Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. maj 2025 | 02:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Morten014´s grej - Nu med ARC & EC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Morten der 

Godt at se noget amerikansk alu-forplade med tilpas store, grimme sorte håndtag på. Så blir det næppe ringere
Det ville nok være en fordel for skod-lyden, at få lidt "ens" rør i dyret, men det arbejder du jo osse på. TE LØGGE

PS: Det der norske skod-mærke, skulle vist være noget så dårligt. Det siger brok altid. Så må det jo være rigtigt

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Tillykke med sagerne. Det ser da ret så spændende ud det gamle grej

hmmm, banker Rogue Cronus ret så kraftigt. Så dårlig er den da heller ikke, med den rigtige rørbestykning

Men tror da bestemt at der er vellyd på de sneller

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Tillykke med de nye kasser!!

Fedt at se noget amerikanergear med håndtag!! Vi må holde sammen os med ARC og kiler under højttalerne
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:
Hej Morten,
Tillykke med det nye udstyr...!! Det ser godt ud, spændende kombination - mon tror du det er ARC'eren der er synderen, jeg ville have troet det var EC.
Nå, bare det spiller så fuglene synger.
Selv har jeg ikke engang besluttet hvilke højtalere jeg skal have inden for døren, og du har skiftet setup to gange...

Held og lykke med det, tube rolling er jo noget for sig...!

Venligst

Simon

Hej Simon,
Mange tak, det lyder også spænende
Electrocompaniet hælder mod det varme og fyldige, så jeg tror ikke det er der fejlen ligger.
Skulle du ikke have nogle ML, det mener jeg at have læst et eller andet sted. Det er også svært at vælge, der er så meget

Mvh. Morten.
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2009 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

brok skrev:
Hej Morten.
Det ser dælme fint ud, din spændende rodebutik
Jeg er ret sikker på, kombien med en EC 65 og ARC dimsen er ganske cool på dine fine Snell.
Mht. den magre mellemtone du beskriver, j´tror jeg ligeledes synderen skal finde i rørbestykningen... om det så er dem med eller uden navn, skal jeg ikke forsøge at kloge mig på.

Hygge,
Brok

Mange tak.
Med hensyn til rodet, man skal man jo kunne se der bor nogen!
Jeg må have fundet mig nogle rør, med en fyldig mellemtone, om hele baduljen skal skiftes ved jeg ikke endnu. EC og ARC swinger bare sammen

Mvh. Morten.

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2009 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Tillykke med sagerne. Det ser da ret så spændende ud det gamle grej

hmmm, banker Rogue Cronus ret så kraftigt. Så dårlig er den da heller ikke, med den rigtige rørbestykning

Men tror da bestemt at der er vellyd på de sneller

Hej Music4life,
Nej en Rogue Cronus er bestemt ikke dårlig, EC+ARC er bare bedre her i hvert fald
Der er helt sikkert vellyd på mine Snell for tiden, du skulle prøve dem næste gang du skal opgradere .

Mvh. Morten.

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Tillykke med de nye kasser!!

Fedt at se noget amerikanergear med håndtag!! Vi må holde sammen os med ARC og kiler under højttalerne

Tak, de swinger også!
ARC er bare dejlig lyd, ikke så meget "bling, bling"
Mht. kilerne så virker det faktisk overraskende godt

HPA
Branchemedlem
Branchemedlem

High-Performance Audio

Bruger siden: 14 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Marts 2009 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Tillykke med håndtagene

Det er helt klart at ARC har en speciel plads i hifi-hierarkiet... på samme måde som Duesenberg har for biler, Frank Lloyd Wright for arkitektur, Les Paul for guitarer ...og Jelly beans, hvor de nu engang passer ind 

Hygge i stuen.

Morten

Til top Vis HPA's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HPA Besøg HPA's Websted

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 29 Marts 2009 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Morten014 skrev:
Asklepios skrev:
Hej Morten,
Tillykke med det nye udstyr...!! Det ser godt ud, spændende kombination - mon tror du det er ARC'eren der er synderen, jeg ville have troet det var EC.
Selv har jeg ikke engang besluttet hvilke højtalere jeg skal have inden for døren, og du har skiftet setup to gange...

Venligst

Simon

Hej Simon,
Electrocompaniet hælder mod det varme og fyldige, så jeg tror ikke det er der fejlen ligger.
Skulle du ikke have nogle ML, det mener jeg at have læst et eller andet sted. Det er også svært at vælge, der er så meget

Mvh. Morten.

Hej Morten,
Når jeg har hørt EC så har de altid været meget direkte i lyden, lidt "live", men det kan self. også være de højtalere jeg har hørt dem på (Amphion bl.a.). Men som sagt, dejlig kombination...
Jeg havde set meget på ML, men så bsøgte jeg freaken ovenfor (High Performance ) og lyttede til Penaudio. Og så var jeg solgt...
Så jeg regner med at der kommer et par Penaudio Serenade herhjem og stå!

Mange hilsner

Simon
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 29 Marts 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Morten, du bør stadig overveje standere til dine Snell. Min erfaring med Snell (eller for den sags skyld stort set alle andre højtalere) er at det betyder virkelig meget at enhederne sidder i "rigtig" ørehøjde. Jeg har selv haft et sæt Snell E3 med standere og jeg synes man går glip af meget når de ikke er i ordentlig ørehøjde.

Mine standere var nogle billige uorginale, sandkasse-modellen. Jeg havde sand i mine og så var højtalerne afkoblet med tæpperester. Det virkede glimragende. Kan desværre ikke hjælpe med hvor sådan nogle kan købes.

Lækkert grej forøvrigt Kunne godt forestille mig at EC+ARC komboen giver smæk for skillingen.

vh.
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2009 kl. 17:17 | IP-adresse registreret  

Asklepios skrev:
Morten014 skrev:
Asklepios skrev:
Hej Morten,

Venligst

Simon

Hej Simon,

Mvh. Morten.

Hej Morten,
Når jeg har hørt EC så har de altid været meget direkte i lyden, lidt "live", men det kan self. også være de højtalere jeg har hørt dem på (Amphion bl.a.). Men som sagt, dejlig kombination...
Jeg havde set meget på ML, men så bsøgte jeg freaken ovenfor (High Performance ) og lyttede til Penaudio. Og så var jeg solgt...

Mange hilsner

Simon

Hej Simon,

Det kan hurtigt bliver dyrt at rende rundt og lytte, jeg har aldrig hørt Penaudio, men jeg har hørt ML, det var slet ikke skidt og hvis Penaudio er bedre såå . Har du en tråd med billeder?

Mvh. Morten.

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2009 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Kenneth K. skrev:
Morten, du b�r stadig overveje standere til dine Snell. Min erfaring med Snell (eller for den sags skyld stort set alle andre h�jtalere) er at det betyder virkelig meget at enhederne sidder i "rigtig" �reh�jde. Jeg har selv haft et s�t Snell E3 med standere og jeg synes man g�r glip af meget n�r de ikke er i ordentlig �reh�jde.

Mine standere var nogle billige uorginale, sandkasse-modellen. Jeg havde sand i mine og s� var h�jtalerne afkoblet med t�pperester. Det virkede glimragende. Kan desv�rre ikke hj�lpe med hvor s�dan nogle kan k�bes.

L�kkert grej for�vrigt Kunne godt forestille mig at EC+ARC komboen giver sm�k for skillingen.

vh.

Hej Kenneth,

Jeg syntes kilerne klare det til ug. Jeg har fået at vide det skulle virke lige så godt som standere, af en rigtig Snell kender. Jeg skal dog indrømme, jeg aldrig har hørt et par Snell på standere. Før jeg hørte om løsningen med at vinkle dem opad, kiggede jeg efter nogle Audio Note E standere men de koster . De originale standere er vidst bare et par træ-kasser og ikke ret meget værd, men de kunne selvfølgelig bygges ret nemt. Jeg er dog fuldtud tilfreds med mine kiler .

Jo tak, det lyder rigtig godt på Snell må jeg sige!

Mvh. Morten.

Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 29 Marts 2009 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Morten014 skrev:
Asklepios skrev:
Morten014 skrev:
Asklepios skrev:
Hej Morten,

Venligst

Simon

Hej Simon,

Mvh. Morten.

Hej Morten,

Mange hilsner

Simon

Hej Simon,

Det kan hurtigt bliver dyrt at rende rundt og lytte, jeg har aldrig hørt Penaudio, men jeg har hørt ML, det var slet ikke skidt og hvis Penaudio er bedre såå . Har du en tråd med billeder?

Mvh. Morten.

Hej Morten,
Min musiksmag er meget blandet, og derfor er det svært at finde "den rigtige" højtaler... ML kan mange ting, og super til visse genrer. Men jeg skal også bruge min til bl.a. film (som fronter i surround setup), og hører rock og metal til tider - der er ML ikke så gode til.
Derfor måtte jeg finde en anden, og her tror jeg Penaudio bliver bedste bud!

Jeg har ikke en tråd endnu, (har en på recordere.dk) men regner med at oprette en når jeg kommer på plads...

Hilsen

Simon
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes