Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 23:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Told på CD fra CD-WOW (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Yoshimura
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juli 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 21 November 2008 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Prøv at sende en mail til cd-wow. Mener at kunne huske, at de før har kompenseret for folks udgift til told og moms, fordi de ved en fejl har glemt at sende via deres lagre i Europa. Jeg har aldrig selv oplevet, at forsendelser fra cd-wow er blevet pålagt told.

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 November 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

kaizer skrev:
Gryff skrev:

Og jeg gider altså ikke surfe rundt på 10 forskellige internet-sites for at finde billigste pris, hvis forskellen i mindste og største pris er 20 kr. (Prøv at omregne surf-tiden til jeres timeløn).

Det behøver du skam heller ikke. I hvert fald ikke hvis det drejer sig om film.

http://mcdvd.dk/

http://highdefprices.com/index.php?l=dk

Ja - men disse sammenligninger kan man jo kun bruge, hvis man er 100% sikker på, at varerne afsendes fra et sted indenfor EU. Her kan eksempelvis cdwow.com jo åbenbart give (store) problemer, og play.com sender fra et af EU's momsfrie områder (Jersey)

hilsen Per
Til top Vis Gryff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gryff

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 21 November 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Gryff skrev:
JO -og da Jersey er et momsfrit område, skal der betales moms (medmindre man er under bagatelgrænsen på 80 kr.)

Momsen er jo heller ikke så slem - det er Post DK's ågergebyrer derimod...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2008 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:
Gryff skrev:
JO -og da Jersey er et momsfrit område, skal der betales moms (medmindre man er under bagatelgrænsen på 80 kr.)

Momsen er jo heller ikke så slem - det er Post DK's ågergebyrer derimod...

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen

Det kommer jo helt an på, hvor mange man køber ad gangen - og hvor mange man får leveret ad gangen.

hilsen Per

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 24 November 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

Gryff skrev:

Det kommer jo helt an på, hvor mange man køber ad gangen - og hvor mange man får leveret ad gangen.

Ved www.play.com får du altid leveret en ad gangen, uanset hvor mange du køber.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Rockmoroe
Branchemedlem
Branchemedlem
Tweaks & Hifi

Bruger siden: 13 April 2007
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 24 November 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Nå, har lige fået mail fra dem. Hvis jeg betaler tolden på cd, og sender dem kviteringen på det. Får jeg et gavekort til dem på beløbet.

Tror bare jeg skrotter det....... gider ikke det mass.....

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 November 2008 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg også en regning fra Told!  197,- kroner at betale for en BD fra CD-WOW der kostede 140!  De kan beholde deres l**t! ... og sende mine penge retur.

Samme dag får jeg så en anden BD - afsendt fra Schweiz?  Selvfølgelig ingen told. Hvorfor kan det ikke være konsekvente og sende det fra Europa?

Har modtaget 3 stk. BD fra Play.com ... ingen told og billigere end CD-WOW.

mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 26 November 2008 kl. 22:27 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
Samme dag får jeg så en anden BD - afsendt fra Schweiz?  Selvfølgelig ingen told. Hvorfor kan det ikke være konsekvente og sende det fra Europa?

Schweiz er jo også uden for EU, så du har bare været heldig

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 November 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
Så fik jeg også en regning fra Told!  197,- kroner at betale for en BD fra CD-WOW der kostede 140!  De kan beholde deres l**t! ... og sende mine penge retur.

Har modtaget 3 stk. BD fra Play.com ... ingen told og billigere end CD-WOW.

Som nævnt har du nok bare været heldig med Schweiz kontra Hong Kong - det kan sagtens tænkes at Told & Skat specifikt holder øje med Europa kontra non-Europa.

Hvis T&S kigger nøje efter får du også lov til at betale told for varer over 80 kr. fra Play.com, da de ligesom Hong Kong sender fra et sted udenfor Europa - de anser det måske ikke for et stort nok problem til at kaste deres særlige kærlighed på det.

Tidligere sørgede CD-WOW for at alle varer røg via Sverige så vi her i Danmark undgik tolden. Efter omstrukturering og vist nok også ejer-skifte synes de måske at de hellere vil satse på tilfældighederne, så de selv sparer på portoen - går den, så går den. Og skulle nogen brokke sig, så giver de bare et gift certificate på tolden, dvs. en værdi på varer købt hos dem - herved sparer de penge (varen koster dem jo ikke den fulde told-værdi), og de stavnsbinder dine penge. I mine øjne pænt usmageligt, for når jeg handler hos CD-WOW og de ikke nævner forholdene som de er nu, så ville jeg forvente at jeg handler hos et firma der afsender fra England, dvs. et land indenfor EU, eller i det mindste tilsvarende så jeg holdes skadesfri.

Jeg var ellers begyndt at genoptage mit kundeforhold hos CD-WOW, efter en mislykket periode hvor jeg ikke kunne betale via deres nye system, men det er røget nu - for good, eller som minimum indtil de kan garantere at de gamle forhold genetableres, dvs. ingen told. Priserne er ikke værd at det skal være et konstant gamble, for sandsynligheden for at de afsender direkte fra Hong Kong hver gang lader til at være steget markant.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 November 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

Nå... Nu har jeg prøvet at sende en "brandbulle" til CD-WOW for at høre deres mening om forholdene - spændende at se hvad de svarer, og om de i det hele taget gider svare
Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Yakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2008
Sendt: 27 November 2008 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Jeg spottede lige den her besked og vil melde mig i klubben af sure kunder. Jeg har også netop modtaget en regning på 187 kr. fra PostDK. Jeg har bestilt 2 spil i denne omgang og har ét PS3 spil på vej. Jeg kan se at posten har forsøgt at levere det ene spil fra Zurich i dag, så den er gået fint igennem, men det andet er sendt fra Hong Kong og det er blevet taget.

Nu venter jeg og ser hvilket af mine spil, der er taget i tolden (det ene er 150 kr. værd og det andet er 400 kr. værd). Jeg bider nok i det sure æble og betaler tolden hvis det er 400 kr.-spillet, men det andet er nok ret tvivlsomt om jeg gider besvære mig med.

Den email-adresse CD-wow angiver, som "quick help" smider bare mine beskeder retur (help@cd-wow.com).

Og så er det for øvrigt sidste gang jeg handler andet end <80 kr. CD'er fra dem...

Til top Vis Yakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yakken

DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 November 2008 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har 2 cd'er i bestilling. Begge under 80 kr med rabat.

Sådan bliver det fremover. Og 1 af gangen.

Yakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

De sender kun én af gangen uanset hvad. Selv hvis du bestiller adskillige varer på én gang, sendes de enkeltvist.

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Yakken skrev:

Jeg kan se at posten har forsøgt at levere det ene spil fra Zurich i dag, så den er gået fint igennem,

Så har du bare været heldig, for Zürich (Schweiz) er udenfor EU.

hilsen Per

Yakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Ja, der må være en hvis chance for at visse leverencer går igennem, men om der er mere fokus på østlande end non-EU-lande i Europa skal jeg ikke kunne sige. Det er dog ikke helt tilfredsstillende mht. tolden, idet købsbetingelserne specifikt angiver at man ikke vil blive pålagt ekstra gebyrer af nogen art...

Citér:
Varer som overskrider UK HM Customs and Excise VAT Personlig Import allowances. Ordrer som indeholder varer der overskrider UK Customs and Excise VAT personlig import grænse sendes via Hong Kong Post, som er vores post agent.

Hong Kong Post sørger for betaling af VAT og/eller andre skatter og afgifter som måtte være forfaldne til UK H M Customs and Excise på dine vegne UD AF DET BELØB DU ALLEREDE HAR BETAL. Du vil ikke blive bedt om at betale nogen yderligere beløb ved levering/afhentning.

Gryff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

Yakken skrev:

Ja, der må være en hvis chance for at visse leverencer går igennem, men om der er mere fokus på østlande end non-EU-lande i Europa skal jeg ikke kunne sige. Det er dog ikke helt tilfredsstillende mht. tolden, idet købsbetingelserne specifikt angiver at man ikke vil blive pålagt ekstra gebyrer af nogen art...

Citér:
Varer som overskrider UK HM Customs and Excise VAT Personlig Import allowances. Ordrer som indeholder varer der overskrider UK Customs and Excise VAT personlig import grænse sendes via Hong Kong Post, som er vores post agent.

Hong Kong Post sørger for betaling af VAT og/eller andre skatter og afgifter som måtte være forfaldne til UK H M Customs and Excise på dine vegne UD AF DET BELØB DU ALLEREDE HAR BETAL. Du vil ikke blive bedt om at betale nogen yderligere beløb ved levering/afhentning.

Ja, men det gælder kun, hvis varen leveres til en adresse i UK (Storbritanien). UK HM Customs er det britiske toldvæsen. En sådan aftale (mellem Hong Kong og UK) er det danske toldvæsen ikke forpligtet af ...

... og det bliver sq da ikke let, når den danske købsvejledning til cd-wow indeholder information, som kun er relevant for britiske kunder ...

hilsen Per

snegom07
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006
Sendt: 28 November 2008 kl. 05:14 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:

Jeg har 2 cd'er i bestilling. Begge under 80 kr med rabat.

Sådan bliver det fremover. Og 1 af gangen.

Jamen, men pas på, de skriver den ordinære pris på pakken, så hvis den koster 89.-   - Kr. 10.- i rabat = kr. 79.- er du ikke sikret, da de som sagt skriver 89.- på forsendelsen

Til top Vis snegom07's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snegom07

Yakken
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2008 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået svar fra CD-wow nu, hvor de skriver at jeg også kan få en E-voucher til deres hjemmeside. Det er naturligvis en fin service, alt taget i betragtning, men det ændrer ikke på
1. Jeg skal nu købe for 187 kr. ekstra i deres møgbutik for at få noget ud af toldgebyret.
1b. ... og disse varer havner potentielt i samme toldfælde. Mærker man et iterativt mønster?
2. Varer jeg køber på en hjemmeside med danske priser og dansk tekst, skulle ikke give anledning til toldgebyrer. Så må de skrive det i deres betingelser!

snegom07
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006
Sendt: 28 November 2008 kl. 08:38 | IP-adresse registreret  

Yakken skrev:

Jeg har fået svar fra CD-wow nu, hvor de skriver at jeg også kan få en E-voucher til deres hjemmeside. Det er naturligvis en fin service, alt taget i betragtning, men det ændrer ikke på
1. Jeg skal nu købe for 187 kr. ekstra i deres møgbutik for at få noget ud af toldgebyret.
1b. ... og disse varer havner potentielt i samme toldfælde. Mærker man et iterativt mønster?
2. Varer jeg køber på en hjemmeside med danske priser og dansk tekst, skulle ikke give anledning til toldgebyrer. Så må de skrive det i deres betingelser!

Fuldstændig enig, jeg har det samme problem m.h.t. E-Voucher på Kr. 289.-  og m.h.t. 2. har jeg mailet til dem, om det samme, men det svarer de ikke på, jeg er også færdig med at købe fra Dem 

Til top Vis snegom07's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snegom07

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 November 2008 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Da jeg læste denne tråd første gang, annullerede jeg straks min ordre. Sidst jeg handlede med dem, var for et par år siden, så jeg anede ikke at de havde fået ny ejer, og nu sendte fra Hong Kong.

Nu kan jeg se, at de alligevel har hævet penge fra mit kreditkort. Til trods for at jeg annullerede handlen INDEN mine varer var afsendt.

Det er sidste gang jeg handler der.

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes