Forfatter |
|
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 10 Februar 2004 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Larsen skrev:
Hejsa!
Jeg har aldrig hørt om et TV hvor scartstikket kun er en indgang. Dem på fronten er som regel altid indgange.
Men det står åbenbart i manualen at der kun er ud så deeeeeet..........
Larsen |
|
|
__________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
Til top |
|
|
Larsen Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
Sendt: 10 Februar 2004 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenJ skrev:
Larsen skrev:
Hejsa!
Jeg har aldrig hørt om et TV hvor scartstikket kun er en indgang. Dem på fronten er som regel altid indgange.
Men det står åbenbart i manualen at der kun er ud så deeeeeet..........
Larsen
|
|
|
|
|
|
Nu var det ikke manualen han havde set det i, men på et link til et tilfældig JVC-fjernsyn, og der står intet om at scartkablet kun er indgang mht. lyden.
2 SCART (1 x S-VHS Ind & 1 x RGB Ind), front S/AV Ind
Kun videosignalet, og hvor tit er det også lige man bruger en video-ud på sit TV...
Det kan godt være du har ret, men hvis det var mig ville jeg afprøve det inden jeg gik ud og købte et nyt TV. __________________ It´s Nice To Be Important, But It¨s More Important To Be Nice
|
Til top |
|
|
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 10 Februar 2004 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Nu var det ikke manualen han havde set det i, men på et link til et tilfældig JVC-fjernsyn, og der står intet om at scartkablet kun er indgang mht. lyden.
Så var det lige mig der var for hurtig;-)
2 SCART (1 x S-VHS Ind & 1 x RGB Ind), front S/AV Ind
Rgb ind, trods alt.
Kun videosignalet, og hvor tit er det også lige man bruger en video-ud på sit TV...
Tjaaaa..
Det kan godt være du har ret, men hvis det var mig ville jeg afprøve det inden jeg gik ud og købte et nyt TV.
Det lyder da måske osse lidt underlig at der ikker lyd ud på scart, men vi ved heller ikke hvor gammel det tv er, jag har haft et 10-13 år gammel philips med lyd ud af scart..??? [/QUOTE] __________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
Til top |
|
|
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
Sendt: 10 Februar 2004 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er udemærket klar over at der ikke er lyd udgang (phono stik på Tv'et) men de fleste tv jeg har stødt på, har minimum et af scart stikkene lyd ud og det er der kablet med de to scart stik og 2 phono stik kommer ind i billedet, phonoledningen er monteret på det ene scart stik på de ben som kan lede lyd ud af tv'ets scart stik, man kan også få stikket med et scart stik og phonoledning i den anden ende. Og i det kabel som mbm1 har, er det i scart stikket monteret sådan at billed og lyd går ind i tv'et istedet for ud, og hvis man er lidt snild på fingerne kan man flytte ben 2 & 6 hen i 1 & 3 som der også er blevet skrevet længere oppe.
Håber at jeg har fået beskrevet det lidt bedre denne gang.
Mvh. Crede
|
Til top |
|
|
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
Sendt: 10 Februar 2004 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå jeg tror jeg smutter ned i en FONA i morgen og bliver taget ved røven når de sælger mig et dyrt kabel jeg ikke kan bruge til en skid.
|
Til top |
|
|
Madzen Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 161
|
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu styrer i jer! 
Der er mindst ET scart af scartstikkene som kan køre signaler begge veje. Hvis det ikke var tilfældet ville det være jo være umuligt at for en video at optage via scart kablet (hvilket nærmest var hele scartkablets eksistens-grundlag for de fleste danskere da det kom frem).
Jeg har selv et JVC, scart 1 kan gå begge veje, scart 2 er udelukkende en indgang og det samme er den der AV sjover i siden.
Grunden til det ikke dur er fordi at det kabel han havde før kun var beregnet til at føre signalet den ene vej (manglede de rigtige ben).
Så, køb dig en scart adapter (som Crede har indsat et billede af længere oppe), sæt den på "out" og slut 2 rca kabler til henholdsvis adapteren og den receiver.
Jeg vil vædde min røv på at det dur 
Hvis du bor i Aalborg og ikke gider at købe dig sådan en scart-sjover så er du velkommen til at daffe forbi mig og låne min.
END OF DISCUSSION  __________________ Bow-chica-wow-wow!
|
Til top |
|
|
mbm1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 913
|
Sendt: 14 Februar 2004 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt et scart til 2xphono. Nu virker det. 
Det undrede mig bare at det andet ikke funkede. Troede S-VHS var billede og det 2 phonostik så var lyd.
|
Til top |
|
|
JanM Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 777
|
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 03:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm du MBM, jeg har et sprit-nyt fjernsyn, dvd, vhs, mv. Og jeg havde fandeme også probs med opsætningen af lyd osv.
Det er ikke nemt når diverse manualer er på plain english og fransk, når man ikke fatter en sk'id af hvad der står.

|
Til top |
|
|