Forfatter |
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jep, den lille Quad den overrasker dælme. Rigtig lækker lyd den formår og smide ud. Også til prisen ...
Nu skal man huske på, at uanset hvor gode komboneneter man end har, hvis de ikke passer sammen, kommer det bare ikke til og lyde godt.
Syntes de små Taminoer befandt sig rigtig godt i selvskab med Quad´en og min forstærker. Kæmpe soundstage de små sataner kunne lave. Og ufattelig så dybt og fast de rækker med den lille enhed  __________________ Kenneth
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har gået og eksperimenteret lidt med strøm her på det sidste. Først og fremmest har jeg købt en Exact Power EP15A. Den
renser lyden enormt op. Til gengæld får den min forstærker til at lyde tynd, skarp og ubehagelig. Men sat til at føde drev og
DAC hjælper det virkelig. Lyden kan godt blive lidt klinisk nogle gange, men alt i alt foretrækker jeg at have den som
strømkilde til drev og DAC.
Herefter har jeg lavet lidt foreløbige eksperimenter med fordeleren til det øvrige anlæg. Og det har ført til at Supra-skinnen
nu er bandlyst fra mit set-up! Jeg har indtil videre bare udskiftet den med en helt almindelig fordeler, hvor jeg har skruet
installationskabel helt ind i. Sikken en forbedring ift. Supraen! Det er som om at musikken har været sat i fængsel indtil nu.
Der er så også indkøbt et Oyiade-stik som går ind i vægkontakten. Hold da op, det gav også en forbedring. På trods af at
det bare er en almindelig skodkontakt med klemmer. Oyiade-stikket og bortvisningen af Supraen har nok til sammen givet
hvad der lyder som en halv oktav mere i bassen samt meget større hul igennem og langt mere naturlig lyd.
Har også noget PowerPlus-kabel fra Jumon Audio liggende som jeg skal have eksperimenteret med til erstatning for
installationskablet. Desuden skal jeg have prøvet en bedre fordeler og MIT PowerBaren.
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 14 Marts 2009 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så faldt der endnu en brik på plads. Ny RIAA - EAR 834P. Erstatter min Audio Note M2, som i det sidste halve års tid kun har
fungeret som RIAA.
834P'en spiller dejlig levende og musikalsk. Kunne godt være strammere i bassen, men alt i alt betragtet et rigtig godt køb.
Der kommer billeder når jeg har fået smidt M2'eren og fundet en permanent plads til 834P'eren.
Nu vanker der så snart en renovering af pick-up'en. Er spændt på om den renoverede udgave spiller bedre end den gamle
originale fra 80'erne ...
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der billede af stepup og RIAA på deres nye plads.
RIAA'en er jo ikke just køn, men så er det jo godt at den står skjult bagved fjernsynet. Nu er ser det sådan ud:
Nederst er Exact Power EP15A. Jeg er i øjeblikket ved at finde ud af om jeg foretrækker CD-lyden med eller uden EP'en. Der
er ingen tvivl om at den renser gevaldigt op, men lyden bliver også lidt mere hifi-agtig. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad
jeg foretrækker ...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skulle prøve MIT Z power. Den gøre altså cd markant mere analog i det.
Hvad synes du om din nye riaa? Får selv en EAR riaa i næste uge. Deres 88P, dog monteret i deres 868 pre 
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg planlægger også at afprøve Power baren. EP'en gør nemlig ikke CD mere analog. Som sådan heller ikke mere
digital, men den medfører en detaljegrad som i hvert ikke klæder mit anlæg, som i forvejen er meget lyst og forward.
RIAA'en synes jeg er rigtig fin. Lidt bedre end RIAA'en i min M2, selvom det ikke er voldsomt meget. Det vigtigste ved den
nye RIAA er dog at hele processen med at finde den har gjort at jeg er blevet klar over at jeg ikke skal skille mig af med
vinylen lige foreløbig. Selv min 20 år gamle PU banker CD'en.
|
Til top |
|
|
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Encore Det ser sgu godt ud!!   Hvad er det for en pladespillerhylde du har? Mvh. Vir'
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Ja, jeg planlægger også at afprøve Power baren. EP'en gør nemlig ikke CD mere analog. Som sådan heller ikke mere digital, men den medfører en detaljegrad som i hvert ikke klæder mit anlæg, som i forvejen er meget lyst og forward.
RIAA'en synes jeg er rigtig fin. Lidt bedre end RIAA'en i min M2, selvom det ikke er voldsomt meget. Det vigtigste ved den nye RIAA er dog at hele processen med at finde den har gjort at jeg er blevet klar over at jeg ikke skal skille mig af med vinylen lige foreløbig. Selv min 20 år gamle PU banker CD'en. |
|
|
Vinyl er bare såååååå lækkert Glæder mig også til og få ny riaa... du skal prøve en ZYX 4D. Har den selv. Virkelig en lækker pu og til og betale i danmark, tiltrods for den koster en formue i udlandet. Ligger i sammen prisleje som en ny IO i udlandet, men i DK koster den " kun " 13.000kr
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Hej EncoreDet ser sgu godt ud!!  Hvad er det for en pladespillerhylde du har?Mvh.Vir'
|
|
|
En target. Som er endnu ældre en pladespilleren  Har ikke sammenlignet med andre, men da pladespilleren har
flydende ophæng er det næsten et must at have den hængende på væggen.
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Encore skrev:
Ja, jeg planlægger også at afprøve Power baren. EP'en gør nemlig ikke CD
mere analog. Som sådan heller ikke mere digital, men den medfører en detaljegrad som i hvert ikke klæder mit anlæg, som
i forvejen er meget lyst og forward. RIAA'en synes jeg er rigtig fin. Lidt bedre end RIAA'en i min M2, selvom det ikke er
voldsomt meget. Det vigtigste ved den nye RIAA er dog at hele processen med at finde den har gjort at jeg er blevet klar
over at jeg ikke skal skille mig af med vinylen lige foreløbig. Selv min 20 år gamle PU banker CD'en. |
|
|
Vinyl er bare såååååå lækkert Glæder mig også til og få ny riaa... du skal prøve en ZYX 4D. Har den selv. Virkelig en
lækker pu og til og betale i danmark, tiltrods for den koster en formue i udlandet. Ligger i sammen prisleje som en ny IO i
udlandet, men i DK koster den " kun " 13.000kr |
|
|
Ja, men jeg kan jo få rebuild'et min IO for bare 1000 dollars, så det er planen.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 19:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
kennethjensen skrev:
Encore skrev:
Ja, jeg planlægger også at afprøve Power baren. EP'en gør nemlig ikke CD mere analog. Som sådan heller ikke mere digital, men den medfører en detaljegrad som i hvert ikke klæder mit anlæg, som i forvejen er meget lyst og forward. RIAA'en synes jeg er rigtig fin. Lidt bedre end RIAA'en i min M2, selvom det ikke er voldsomt meget. Det vigtigste ved den nye RIAA er dog at hele processen med at finde den har gjort at jeg er blevet klar over at jeg ikke skal skille mig af med vinylen lige foreløbig. Selv min 20 år gamle PU banker CD'en. |
|
|
Vinyl er bare såååååå lækkert Glæder mig også til og få ny riaa... du skal prøve en ZYX 4D. Har den selv. Virkelig en lækker pu og til og betale i danmark, tiltrods for den koster en formue i udlandet. Ligger i sammen prisleje som en ny IO i udlandet, men i DK koster den " kun " 13.000kr
|
|
|
Ja, men jeg kan jo få rebuild'et min IO for bare 1000 dollars, så det er planen. |
|
|
Er det ikke steget lidt pga yen´en!?
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Du skulle prøve MIT Z power. Den gøre altså cd markant mere analog i det.
|
|
|
Jeg synes i øvrigt det er et problem at MIT'en kun har fem udtag. Er det nok til dig? Det er lige akkurat nok til mig så længe
jeg ikke skulle få lyst til at eksperimentere med endnu en kilde. Men OK, strømforsyningen til pladespilleren behøver måske
ikke køre igennem powerbaren ...
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Encore skrev:
kennethjensen skrev:
Encore skrev:
Ja, jeg planlægger også at afprøve Power baren. EP'en gør nemlig ikke CD mere analog. Som sådan
heller ikke mere digital, men den medfører en detaljegrad som i hvert ikke klæder mit anlæg, som i forvejen er meget lyst
og forward. RIAA'en synes jeg er rigtig fin. Lidt bedre end RIAA'en i min M2, selvom det ikke er voldsomt meget. Det
vigtigste ved den nye RIAA er dog at hele processen med at finde den har gjort at jeg er blevet klar over at jeg ikke skal
skille mig af med vinylen lige foreløbig. Selv min 20 år gamle PU banker CD'en. |
|
|
Vinyl er bare såååååå lækkert Glæder mig også til og få ny riaa... du skal prøve en ZYX 4D. Har den selv. Virkelig en
lækker pu og til og betale i danmark, tiltrods for den koster en formue i udlandet. Ligger i sammen prisleje som en ny IO i
udlandet, men i DK koster den " kun " 13.000kr
|
|
|
Ja, men jeg kan jo få rebuild'et min IO for bare 1000 dollars, så det er planen. |
|
|
Er det ikke steget lidt pga yen´en!? |
|
|
Måske, men næppe adskillige 1000 kr. ...
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt spændende setup du har dig. Der må være noget varme og sjæl i din musik
__________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 07:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker. Og i lige måde. Ja, jeg synes det spiller rigtig godt. Men derfor er der alligevel nogle ting der lige skal prøves af
Mere om det når det sker.
Fik prøvet en NLE 20 RIAA i går. Og jeg er helt enig med Jan Nielsen i hans anmeldelse af den i High Fidelity. Mit anlæg er
for forward og lyst klingende til at passe til den, men hold k*ft hvor er der hul igennem! Hvis jeg på et tidspunkt får et par
mindre forward højttalere, så skal den prøves igen.
|
Til top |
|
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har du vist fået lyttet nok til de Avalon Ascendant...
Er der liv i den her tråd eller ?
Er I flyttet? 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Takker. Og i lige måde. Ja, jeg synes det spiller rigtig godt. Men derfor er der alligevel nogle ting der lige skal prøves af Mere om det når det sker.
Fik prøvet en NLE 20 RIAA i går. Og jeg er helt enig med Jan Nielsen i hans anmeldelse af den i High Fidelity. Mit anlæg er for forward og lyst klingende til at passe til den, men hold k*ft hvor er der hul igennem! Hvis jeg på et tidspunkt får et par mindre forward højttalere, så skal den prøves igen. |
|
|
Du skulle prøve Verity 
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Så har du vist fået lyttet nok til de Avalon Ascendant...
Er der liv i den her tråd eller ?
Er I flyttet?  |
|
|
Om jeg har fået hørt nok på Avalon'erne - det ved jeg ikke. Det må tiden vise. Jeg har stadig et ømt punkt for deres flotte
udseende, og for den klarhed som de har. Spørgsmålet er om jeg i virkeligheden foretrækker en højttaler der lægger lidt til i
bunden, også selvom det ikke er korrekt.
Tja, liv og liv. Vi er ikke flyttet, men i morgen skal jeg prøve en Dac2 fra EmmLabs. Er spændt på hvad den kan få ud at
Squeezebox'ens digitalsignal. Det skulle have lydt ret godt hos Jan Nielsen. Så lidt sker der da
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Encore skrev:
Takker. Og i lige måde. Ja, jeg synes det spiller rigtig godt. Men derfor er der
alligevel nogle ting der lige skal prøves af Mere om det når det sker. Fik prøvet en NLE 20 RIAA i går. Og jeg er helt enig
med Jan Nielsen i hans anmeldelse af den i High Fidelity. Mit anlæg er for forward og lyst klingende til at passe til den, men hold
k*ft hvor er der hul igennem! Hvis jeg på et tidspunkt får et par mindre forward højttalere, så skal den prøves igen. |
|
|
Du skulle prøve Verity  |
|
|
Ja, men netop hjemvendt fra ferie kan jeg se at du har pillet dine af KSB. Fik du dem solgt? Eller fortrød du ?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
kennethjensen skrev:
Encore skrev:
Takker. Og i lige måde. Ja, jeg synes det spiller rigtig godt. Men derfor er der alligevel nogle ting der lige skal prøves af Mere om det når det sker. Fik prøvet en NLE 20 RIAA i går. Og jeg er helt enig med Jan Nielsen i hans anmeldelse af den i High Fidelity. Mit anlæg er for forward og lyst klingende til at passe til den, men hold k*ft hvor er der hul igennem! Hvis jeg på et tidspunkt får et par mindre forward højttalere, så skal den prøves igen. |
|
|
Du skulle prøve Verity 
|
|
|
Ja, men netop hjemvendt fra ferie kan jeg se at du har pillet dine af KSB. Fik du dem solgt? Eller fortrød du ?  |
|
|
fortrød, for har fået sat Ceraballs under dem mm. Og det har dælme gjort underværker 
Kolosalt stort lydbilled, masser rum og finesse. Fed højtalere. bytte dem nok ud med Sarastro II istedet senere 
|
Til top |
|
|