Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 02:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: HVILKEN LYD TIL HVILKET UDSTYR !! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 15 December 2009 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
wildstyle skrev:
janils skrev:
Men ellers er der alle tøffelheltene, hvor konen bestemmer. De nøjes med 6" basser!

Er man nu en tøffelhelt fordi man respekterer sine naboer?

Bare fordi man har store basser, behøver man jo ikke spille højt

Arh, men man kan vel ikke slippe udenom, at der er mere bas, også ved lavere lydstyrker - ergo skal der skrues mindre op før naboen er med på en lytter.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 December 2009 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Andreas: I alt fordragelighed og respekt for forum og dets brugere, mente jeg jo bare, at jeg synes, at din kollega var lige lidt for hård mod trådstarter tidligere i denne tråd - måske tager jeg fejl. Jeg har SLET ikke i sinde at smadre denne tråd, og det tror jeg da også, du ved, når du kan se, at jeg jo selv har et par voksne højttalere hjemme i hulen.

Groove
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 December 2009 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Holger4 skrev:
Andreas: I alt fordragelighed og respekt for forum og dets brugere, mente jeg jo bare, at jeg synes, at din kollega var lige lidt for hård mod trådstarter tidligere i denne tråd

Enig, men det har nok noget med mindreværdskomplekser at gøre

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 December 2009 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Holger4 skrev:
Andreas: I alt fordragelighed og respekt for forum og dets brugere, mente jeg jo bare, at jeg synes, at din kollega var lige lidt for hård mod trådstarter tidligere i denne tråd - måske tager jeg fejl. Jeg har SLET ikke i sinde at smadre denne tråd, og det tror jeg da også, du ved, når du kan se, at jeg jo selv har et par voksne højttalere hjemme i hulen.

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Sendt: 15 December 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Inden konspirationsteorierne raser alt for meget, så skal man nok have konteksten med i al dette. Kommentaren er skrevet for over 1 år siden og inden jeg blev moderator og tro ikke, at jeg ikke fik ørerne i maskineriet for den kommentar...

Og nu henviser Holger til den anden tråd (startet af rene-h), som blev lukket forleden. Jeg kan kun opfordre rene-h til at tydeliggøre hvad han vil med de tråde han opretter!

/Jeppe
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 15 December 2009 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Et PA anlæg høre kun hjemme til feste brug, eller skal man gå efter studio udstyr.

Og et top klasse anlæg skulle kunne gengive alle former for musik lige godt, så man kan ikke tale om en anlæg til en type musik og et andet til en anden type musik.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 15 December 2009 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Et PA anlæg høre kun hjemme til feste brug, eller skal man gå efter studio udstyr.

Det er præcis de der kommentarer som gør, at der skabes meget diskussion i sådanne tråde. I stedet kan du jo skrive lidt om
hvorfor du mener den påstand er sand.

StarTrek skrev:
Og et top klasse anlæg skulle kunne gengive alle former for musik lige godt, så man kan ikke tale om en
anlæg til en type musik og et andet til en anden type musik.

Her er jeg dog enig. Hele problemstillingen er bare, at det udstyr som kan det hele er ekstremt dyrt, og hvis mani kke gider
betale så mange penge for det, kan man få nogle af tingene ved enten at vælge "hjemme-hifi" udstyr, eller vælge prof-udstyr.
De har begge fordele og ulemper.
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 15 December 2009 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Jeg prøve at dele debat imellem PA udstyr og studio udstyr PA udstyre er jo netop lavet til at spille mange mennesker op (det ville sige at kunne spille meget højt i mange timer), dette er PA udstyre primær formål, hvor i mod at Studio udstyr mere går efter at få så en korrekt lyd som mulige, og det er så tætte på det formål man har til hjemme brug, bla. er aktive studio monitor blive brug til hjemmebrug, med fordel, så det er nok den vej jeg ville gå, og glem at om PA udstyr til hjemmebrug.

Et vel udbygge lyd studio, skal være i stand til at optage og gengive alt fra klassisk til hardrock.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Jeg kunne jo ikke være mere enig, end jeg er med Jonas og Offcourse! De har nemlig fat i det helt rigtige!! Det handler hele tiden om at vælge, hvad man bedst kunne undvære i sit system: Perspektiv, detaljer og silke i toppen, realistisk lydtryk, at være i stand til at kunne gengive HELE frekvensområdet ned til 20 hz osv osv. Alle disse egenskaber må vel indgå i et fuldblods super-high end set up, right? Rigtigt mange er tilhængere af små 2-vejs konstruktioner - sikkert også fordi den langhårede ikke gider at se på større - og færre er måske tilhængere af større og mere kompromisløse systemer - dette sikkert også pga. prisen. Måske kan store systemer (i nogle tilfælde) ikke spille med helt samme forfinede stereoperspektiv og detaljerigdom, som de små systemer magter, men til gengæld har de jo nogle andre forcer, som jeg jo mener også skal tilskrives dét, der hører ind under hi-fi. Vi skal jo hele tiden huske, at hi-fi er en forkortelse af høj troværdighed, og jeg gad da godt at høre et buldrende militærorkester marchere forbi over et 2-vejs system med en 8" + dome. Hvordan mon Sagas trommesolo, "Brief case", ville lyde, og hvad med et stort jazzorkester osv osv osv - jeg kunne blive ved. Jeg mener jo bare, at langt det meste ville lyde bedst over store systemer - især hvis vi skulle holde os til at prøve at opnå autentisk gengivelse - altså troværdighed.

De små systemer, som sikkert har en høj WAF-værdi, egner sig sikkert rigtigt godt, hvis man ynder at nyde en lille violin, et klaver, strygere osv osv - men igen kommer de her til kort, hvis det skal gengives med realistisk lydtryk OG evnen til at kunne gengive dybt uden af falde for meget af...stakkels kontrabas, som jo i øvrigt tit er med i klassiske værker! Med andre ord: Det gælder om at vælge, hvad man helst vil undvære!

Kærlig hilsen

Holger

P.s. Virious: Jeg var ikke klar over, at du på daværende tidspunkt ikke var moderator, men tro nu ikke, at du er helt tilgivet...meeen man siger jo, at tiden læger alle sår og sorger.

Flemming
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 15 December 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

virious skrev:

Og nu henviser Holger til den anden tråd (startet af rene-h), som blev lukket forleden. Jeg kan kun opfordre rene-h til at tydeliggøre hvad han vil med de tråde han opretter!

/Jeppe

Heyyy, hvor er den tråd? Er der ikke en der kan linke til rene-h setup'et.... Kan ihvertfald ikke lige finde det, i en søgning..

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Sendt: 16 December 2009 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Jeg prøve at dele debat imellem PA udstyr og studio udstyr PA udstyre er jo netop lavet til at spille mange mennesker op (det ville sige at kunne spille meget højt i mange timer), dette er PA udstyre primær formål, hvor i mod at Studio udstyr mere går efter at få så en korrekt lyd som mulige, og det er så tætte på det formål man har til hjemme brug, bla. er aktive studio monitor blive brug til hjemmebrug, med fordel, så det er nok den vej jeg ville gå, og glem at om PA udstyr til hjemmebrug.

Et vel udbygge lyd studio, skal være i stand til at optage og gengive alt fra klassisk til hardrock.

Hvordan synes du denne frekvensgraf ser ud? Hvis vi ser med henblik på at gengive lyd korrekt?

Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 December 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret  

Flemming Skov skrev:

virious skrev:

/Jeppe

Heyyy, hvor er den tråd? Er der ikke en der kan linke til rene-h setup'et.... Kan ihvertfald ikke lige finde det, i en søgning..

Jeg kan heller ikke finde den
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted

virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 16 December 2009 kl. 13:20 | IP-adresse registreret  

Holger4 skrev:

Kærlig hilsen

Holger

P.s. Virious: Jeg var ikke klar over, at du på daværende tidspunkt ikke var moderator, men tro nu ikke, at du er helt tilgivet...meeen man siger jo, at tiden læger alle sår og sorger.

Det går nok

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2009 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
Holger4 skrev:

Kærlig hilsen

Holger

Det går nok

Ja da

rene-h
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006
Sendt: 17 December 2009 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

HEEEEJ og goddag kære folkens !
hvor det herligt,at se så meget dialog og kommentarer ,og så med fornuft og indhold i.

Og det nok ikke så dårligt ,at komme "rundt" om det tidligere forløb som har været herinde.
måske der bliver renset lidt i krogene,og måske enda synliggjort nogle misforståelser omkring,
hvad jeg egentlig har på hjertet.
kære Virious:du "spørger indtil hvad min hendsigt er med trådene,tjaaa nok ikke meget anderledes en din og mange andres:jeg værner og holder meget af ,at komme rundt om alt hvad lyd gør ved en ,og mener lyd er facinerende og en herlig størrelse"
så der skam ikke så meget odiøst i lige dette hos mig.
min brug af lydformidler er nok en del anderledes end de flestes herinde ja,
men derfor kan vi jo nemt ville det samme med lyd,nemlig at bruge det som en god oplevelse og ikke mindst,prøve sig frem med div grej for at gøre oplevelsen,så god som muligt her hører vi jo af naturlige årsager forskelligt og har også forskellige ,forventninger til god lyd..
om ikke så længe "føder jeg en tråd,som man helt af frivillighedens vej kan deltage i,hvis man øjner interesse i den.
Der kommer billeder af en masse udstyr,og opbygning af omgivelser til dette udstyr
det bliver nok i:vis dit hifi.
RENE-H

Holger4
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2009 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Rene-h: Du har bare så meget ret - der er rigtigt mange måder at opnå vellyd på, og man skal ikke glemme, at vi alle har forskellige forestillinger om, hvad god lyd er. Jeg glæder mig til at følge din tråd i "Billeder af mit hi-fi"....øh, eller rettere DIT hi-fi.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes