| Forfatter |
|
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 28 December 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg fået bragt mine RX700. Umiddelbart virker de som et fund for pengene, jeg vil dog ikke udtale mig om hvordan de lyder inden de er spillet til og jeg har tid til at lytte en stille aften.
|
| Til top |
|
| |
Madmanden Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 78
|
| Sendt: 21 Januar 2009 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte et sæt RX700 i USA, da jeg var derovre på ferie. Personligt synes jeg man får rigtig meget lyd for pengene. Jeg er ikke hifi-ekspert, men har tidligere haft Beyer Dynamic DT-990 + en Heed CanAmp, og umiddelbart mærker jeg ikke den store forskel, selvom jeg bare lytter på RX700'erne gennem min MacBook (!). Om det siger mere om min hørelse end RX700'erne vil jeg lade være usagt.  Under alle omstændigheder kan man ikke gå galt i byen til den sølle pris (jeg gav vist noget der ligner $33 eller 175 DKR på det tidspunkt).
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 22 Januar 2009 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil give dig helt ret. Jeg kan ikke forestille mig at man kan finde noget bedre til samme pris (jeg gav 36$).
Jeg har brugt lidt tid på at sammenligne med mine Grado SR 225. Der er kæmpe forskel specielt i nuancerne i det lavere område (bass og lav mellemtone). Diskanten er også meget bedre i mine Gradoer. Jeg ved godt at det ikke er fair at sammenligne to hovedtelefoner med så stor prisforskel.
|
| Til top |
|
| |
Frandsen Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 600
|
| Sendt: 27 Januar 2009 kl. 01:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set mig lun på disse headphones . 900'eren. Er der nogle der ved hvor man kan købe dem? De er udsolgt på Juno
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 27 Januar 2009 kl. 01:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Frandsen Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 600
|
| Sendt: 27 Januar 2009 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.. Det ku bare være rart at nappe et par på bud (-45%) men så vidt jeg kan se sender hverken amazon eller buy.com til Danmark?
Jeg må lede videre 
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 31 Januar 2009 kl. 05:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fulgt lidt med i denne tråd, og da jeg blev sendt til USA med jobbet øjnede jeg chancen for at bestille både RX700 og RX900 fra amazon.com. De kom så her i dag og jeg har lige fået pakket dem ud. 900'en er lidt mere lækker i udførelsen end 700'en, men lyden fra 700'en lige ud af æsken er mere nærværende end 900'en. Nu skal de jo så lige spilles til begge to og så skal jeg have dem med til DK og spændt dem for min hovedtelefonforstærker, men umiddelbart tror jeg de bliver et spændende bekendtskab.
Når så jeg bliver eventyrlysten skal de moddes, men de skal lige have lov at vise hvad de kan inden jeg går i gang... __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
| Sendt: 31 Januar 2009 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFrede skrev:
Jeg har fulgt lidt med i denne tråd, og da jeg blev sendt til USA med jobbet øjnede jeg chancen for at bestille både RX700 og
RX900 fra amazon.com. De kom så her i dag og jeg har lige fået pakket dem ud. 900'en er lidt mere lækker i udførelsen end 700'en, men lyden fra
700'en lige ud af æsken er mere nærværende end 900'en. Nu skal de jo så lige spilles til begge to og så skal jeg have dem med til DK og spændt
dem for min hovedtelefonforstærker, men umiddelbart tror jeg de bliver et spændende bekendtskab.
Når så jeg bliver eventyrlysten skal de moddes, men de skal lige have lov at vise hvad de kan inden jeg går i gang... |
|
|
Hvordan kan man tage helt til USA UDEN mindst en hovedtelefonforstærker i baggagen?
Alene den første halve time i flyet uden ville være nok til at drive mig til vanvid
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 02 Februar 2009 kl. 05:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heh, jamen der blev sq problemer med strømforsyningsdelen på CMOY'en derhjemme og kæresten så ikke glad ud da jeg begyndte at lægge op til at skulle bruge den sidste dag hjemme i 2 uger på at lodde komponenter så jeg valgte at tage afsted uden. Der plejer nu heller ikke være problemer med at drive mine Sennheiser CX95 eller Sennheiser PX150.
Jeg skal gerne sige at selvom de kun har spillet et par timer har det hjulpet på 900'ne. Før fik man lyst at tage dem af med det samme hvis man lige havde skiftet fra 700'ne, men det sker ikke så ofte mere. Nu kan i jo så flame mig alt i vil, men jeg har hørt noget Manowar og Insane Clown Posse da det har været hvad humøret har været til og de bliver bedre, ikke på niveau med hjemme-setup'et (endnu, hehe) bevares, men som alle vist er enige om, et fund til prisen. Detaljerne egynder at titte frem. Efter et par timers musikspillen begynder det hele at hænge bedre sammen, og jeg indrømmer at 700'ne ikke sidder meget på mere. Når jeg kommer hjem til DK ryger de begge i M^3-forstærkeren og så må de tage de tæsk en sammenligning med Sennheiser HD600 nok vil give dem. Kæresten vil dog nok synes bedre om JVC'erne da de ikke lukker nær så meget lyd ud... __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
kskruger Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 10:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva satan det er sgu billigt nok
|
| Til top |
|
| |
kskruger Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige bestilt Grado SR60, som lander i morgen, spørgsmålet er så - skulle jeg hellere ha taget denne JVC HA- RX900 istedet?
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja det kommer an på hvad de skal bruges til og hvad musik du hører osv osv
|
| Til top |
|
| |
kskruger Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Tja det kommer an på hvad de skal bruges til og hvad musik du hører osv osv |
|
|
Høre alt slags musik, lige fra Infernal og Britney Spears til Loreena McKennitt samt lidt jazz. Dog ikke hård rock.
De skal kun bruges hjemme, når resten af familien er gået i seng.
Har i dag sennheiser HD 515, men er ikke super tilfreds med dem.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af de 2, ville jeg umiddelbart nok ikke have taget sr60, jeg ville nok have taget de jvc.
Sr60 er meget direkte og knap så raffinerede i lyden og de har stort set ingen soundstage, hvor jvc´erne har jeg hørt er lige omvendte. Desuden er sr60 helt åbne, ja faktisk er de små højtalere, hvor jvc´erne er semi åbne og ikke lækker så meget lyd ud. Dettil kommer at sr60 kun kommer med flats mener jeg, som ikke er så comfy, hvor jvc går hele vejen uden om øret og er meget behagelige i forhold til.
|
| Til top |
|
| |
kskruger Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Købte Sr60 udfra, at de fik god kritik her på HIFI4ALL, læste først senere om de her JVC. Og der var Sr60 desværre bestilt. Men SR60 er vel stadige en forbedring i forhold til min HD515, som er alt for bas tung og med lukket mellentone.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de burde være bedre, men de er meget anderledes end senn 515. Men hvor har du læst om sr60? for jeg ville til hver en tid anbefale sr80 eller ms-1 over sr60. Ikke at sr60 er gode, men man for mere for pengene i et par ms-1  Men om ikke andet så kan du vel returnere dem hvis du fortryder
|
| Til top |
|
| |
kskruger Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var fra denne tråd (se link) og en udtalelse fra Mikkel Gige, om atSR60 var ganske gode, hvilket lød ganske troværdigt. Det skal siges, at jeg først havde kig på SR80, men den var i restordere. Havde også kig på Allesandro MS-1, men igen - læste, at det kunne tage tid, inden man fik dem. Og så tænkte jeg, hvis SR60 lød godt, så kunne jeg jo bestille Allesandro MS-1 efterfølgende.
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=56993&K W=ms%2D1
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
uhh en gammel tråd, men kan se jeg var inde over den  Men btw hvor har du købt dem? tænker der er jo butikker i kbh der har dem liggende
|
| Til top |
|
| |
kskruger Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har købt dem hos DustinHome.dk de var ret billige 446,- + fragt. Så jeg overlever nok, hvis der skal købes nogle andre
Jeg lader SR60 gå retur, men hvad kan du anbefale mig, Allesandro MS-1 eller JVC HA-RX900? Jeg er godt klar over, at JVC'en har den bedste komfort, men hvem har den bedste lyd?
|
| Til top |
|
| |