Forfatter |
|
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Morten014 skrev:
Selvom mine evner som fotograf ikke rigtig yder Clearaudio retfærdighed. Here goes:
|
|
|
Din placering af den, yder den heller ikke retfærdighed. Kan du så få den op på en hylde!  |
|
|
Jeg har tænkt på at klaske den op på vægen, jeg har dog ingen problemer med dens nuværende placering  . Det kunne da være sjovt at se hvor stor en lydmessing forbedring det ville give at hænge den op på vægen, er det noget du selv har erfaring med? Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 13 Februar 2009 kl. 07:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejlig pladespiller Tillykke
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Mange tak, jeg er rigtig glad for den. Jeg har næsten ikke hørt cd siden jeg gik den  Den spiller lige så godt som den ser ud  Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten, Rigtig flot samling du har fået dig! Har selv lyttet til Audio Notes højtalere, som skulle være nye udgaver af Snell...(!?) Og jeg syntes de var rigtig gode. Og kan kun forestille mig at det er lækkert med Cronus til at trække dem!  Og sikke en klassiker af en pladespiller... Alt i alt = 5 x  Jeg håber snart at kunne følge i dit fodspor, og skifte mit surround ud med noget lækker stereo! Mange hilsener Simon
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Februar 2009 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
Hej Morten, Rigtig flot samling du har fået dig! Har selv lyttet til Audio Notes højtalere, som skulle være nye udgaver af Snell...(!?) Og jeg syntes de var rigtig gode. Og kan kun forestille mig at det er lækkert med Cronus til at trække dem!  Og sikke en klassiker af en pladespiller... Alt i alt = 5 x 
Jeg håber snart at kunne følge i dit fodspor, og skifte mit surround ud med noget lækker stereo!
Mange hilsener
Simon |
|
|
Hej Simon, Mange tak, jeg er også glad for det. Ny udgaver af Snell er måske så meget sagt. Audio Note overtog Snell´s dessign og fyldte deres egne enheder i. Nogle mener at Audio Note bare er vildt overprisset Snell, om det har noget på sig aner jeg ikke. Nogle af Audio Notes højtalere er dog rasende dyre så det hænger nok ikke sådan sammen. Snell synger først rigtig godt med rør, og deres høje følsomhed gør dem meget velegnet til små forstærkere. Jeg syntes min Rogue Audio har rigtig godt fat i dem. Det spiller med massere af indlevelse og musikalitet. Pladespilleren er helt klart et godt køb, især til de priser de nogle gange er set brugt til. Jeg syntes den spiller rigtig godt. Jeg syntes dog jeg mangler nogle detajler i toppen, så vi må se hvad der sker. Jeg overvejer lidt at skifte højtalerne, jeg ved ikke rigtig hvad det bliver til endnu. Jeg skal i hvert fald have lyttet på noget forskelligt. Skift fra Surround til Stereo, jeg har ikke fortudt et sekund. Jeg syntes bare det er at springe ud i det, hvis man mest lytter til musik selvfølgelig. Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
Asklepios Forum Bruger

|
Sendt: 18 Februar 2009 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten, Mente nok der var lidt debat om AN og Snell...  Men så havde jeg forstået det rigtigt. Jeg tror dog ikke jeg vil undvære mit surround, det skal bare ikke være noget vildt! En lille reciever og nogle satelitter tror jeg. Jeg er selv igang med at lytte på lidt forskelligt, og har haft fornøjelsen af både Responds Grand Artist, Neeper og snart skal jeg lytte til Xavian XN360! Og så har jeg lyttet på en masse andet, men intet har været så godt som de tre. Penaudio som Morten (hifh-performance) fører er også rigtig spændende, sidder og lytter til dem nu...  Mange hilsener Simon
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Februar 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Simon,
Ja, men i bund og grund er det det jo smag og behag, hvad man fortrækker. Jeg skiftede fordi jeg ikke fik set film længere, jeg hørte musik hele tiden. Derfor var stereo det rigtige for mig. Men der er ingen tvivl om at surround rykker til film. To anlæg er jo det bedste så undgår man at gå på kompris. Jeg bor hjemme så der er desvære kun plads til et anlæg.
Jeg har hørt Respons Grand Artist Dimension, den var rigtig fed. Jeg var meget imponeret over den, der var dog andre der var mindre imponeret men det er jo smag og behag. Jeg har ikke hørt så meget andet high-end grej, så jeg ved ikke hvad man normalt får i den klasse, men jeg syntes i hvert fald godt om dem.
Det er hel klart noget spænende grej du har fået lyttet på, men prisen er jo også derefter.
Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
Asklepios Forum Bruger

|
Sendt: 18 Februar 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen...  Du har helt ret, to anlæg er bedst. Jeg prøver bare at lægge dem sammen, så mine fronter til stereo og surround bliver de samme. Og så er min plan at finde en lille center der matcher, har to baghøjtalere i forvejen der er ret diskrete... Og så skal min stereo forstærker bare sløjfes over min surroundforstærker, så skulle den være hjemme!! Så er det jo bare lige at gøre det, og få råd...  Hvad havde du tænkt på mht. højtaler? Jeg så du prøvede at afsætte din Rogue Cronus, overvejer du en ny forstærker også?
__________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
Til top |
|
|
Henrik.E Forum Bruger

Bruger siden: 31 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
 flot anlæg hvis du skal ud og kikke på højttaler så kik på nogle af tannoy gammel modeler
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
Hej igen... 
Du har helt ret, to anlæg er bedst. Jeg prøver bare at lægge dem sammen, så mine fronter til stereo og surround bliver de samme. Og så er min plan at finde en lille center der matcher, har to baghøjtalere i forvejen der er ret diskrete... Og så skal min stereo forstærker bare sløjfes over min surroundforstærker, så skulle den være hjemme!! Så er det jo bare lige at gøre det, og få råd...  Hvad havde du tænkt på mht. højtaler? Jeg så du prøvede at afsætte din Rogue Cronus, overvejer du en ny forstærker også?
|
|
|
Hej, Det er selvfølgelig også en mulighed, der er ret pladsbesparende. Mht. højtalere har jeg haft kig på: AVI adm9.1, dali grand coupe, og FS 6. Jeg mangler som sagt en smule detaljering i diskanten. Min forstærker er sat til slag fordi jeg overvejer et par dali coupe som jo er meget svære at drive, derfor tror jeg ikke helt cronusen er stærk nok. Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik.E skrev:
flot anlæg hvis du skal ud og kikke på højttaler så kik på nogle af tannoy gammel modeler |
|
|
Mange tak  Jeg har også haft lidt kig på dem, de fylder dog en hel masse. Jeg har desvære kun 15 kvm, men de er lækre. Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
Asklepios Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014 skrev:
Asklepios skrev:
Hej igen... 
Du har helt ret, to anlæg er bedst. Jeg prøver bare at lægge dem sammen, så mine fronter til stereo og surround bliver de samme. Og så er min plan at finde en lille center der matcher, har to baghøjtalere i forvejen der er ret diskrete... Og så skal min stereo forstærker bare sløjfes over min surroundforstærker, så skulle den være hjemme!! Så er det jo bare lige at gøre det, og få råd...  Hvad havde du tænkt på mht. højtaler? Jeg så du prøvede at afsætte din Rogue Cronus, overvejer du en ny forstærker også?
|
|
|
Hej,
Det er selvfølgelig også en mulighed, der er ret pladsbesparende. Mht. højtalere har jeg haft kig på: AVI adm9.1, dali grand coupe, og FS 6. Jeg mangler som sagt en smule detaljering i diskanten. Min forstærker er sat til slag fordi jeg overvejer et par dali coupe som jo er meget svære at drive, derfor tror jeg ikke helt cronusen er stærk nok.
Mvh. Morten.
|
|
|
Så har jeg lige det du står og mangler, Elac, spiller fantastisk! Og jeg har sjovt nok et sæt til salg...  Nej pjat! Du skulle prøve at give Penaudio et lyt. De er super, har selv et par hjemme til test og de gør det altså rigtig godt. Især når rummet ikke er større. Hvad musik lytter du til Morten? Hilsen Simon __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asklepios skrev:
Morten014 skrev:
Asklepios skrev:
Hej igen... 
|
|
|
Hej,
Det er selvfølgelig også en mulighed, der er ret pladsbesparende. Mht. højtalere har jeg haft kig på: AVI adm9.1, dali grand coupe, og FS 6. Jeg mangler som sagt en smule detaljering i diskanten. Min forstærker er sat til slag fordi jeg overvejer et par dali coupe som jo er meget svære at drive, derfor tror jeg ikke helt cronusen er stærk nok.
Mvh. Morten.
|
|
|
Så har jeg lige det du står og mangler, Elac, spiller fantastisk! Og jeg har sjovt nok et sæt til salg...  Nej pjat! Du skulle prøve at give Penaudio et lyt. De er super, har selv et par hjemme til test og de gør det altså rigtig godt. Især når rummet ikke er større. Hvad musik lytter du til Morten?
Hilsen
Simon
|
|
|
Hej, Penaudio ser rigtig lækkert ud, men det er alt for dyrt til mig desvære. Hvilken model har du hjemme. Jeg hører meget blandet, men mest akustisk musik og rock, blues indtager også en stor del af pladesamlingen. Mit ynglings band er Pink Floyd. Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 06 Marts 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå en lille update, min Rogue Audio Cronus er solgt og bliver hentet engang i næste uge. Jeg har kig på et par andre højtalere, men nu må vi se hvad det blir.
Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 06 Marts 2009 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014 skrev:
Nå en lille update, min Rogue Audio Cronus er solgt og bliver hentet engang i næste uge. Jeg har kig på et par andre højtalere, men nu må vi se hvad det blir.
Mvh. Morten.
|
|
|
Fatter ikke at du har solgt den Rogue. Den amp rykker for vildt
Jeg har lige opgraderet den ellers suveræne Cronus til et resultat som jeg ikke troede var muligt. SUVERÆNT
(se min tråd)
Men forstår hvis du ønsker mere tungtdrevne speakers. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Morten014 skrev:
Mvh. Morten.
|
|
|
Fatter ikke at du har solgt den Rogue. Den amp rykker for vildt
Jeg har lige opgraderet den ellers suveræne Cronus til et resultat som jeg ikke troede var muligt. SUVERÆNT
(se min tråd)
Men forstår hvis du ønsker mere tungtdrevne speakers. |
|
|
Hej Music4life, Cronusen har bestemt leveret et godkendt resultat. Dog tror jeg det er muligt at få mere ud af mine snell med en anden amp, også syntes jeg det var tid til at prøve noget andet. Jeg overvejer stadig om mine højtalere skal skiftes, men jeg prøver med en ny amp først. Jeg syntes Snell højtalerne har nogle kvaliteter som jeg aldrig har hørt i en anden højtaler. Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2009 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har længe gået med tanken om at mine Snell højtalere fortjente et par standere. Jeg forhørte mig hos Audio Consult om et par Audio Note E standere, men prisen var langt højere end hvad jeg ville betale for et par standere. Så forhørte jeg mig hos en Snell kender, som forslog bare at vinkle dem en smule opad. Det førte til denne løsning:  Jeg har smidt et par stykker Gouda ost under hver speaker, lugten er til at leve med.......... ej spøg til side. Jeg syntes virkelig det har hjulpet, hele registret er blevet markant bedre. Mere vel defineret bas og mere opløsning i diskanten. Det som om det hele lige er blevet rykket 1 meter længere frem. Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Update:
Nå��, efter lang tid blev min gamle forstæ��rker, Rogue Audio Cronus, solgt også�� var det tid til at finde noget nyt grej. Jeg vidste jeg skulle have noget med r���ør, da det virkelig få��r Snell til at synge syntes jeg. Efter lidt s��øgen, faldt valget på�� en Audio Research SP-6 forforstæ�rker. Den skulle selvfø��lgelig have en makker, her faldt valget på�� en Electrocompaniet amp 65. Jeg har l�ænge �ønsket at prø�ve Electrocompaniet, og nu skulle det v�ære. Billeder fø��lger: Electrocompaniet amp 65 i al sin enkelthed.  Her efter ankom denne.  Det nye makkerpar sammen     Anlæ�get samlet.  Hele anlæ�get.  Det nye forstæ�rker s�æt banker min gamle Rogue Audio Cronus, ret kraftigt. Der er flere detaljer, langt mere styr på� bassen, og meget bedre rum fornemmelse. Der er dog en ting jeg ikke er helt tilfreds med, mellemtonen kan have lidt tendens til at lyde slank og en anelse skarp. Jeg har ikke fundet synderen endnu, men jeg skal have kigget p�å rø�rene i Audio Research�en. Der sidder: 1x phillips ecc83, 2x Telefunken ecc8, 1x Mullard ecc83 og tre rø�r der ikke stå�r navn på�. Jeg tror det er der fejlen er, men der arbejdes på� sagen. Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
Asklepios Forum Bruger

|
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten, Tillykke med det nye udstyr...!! Det ser godt ud, spændende kombination - mon tror du det er ARC'eren der er synderen, jeg ville have troet det var EC. Nå, bare det spiller så fuglene synger. Selv har jeg ikke engang besluttet hvilke højtalere jeg skal have inden for døren, og du har skiftet setup to gange...  Held og lykke med det, tube rolling er jo noget for sig...!  Venligst Simon
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3133
|
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Morten. Det ser dælme fint ud, din spændende rodebutik  Jeg er ret sikker på, kombien med en EC 65 og ARC dimsen er ganske cool på dine fine Snell. Mht. den magre mellemtone du beskriver, j´tror jeg ligeledes synderen skal finde i rørbestykningen... om det så er dem med eller uden navn, skal jeg ikke forsøge at kloge mig på. Hygge, Brok
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|