Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 10:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Ny pladespiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MJohansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 04 November 2008 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Hej,

Hvis jeg skulle vælge indenfor dit budget udfra hvad der pt. er til salg på KSB, ville jeg tage følgende:

Hyperlinks duer åbenbart ikke min browser

Der er en Systemdek IIX til salg med en AudioTechnica pickup på, herudover er der en glimrende Trichord Dino RIAA, der efter min bedste overbevisning er langt bedre ned CA, NAD m.v.

Den kan som jeg husker ligeledes opgraderes med ekstern strømforsyning. Den tager både MM og MC pickup´s ganske overbevisene. Jeg mener at Jan Nielsen havde den på bænken i HF for ikke mange numre siden.

Pladespilleren er en klassiker og spiller rigtig godt til prisen, herudover er den kønnere end en Rega

Hvis ønsket kan du tweake den til ukendelighed, skifte armboard og arm til noget bedre når der er tid og råd, spillen kan sagtens håndtere eks. en Rega el. Origin Live  arm eller lignende. Audio Notes TTone, som også er til salg er baseret på det Systemdek værk, dog til en anden pris.

Der er for samlet 2800,- kr. hvilket er skarpt - der er så en tusse til noget ny pick up hvis ikke den AT der følger med ikke passer dig. Kig evt. på Denon, Dynavector, Tekni-fi, Goldring eller lignende.

God jagt.

/M

Til top Vis MJohansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MJohansen

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 04 November 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Var nede i klubben og høre en Rega planer 3-24, det var bestemt en positiv oplevelse, og jeg har så godt som besluttet mig for, at det bliver sådan en.

Vil jeg kunne høre en performance forskel på den gamle Planer 3 og den nye Planer 3-24 ?

Bør man gå efter en MC eller MM RIAA? og hvad er forskellen? Jeg kan muligvis få en "Benz MC Gold" pickup med i køben på en rega. Ville det være fornuftigt? Eller bør jeg gå efter Elys2 ?

Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 November 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Benz MC gold er i hvert fald en noget bedre PU. Om du foretrækker MM eller MC er vel en smagssag. Jeg synes at MC (af dem jeg har hørt) har lidt mere udstrakt top og bund.
Der er en stereophile en anmeldelse af Rega Planar 3-24 hvor de sammenligner med den gamle.
http://www.stereophile.com/turntables/708rega/

jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 04 November 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:
Bør man gå efter en MC eller MM RIAA? og hvad er forskellen?

Jeg kørte MM i mange år, så high output MC i en del år, og nu "ægte" low output MC - AND I´M NEVER GOING BACK! Der er   i n g e n   sammenligning, når man taler dynamik, mikrodetaljer, "ekspansiv" mellemtone, you name it. Ikke at mine MM modeller var dårlige, spec. B&O MMC2 var fabelagtig god. Men de når ikke mine Ortofon Ronde Red og MC15II til sokkeholderne.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Sendt: 04 November 2008 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
kappen skrev:
Bør man gå efter en MC eller MM RIAA? og hvad er forskellen?

Jeg kørte MM i mange år, så high output MC i en del år, og nu "ægte" low output MC - AND I´M NEVER GOING BACK! Der er   i n g e n   sammenligning, når man taler dynamik, mikrodetaljer, "ekspansiv" mellemtone, you name it. Ikke at mine MM modeller var dårlige, spec. B&O MMC2 var fabelagtig god. Men de når ikke mine Ortofon Ronde Red og MC15II til sokkeholderne.

Aha, og hvilken kategori ligger denne "gold" i?

Jeg skal jo også have investeret i RIAA så der skal jeg også have fundet ud af hvad jeg vil gå efter. Det skal siges at det helst skal være en budget løsning.

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Sendt: 04 November 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Jeg fik forresten af vide af sælgeren i hfk at en PU holder ca. 3år ligemeget om den bliver brugt eller ej pga gummiet ikke kunne holde til fugt/temperatur svingninger. Er der noget om dette? Denne "Benz MC Gold" jeg har fået et tilbud på, er nemlig omkring 2år gammel.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 November 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:
Jeg fik forresten af vide af sælgeren i hfk at en PU holder ca. 3år ligemeget om den bliver brugt eller ej pga gummiet ikke kunne holde til fugt/temperatur svingninger. Er der noget om dette? Denne "Benz MC Gold" jeg har fået et tilbud på, er nemlig omkring 2år gammel.

Ja det er der noget om, men det er forskelligt fra PU til PU alt efter hvordan den er opbygget.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 04 November 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Hejsa, vil lige blande mig i debaten, 1: har selv haft en rega planer 3 med elys 2 pu,var ikke volsom imponeret af denne combo, måske fordi planer 3 var en ældere sag som godt kunne trænge til renovering.  Pu blev demont. og regaen blev solgt, her efter købte jeg en Thorens td 320 mk2, meget bedere. 2: har pt. følgende pu'er liggende Benz mc gold, rega elys 2 og rega exact, bruger sidst nævnte, men fortrækker også elys 2 frem for Benz mc gold, de to rega PU'er har mere rytmisk drive, mc golden er mere blød i lyden hvilket er en fordel med musik hvor vokalen er i centrum og musikken får et godt nærværd, Skal der der imod spillet lidt pop/rock musik, så syntes jeg den mangler bid (ex. tromme slag mangler hurtighed og vægt).

Hvis du vil vælge rega, så se lige på alderen, hvis den er 10-15 år gammel kan den let have skavanker. Du bør også vide at rega har sænket priserne her i dk, så det er måske muligt at købe en ny frem for en brugt. se de to links

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=8127

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=8126

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Sendt: 12 November 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg købt en rega planer 3 brugt og da jeg satte det til lød det forfærdeligt, mørk klemt og udefineret, men jeg vidste at pickuppen var gammel og slidt og der stod ikke engang hvad det var for en. Så jeg fik købt en Elys2 en ny plademåtte samt en rem. Da jeg satte den til igen, var det en ny pladespiller, den åbnede sig fuldstændig og spillede fantastisk og jeg havde da slet ikke regnet med at den ville overgå min ellers elskede Benchmark DAC1 som efter min mening er det bedste digital lyd man får. Jeg har altid haft cdafspillere eller kørt fra computeren med forskellige dacs og lydkort men aldrig har jeg, endda med det samme vidst at dette var det rigtige. Det er helt ufatteligt, og jeg havde slet ikke regnet med at jeg ville blive så glad for det, min benchmark er ihvertfald blevet sat til salg for jeg ved godt hvad jeg vil bruge mine penge på i fremtiden og det er ikke cd'er.

En anden ting som jeg ser som et stort plus, er at indspildningskvaliteten som selvfølgelig svinger ligesom på cd, ikke ødelægger musikken på samme måde, på cd'er har lyden en tendens til at blive skarp, ubehagelig og trættende i længden, men det er ikke destruktivt for musikken på samme måde som med lp.

Hvis nogle kan anbefale gode steder online at købe fra vil jeg gerne høre.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 November 2008 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:
Så fik jeg købt en rega planer 3 brugt og da jeg satte det til lød det forfærdeligt, mørk klemt og udefineret, men jeg vidste at pickuppen var gammel og slidt og der stod ikke engang hvad det var for en. Så jeg fik købt en Elys2 en ny plademåtte samt en rem. Da jeg satte den til igen, var det en ny pladespiller, den åbnede sig fuldstændig og spillede fantastisk og jeg havde da slet ikke regnet med at den ville overgå min ellers elskede Benchmark DAC1 som efter min mening er det bedste digital lyd man får. Jeg har altid haft cdafspillere eller kørt fra computeren med forskellige dacs og lydkort men aldrig har jeg, endda med det samme vidst at dette var det rigtige. Det er helt ufatteligt, og jeg havde slet ikke regnet med at jeg ville blive så glad for det, min benchmark er ihvertfald blevet sat til salg for jeg ved godt hvad jeg vil bruge mine penge på i fremtiden og det er ikke cd'er.

En anden ting som jeg ser som et stort plus, er at indspildningskvaliteten som selvfølgelig svinger ligesom på cd, ikke ødelægger musikken på samme måde, på cd'er har lyden en tendens til at blive skarp, ubehagelig og trættende i længden, men det er ikke destruktivt for musikken på samme måde som med lp.

Hvis nogle kan anbefale gode steder online at købe fra vil jeg gerne høre.

Godt at høre. Når du først har vænnet dig til LP lyden så er det svært at nyde CD helt så meget som før.
Imusic.dk er et bud.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes