Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 04:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Så må det vist være godt ... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 22
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 December 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

mugge skrev:

Lækkert set-up du har. jeg har selv AN-J (standardudgaven) og er meget glad for dem. Efter
pladesamlingen at dømme ligner din musiksmag min. Er din samlede ring den med Bøhm ?.

Jeps, det er Böhm-ringen der står der. Men nu også Soltis. Jeg synes Rhinguldet er klart bedst i Soltis version. Til gengæld
synes jeg ikke jeg har hørt nogen bedre Walküre end Böhms. Og jeg synes at James King er væsentlig bedre end Lauritz
Melchior i optagelsen fra 1935. Den virkelige stjerne i den optagelse (altså den med Melchior) er Lotte Lehmann som
Sieglinde - det er vist ikke hørt bedre.

Desuden har jeg købt den samlede ring med Keilberth. Jeg har ikke rigtig fået hørt den endnu, men Siegfried synges jo her
af Windgassen før "gassen gik af ham" -- hø, hø. Undskyld, jeg kunne ikke dy mig.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 10 December 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:
OOHHHH acoustic arts det lyder jo super nok noget hvis ikke det bedste jeg nogensinde har hørt, du er sku en heldig carl , hvad gav ud for daccen brugt hvis jeg må spørge? mvh Rasmus

Jeg ved ikke havd det sæt skal koste brugt, men jeg kan oplyse díg at DACén er SUPER men i mine øre er det kun sammen med drevet som er bygget til den at det VIRKELIGT rykker, men så er det også noget af det aller bedste jeg har hørt.

Mvh

JMJ

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Sendt: 10 December 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Jean M Jarre skrev:

Nå har du besluttet dig for om du beholder eller vil sælge dit pladespiller setup ?

Nej, det har jeg ikke. Men se min tråd om opvarmning af CD-spillen (http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?
TID=70260&PN=1). Efter at have været lidt utilfreds med lyden fra min CD i et stykke tid, er der nu igen hul igennem. Men
jeg vil under alle omstændigheder først have renoveret min IO - det skulle gerne tjene sig mere end hjem i salgsprisen. Og
så er det spændende hvad renoveringen gør ved pick-up'en.

Dit link virker desværre ikke.

Mvh

JMJ

Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

Søren84
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 04 Juni 2007
Sendt: 10 December 2008 kl. 22:04 | IP-adresse registreret  

Hej Encore!
Det er et rigtig fedt setup, du har der! Det AA-grej er lækkert.
Til top Vis Søren84's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren84

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2008 kl. 07:11 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:

Dit link virker desværre ikke.

Det gør det nu for mig - altså hvis jeg kopierer det ind i adresselinien ...

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2008 kl. 07:17 | IP-adresse registreret  

Jean M Jarre skrev:

Jeg ved ikke havd det sæt skal koste brugt, men jeg kan oplyse díg at DACén er SUPER men i mine øre er det kun
sammen med drevet som er bygget til den at det VIRKELIGT rykker, men så er det også noget af det aller bedste jeg har
hørt.

Mvh

JMJ

Jeg tror nu nok at den vil rykke sammen med en hvilken som helst god digital kilde. Jeg tror ikke den har noget
jitterkorrektion for det indkommende signal, så den er afhængig af at den digitale kilde er af højeste kvalitet. Den spillede
også godt sammen med Linns Sneaky. Men OK - med drevet gennemvarmt så mener jeg heller ikke at have hørt bedre CD-
afspilning.

mugge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juli 2005
Sendt: 13 December 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
mugge skrev:

Lækkert set-up du har. jeg har selv AN-J (standardudgaven) og er meget glad for dem. Efter
pladesamlingen at dømme ligner din musiksmag min. Er din samlede ring den med Bøhm ?.

Jeps, det er Böhm-ringen der står der. Men nu også Soltis. Jeg synes Rhinguldet er klart bedst i Soltis version. Til gengæld
synes jeg ikke jeg har hørt nogen bedre Walküre end Böhms. Og jeg synes at James King er væsentlig bedre end Lauritz
Melchior i optagelsen fra 1935. Den virkelige stjerne i den optagelse (altså den med Melchior) er Lotte Lehmann som
Sieglinde - det er vist ikke hørt bedre.

Desuden har jeg købt den samlede ring med Keilberth. Jeg har ikke rigtig fået hørt den endnu, men Siegfried synges jo her
af Windgassen før "gassen gik af ham" -- hø, hø. Undskyld, jeg kunne ikke dy mig.

Bøhms ring har jeg fra den komplette samling af Wagners operaer DG på CD udsendte til 400 kr. tidligere på året. Den er aldeles glimrende

Jeg har Valkyrien i Soltis ring. Den er nu min favorit. De kvindelige roller er guddommelig besat. Selvfølgelig Birgit Nillson i titelpartiet men i høj grad Regine Crespin som Sieglinde. Jeg kunne godt tænle mig at høre Lotte Lehmann, som du omtaler. Jeg har netop fundet Rhinguldet i Soltis ring. Men jeg har ikke hørt den endu. Glæder mig. kan vist finde tid i morgen. Det er problemet med Ringen. At finde tid til at høre den. Jeg har også Karajans udgave af den samlede ring. Den er ikke besat så godt som Soltis, men Jess Thomas som Siegfried er glimrende. Jeg synes også, at Karajan og Berlinerne får orkesterspillet helt op at ringe.  Men lydkvaliteten på den presning jeg har, er på det jævne.

Til top Vis mugge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mugge

nonnegativ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2008
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Det ser sgu godt ud - og kan forestille mig at det lyder himmelsk

Oplevede du en lyttemæssig forbedring af udskiftningen af motoren i Pink`en ? 

Til top Vis nonnegativ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nonnegativ Besøg nonnegativ's Websted

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

super set-up.....
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2009 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

nonnegativ skrev:

Det ser sgu godt ud - og kan forestille mig at det lyder himmelsk

Oplevede du en lyttemæssig forbedring af udskiftningen af motoren i Pink`en ? 

Takker. Det tog over et halvt år at få skaffet den ny motor og strømforsyning, og samtidig var vi flyttet til en ny lejlighed. Så det er faktisk umuligt for at sige om der var en forbedring. Det vigtigste for mig var at få Pink'en til at virke igen.

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Branchemedlem Audioheaven

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Lækkert og musikalsk setup, kender alle stumperne

Dit værk skal du beholde, tiltrods for aldren, er det stadig en konge godt værk. Det virkelig godt afdæmpet og er selv rigtig dyre værker overlegen.

stku
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 Januar 2009 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Hej, lige en kommentar til SB problemet.
Jeg har selv haft samme problem.
Det blev først bedre da jeg fik en danbit strømforsyning til den.
Prøv at søge på danbit her i forummet, så popper der lidt læsestof op.

/Stig

Til top Vis stku's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stku

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2009 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Lækkert og musikalsk setup, kender alle stumperne

Dit værk skal du beholde, tiltrods for aldren, er det stadig en konge godt værk. Det virkelig godt afdæmpet og er selv
rigtig dyre værker overlegen.

Det er nemlig rigtig godt afdæmpet. Jeg kan slå pænt hårdt med knyttet næve på plinten mens der spilles uden at det slipper
igennem i højttalerne. Så det er helt sikkert at hvis jeg beholder vinyl, så beholder jeg værket og får PU'en renoveret.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2009 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

stku skrev:

Hej, lige en kommentar til SB problemet.Jeg har selv haft samme problem. Det blev først bedre da jeg fik
en danbit strømforsyning til den.Prøv at søge på danbit her i forummet, så popper der lidt læsestof op.

/Stig

Jeg har selv en strømforsyning fra Bolder Cables (http://www.boldercables.com/servlet/Detail?no=395). Det er ikke nok i
sig selv. Men efter min erfaring med hvor lang tids opvarmning min CD-spille kræver, så vil jeg på et tidspunkt prøve at
eksperimentere med at lade Duet'en køre i døgndrift i nogle dage.

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Januar 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Hvaaaa kunne du lide lyden idag  

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2009 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

kennethjensen skrev:

Jep. Jeg var behørigt imponeret. Faktisk mest over CD-spillen ;-) Men det er pga. prisen. Bare rolig, jeg synes også din
forstærker spillede rigtig godt, og Allan er helt sikkert en mand jeg skal tale mere med når der skal opgraderes igen. Nu får
vi se med de højttalere ...

Hvad med dig, er du tilfreds med lyden? Altså taget i betragtning at din forstærker ikke er gennemvarm endnu ...

kennethjensen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 Januar 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
kennethjensen skrev:

Jep. Jeg var behørigt imponeret. Faktisk mest over CD-spillen ;-) Men det er pga. prisen. Bare rolig, jeg synes også din
forstærker spillede rigtig godt, og Allan er helt sikkert en mand jeg skal tale mere med når der skal opgraderes igen. Nu får

Hvad med dig, er du tilfreds med lyden? Altså taget i betragtning at din forstærker ikke er gennemvarm endnu ...

Absolut, den er meget mere naturlig og høre på. Kæmpe soundstage og rigtig letflydende.

Yes, de små Taminon kan altså nogen ting. Og man bliver så grueligt snydt når man ser hvor små de er, også høre dem spille bagefter

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Januar 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
kennethjensen skrev:

Kan man høre hvilke del der gør hvad på et ukendt anlæg? Jeg har selv haft den fornemmelse, men tror blot at jeg narre mig selv.
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2009 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

pof@ skrev:
Kan man høre hvilke del der gør hvad på et ukendt anlæg? Jeg har selv haft den fornemmelse, men tror
blot at jeg narre mig selv.

Du har selvfølgelig en pointe, men hvis kilden - i dette tilfælde CD-spilleren - ikke er i orden, så kan det ikke blive godt. Og
det var det. Altså må CD-spillen være god.

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 07:48 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
pof@ skrev:
Kan man høre hvilke del der gør hvad på et ukendt anlæg? Jeg har selv haft den fornemmelse, men tror
blot at jeg narre mig selv.

Du har selvfølgelig en pointe, men hvis kilden - i dette tilfælde CD-spilleren - ikke er i orden, så kan det ikke blive godt. Og
det var det. Altså må CD-spillen være god.

Nå, på den måde
Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

<< Forrige Side af 22 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum