Forfatter |
|
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Medlem skrev:
Så har du vist fået lyttet nok til de Avalon Ascendant...
Er der liv i den her tråd eller ?
Er I flyttet? 
|
|
|
Om jeg har fået hørt nok på Avalon'erne - det ved jeg ikke. Det må tiden vise. Jeg har stadig et ømt punkt for deres flotte udseende, og for den klarhed som de har. Spørgsmålet er om jeg i virkeligheden foretrækker en højttaler der lægger lidt til i bunden, også selvom det ikke er korrekt.
Tja, liv og liv. Vi er ikke flyttet, men i morgen skal jeg prøve en Dac2 fra EmmLabs. Er spændt på hvad den kan få ud at Squeezebox'ens digitalsignal. Det skulle have lydt ret godt hos Jan Nielsen. Så lidt sker der da
 |
|
|
Nååe, det var da dejligt med ferie Der har bare været 2-3 sæt til salg, og nu er der kun 1. Tænkte at du måske ikke havde kunnet nære dig 
Ja, de Avalon er ikke til folk med blød hat - hahahaha...
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Ja, de Avalon er ikke til folk med blød hat - hahahaha... |
|
|
Plet - jeg har også haft en gammel Mercedes 123-model
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 15 Juni 2009 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Medlem skrev:
Ja, de Avalon er ikke til folk med blød hat - hahahaha...
|
|
|
Plet - jeg har også haft en gammel Mercedes 123-model  |
|
|
Nej, de til dem med trompeter på deres øre 
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 19:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hov ...?!
|
Til top |
|
|
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad os så høre....
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Hov ...?!
 |
|
|
Dejlig meget plads til spændende cd afspiller? 
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lad gå da. Kunne alligevel ikke selv vente
Den har erstattet mit Accustic Arts drev og dac. Kilden er nu udelukkende Squeezebox. Som absolut skal levere signalet via
Toslink - det er klart bedre end via RCA, og klart bedre end balanceret digitalkabel fra mit drev. Så det røg altså også.
Nu ser det så sådan ud:
På sigt skal SB'en erstattes af noget der kan levere hirez. Det kunne være en Linn Sneaky DS, men den har elendig
brugerflade. En Mac Mini kunne også være et bud, styret af iPodTouch.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kanon lækkert Det skal nok lyde godt...
Tillykke 
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det. Det lyder tæskegodt! Som jeg nævnte i din tråd, så får vinylen kamp til stregen nu. Sammenligner man 'Mother'
med Pink Floyd på FLAC og vinyl (jeg har et ret godt pres), så er det lidt et spørgsmål om hvad man foretrækker - vinylen er
lidt mere blød i det, men det er ikke fordi Emm'en lyder hård, det er mere et spørgsmål om vinylen ikke er så hurtig som
Emm'en. Men endelig en digital kilde med samme størrelse i lydbilledet som vinylen. Og så er der det sædvanlige med at jeg
hører detaljer jeg aldrig har hørt før. Og den har en fantastisk bas.
Men først og fremmest er den super-musikalsk, med analog glød og nærvær. Med den gamle drev- og dac-kombo var jeg
nødt til at skrue højt op for at musikken virkede nærværende, og i de kraftige passager blev det så alt, alt for højt. Det
problem har jeg ikke nu, den spiller nærværende selv ved lave lydstyrker.
Så nu må det vist være godt! Ja, man kunne selvfølgelig også købe et EmmLabs-drev så man kan spille SACD, men jeg
gider ikke de fysiske diske - jeg synes det er fedt at have musikken på harddisk. På et tidspunkt skal jeg da også have nogle
større højttalere, og så skal der jo nok også lidt mere forstærkerkraft til  Såååhh - nok ikke helt i mål alligevel
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 02 Juli 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den - den er fed!
Og velkommen til "opsampling til DSD" liga'en, det funker. Dine observationer omkring DSD versus LP, stemmer helt overens med mine. Og jeg mener også "Janils" er kommet til samme konklusion, hvis jeg ikke husker forkert.
Forøvrigt, så har jeg ved flere lejligheder afspillet musik via en Ipod Touch og over deres bærbar - brugerfladen og Ipod's anvendelighed er helt fantastisk! Hvor Hi-rez kan Mcintosh klare i afspilning?
Mvh.
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juli 2009 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Milu skrev:
Tillykke med den - den er fed!
Og velkommen til "opsampling til DSD" liga'en, det funker.Dine observationer omkring DSD versus LP, stemmer helt overens
med mine. Og jeg mener også "Janils" er kommet til samme konklusion, hvis jeg ikke husker forkert.
Forøvrigt, så har jeg ved flere lejligheder afspillet musik via en Ipod Touch og over deres bærbar - brugerfladen og Ipod's
anvendelighed er helt fantastisk!Hvor Hi-rez kan Mcintosh klare i afspilning?
Mvh. |
|
|
Tak for det. Ja, det fungerer sgu' det der DSD-opsampling. Tankevækkende så meget information der kan ligge i 16/44,1-
standarden, og tankevækkende hvor svært det er at få det optimale ud af det.
Jeg ved ikke hvor hi-rez Mac'ens lydudgang er. Det er noget af det jeg skal have fundet ud af. Jeg er i det hele taget lidt blank
over for hvordan man får lyd ud af en Mac (eller en PC, for den sags skyld).
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juli 2009 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Konen har i øvrigt været temmelig forvist fra lytterummet (også kaldet stuen  ) mens Emm'en er blevet testet, så i aften
skal hun inviteres i gårdhaven hos Fabios på Frederiksberg. Der skal nok også en Amarone eller en Brunello på bordet. Det
fortjener hun ... Hun er meget tolerant over for at min hobby lægger en del beslag på vores bolig.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Juli 2009 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juli 2009 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det er en man køber med hjertet, ikke med fornuften
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 03 Juli 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der sat lidt ind på hjemmekontoen
Den var go' ...
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Juli 2009 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Så er der sat lidt ind på hjemmekontoen
Den var go' ... |
|
|
Tror jeg gerne, nam 
|
Til top |
|
|
H247 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 04 Juli 2009 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Tak for det. Det lyder tæskegodt! Som jeg nævnte i din tråd, så får vinylen kamp til stregen nu. Sammenligner man 'Mother' med Pink Floyd på FLAC og vinyl (jeg har et ret godt pres), så er det lidt et spørgsmål om hvad man foretrækker - vinylen er lidt mere blød i det, men det er ikke fordi Emm'en lyder hård, det er mere et spørgsmål om vinylen ikke er så hurtig som Emm'en. Men endelig en digital kilde med samme størrelse i lydbilledet som vinylen. Og så er der det sædvanlige med at jeg hører detaljer jeg aldrig har hørt før. Og den har en fantastisk bas.
Men først og fremmest er den super-musikalsk, med analog glød og nærvær. Med den gamle drev- og dac-kombo var jeg nødt til at skrue højt op for at musikken virkede nærværende, og i de kraftige passager blev det så alt, alt for højt. Det problem har jeg ikke nu, den spiller nærværende selv ved lave lydstyrker.
Så nu må det vist være godt! Ja, man kunne selvfølgelig også købe et EmmLabs-drev så man kan spille SACD, men jeg gider ikke de fysiske diske - jeg synes det er fedt at have musikken på harddisk. På et tidspunkt skal jeg da også have nogle større højttalere, og så skal der jo nok også lidt mere forstærkerkraft til Såååhh - nok ikke helt i mål alligevel  |
|
|
Hej Encore
På baggrund af mine lytte erfaringer kan jeg samstemme at EMM LABS DAC 2 er noget ganske særligt, måske endda en af de aller bedste Redbook CD løsninger nogensinde, og med en ganske stor margen ned til de CD/DAC kombinationer jeg har hørt.
Jeg har haft min EMM LABS DAC 2 i snart 10 måneder, og kan fortælle at hvis din DAC2 ikke er tilspillet så vil den udvikle sig yderligere og blive markant bedre endnu.
Det tog 2-3 Måneder med konstant power on og hundredvis af musiktimer før min EMM DAC2 ikke udviklede sig yderligere. alt blev bedre: Bas, åbenhed, perspektiv, liv/engagement.
Jeg har prøvet en sammenligning mellem EMM LABS DAC 2 og ACCUPHASE DP700 til omtrent dobbelt pris af EMM LABS DAC 2, Dac 2 blev født via USB Kabel fra en bærbar computer, anlægget var absolut top kvalitet, her udmærkede EMM LABS DAC 2 sig især ved en væsentligt højere opløsning og større præcision af CD materiale end hvad Accuphase DP 700 kunne klare, de musicalske og klanglige kvaliteter var meget høje fra begge lydkilder.
Hvis jeg har forstået det rigtigt så føder du toslink indgangen på EMM DAC2 via en Squeeze box, har du prøvet sammenligning med USB fra en bærbar ?
PS: Jeg har ikke selv prøvet toslink til seriøs lytning, bruger det p.t kun til lyd fra Blueray og TDC Selector box.
VH
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juli 2009 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej H247
Dejligt at der er noget endnu bedre i vente! Det bliver vildt. Ja, jeg føder Emm'en med toslink via SB. Det giver væsenligt bedre
lyd end via coax. Og også bedre lyd end AES/EBU fra mit nu tidligere Accustic Arts drev. En mere organisk og levende
gengivelse.
Jeg har ikke selv prøvet at føde den via USB. Jeg ved ikke om janils eller Peter Steffensen fra Sound Defined selv har lavet
sammenligninger ml. toslink og USB. Jeg hørte det på et tidspunkt sammenlignet med et af Emm's egne drev, og der kunne
USB-løsningen ikke være med. Men USB-løsningen vil under alle omstændigheder være begrænset til 48 kHz, så vidt jeg ved.
Det er Squeezebox'en selvfølgelig også, men den skal som sagt nok også skiftes ud.
Føder du normalt din DAC2 med USB, eller har du et drev?
|
Til top |
|
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
Sendt: 04 Juli 2009 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal da have dig et seriøst værk til den lækre dac der 
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juli 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Du skal da have dig et seriøst værk til den lækre dac der  |
|
|
Nej, jeg gider ikke drev  Jeg vil have det hele på harddisk.
|
Til top |
|
|