| Forfatter |
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

Bruger siden: 28 Februar 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 596
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andreas: I alt fordragelighed og respekt for forum og dets brugere  , mente jeg jo bare, at jeg synes, at din kollega var lige lidt for hård mod trådstarter tidligere i denne tråd  - måske tager jeg fejl   . Jeg har SLET ikke i sinde at smadre denne tråd, og det tror jeg da også, du ved, når du kan se, at jeg jo selv har et par voksne højttalere hjemme i hulen   . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
Andreas: I alt fordragelighed og respekt for forum og dets brugere , mente jeg jo bare, at jeg synes, at din kollega var lige lidt for hård mod trådstarter tidligere i denne tråd - |
|
|
Enig, men det har nok noget med mindreværdskomplekser at gøre  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden konspirationsteorierne raser alt for meget, så skal man nok have konteksten med i al dette. Kommentaren er skrevet for over 1 år siden og inden jeg blev moderator og tro ikke, at jeg ikke fik ørerne i maskineriet for den kommentar...
Og nu henviser Holger til den anden tråd (startet af rene-h), som blev lukket forleden. Jeg kan kun opfordre rene-h til at tydeliggøre hvad han vil med de tråde han opretter!
/Jeppe
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et PA anlæg høre kun hjemme til feste brug, eller skal man gå efter studio udstyr.
Og et top klasse anlæg skulle kunne gengive alle former for musik lige godt, så man kan ikke tale om en anlæg til en type musik og et andet til en anden type musik.
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 17:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
| Et PA anlæg høre kun hjemme til feste brug, eller skal man gå efter studio udstyr. |
|
|
Det er præcis de der kommentarer som gør, at der skabes meget diskussion i sådanne tråde. I stedet kan du jo skrive lidt om
hvorfor du mener den påstand er sand.
StarTrek skrev:
Og et top klasse anlæg skulle kunne gengive alle former for musik lige godt, så man kan ikke tale om en
anlæg til en type musik og et andet til en anden type musik. |
|
|
Her er jeg dog enig. Hele problemstillingen er bare, at det udstyr som kan det hele er ekstremt dyrt, og hvis mani kke gider
betale så mange penge for det, kan man få nogle af tingene ved enten at vælge "hjemme-hifi" udstyr, eller vælge prof-udstyr.
De har begge fordele og ulemper.
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 19:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøve at dele debat imellem PA udstyr og studio udstyr PA udstyre er jo netop lavet til at spille mange mennesker op (det ville sige at kunne spille meget højt i mange timer), dette er PA udstyre primær formål, hvor i mod at Studio udstyr mere går efter at få så en korrekt lyd som mulige, og det er så tætte på det formål man har til hjemme brug, bla. er aktive studio monitor blive brug til hjemmebrug, med fordel, så det er nok den vej jeg ville gå, og glem at om PA udstyr til hjemmebrug.
Et vel udbygge lyd studio, skal være i stand til at optage og gengive alt fra klassisk til hardrock.
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne jo ikke være mere enig, end jeg er med Jonas og Offcourse! De har nemlig fat i det helt rigtige!! Det handler hele tiden om at vælge, hvad man bedst kunne undvære i sit system: Perspektiv, detaljer og silke i toppen, realistisk lydtryk, at være i stand til at kunne gengive HELE frekvensområdet ned til 20 hz osv osv. Alle disse egenskaber må vel indgå i et fuldblods super-high end set up, right? Rigtigt mange er tilhængere af små 2-vejs konstruktioner - sikkert også fordi den langhårede ikke gider at se på større - og færre er måske tilhængere af større og mere kompromisløse systemer - dette sikkert også pga. prisen. Måske kan store systemer (i nogle tilfælde) ikke spille med helt samme forfinede stereoperspektiv og detaljerigdom, som de små systemer magter, men til gengæld har de jo nogle andre forcer, som jeg jo mener også skal tilskrives dét, der hører ind under hi-fi. Vi skal jo hele tiden huske, at hi-fi er en forkortelse af høj troværdighed, og jeg gad da godt at høre et buldrende militærorkester marchere forbi over et 2-vejs system med en 8" + dome . Hvordan mon Sagas trommesolo, "Brief case", ville lyde, og hvad med et stort jazzorkester osv osv osv - jeg kunne blive ved. Jeg mener jo bare, at langt det meste ville lyde bedst over store systemer - især hvis vi skulle holde os til at prøve at opnå autentisk gengivelse - altså troværdighed.
De små systemer, som sikkert har en høj WAF-værdi, egner sig sikkert rigtigt godt, hvis man ynder at nyde en lille violin, et klaver, strygere osv osv - men igen kommer de her til kort, hvis det skal gengives med realistisk lydtryk OG evnen til at kunne gengive dybt uden af falde for meget af...stakkels kontrabas, som jo i øvrigt tit er med i klassiske værker! Med andre ord: Det gælder om at vælge, hvad man helst vil undvære!
Kærlig hilsen
Holger
P.s. Virious: Jeg var ikke klar over, at du på daværende tidspunkt ikke var moderator, men tro nu ikke, at du er helt tilgivet ...meeen man siger jo, at tiden læger alle sår og sorger . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1283
|
| Sendt: 15 December 2009 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Og nu henviser Holger til den anden tråd (startet af rene-h), som blev lukket forleden. Jeg kan kun opfordre rene-h til at tydeliggøre hvad han vil med de tråde han opretter!
/Jeppe
|
|
|
Heyyy, hvor er den tråd? Er der ikke en der kan linke til rene-h setup'et.... Kan ihvertfald ikke lige finde det, i en søgning..

__________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Jeg prøve at dele debat imellem PA udstyr og studio udstyr PA udstyre er jo netop lavet til at spille mange mennesker op (det ville sige at kunne spille meget højt i mange timer), dette er PA udstyre primær formål, hvor i mod at Studio udstyr mere går efter at få så en korrekt lyd som mulige, og det er så tætte på det formål man har til hjemme brug, bla. er aktive studio monitor blive brug til hjemmebrug, med fordel, så det er nok den vej jeg ville gå, og glem at om PA udstyr til hjemmebrug.
Et vel udbygge lyd studio, skal være i stand til at optage og gengive alt fra klassisk til hardrock.
|
|
|
Hvordan synes du denne frekvensgraf ser ud? Hvis vi ser med henblik på at gengive lyd korrekt?

|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flemming Skov skrev:
virious skrev:
/Jeppe
|
|
|
Heyyy, hvor er den tråd? Er der ikke en der kan linke til rene-h setup'et.... Kan ihvertfald ikke lige finde det, i en søgning..

|
|
|
Jeg kan heller ikke finde den
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 13:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holger4 skrev:
|
Kærlig hilsen
Holger
P.s. Virious: Jeg var ikke klar over, at du på daværende tidspunkt ikke var moderator, men tro nu ikke, at du er helt tilgivet ...meeen man siger jo, at tiden læger alle sår og sorger . |
|
|
 Det går nok
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2009 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Holger4 skrev:
|
Kærlig hilsen
Holger
P.s. Virious: Jeg var ikke klar over, at du på daværende tidspunkt ikke var moderator, men tro nu ikke, at du er helt tilgivet ...meeen man siger jo, at tiden læger alle sår og sorger .
|
|
|

Det går nok 
|
|
|
Ja da __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |
rene-h Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 253
|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 01:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEEEEJ og goddag kære folkens ! hvor det herligt,at se så meget dialog og kommentarer ,og så med fornuft og indhold i.
Og det nok ikke så dårligt ,at komme "rundt" om det tidligere forløb som har været herinde. måske der bliver renset lidt i krogene,og måske enda synliggjort nogle misforståelser omkring, hvad jeg egentlig har på hjertet. kære Virious:du "spørger indtil hvad min hendsigt er med trådene,tjaaa nok ikke meget anderledes en din og mange andres:jeg værner og holder meget af ,at komme rundt om alt hvad lyd gør ved en ,og mener lyd er facinerende og en herlig størrelse" så der skam ikke så meget odiøst i lige dette hos mig. min brug af lydformidler er nok en del anderledes end de flestes herinde ja, men derfor kan vi jo nemt ville det samme med lyd,nemlig at bruge det som en god oplevelse og ikke mindst,prøve sig frem med div grej for at gøre oplevelsen,så god som muligt her hører vi jo af naturlige årsager forskelligt og har også forskellige ,forventninger til god lyd.. om ikke så længe "føder jeg en tråd,som man helt af frivillighedens vej kan deltage i,hvis man øjner interesse i den. Der kommer billeder af en masse udstyr,og opbygning af omgivelser til dette udstyr det bliver nok i:vis dit hifi. RENE-H
__________________ 13 ÅR OG GLAD !!!
|
| Til top |
|
| |
Holger4 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2009 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rene-h: Du har bare så meget ret - der er rigtigt mange måder at opnå vellyd på, og man skal ikke glemme, at vi alle har forskellige forestillinger om, hvad god lyd er. Jeg glæder mig til at følge din tråd i "Billeder af mit hi-fi" ....øh, eller rettere DIT hi-fi . __________________ *Membranareal does the job - små højttalere er KUN i vejen*
|
| Til top |
|
| |