| Forfatter |
|
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var ikke imponeret af HA-RX900, den faldt ikke i min smag... Gav den ellers nogle timer, men syntes aldrig rigtig den lukkede op! Den var lidt for "hul" i lyden, som om den spillede under en dyne. Så jeg ville til hver en tid vælge MS-1! Kunne godt selv tænke mig en MS-1 en dag jeg havde nogle penge for meget, bare så jeg kunne høre lidt god rock...
__________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
kskruger Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
Jeg var ikke imponeret af HA-RX900, den faldt ikke i min smag... Gav den ellers nogle timer, men syntes aldrig rigtig den lukkede op! Den var lidt for "hul" i lyden, som om den spillede under en dyne. Så jeg ville til hver en tid vælge MS-1! Kunne godt selv tænke mig en MS-1 en dag jeg havde nogle penge for meget, bare så jeg kunne høre lidt god rock... 
|
|
|
MS-1 er faktisk ikke så kostbare, omregnet til dk. 539,- + evt told/moms
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det ved jeg godt, men de ville næsten KUN skulle bruges til rock og KUN når det ikke forstyrrede (de er pivåbne!)... Og jeg har 2 sæt bøffer i forvejen, det 3. par er på vej snart! Så har jeg lige købt ny afspiller, og så er der et par nye højtalere på vej - og et sted må grænsen jo gå for al den hifi!
__________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
kskruger Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
Nej det ved jeg godt, men de ville næsten KUN skulle bruges til rock og KUN når det ikke forstyrrede (de er pivåbne!)... Og jeg har 2 sæt bøffer i forvejen, det 3. par er på vej snart! Så har jeg lige købt ny afspiller, og så er der et par nye højtalere på vej - og et sted må grænsen jo gå for al den hifi! 
|
|
|
Må jeg spørge hvilken ny (høre bøffer)der på vej? 
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ms-1 kan nu brugt godt fåes i eu for ca 400
|
| Til top |
|
| |
kskruger Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
ms-1 kan nu brugt godt fåes i eu for ca 400 |
|
|
Okay billigt, har du et evt. et link eller et navn på stedet 
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
nja de går fra tid til anden inde på head-fi.org  som sagt det var brugt  men ellers er der også gået et par herinde, så man skal bare holde udkig
|
| Til top |
|
| |
kskruger Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville du også vælge MS-1 fremfor JVC'en?
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Grado er efter min mening aaaalt for lyse. Giver indtryk af "hul igennem". Jeg foretrækker klart JVC`erne frem for mine Grado 225. Syntes at de er meget mere velafbalancerede. Men det er så mig
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kskruger skrev:
Asklepios skrev:
|
|
|
Må jeg spørge hvilken ny (høre bøffer)der på vej?  |
|
|
Har Yuin PK1 og ATH EW9, de trækkes af en Cowon i7... Ved ikke om jeg skal have mig et par in ears (ETY er4) eller et par lukkede ti derhjemme/på farten (Denon, AKG eller Ultrazone)... Så har noget svært ved at beslutte mig, men kan jo bare købe begge!  Skal snart til Berlin, så ser om jeg ikke kan skaffe mig et billigt par dernede...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, RX900 skal have tid... meget tid. Den første tid spillede de ringere end mine RX700 og da jeg kom hjem og satte dem op mod mine HD600 (Sennheiser) måtte jeg igen give dem tid. Nu er de vist ved at være der og så skal de moddes efter alle kunstens regler (ja og også RX700 når jeg engang husker at tage dem med hjem fra arbejde).
Stadig dog utrolig god lyd for pengene (fik RX900 og RX700 til omkring 100 USD i januar da jeg var i USA), men prisen herhjemme er altså heller ikke helt hen i skoven.
Jeg så dog at hjemmesiden er ved at sælge net-shoppen og de er ikke på lager, så jeg ved ikke hvor seriøst foretagendet er... __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
kskruger Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
McFrede Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 564
|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heh, head-fi syndromet med LIIIGE at ofre lidt mere har allerede krævet sit næste offer...  __________________ Roder med CMOY og lytter på JVC HA-RX700 mod JVC HA-RX900
The world needs to be taught a lesson... I'm the professor!
|
| Til top |
|
| |
kskruger Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
McFrede skrev:
Heh, head-fi syndromet med LIIIGE at ofre lidt mere har allerede krævet sit næste offer...  |
|
|
Ja, det kan man rolig sige.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Min (meget) gamle SONY MDR CD250 er desværre gået død, så jeg er gået på jagt efter en billig erstatning.
Jeg faldt over JVC RX900 på Pixmania, men er den 600kr. værd, eller er der et andet (og bedre) alternativ i den prisklasse?
Hovedtelefonen skal bruges til lidt af hvert: musik, film, spil og tv.
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
Hej
Min (meget) gamle SONY MDR CD250 er desv�rre g�et d�d, s� jeg er g�et p� jagt efter en billig erstatning.
Jeg faldt over JVC RX900 p� Pixmania, men er den 600kr. v�rd, eller er der et andet (og bedre) alternativ i den prisklasse?
|
|
|
Ja det er de bestemt  RX900 siges at være en tand over ATH a900 og de koster 4 gange så meget. Og hvis du skal bruge dem til lidt af det hele er de perfekte.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
AM-E skrev:
Hej
Min (meget) gamle SONY MDR CD250 er desv�rre g�et d�d, s� jeg er g�et p� jagt efter en billig erstatning.
Jeg faldt over JVC RX900 p� Pixmania, men er den 600kr. v�rd, eller er der et andet (og bedre) alternativ i den prisklasse?
|
|
|
Ja det er de bestemt
RX900 siges at være en tand over ATH a900 og de koster 4 gange så meget. Og hvis du skal bruge dem til lidt af det hele er de perfekte.
|
|
|
Cool. Ved du, om de er åbne, semi-åbne eller lukkede? I så fald, hvor meget lyd lukker de ud? Kæresten vil helst ikke have en "Grado" i stuen, hvis du forstår  __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
Cool. Ved du, om de er �bne, semi-�bne eller lukkede? I s� fald, hvor meget lyd lukker de ud? K�resten vil helst ikke have en "Grado" i stuen, hvis du forst�r 
|
|
|
Uha, ved at enten rx700 og rx900 er lukkede eller semi åbne, mener at det er rx900 der er semi åbne. Men er ikke 100%. Men tror ikke de lækker ret meget lyd ud, hvertfald ikke som et par gradoer
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er begge semiåbne, men lækker ikke så meget. Et helt lukket alternativ er Creative Aurvana Live! http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=405180
Lidt mere top og bund end JVC. Ikke helt så neutrale, men bestemt en fremragende bøf, syntes jeg.
|
| Til top |
|
| |
jacobtc Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 174
|
| Sendt: 27 September 2009 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker skrev:
De er begge semiåbne, men lækker ikke så meget. Et helt lukket alternativ er Creative Aurvana Live! http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=405180
Lidt mere top og bund end JVC. Ikke helt så neutrale, men bestemt en fremragende bøf, syntes jeg.
|
|
|
Jep, er det ikke noget med de bruger Denon D1000 drivere? :D
|
| Til top |
|
| |