Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 03:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: SR325i eller RS-1 ?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 07 November 2008 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Hvor krævende er Grado's egentlig? Skal de have en kraftig forstærker for at åbne op (som f.eks med AKG 701/702)??

Gradoer er generelt lette at trække. F.eks. spillede mine GS-1000 helt fint direkte ud af en iPod.

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 November 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Hvor lang er ledningen på Alessandro og Grado generelt? Har læst, at de monterede kabler kun er 1m, hvilket jo ikke er særligt praktisk.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 07 November 2008 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Ahh jeg har ikke et par her nu, men længere end 1 m, vel ca 2,5 meter vel jeg sige
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 09 November 2008 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Hvor lang er ledningen på Alessandro og Grado generelt? Har læst, at de monterede kabler kun er 1m, hvilket jo ikke er særligt
praktisk.

JA - ledningen er vel omkring 1,2 m. Det synes jeg er rigtig praktisk da jeg altid sidder lige ved min afspiller. Jeg afkorter altid kablerne hvis de er 3
meter. Men Grado har da en 3 meters forlænger med i pakken har de ikke? Det var der med GS1000 men om det er med alle modeller husker jeg
ikke.

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 17 November 2008 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Så blev det HiFi-messe og fristelsen blev for stor. Headaudio havde tilfældigvis et sæt SR325i med så nu ligger de trygt og godt hjemme hos mig. RS-1'erne var også gode men jeg mener ikke de var merprisen værd.

Jeg kan kun sige at de er lige præcist det jeg have håbet på - en perfekt erstatning for et sæt GS1000 - bare uden den nogle gange lidt for store bas. Gad vide om det er de samme drivere, der sidder i dem?

ASML
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 November 2008 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Tillykke med dem burning777.

Jeg er spændt på at høre, hvad du siger til dem når først du har fået dem spillet til.

Når man her på siden læser, hvad folk de siger til denne model, så er der tilsyneladende ikke grænser for, hvor mange problemer den tilsyneladende skulle være i besiddelse af i forhold til de andre modeller....

Pudsigt at den så samtidigt har fået så mange gode anmeldelser. Mmmmmm..

Mvh

ASML
Til top Vis ASML's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ASML

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Sendt: 20 November 2008 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Uha - jeg er bestemt MEGET glad for dem allerede. De er bedre end K701 når det kommer til soundstage. Jeg har aldrig hørt musikken være så langt udenfor hovedet som med disse. Meget flot synes jeg.

Det er dog ikke alle opgaver de løser lige godt. Rock og støjende musik får fo rmeget diskant i dem. Jeg tror at grunden til at mange ikke kan lide dem er at de er meget lyse og diskanten er meget fremhævet. Til gengæld er den utrolig blød. De har deres helt klare styrke når det kommer til Jazz og vokaler. Vokaler lyder helt eminent i SR325i.

Det gode er at de spiller fint sammen med næsten alt. Det eneste de ikke spiller godt med er min rørforstærker. Jeg tror ikke den er god til lavimpedante hovedtelefoner, der er i hvert fald rigtigt meget støj og sus på.

Komforten er også som mange siger, at de er tunge og jeg er enig i at man ikke skal danse rundt. Men jeg sidder altid ned når jeg lytter så det er ikke noget problem. Jeg er heller ikke generet af at de sidder udenpå øret på vanlig Grado-facon. Bare man placerer dem rigtigt så kan de sidder der i lang tid.

ASML
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 20 November 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Hej burning777.

Tak for "rapporten"

Det at de spiller så lyst er som du selv er inde på, formodentligt hovedårsagen til at mange vælger dem fra...

Men mon ikke de bliver bedre/mindre lyse i diskanten, når først de har spillet nogle flere timer?!

At deres soundstage er bedre end AKG K 701, virker for mig meget overraskende. Jeg har ganske vist kun lyttet til AKG K 701 en enkelt gang og her var der tale om et par, der lige var taget ud af emballagen ved forhandleren.

Men deres soundstage var lige ud af emballagen for mig ganske imponerende og væsentligt bedre end det jeg tidligere på dagen havde oplevet med et par Grado SR 60 og SR 80.

Men det viser så bare at der er en mening med udvalget af hovedtelefoner fra Grado.-Man får lidt mere af alting af deres lydfilosofi, jo flere penge, man ofrer på sagen...

Mvh

ASML

Til top Vis ASML's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ASML

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes