvivl om det, jeg siger bare at man kunne bruge sine surt tjente penge langt mere fornuftigt..

Lige netop de Shure der er også alt for dyre... men til gengæd kommer de i en flot aluminiums boks  Tror lagt de fleste ville være ligeså glade for et sæt Jays eller FreQs.

Men du har ret... hvor kan der hurtigt gå mode i at nævne de "rigtige" mærker. Men mon ikke det er sådan det ofte ender med sådan en snæver hobby som denne? Når man ikke kan gå ned på ethvert gadehjørne og lytte til alle mulige mærker så ender de fleste med at købe det andre har anbefalet herinde... og så ender vi nok hurtigt i en snæver cirkel af folk, der har de samme mærker.

Jeg har selv svært ved at overbevise mig om, at jeg skal prøve nye mærker hvis jeg kigger efter noget nyt. F.eks. har jeg tit tænkt på sådan noget som UltraSone, som skulle være rigtigt gode til prisen og også nogle super gode lukkede hovedtelefoner. (Her ender 80% af vores anbefalinger med Beyer DT-770.)

Kane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2007
Sendt: 04 November 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:

I øvrigt undrer det mig lidt at der aldrig bliver anbefalet andet her på siden end Grado og Beyer ????

Jeg synes altså ovenstående er skudt noget forbi mål. For det første synes jeg ikke der kun bliver anbefalet Grado og Beyer - du er da selv mand for at bringe Phillips og Jays på banen. For det andet, bryder jeg mig ikke om at anbefale hovedtelefoner jeg ikke selv har hørt, så for mig er det da naturligt at mere kendte og let tilgængelige hovedtelefoner bliver nævnt oftere end "vivano" (som jeg aldrig har hørt om!). At der skulle være tale om en snob-effekt, den køber jeg ikke, jeg tror snarere der er tale om tilgængelighed.

Angående priser, synes jeg det er vigtigt at skelne mellem de danske priser og så hvad man kan få dem til ude i den store verden. Når man ser på de danske priser, er det sjældent at lyden og prisen følges godt ad (mon ikke du også skulle betale op mod 10000 for dine dx1000 hvis du skulle have købt dem nye i DK?). 

Til top Vis Kane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kane

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Kane skrev:

Claus-dk skrev:

Jeg synes altså ovenstående er skudt noget forbi mål. For det første synes jeg ikke der kun bliver anbefalet Grado og Beyer - du er da selv mand for at bringe Phillips og Jays på banen. For det andet, bryder jeg mig ikke om at anbefale hovedtelefoner jeg ikke selv har hørt, så for mig er det da naturligt at mere kendte og let tilgængelige hovedtelefoner bliver nævnt oftere end "vivano" (som jeg aldrig har hørt om!). At der skulle være tale om en snob-effekt, den køber jeg ikke, jeg tror snarere der er tale om tilgængelighed.

Angående priser, synes jeg det er vigtigt at skelne mellem de danske priser og så hvad man kan få dem til ude i den store verden. Når man ser på de danske priser, er det sjældent at lyden og prisen følges godt ad (mon ikke du også skulle betale op mod 10000 for dine dx1000 hvis du skulle have købt dem nye i DK?). 

prøv lige at læse de sidste 15-20 tråde om lukkede høretelefoner og ja, jeg nævner andre mærker, men nærmest som den eneste...

Du har helt ret i det med priserne, men mærkerne er heller ikke billige i udlandet i forhold til de mere ukendte/mindre lovpriste producenter...Beyer er så ikke så dyre i Tyskland, men Gradoer koster altså også kassen der, som de gør over hele Europa..

Jeg har ingen idé om hvad et par dx1000 ville koste i DK og da jeg bor 15 KM fra Tyskland er jeg også ret ligeglad med det, i øvrigt har de fleste der bruger forum som dette internet adgang og har derfor ingen problemer med at handle uden for landets grænser...

Men undskyld mit sure opstød, jeg vil bare gerne undgå at denne del af forumet bliver en lang række af gentagelser og dermed kedelig og uinteressant at læse (for mig, jeg kan jo ikke udtale mig på andres vegne)...

Du har helt ret i at man ikke bør anbefale noget man ikke har hørt, hvis man gør så skal man i det mindste skrive at det er noget man har læst/hørt andet steds.

Jeg har da også selv både Grado og Beyer, så det er ikke fordi jeg har noget imod disse mærker, men jeg har samtidig en lyst til at prøve så meget som muligt og udvide min horisont, men hvor skal man lede efter inspiration til dette ???
Det er jo lige netop det jeg synes et forum som dette skal bruges til, sæføllig skal der være plads til det hele også gentagelserne, men jeg synes bare det har været meget monotomt de sidste par månder...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes