Forfatter |
|
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
Sendt: 03 November 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, min søster har Densen B110 forstærker. Hun bruger SA1750. Det giver ikke meget bas. Hun leger med tanken om et sæt SA Ranger istedet. MEN! SA anbefaler forstærker effekt på mindst 70 w til Ranger. Hendes Densen har kun 60 w
Vil de sige de er udelukket?
Har I andre forslag til et sæt højttalere? (husk, det er til en pige. Skal gerne være hvide og være "pæne")
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 03 November 2008 kl. 23:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Amphion prio 520.
Spiller selv på dem. Med en Densen. Det er så B-100

__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
T-Bob Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
...SA1750. Det giver ikke meget bas. Hun leger med tanken om et sæt SA Ranger istedet.
|
|
|
 Jeg har svært ved at se hvad det skulle hjælpe at gå fra en SA til en anden..eller lignende højttalere fra andre "producenter" for den sags skyld.
|
Til top |
|
|
wamba Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1260
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
SA'erne har efter min mening ALDRIG været basstærke, og skifte til en anden producent vil i allerhøjeste grad hjælpe.
Skal det være stander?
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2008 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
wamba skrev:
SA'erne har efter min mening ALDRIG været basstærke, og skifte til en anden producent vil i allerhøjeste grad hjælpe.
Skal det være stander?
|
|
|
Det må det godt, hvis den har bas  __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er focal ikke også oplagt? HiFi-freaks har jo både dem og Densen-Burde passer godt sammen
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Er focal ikke også oplagt? HiFi-freaks har jo både dem og Densen-Burde passer godt sammen |
|
|
Ja, som Skoda og Audi hos SMC biler.
Hva med noget gammelt B&W? Mit Densen B-100 og B&W dm640i savnede ihvertfald ikke bas.
|
Til top |
|
|
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun anbefale densen og amphion sammen. jeg ville lytte til prio serien hvis jeg var dig.
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det Densen jeg har haft, har på ingen måde manglet bas - "problemet" ligger i højtalerne. SA laver ikke ret meget der har
imponeret mig.
Hvis det skal være mere basset vil jeg anbefale at kigge ind i Hifiklubben og lytte på nogen af de nyere Dali-modeller - der
er faktisk nogen ret vellykkede imellem.
Alt.: Hvad med en sub?
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zakken skrev:
Raskolnikov skrev:
Er focal ikke også oplagt? HiFi-freaks har jo både dem og Densen-Burde passer godt sammen |
|
|
Hva med noget gammelt B&W? Mit Densen B-100 og B&W dm640i savnede ihvertfald ikke bas. |
|
|
Huh?  __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Zakken Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 765
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Zakken skrev:
Raskolnikov skrev:
|
|
Hva med noget gammelt B&W? Mit Densen B-100 og B&W dm640i savnede ihvertfald ikke bas.
|
|
|
Huh? 
|
|
|
Nevermind......
Jeg mener ikke Densen er særligt imponerende mht. bas, og det jeg har hørt af Focal har heller ikke imponeret mig i den henseende.
Focal´s gengivelse af mellemtone og diskant er til gengæld værd at lægge øre til.
|
Til top |
|
|
Kenneth_P Branchemedlem

Anmelder i Fidelity og på nomono.dk
Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audiovector er lige kommet med en ny serie - meget flotte - standerhøjtalere i flere prisklasser. Densen har jo tidligere spillet på Audiovector på diverse udstillinger.
Der er også GamuTs Phi serie. De er i hvert fald pæne (næsten for pæne). De spiller også udemærket.
Jeg synes Amphion lyder som et rigtig godt bud. Jeg har hørt dem, og synes bestemt ikke de mangler bas. Han kan noget ham Ole.
Dynaudio har også nogle rigtig pæne (og ikke mindst velspillende) højtalere. Men de ser måske lidt for audiofile ud.
Det var i hvert fald nogle bud, jeg ville kigge nærmere på. Prismæssigt burde de også være rimelig spiselige. __________________ Mange hilsner,
Kenneth
Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
|
Til top |
|
|
DKsoulman Forum Bruger

|
Sendt: 04 November 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
På min søsters vegne takker jeg for flere gode forslag, keep them coming! 
Men har nogen et bud på det med watt, og hvor mange der skal til for at trække en given højtalere? Som sagt siger SA 70 watt som mininum til Ranger. Og hendes densen har jo kun 60 watt.
Men er det en forenkling, eller er der andet som også viser hvor stærk en forstærker er? VA f.eks. 60 watt på en 10.000 kr forstærker er jo ikke meget.
__________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
|
Til top |
|
|
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at lytte til Ranger Vs. 1750... Der er ret stor forskel... Rangeren gør det ikke så lidt bedre i bunden (afgrundsdybt bliver det naturligvis aldrig) -- og så er der formidlingen, meget meget bedre fra Rangerens side. Jeg var for nyeligt nede og lytte på SA Ranger og Explorer... Hvor Rangeren subjektivt lød som værende dybere end selv Exploren', men vi havde self. ikke så meget tid til at lege med opstillingen. Rangeren er går desuden dybere end SA 1280 også.. blot for sammenlignings skyld. Audiovectors modeller har i øvrigt også et pænt "boost" i det nedre, hvilket gør dem ganske rare at lytte på. Har i forresten overvejet en subwoofer i stedet?
__________________ Mit Surround: SA & Primare.
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
På min søsters vegne takker jeg for flere gode forslag, keep them coming! 
Men har nogen et bud på det med watt, og hvor mange der skal til for at trække en given højtalere? Som sagt siger SA
70 watt som mininum til Ranger. Og hendes densen har jo kun 60 watt.
Men er det en forenkling, eller er der andet som også viser hvor stærk en forstærker er? VA f.eks. 60 watt på en 10.000
kr forstærker er jo ikke meget.
|
|
|
Du skal ikke bekymre dig om hvad højtaler-producenten skriver om anbefalet effekt. Densens små integrerede trækker
stort set alt.
|
Til top |
|
|
Storbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 304
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal ikke bekymre dig ang de watt. jeg har selv en B-110 som jeg er yderst tilfreds med og de trækker et sæt Jamo Concert 1, som ellers er en ret tung højttaler (opgivet 150w), Det er kun når jeg spiller højt, MEGET højt, der kan være lidt problemer med at styre dem.
__________________ Mit setup
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 04 November 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
De skal være hvide, må sikkert ikke fylde en skid, og samtidigt være let drivende, med afgrundsdyb bas  .Køb en sub.
MVH
|
Til top |
|
|
morellen Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 09 November 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv Densen - godt nok lidt større - og har hørt det på noget af focals højtalere (også de lidt dyrere), men det lød virkelig godt synes jeg. Har selv audiovector lige nu, og det er jeg også meget glad for.
Så jeg vil også anbefale dig at tage et lyd på focals højtalere, og med nogle af de priser hifi-freaks har vist på focal - men jeg at man får virkelig meget højtaler for pengene.
|
Til top |
|
|
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
Sendt: 09 November 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKsoulman skrev:
Hej, min søster har Densen B110 forstærker. Hun bruger SA1750. Det giver ikke meget bas. Hun leger med tanken om et sæt SA Ranger istedet. MEN! SA anbefaler forstærker effekt på mindst 70 w til Ranger. Hendes Densen har kun 60 w
Vil de sige de er udelukket?
Har I andre forslag til et sæt højttalere? (husk, det er til en pige. Skal gerne være hvide og være "pæne") |
|
|
SA Ranger er opgivet til 4 ohm i impedansen. Og i 4 ohm yder B110 2*120W, så ifølge kravet på 70W er den kraftig nok...
Meeeen hvis din søster gerne vil have mere bas, skal hun nok kigge på nogle ht hvor bassen er større end 4" - det er så min mening! Ranger har desuden en følsomhed på 87 dB, hvilket vil sige at der skal en del watt til at spille højt...
Prøv evt at få din søster til at kigge på Acoustic Force. De har lige lavet en ny 2-vejs standerhøjtaler som er en anelse større end Amor. Amor Grande kan endnu ikke ses på deres hjemmeside. En illuminator-udgave "Amor Grande i" vil kunne høres på messen på Scandic, næste weekend!
Jeg har endnu ikke hørt denne, men konstruktøren lyder meget tilfreds med den. Eftersigende skulle der være et punch og niveau i bassen - også ret dyb - som er hidtil uhørt i en 2-vejs ht.
www.acoustic-force.dk
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=1946&zoneid=1
P.S. De kan også fås hvide...
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 09 November 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, Dense har i mange år været paret med jm-lab ved div. udstillinger og messer, det er også en ganske god match. Har selv en forkærlighed for Vinna acoustics og har faktisk hørt et densen b-410 og b-110 paret med VA beethoven baby grand,kabler var VDH clearwater og D-102 mk3, det lød rigtig godt, musik for hver en krone.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|