Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 15:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Højtallermåling, hvor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 18 November 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu gennem næsten 4 uger haft mit 2-vejs DIY-projekt stående hos en DIY-forhandler i København. Meningen var at den skulle udmåles med henblik på forslag til et delefilter. Da jeg afleverede højttaleren, fik jeg den besked at det ville tage 1 uge, så nu er min tålmodighed tæt på at være opbrugt. Her tirsdag aften er beskeden at den er færdig efter weekenden, hvilket jeg dog godt kan have min tvivl om. Jeg kunne derfor godt tænke mig at vide hvor i hovedstadsområdet man kan få målt et sådan projekt. Er der nogen der kender nogle steder?
Til top Vis gask's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gask

gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 19 November 2008 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Bank bank er der slet ikke nogen hjemme?

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 November 2008 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

www.danskaudioteknik.dk

men, det er måske her de står?

www.speakerscorner.dk

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 November 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Hjælpen er helt sikkert værdsat, men reklame fra Branchemedlemmer i forum er ikke accepteret, jf. retningslinier for brug heraf.

Håber det lykkes med en løsning!

Der er slettet et par indlæg fra Hr. Høegh.
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 21 November 2008 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Hey,

Undskyld mig. Nævnte jeg noget som helst om hvor?
Nævnte jeg at det var jeg der havde lavet det jeg postede?

Og jeg er IKKE branchemedlem. Det kræver at man tjener penge ! Jeg hjælper alle, både private og erhvervsdrivende.

Det må jeg så nok hellere holde op med, da det ikke er velset !

Der er ingen forskel på det jeg har lavet for gutten her, og det du selv var forbi og fik lavet i sin tid. Ren hjælp, ingen penge
imellem.
Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 November 2008 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Never mind, jeg er glad for at de nu er målt, men også noget bekymret over hvordan de kommer til at lyde. Frekvensgangen forekommer mig at være meget ujævn, og jeg kan slet ikke se hvor porten bidrager. Kommer disse ellers meget roste enheder nogen sinde til at spille ordentligt?

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 November 2008 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Hey,

Ja, det er filteret jeg har lavet der er rigtig dårligt, det er slet ikke enhederne som dog måler meget dårligt uden filter også.
Det burde et
magisk filter da kunne rette op på. Send din højttaler over til frequence-shop.dk de vil kunne lave et helt magisk filter der
bare dur. Og så kan du poste dit projekt herinde med stor entusiasme for frequence. Det vil bare være toppen. Du behøver
slet ikke prøve det filter jeg har lavet. Det er jo håbløst dårligt som du selv sagtens kan se. Jeg er meget ked af at jeg
prøvede og hjælpe dig, det skal ikke ske igen.

Målingen er gated, dvs alt under 300Hz får mikrofonen ikke med.
Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2008 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Syncronic: Hvad sker der lige her? og hvorfor skal frequence blandes ind?

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 November 2008 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

Hey,

Hvorfor tror du jeg er blevet branchemedlem? Fordi jeg selv har ønsket det? Folk kan reklamere stort herinde for frequence,
og nævner jeg at jeg har lavet noget for en, der indleverede noget til dat, boom, så er jeg branchemedlem. Hele frequence
skaren har ikke lavet andet end at prøve at få mig ned med nakken. Så må de jo være bedre end mig, når de får lov og
ikke jeg. Så syntes jeg han skulle tage kontakt til dem, især når han uden at lytte til mit foreslag siger det ikke dur.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2008 kl. 08:51 | IP-adresse registreret  

jeg skrev mit indlæg før du blev "Branchemedlem". Jeg undrede mig blot over den hårde tone og at frequence som overhovedet ikke før er nævnt i tråden, pludseligt blandes ind i debatten, og oven i købet på en meget nedladende facon.

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 November 2008 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Hey,

Jeg har meldt at jeg gerne vil have min konto lukket. Jeg har listet på tær herinde for at være forsigtig, og altid sagt jeg kun
gør det her sålænge jeg syntes det er sjovt. Det er det IKKE mere. Jeg gider simpelhen ikke det her.

Måden frequence kommer ind i billedet, er at de gør alt hvad de kan, hver gang jeg så meget som rømmer ordet DAT, mens
de selv råber højlydt FREQUENCE. Denne tråd gjore at jeg fik en besked, at jeg nu var branchemedlem.

Nu fik jeg så min straf de længe har ventet på. Flot. Nu gider jeg ikke mere. Hvis ikke jeg kan ydre mig frit og ærligt, gider
jeg slet ikke.

gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 November 2008 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Jeg er fuldstændig uforstående overfor ironien. Din tilknytning til branchen, eller til personer i den, kender jeg intet til, og jeg har ingen relation til frequence-shop eller ønsker om at drage dem ind i sagen. Du må undskylde hvis jeg glemte at takke dig for din indsats, min forvirring over hvordan en af foraets hajer pludselig viste alt om mit diy-projekt, samt administrationen pludselig indblanding, fik mig til at glemme at du ville hjælpe.

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 November 2008 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Du har ikke noget med frequence at gøre. Men burde måske have taget den med dat, istedet for at
svine til herinde. At skrive man har sin højttaler ved en diy butik i kbh, er det samme som at sige man har en rød
sportsvogn til 3mill med en sort hest ude foran, men ikke vil sige hvilken bilmærke. dat skønnede at de ikke kunne nå at
lave din højttaler, uden at trække din tid endnu mere, og valgte at sende den over til mig istedet for at skuffe dig
tidsmessigt. Det kunne du ikke vide. Det at jeg så prøver at trøste dig herinde om at alt er ok, koster mig min frihed
herinde, da folk der er tilhængere af frequence ikke laver andet end at klage over min tilknytning til dat. Når man ikke kan
konkurrere på kompetance, må man jo ty til den slags.

Men håber du får gavn af dit nye filter. Der er gjort plads til justering i diskanten.

Jeg lukker her.

Kjeldsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2008 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

syncroniq skrev:
Du har ikke noget med frequence at gøre. Men burde måske have taget den med dat, istedet for at
svine til herinde. At skrive man har sin højttaler ved en diy butik i kbh, er det samme som at sige man har en rød
sportsvogn til 3mill med en sort hest ude foran, men ikke vil sige hvilken bilmærke. dat skønnede at de ikke kunne nå at
lave din højttaler, uden at trække din tid endnu mere, og valgte at sende den over til mig istedet for at skuffe dig
tidsmessigt. Det kunne du ikke vide. Det at jeg så prøver at trøste dig herinde om at alt er ok, koster mig min frihed
herinde, da folk der er tilhængere af frequence ikke laver andet end at klage over min tilknytning til dat. Når man ikke kan
konkurrere på kompetance, må man jo ty til den slags.

Men håber du får gavn af dit nye filter. Der er gjort plads til justering i diskanten.

Jeg lukker her.

Den her er du vist selv uden om. Hvorfor blande andre forhold ind her? Du har tilknytning til branchen uanset om du vil det eller ej - og da især i dette tilfælde. Her er en der søger hjælp fordi en diy forretning i kbh er sløve i optrækket. Det er sgu da helt iorden gøre dette.

gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 November 2008 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Kommentar til Syncroniq:

1. Som det fremgår af mit indlæg så viste jeg ikke (og ved fortsat ikke) hvad det findes forretninger der kan lave målinger.

2. Jeg har af loyalitet overfor den pågældende forretning netop ikke nævnt hvor de står.

3. Jeg har aldrig svinet nogen (i hvert tilfælde ikke her for foraet).

4. Ja, jeg har fisket efter alternativer inden jeg helt havde mistet tålmodigheden. Alternativet for mig var måske, at skulle hente min ikke færdigmålte højttaler, tage den med hjem, og så først da undersøge alternativerne. Det ville betyde en ydeligere forsinkelse af projektet. I min optik må tålmodigheden afvejes i forhold til de eventuelle alternativer der findes.

5. Jeg synes du retter bager for smed når du giver mig skylden for at du har mistet "din frihed".

6. I tilfælde af at du "lukker ned", kommer frequences tilhængere til at dominere foraet.

7. For en diy-novice som mig, så ser frekvensgangen på min højttaler, uanset dit både meget kompetente og sympatiske bidrag, stadig lidt problematisk ud, hvilket jeg åbenbart ikke skulle have bekymret mig om - eller skulle jeg.

Og sidst men ikke mindst; jeg sidder stadig tilbage med en undren over hvor du fik mine målinger fra - men det er kun en detajle der helt overskygges af, at mange nuværende og kommende brugere kommer til at mangle dine indsigtsfulde indlæg.

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 November 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

Hey,

Der er ikke noget her der er din skyld. Skylden mener jeg ligger hos administrator gruppen der vælger at tage min frihed
fra mig, fordi jeg prøver at hjælpe folk. Samt tilhængerne af frequence der ikke laver andet end at prøve og få mig gjort til
brancemedlem. Og det er nu lykkes. Mine indlæg heri, med negativ tone, er ikke rettet mod dig.

Din højttaler måler meget uliniært uden filter. Altså enhederne (især diskanten) måler meget skævt. Derfor er der grænser
for hvor liniært man kan gøre højttaleren med filter. Men jeg ville prøve og lave et testsetup med filteret, og se hvor galt det
er. Jeg har set mere uliniære højttalere der stadig lød godt. Jeg tror ikke du får bedre filter end det jeg har lavet.

Hvad der får diskanten til at måle sådan ved jeg ikke, om det er at porten sidder så tæt på, eller filten på frontpladen.

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Sendt: 21 November 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

gask skrev:
Kommentar til Syncroniq:

1. Som det fremgår af mit indlæg så viste jeg ikke (og ved fortsat ikke) hvad det findes forretninger der kan lave målinger.

2. Jeg har af loyalitet overfor den pågældende forretning netop ikke nævnt hvor de står.

3. Jeg har aldrig svinet nogen (i hvert tilfælde ikke her for foraet).

4. Ja, jeg har fisket efter alternativer inden jeg helt havde mistet tålmodigheden. Alternativet for mig var måske, at skulle hente min ikke færdigmålte højttaler, tage den med hjem, og så først da undersøge alternativerne. Det ville betyde en ydeligere forsinkelse af projektet. I min optik må tålmodigheden afvejes i forhold til de eventuelle alternativer der findes.

5. Jeg synes du retter bager for smed når du giver mig skylden for at du har mistet "din frihed".

6. I tilfælde af at du "lukker ned", kommer frequences tilhængere til at dominere foraet.

7. For en diy-novice som mig, så ser frekvensgangen på min højttaler, uanset dit både meget kompetente og sympatiske bidrag, stadig lidt problematisk ud, hvilket jeg åbenbart ikke skulle have bekymret mig om - eller skulle jeg.

Og sidst men ikke mindst; jeg sidder stadig tilbage med en undren over hvor du fik mine målinger fra - men det er kun en detajle der helt overskygges af, at mange nuværende og kommende brugere kommer til at mangle dine indsigtsfulde indlæg.

Få sat det filter i din højtaler, du får ikke lavet et bedre filter end det syncroniq har lavet til dig.

Du kan eventuelt smide frekvenskurven her inde, jeg er sikker på at det intet fejler.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 November 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Jeg takker mange gange og vender sikkert tilbage.

gask
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 November 2008 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

PS:Jeg har aldrig været i tvivl om filterforslagets kvalitet, blot har jeg frygtet, at der filterets kvalitet til trods, ikke ville komme et tilfredsstillende resultat ud af det.

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Sendt: 21 November 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret  

gask skrev:
PS:Jeg har aldrig været i tvivl om filterforslagets kvalitet, blot har jeg frygtet, at der filterets kvalitet til trods, ikke ville komme et tilfredsstillende resultat ud af det.

Der er jo kun en måde at finde ud af det på. Skriv endelig tilbage når du har fået lyttet/sammenlignet med andet.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes