| Forfatter |
|
Jespera Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 109
|
| Sendt: 23 November 2008 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
har tjekket mine faser og de er korrekt monteret. køre med et sæt bi-wire kabler i kobber som jeg har læst skulle være det bedste til at fremhæve bassen i en højtaller..
Er da ikke fordi der slet ikke er noget bas i dem.. men savner at man kan mærke i kroppen at det vibrere når man skrue op for volumen.
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 23 November 2008 kl. 13:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som sagt, så levere de ganske god bas. Og du burde såmænd også kunne mærke det vibrere i kroppen når der er tryk på.
Men hertil skal det selvfølgelig også siges at jo større bas-enhed jo mere luft kan den flytte med. Synes du ikke der er tryk
nok på skidtet med den 216'er smidt foran, kunne du overveje en subwoofer.
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Jespera Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2008 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
har allerede en sub monteret.. var nu bare om der var noget jeg kunne gøre ved min højtaler for at få det sidste power ud af dem.. var mere i tvivl om placering og om de gummiklodser de står på var det rigtige..
Skal nu også siges at jeg kommer fra et sæt CV dc1515 så er måske nok bar noget man skal vænne sig til at 2x8" ikke spiller som 2x15".. :)
|
| Til top |
|
| |
Jespera Forum Bruger

|
| Sendt: 23 November 2008 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
og så selvfølgelig om der var andet jeg kunne rode med i menuen i min reciver da den holder oppe med at skrue højre op når den når omkring -15db men kan skrues helt op på cirka +15db.. men det er måske bar sådan den er bygget.. har været inde og lave om så den får +12 ekstra i volume styrke inde i dvd menuen.
|
| Til top |
|
| |
ehb_elh Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 23 November 2008 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm det er meget sandsynligt at din tidligere overflod af bass nu hjemsøger dig... hmm hvis det er muligt så prøv om du kan få hjørnerne i rummet til at fremhæve sin bas. Sådan at dine højtaler har "ryggen" mod hjørnet...
|
| Til top |
|
| |
Siankovic Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 24 November 2008 kl. 04:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er selvfølgelig altid irriterende at skulle mangle noget bund, men jeg synes også din stue er alt for stor til at to 8" per side skulle kunne fylde det op med god stram bas ved realistisk niveau. Din kammerat har 50% mere membranareal end dig, og hvis hans stue ikke er 50% større så har han naturligt mere bas. Har selv 4 gange 8" i 24 m2, det er passende til min smag. Har tidligere haft to gange 8" og det blev for tyndbenet. Du kan højst håbe på en omgang faseforskudt mudder ved at smække basporten op i hjørnet. Det bliver ganske vist højere men stramt bliver det ikke. Hvis din smag er til punch i mellemgulvet, så er mit umiddelbare råd at supplere med en 12" tommer sub - helst lukket med aktiv eq.
|
| Til top |
|
| |
LeUneBete Udelukket fra forum

Dobbeltprofil: Cujo
Bruger siden: 17 November 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 46
|
| Sendt: 24 November 2008 kl. 04:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spørger du mig vil jeg sige at en Dali 850 ikke er særlig stærk i dybbassen men kan give et ret godt attack Og så er den lettere irriterende i mellemtonen og nedre diskant som jeg synes stikker alt alt for langt frem Måske er det det der gør at du mangler bas
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 24 November 2008 kl. 05:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
faktum er at alle dali højttalere er afstemt, så de i forhold til en neutral højttaler, spiller alt for meget bas, så medmindre vi snakker tilvænning til dine nye "mikrohøjttalere", så er det andetsteds i setup'et, at den er gal.
Du skal være glad for, at du ikke købte B&W, så havde du ikke haft 1/10 af den bas, du har nu.
Dali højttalere er mere T-hansen afstemte end Cerwin Vega - altså mørkere, mere slasket buldrebas.
|
| Til top |
|
| |
sd2100 Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 363
|
| Sendt: 24 November 2008 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jespera skrev:
| jeg har surround ja.. men det er når jeg spiller i stereo at jeg savner mere bass.. lyder ikke som om at min onkyo ikke kan følge med.. kan det ikke ha noget med hvad de står på.. er gummiklodser det bedste man kan sætte under et par højtaller når de står på trægulv..? |
|
|
Og højttalerne er sat til Large i menuen? Har oplevet et par gange, hvor man havde glemt det. Det betød ikke noget i surround sammenhænge, men ved stereo var al bas (ved frakoblet sub) helt væk.
|
| Til top |
|
| |
SOSFarum Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 189
|
| Sendt: 24 November 2008 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bsfp Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
I nogle surroundbæster er menuerne meget kringlede, selv om fronthøjtalerne er sat til large spiller de ikke de lave frekvenser når man vælger stereo,men kun i diverse surroundformater. Prøv at sætte subben off i menuen og hør om der er forskel i bassen i stereo og feks. prologic 2.
|
| Til top |
|
| |
esf-opti Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 14:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
bsfp skrev:
| I nogle surroundbæster er menuerne meget kringlede, selv om fronthøjtalerne er sat til large spiller de ikke de lave frekvenser når man vælger stereo,men kun i diverse surroundformater. Prøv at sætte subben off i menuen og hør om der er forskel i bassen i stereo og feks. prologic 2. |
|
|
Jeg vil lige tilføje et lille link, for i nogle sur. receivere sender ikke de lave frekvenser til fronterne, når der er aktiveret sub i menu'en. Men dette kan du læse mere om her, nederst på siden: http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=1687&zoneid=3
|
| Til top |
|
| |