| Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 04 Juli 2009 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan Seriøs lækker DAC, tillykke med den 
Hvordan er det med den DAc, har den en god cloc indbygget eller bliver det næste opgradering  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 04 Juli 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
kennethjensen skrev:
|
Du skal da have dig et seriøst værk til den lækre dac der 
|
|
|
Nej, jeg gider ikke drev Jeg vil have det hele på harddisk. |
|
|
Synd for sådan en fin dac Har til dags dato ikke hørt noget FLAC som har fanget mig. Sidst hørte jeg på det store DCS upsampler og DAC/pre. ufattelig dyrt, smart og nemt. Men lige en tand for digitalt. Så det droppet jeg igen. 
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 05 Juli 2009 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Sådan Seriøs lækker DAC, tillykke med den 
Hvordan er det med den DAc, har den en god cloc indbygget eller bliver det næste opgradering  |
|
|
Ja, den har netop en god clock indbygget. Så nu skal der bare findes en hi-rez-kilde til den ...
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2009 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Encore skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
|
Synd for sådan en fin dac Har til dags dato ikke hørt noget FLAC som har fanget mig. Sidst hørte jeg på det store
DCS upsampler og DAC/pre. ufattelig dyrt, smart og nemt. Men lige en tand for digitalt. Så det droppet jeg igen.
 |
|
|
Ja, det nager selvfølgelig lidt at man ikke kan udnytte SACD-muligheden, navnlig fordi der rent faktisk eksisterer mange
gode SACD-titler inden for klassisk musik. Jeg håber lidt at DSD-algoritmen på et tidspunkt frigivet sådan at man kan afspille
DSD fra harddisk.
Du har en pointe med FLAC. Jeg har prøvet at sammenligne lidt med WAV, og WAV er klart mere detaljeret. Lyden er dog
også lysere i det end med FLAC, hvilket ikke klæder alle optagelser. Så dbPoweramps batch converter fik lov at stå at
arbejde hele dagen i går med at konvertere fra FLAC til WAV, og den skal arbejde videre i dag. Hvad forskellen skyldes? Tja,
det er nok noget med at processoren i Squeezebox'en skal arbejde mindre når den ikke skal udpakke FLAC-filerne først.
Bedre bud har jeg ikke rigtig ...
|
| Til top |
|
| |
H247 Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 05 Juli 2009 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Hej H247 Dejligt at der er noget endnu bedre i vente! Det bliver vildt. Ja, jeg føder Emm'en med toslink via SB. Det giver væsenligt bedre lyd end via coax. Og også bedre lyd end AES/EBU fra mit nu tidligere Accustic Arts drev. En mere organisk og levende gengivelse.
Jeg har ikke selv prøvet at føde den via USB. Jeg ved ikke om janils eller Peter Steffensen fra Sound Defined selv har lavet sammenligninger ml. toslink og USB. Jeg hørte det på et tidspunkt sammenlignet med et af Emm's egne drev, og der kunne USB-løsningen ikke være med. Men USB-løsningen vil under alle omstændigheder være begrænset til 48 kHz, så vidt jeg ved. Det er Squeezebox'en selvfølgelig også, men den skal som sagt nok også skiftes ud.
Føder du normalt din DAC2 med USB, eller har du et drev? |
|
|
Hej Jens
Jeg har pt. min musik indlæst på en bærbar computer, derfor er det nærliggende at jeg benytter USB til at føde EMM LABS DAC2.
Jeg overvejer en anden løsning så som en multimedia PC, måske skal jeg holde muligheden åben for at kunne vælge mellem toslink og USB. Toslink har den fordel at være galvanisk adskilt fra dac.
Men jeg vil dog understrege at det netop var mit setup hvor jeg føder EMM LABS DAC2 via USB fra bærbar som blev sammenlignet med Accuphase DP700 ( listepris sidst jeg så 135.000kr ). Her kunne Accuphasen ikke følge med. Hvilket for mig sanlynliggørig at der ikke kan være langt op endnu.
Jeg tænker at der måske kan være den mulighed at det er din 230V der giver problemer som den galvaniske adskilllese så modvirker ?
Jeg benytter Jord i min installation og en PS AUDIO POWERPLANT PREMIER til at regenerere 230V til PRE og DAC.
Jeg har forsøgt forskellige setup men har i mit system fået de bedste lyd resultater med USB.
PS: Når man bruger Windows Vista med PC som kilde skal følgende gøres:
1) højre klikke på højttaler ikonet på bundlinjen, vælge AFSPILNINGSENHEDER
2) Klikke på aktuel USB afspilningsenheden og vælge EGENSKABER.
3) gå ind under fanen AVANCERET
4) under fanen avanseret sætte STANDARDFORMAT output til 16 bit/44Khz
5a) under fanen avanseret EXCLUSIV TILSTAND sætte/aktivere TILLAD PROGRAMMER OVERTAGE EXCLISIV STYRING AF ENHEDEN
5b) under fanen avanseret EXCLUSIV TILSTAND Sætte/aktivere GIV PROGRAMMER I EXCLUSIV TILSTAND PRIORITET.
Ellers ændrere Windows opløsningen og det høres som ringere output.
VH
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2009 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
H247. Mange tak for pixi-udgaven af det med at konfigurere sin PC så Windows ikke piller ved bit'ene - jeg vidste godt at man
skulle gøre noget sådant, men ikke lige hvordan. Så det er rart at vide. Om det var gjort dengang jeg hørte USB vs. Emm's
egen optiske forbindelse ved jeg ikke. Men i hvert fald får jeg det bedste resultat med toslink ift. coax eller AES/EBU. Det
samme oplevede janils, som også har haft DAC2 på prøve.
Desuden indeholder USB'en jo også en begrænsning på 48 kHz så vidt jeg ved, så jeg tror primært jeg vælger at satse på
toslink.
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2009 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
H247 skrev:
Men jeg vil dog understrege at det netop var mit setup hvor jeg føder EMM LABS DAC2 via USB fra bærbar som
blev sammenlignet med Accuphase DP700 ( listepris sidst jeg så 135.000kr ). Her kunne Accuphasen ikke følge med. Hvilket for
mig sanlynliggørig at der ikke kan være langt op endnu. |
|
|
Ja, det skal også tilføjes at det spillede rigtig, rigtig godt over USB. Men Emm's eget drev og optilink var lige et mulehår bedre.
|
| Til top |
|
| |
H247 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2009 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Encore skrev:
kennethjensen skrev:
|
|
|
|
|
|
Synd for sådan en fin dac Har til dags dato ikke hørt noget FLAC som har fanget mig. Sidst hørte jeg på det store DCS upsampler og DAC/pre. ufattelig dyrt, smart og nemt. Men lige en tand for digitalt. Så det droppet jeg igen. 
|
|
|
Hej Kenneth
Set med mine øjne er den geniale pointe med EMM LABS DAC2 netop at du får den fulde lyd til den halve pris.
EMM LABS DAC2 er netop bygget til at kunne fungere som en stand alone dac, dvs. uden tilhørende drev, og så med en Redbok CD lydkvalitet der omtrent matcher drev/dac komboen (måske 95-100%). Omkostningen uden drev er kun manglende SACD kompatibilitet.
Jeg har ingen erfaringer med det store DCS upsampler men kan ikke genkende noget digitalt ved lyden i EMM LABS DAC2 benyttet uden drev.
Jeg indlæser mine CD'er ukomprimeret i wav på PC med FOOBAR2000, og afspiller via USB interfacet i DAC2, dette giver den bedste lyd jeg har hørt fra nogen kilde.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juli 2009 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder spændende... Kunne være man skulle prøve noget WAW/DAC.
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2009 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
Lyder spændende... Kunne være man skulle prøve noget WAW/DAC. |
|
|
Ja, det kan du ikke lade være uprøvet, Kenneth
Jeg har også hørt andre mene der er en forskel, Art Dudley i sin anmeldelse af Wavelength-dac'en (bare med ukomprimerede
Apple-musikfiler), og en jeg kender, som har hørt forskellen på forskelligt andet udstyr.
|
| Til top |
|
| |
Medlem Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 2084
|
| Sendt: 05 Juli 2009 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2009 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, det ved vi jo strengt taget ikke, så det kunne være vi skulle finde ud af det? Showdown !!!  Men seriøst, der er vist
næppe nogen tvivl om at man får meget for pengene med den Acute. Hvis det ikke havde været for min trang til at slippe af
med skiverne, så havde jeg også givet den et lyt.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juli 2009 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne da godt arrangeres 
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juli 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
He-he 
Ja, de fylder jo lidt de skiver, og der bliver flere og flere 
Jeg tror måske det ville være lidt svært med den "showdown" , fordi det tog altså lidt mere end et par timer, før det helt gik op for mig hvad det var jeg havde fået spændt på... Men så kan det også nok være at jeg fik bestilt en i en fart 
Et par dage skal man give den, men sådan er det jo selvfølgelig også med andre ting og sager.
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Juli 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlem skrev:
Encore skrev:
Medlem skrev:
Men intet slår en EAR Acute, når det kommer til musikken smileys/smiley14.gif"> smileys/smiley36.gif">
|
|
|
Tja, det ved vi jo strengt taget ikke, så det kunne være vi skulle finde ud af det? Showdown !!! smileys/smiley36.gif"> Men seriøst, der er vist næppe nogen tvivl om at man får meget for pengene med den Acute.
Hvis det ikke havde været for min trang til at slippe af med skiverne, så havde jeg også givet den et lyt. |
|
|
He-he 
Jeg tror måske det ville være lidt svært med den "showdown" , fordi det tog altså lidt mere end et par timer, før det
helt gik op for mig hvad det var jeg havde fået spændt på... Men så kan det også nok være at jeg fik bestilt en i en fart

Et par dage skal man give den, men sådan er det jo selvfølgelig også med andre ting og sager. |
|
|
Ja, det er jo i det hele taget problemet med at sammenligne udstyr (og ikke mindst kabler) - udover
opvarmingsproblematikken, så tager det tager ofte mindst en dags tid at få fornemmelse af hvad udstyret rigtig kan. Man
skal have hørt en del forskellig musik før udstyrets karakter går op for en. Dog vil jeg sige at min DAC2 selv helt kold fra
kassen spillede klart bedre end min gamle CD-spille.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 05 Juli 2009 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Medlem skrev:
Encore skrev:
Medlem skrev:
Men intet slår en EAR Acute, når det kommer til musikken smileys/smiley14.gif"> smileys/smiley36.gif">
|
|
|
Tja, det ved vi jo strengt taget ikke, så det kunne være vi skulle finde ud af det? Showdown !!! smileys/smiley36.gif"> Men seriøst, der er vist næppe nogen tvivl om at man får meget for pengene med den Acute. Hvis det ikke havde været for min trang til at slippe af med skiverne, så havde jeg også givet den et lyt. |
|
|
He-he 
Jeg tror måske det ville være lidt svært med den "showdown" , fordi det tog altså lidt mere end et par timer, før det helt gik op for mig hvad det var jeg havde fået spændt på... Men så kan det også nok være at jeg fik bestilt en i en fart

Et par dage skal man give den, men sådan er det jo selvfølgelig også med andre ting og sager.
|
|
|
Ja, det er jo i det hele taget problemet med at sammenligne udstyr (og ikke mindst kabler) - udover opvarmingsproblematikken, så tager det tager ofte mindst en dags tid at få fornemmelse af hvad udstyret rigtig kan. Man skal have hørt en del forskellig musik før udstyrets karakter går op for en. Dog vil jeg sige at min DAC2 selv helt kold fra kassen spillede klart bedre end min gamle CD-spille. |
|
|
Jeps.
Det er gået mere og mere op for mig de senere år. Derfor er jeg heller ikke meget for de der "hurtige" sammenligninger, men noget af det afgørende kan man self. afsløre.
Dejligt at du har fået en reel forbedring med DAC2... 
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 06 Juli 2009 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Hej H247 Dejligt at der er noget endnu bedre i vente! Det bliver vildt. Ja, jeg føder Emm'en med toslink via SB. Det giver væsenligt bedre lyd end via coax. Og også bedre lyd end AES/EBU fra mit nu tidligere Accustic Arts drev. En mere organisk og levende gengivelse.
Jeg har ikke selv prøvet at føde den via USB. Jeg ved ikke om janils eller Peter Steffensen fra Sound Defined selv har lavet sammenligninger ml. toslink og USB. Jeg hørte det på et tidspunkt sammenlignet med et af Emm's egne drev, og der kunne USB-løsningen ikke være med. Men USB-løsningen vil under alle omstændigheder være begrænset til 48 kHz, så vidt jeg ved. Det er Squeezebox'en selvfølgelig også, men den skal som sagt nok også skiftes ud.
|
|
Jeg kørte USB fra min bærbar(mediaplayer) og Toslink fra min HD-DVD hvor sidstnævnte var bedst
EMM lab siger vidst selv at XLR som denne løsning er bedst
http://www.lynxstudio.com/product_detail.asp?i=13
men det afhænger jo selvfølgelig af flere ting ... men bagdelen kan jo være den galvaniske forbindelse (stel)
jeg ville nok starte op med SB Duet hvis jeg købte DAC2 og så prøve at rode med Highend NAS/Lydkort/PC løsning
|
| Til top |
|
| |
H247 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jakobsen skrev:
Encore skrev:
|
|
Jeg kørte USB fra min bærbar(mediaplayer) og Toslink fra min HD-DVD hvor sidstnævnte var bedst
men det afhænger jo selvfølgelig af flere ting ... men bagdelen kan jo være den galvaniske forbindelse (stel)
jeg ville nok starte op med SB Duet hvis jeg købte DAC2 og så prøve at rode med Highend NAS/Lydkort/PC løsning
|
|
|
Hej Jakobsen
Jeg er lidt usikker på hvilke forhold der gør at EMM LABS anbefaler Lynx. Anbefalingerne er måske ikke baseret på om de har testet hvilke indgangs kombinationer der giver det bedste lyd resultat når man afspiller redbook cd kvalitet 16bit/44KHz uden tilhørende EMM drev. Måske mere et spørgsmål om at Lynx kortene kører ultra stabilt over lange træk og supporterer musik afspilning af meget højere opløsning end Reedbook CD, p.t. understøtter Lynx AES16 24bit/192KHz.
VH
|
| Til top |
|
| |
Jaco Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juni 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 216
|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot men din hvide lille skærm ligner en monitor til PC bare min mening
|
| Til top |
|
| |
Jakobsen Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1779
|
| Sendt: 07 Juli 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
H247 skrev:
Jakobsen skrev:
Encore skrev:
|
|
|
|
|
Hej Jakobsen
Jeg er lidt usikker på hvilke forhold der gør at EMM LABS anbefaler Lynx. Anbefalingerne er måske ikke baseret på om de har testet hvilke indgangs kombinationer der giver det bedste lyd resultat når man afspiller redbook cd kvalitet 16bit/44KHz uden tilhørende EMM drev. Måske mere et spørgsmål om at Lynx kortene kører ultra stabilt over lange træk og supporterer musik afspilning af meget højere opløsning end Reedbook CD, p.t. understøtter Lynx AES16 24bit/192KHz.
VH
|
|
|
jeg ved EMM labs bruger SB duet selv i deres produktion/test så den er sammenlignet skulle man synes
men nej jeg ved heller ikke hvorfor denne Lynx løsning skulle være bedre men noget i den stil skal prøves
|
| Til top |
|
| |