Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Naim Kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 12 Februar 2004 kl. 09:14 | IP-adresse registreret  

Til Helmuth;

Jeg tror du hører hvad dit anlæg siger når du bruger NO FL Mk.II. Den der mellemtone du synes er for meget, den kommer sandsynligvis fra Densen. Læs testene af Densen her og der.

Det er ikke kablet der er problemet. Det viser dig bare problemet i din kæde. Men hvorfor skyde budbringeren ?

Mvh

Dige

Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 Februar 2004 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Pedersen skrev:

Shelde, hvis jeg nu køre med DNM som jeg ved du er glad for (eller anbefaler tit), er det så nok med single-wiring, når kablet ikke er dyrere????

Mht. signal kable, ja det har jeg noget i den anden grøft end NO - nemlig VdH Thunderline. Det mener jeg nu at jeg er glad for:-)

Mvh

Hej Pedersen...

Singlewiring kontra bi-/triwiring er der mange argumentationer for/imod. Glem alt om pris, der er alligevel næsten aldrig forhold imellem denne og ydelse. Men selvfølgeligt er det "nok" - der vil da komme lyd...

Hvis du kan lide den egenlyd Thunderlinekablet bidrager med, kan jeg kun forestille mig at DNM vil falde i god jord. Der er en masse fart i det kabel, som bidrager til at oplevelsen aldrig bliver kedelig. Kan ikke give Helmuth ret i at de ikke er "hurtige nok". Her mener jeg dige har 100% ret - vi er måske lidt tilbøjelige til at skyde budbringeren, den sidstankomne der virkelig fortæller sandheden. DNM er ikke for folk der vil rette op på en skæv klangbalance eller andet, til dette findes der et hav af alternativer. Hvis man derimod vil have mere af det man har, er det værd at prøve.

Det er ikke det mest udstrakte kabel ,ej heller det mest organisk lydende. Men det det gør, er rigtigt.... 

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Februar 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Hej Pedersen,

Jeg vil da også lige komme med mine erfaringer.

Naimkablerne kører rigtig godt sammen med AV højtalere, og jeg vil ikke råde dig til at køre hverken bi-wire eller tri-wire, som dine højtalere har mulighed for - uanset hvor mange gange jeg forsøger det, så lyder det af en stor fasefejl. Bi-amping el. tri-amping ved aktiv drift er en helt anden snak - her virker det faktisk!

Naim NACA5 er helt kanon til prisen. Monster dynamisk og sublim kontrol over musikken. Bassen rækker helt ned til kineserne (4mm2 solid-core), som kan enten gøre at du fuldstændig taber skuffen af begejstring eller at du er ved at vælte i dybbas fordi din forstærker ikke er tør nok i bassen. Toppen er lige til og ikke så meget pis. Ikke nogen Flatline "se mig" forsølvet pisser-diskant, men ligeså detaljeret, bare uden at fokusere på toppen hele tiden.

DNM kablerne er perfekte hvis dit grej har problemer med dybbassen, for det spiller simpelthen ingen dybbas! Mellembassen er til gengæld meget oppustet. Problemet med DNM-kablet er at du føler at forstærkeren mister kontrollen over højtaleren og bassen bare lever sit eget ukontrollerede liv. Men det er utrolig musikalsk og letflydende at lytte på, men da dybbassen viger, kan det lyde lidt som om det er mere åben i mellemtone/diskant.

Flatline mener jeg er totalt ubrugeligt - det har intet med musik at gøre - hold snitterne langt væk fra det.

Linn K20 er enten eller - enten fungerer det i dit system eller så lyder det forfærdeligt. Det er meget kornet og forwarded i diskanten, mellemtonen er tilbagetrukket og bassen er ligesom på DNM - oppustet mellembas og ikke møj dybbas.

Men det skal selvfølgelig prøves i dit system, og smag er som bekendt forskellig fra person til person. Det kan være at et kabel reagerer anderledes i dit system/rum.

Min kammerat har haft komplet Nordost Valhalla og det røg igen, fordi NACA5 spillede akkurat lige så godt. Der var nogle mindre forskelle, men vi konkluderede at Naimkablet spillede mere musik i samtlige opstillinger vi prøvede - alt fra Lectron, Sugden MasterClass, Naim, Linn, Mission, Opera Audio, Exposure, Elac, Spendor, Epos, DIY forstærkere og højtalere blev prøvet og historien var den samme hver gang - Valhalla spillede hifi (Får dig til at tænke: "det her koster penge" i stedet for at lytte til musikken. Desuden sidder man bare og kigger på musikken, man mærker den ikke - den bliver aldrig personlig).

Men jeg  kan da sagtens forså hvorfor nogle folk godt kan lide Nordost. Det har da sin egen lyd, og er man faldet for den, så er den det man kan lide.

Nu har jeg selv haft SPM og Red Dawn i både højtaler- og signalkabel, men nøgleordet er HAFT - det får jeg aldrig igen - spild af penge...

Nå, men jeg vil også videre. Prøv så mange som muligt hjemme - glem hvordan de lyder i butikken - det kan du ikke bruge til en skid. Jeg er spændt på hvad du finder ud af.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

helmuth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 12 Februar 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret  

dige skrev:

Til Helmuth;

Jeg tror du hører hvad dit anlæg siger når du bruger NO FL Mk.II. Den der mellemtone du synes er for meget, den kommer sandsynligvis fra Densen. Læs testene af Densen her og der.

Det er ikke kablet der er problemet. Det viser dig bare problemet i din kæde. Men hvorfor skyde budbringeren ?

Mvh

Dige

Hi Dige
Ja, det kunne der sikker komme en ordentlig omgang ud af at kommentere, jeg vil dog nøjes med, Ja enten er det Densen der spiller sådan eller også er det NO der er ballademageren. Skal vi ikke lade den være her, det emne er vist gennemgået.

Til top Vis helmuth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helmuth

helmuth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2004 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der kender en forhandler af disse Naim kabler på Sjælland, evt. en link ??

Pedersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

Ja, der er mange bud. Der er jo ikke andet end at prøve begge. De kan vel lånes i butikkerne.

Mht. DNM lyder det for mig at den godt kan være lidt tam i bunden. Uden at have hørt det, men mht. opbygningen.

Mht. Naim lyder opbygningen (4mm2) til at der er styr på bunden, men at toppen kunne være lidt mudret pga. de 4mm2.

Aner det ikke. Jeg havde på et tidspunkt TaraLabs RCA Prime 1000, som lød rædsomt syntes jeg. Det har nemlig også noget tværsnit.

Mvh

Til top Vis Pedersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pedersen

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Februar 2004 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Hej Pedersen,

Jeg vil da også lige komme med mine erfaringer.

Naimkablerne kører rigtig godt sammen med AV højtalere, og jeg vil ikke råde dig til at køre hverken bi-wire eller tri-wire, som dine højtalere har mulighed for - uanset hvor mange gange jeg forsøger det, så lyder det af en stor fasefejl. Bi-amping el. tri-amping ved aktiv drift er en helt anden snak - her virker det faktisk!

Naim NACA5 er helt kanon til prisen. Monster dynamisk og sublim kontrol over musikken. Bassen rækker helt ned til kineserne (4mm2 solid-core), som kan enten gøre at du fuldstændig taber skuffen af begejstring eller at du er ved at vælte i dybbas fordi din forstærker ikke er tør nok i bassen. Toppen er lige til og ikke så meget pis. Ikke nogen Flatline "se mig" forsølvet pisser-diskant, men ligeså detaljeret, bare uden at fokusere på toppen hele tiden.

DNM kablerne er perfekte hvis dit grej har problemer med dybbassen, for det spiller simpelthen ingen dybbas! Mellembassen er til gengæld meget oppustet. Problemet med DNM-kablet er at du føler at forstærkeren mister kontrollen over højtaleren og bassen bare lever sit eget ukontrollerede liv. Men det er utrolig musikalsk og letflydende at lytte på, men da dybbassen viger, kan det lyde lidt som om det er mere åben i mellemtone/diskant.

Flatline mener jeg er totalt ubrugeligt - det har intet med musik at gøre - hold snitterne langt væk fra det.

Linn K20 er enten eller - enten fungerer det i dit system eller så lyder det forfærdeligt. Det er meget kornet og forwarded i diskanten, mellemtonen er tilbagetrukket og bassen er ligesom på DNM - oppustet mellembas og ikke møj dybbas.

Men det skal selvfølgelig prøves i dit system, og smag er som bekendt forskellig fra person til person. Det kan være at et kabel reagerer anderledes i dit system/rum.

Min kammerat har haft komplet Nordost Valhalla og det røg igen, fordi NACA5 spillede akkurat lige så godt. Der var nogle mindre forskelle, men vi konkluderede at Naimkablet spillede mere musik i samtlige opstillinger vi prøvede - alt fra Lectron, Sugden MasterClass, Naim, Linn, Mission, Opera Audio, Exposure, Elac, Spendor, Epos, DIY forstærkere og højtalere blev prøvet og historien var den samme hver gang - Valhalla spillede hifi (Får dig til at tænke: "det her koster penge" i stedet for at lytte til musikken. Desuden sidder man bare og kigger på musikken, man mærker den ikke - den bliver aldrig personlig).

Men jeg  kan da sagtens forså hvorfor nogle folk godt kan lide Nordost. Det har da sin egen lyd, og er man faldet for den, så er den det man kan lide.

Nu har jeg selv haft SPM og Red Dawn i både højtaler- og signalkabel, men nøgleordet er HAFT - det får jeg aldrig igen - spild af penge...

Nå, men jeg vil også videre. Prøv så mange som muligt hjemme - glem hvordan de lyder i butikken - det kan du ikke bruge til en skid. Jeg er spændt på hvad du finder ud af.

Underligt folk der lytter musik, og det gør David, kan ikke lide Flatline NO kabler, de No kabler er jo til grin. Det med markeret med rødt er hovedet på sømmet godt skreven det er nemlig egen lyd de kabler har og det høret tydeligt på alt musik og de aller fleste anlæg, jeg har nemlig ikke testet NO på billige anlæg under 2000kr klassen.

Med hensyn til produktionspriserne så start med at finde udaf hvor i tyskland de NO kabler laves så er første del af min påstand jo korrekt så er der jo ikke langt til næste omkring produktions prisen på 100kr meteren for det dyerste kabel. Men dem der kan lide kablerne behøver da ikke være sure over dette de syntes vel kabler er der 30.000kr værd ellers have de jo ikke købt dem, eller har de købt dem pga den dyre pris ? noget tyder på dette ellers ville de jo ikke blive sure.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

helmuth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2004 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Hej Pedersen
Er du kommet videre i denne sag, har du fået prøvet noget ???

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes