Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 19:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: DIY-6AS7G/6080 Rør-amp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 23 December 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Super. jeg køber bare lige lidt forskelligt omkring de 47-82 ohm. De kan jo altid bruges en anden gang 
Til top Vis wuffer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wuffer

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 December 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

wuffer skrev:
Super. jeg køber bare lige lidt forskelligt omkring de 47-82 ohm. De kan jo altid bruges en anden gang 

Kan du ikke lige måle hvor mange volt der er hvor C12 og R16 mødes, så kan jeg regne modstanden ud for dig.

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:

wuffer skrev:

Kan du ikke lige måle hvor mange volt der er hvor C12 og R16 mødes, så kan jeg regne modstanden ud for dig.

Mvh

Torben

Jo da. Den ligger ca på 117vdc

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 23 December 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

wuffer skrev:
Solvin skrev:

wuffer skrev:

Mvh

Torben

Jo da. Den ligger ca på 117vdc

Rødvin og diagrammer går ikke sorry , jeg mener hvor R5 og C11 mødes, altså lige efter ensretteren

Mvh

Torben

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

He he.

Så er det 152vdc

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 23 December 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

wuffer skrev:
He he.

Så er det 152vdc

Så skal modstanden være på 91,30 Ohm, ved 95Volt, så hvis du har en 100 Ohm, så vil det passe, sæt den før eller efter R5.

Mvh

Torben

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2008 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

Fornemt. 

Lige 2 billeder. Desværre er billedet af rørerne uskarpt.

Gløden har samme farve når man kigger på den men ikke på dette billede. Og volume knappen skal skiftes på et tidspunkt

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 23 December 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

wuffer skrev:
Fornemt. 

Lige 2 billeder. Desværre er billedet af rørerne uskarpt.

Gløden har samme farve når man kigger på den men ikke på dette billede. Og volume knappen skal skiftes på et tidspunkt

Sådan Wuffer  jeg er sikker på at du fremover vil komme til at lytte en del på din amp: Hovedtelefon lytning er meget fascinerende, jeg foretrækker ofte mine bøffer frem for det store anlæg, man kan virkelig blive overrasket over lyden, ja de kan ofte spille en et pus.

Jeg syntes lige du skulle prøve at lytte til dette nummer, så bliver du meget overrasket

Ps: det skal aflyttes via hovedtelefoner, da man ellers ikke vil få det fulde udbytte af effekterne.

http://www.sajithmr.com/downloads/Barbershop.mp3

Mvh

Torben

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 December 2008 kl. 06:41 | IP-adresse registreret  

"Omend de nok er lidt på retur" var bare en formodning omkring de elektriske parametre, intet andet. Og nej; jeg har ikke målt på dem, bare hørt musik, musik og mer´musik. De brænder vel rundt 1000 timer pro anno!  

Forstærkeren har kun fået lov til at blive stående i reolen, fordi jeg udskiftede de medfølgende MC-Audio 6N5P () ud med disse blærede Tungsol.

Lydklippet barbershop: Årh-hvad; selv på firmaets Fujitsu-Siemens PC (model vandret liggende og forlængst outdated) og et sæt "Speaker CE made in China" højttalere, lyder det intet mindre end glimragende. Grineren.

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

burning777
Branchemedlem
Branchemedlem
Konsulent ved B&O

Bruger siden: 28 Maj 2007
Sendt: 24 December 2008 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Solvin skrev:
burning777 skrev:
Solvin skrev:
burning777 skrev:
Solvin skrev:

Har du ikke et par telefoner fra en Ipod, dem som følger med er på 32 Ohm.

Jo - jeg ar endda nogle Shure SE 530 - det er vist endda 16 Ohm. Så jeg må lige lege lidt med det her i aften når jeg kommer hjem.

Det lyder godt, jeg har skrevet det før, men rent faktisk kan forstærkeren drive mine 4 Ohm's højttalere uden at give et kny fra sig ud over musikken, selvfølgelig ikke super højt, det siger sig selv, men til baggrunds musik går det fint.

Jeg prøvede lige med SR325i igen igår. Og støjen er faktisk ikke højere end i K701 ved normal volumen. Så det er ikke så galt. Der er lidt støj når man lytter ved lav volumen - det vil sige mellem 0-5% på potmetret med Gradoerne og 15-20% med K701. Det forsvinder hvis man skruer op. Altså det forsvinder ikke bare på den måde at musikken overdøver det, men man kan høre at det gradvist forsvinder når musikken bliver højere. 

Så prøvede jeg med mine FreQs in-ears der er super følsomme. Her var støjen så høj at man ikke kunne holde ud at lytte til det. Jeg mener deres impedans ligger på 16 Ohm. Men uanset hvad jeg bruger dem med spiller jeg altid på aller laveste volumen niveau. Det er næsten ligefør at når jeg lytter direkte ud af min iPhone så er et tryk op på volumen næsten for højt. Så der er vist ikke noget at sige til at en rør-forstærker med så meget overskud ikke kan trække dem uden støj.

Jo højre følsomhed på de benyttede høre-bøffer, jo mere vil der være af rør-gruset, som bliver hørebart, et rør støjer i sig selv, på min egen kan jeg også høre en anelse støj. Men jeg vil mene at der er lidt selvsving i din, som giver sig udslag i den støj du oplever.

Som skrevet i et tidligere indlæg vil jeg meget gerne tage et kig på din amp, så når du kommer forbi Skanderborg så husk at tage den med. Jeg arbejder kun i weekenden, så det skulle nemt kunne arrangeres.

Torben - Det er vældigt flinkt af dig at du vil kigge på den. Men jeg er skam ganske tilfreds med den som den spiller. Suset vidste jeg godt kommer fra rørene og jeg kan sagtens leve med det. Det skal gå helt galt hvis jeg kommer med den til reparation, det er der vist ingen grund til lige nu. Det skulle da lige være for kaffens eller hyggens skyld eller for at lytte til nogle andre rør i den.

Til top Vis burning777's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af burning777

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 December 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

2 sidste ting. tror måske den venstre kanal spiller lidt højere end højre kanal. Er det muligt at måle dette på en måde?? Det kan være noget med at modstandene ikke ligger helt på samme ohm da det bare er standart kulfilms. Eller også er det fordi jeg er fyldt med ørevoks. Det skal ordnes i det nye år

Og sidst er det muligt at gøre noget så der ikke bliver ved med at være spænding over C13.

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 24 December 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

wuffer skrev:
2 sidste ting. tror måske den venstre kanal spiller lidt højere end højre kanal. Er det muligt at måle dette på en måde?? Det kan være noget med at modstandene ikke ligger helt på samme ohm da det bare er standart kulfilms. Eller også er det fordi jeg er fyldt med ørevoks. Det skal ordnes i det nye år

Og sidst er det muligt at gøre noget så der ikke bliver ved med at være spænding over C13.

Jeg tror ikke det har noget at gøre med dine modstande, 5 % er bestemt rigeligt.

Du skal bare lodde en bleder fra plus til minus på lytten, en modstand på 220Kohm 1 Watt, vil være fin.

Efter 5 minutter så mål lige spændningen over lytten for at måle om den er afladt, er den det, så skal du altid vente 5 minutter, før det er sikkert at pille ved ampen.

Dog er det normalt at man altid måler om der er spændning på et apparat, når man skal rode med det, selvom man har monteret bleder's over lytten eller lytterne.

Ps: er det nye eller brugte rør du bruger?, det kunne meget nemt være et af rørene, også selvom de er nye.

Mvh

Torben

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 December 2008 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

Tak for det. 

Helt nye rør og har ikke andre og teste med. Men kan da være man sku kigge lidt efter andre rør, man kan jo falde over et godt tilbud

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 December 2008 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Så spiller begge kanaler lige højt. Har haft brugt flere timer på at fejlfinde og fejlen lå i at jeg havde loddet forkert på jack stikket. Bagefter forsvandt en kanal men det var pga strøm til ecc røret, men det tog også lang tid at finde ud af 

Nu spiller det dog men har stadig ikke rigtig tid til at lytte på den. Tror ikke jeg blir populær hvis jeg slæber den med til julefrokoster

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 27 December 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

wuffer skrev:
Så spiller begge kanaler lige højt. Har haft brugt flere timer på at fejlfinde og fejlen lå i at jeg havde loddet forkert på jack stikket. Bagefter forsvandt en kanal men det var pga strøm til ecc røret, men det tog også lang tid at finde ud af 

Nu spiller det dog men har stadig ikke rigtig tid til at lytte på den. Tror ikke jeg blir populær hvis jeg slæber den med til julefrokoster

Kanon Wuffer, men har du ikke været lige hurtig nok til samle den, jeg mener at du et sted skrev at det hele bare var kastet ind.

Jeg går udfra at det er en prøve opstilling og at du nu vil gå i gang med at bygge den rigtig, så du udgår løse forbindelser.

Mvh

Torben

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Jo har nok været lidt for hurtig og det er jeg rigtig go til  Da den ikke er voldsom stor og der ikke er alt for mange komponenter ku jeg nu godt tænke mig at få det hele til at sidde så det ikke ligner noget der er kastet ind.

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 28 December 2008 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

wuffer skrev:
Jo har nok været lidt for hurtig og det er jeg rigtig go til  Da den ikke er voldsom stor og der ikke er alt for mange komponenter ku jeg nu godt tænke mig at få det hele til at sidde så det ikke ligner noget der er kastet ind.

Jeg tror det er en god ide, at få ryddet lidt op i amp'en, det giver også en vis tilfredshed, at det man selv har lavet, også ser godt ud indvendigt

Mvh

Torben

wuffer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2009 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Har nu ikke fået ryddet op i den men har lyttet en hel del efterhånden. 
Er mest overrasket over hvor mange detaljer der kommer igennem. Nogen numrer er der kommet mere luft i. Duffy lyder rigtig lækkert.

Er meget tilfreds med denne forstærker

Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Sendt: 12 Januar 2009 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

wuffer skrev:
Har nu ikke fået ryddet op i den men har lyttet en hel del efterhånden. 
Er mest overrasket over hvor mange detaljer der kommer igennem. Nogen numrer er der kommet mere luft i. Duffy lyder rigtig lækkert.

Er meget tilfreds med denne forstærker

Kan du så komme igang med oprydningen  Jeg er glad for at du kan lide lyden, dog er jeg sikker på at den kan lyde endnu bedre, hvis du for fat i et andet ecc81 rør end JJ.

Mvh

Torben

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes