Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 15:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Høretelefoner med Surround sound? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
putte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 24 November 2008 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Jeg ser meget film om aftenen, så derfor kan jeg ik lige altid skrue op for mit surround sound anlæg, så derfor vil jeg gerne have anbefalet et par super gode HøreBøffer med Surround sound til en omkring en 2000kr hvis det er muligt altså?   hvad er vigtig at kigge efter osv...       kan da lige sige de helst ik skal være trådløse.

Jeg har en denon avr-1306 forstærker

Vh Putte

Til top Vis putte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af putte

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 November 2008 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Er det via pc du afspiller filmene?

Hvis ja, så skal du have fat i et X-fi kort, da de kan emulere surround sound virkelig godt via hovedtelefoner.
Og hovedtelefonerne skal helst ikke have for høj modstand (ohm), hvis det skal sættes til computeren.

putte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2008 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Nåå jeg skulle jeg nok ha nævnt, det er på mit sony 46 kld 4500 sony bravia tv jeg bruger, afspiller er playstation 3 med blu ray

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Sendt: 24 November 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Hmm mht til surround sound så har du to muligheder, enten en hardware eller software løsning.

De fleste høretelefoner emulerer bare surround sound via software i noget hardware dvs. du skal bruge eks. et x-fi til at få et par alm høretelefonet til at at lave surrond. Jeg ved ik om ps3 kan emulere surround via et alm jackstik, men det kan den nok ikke. Har en ps3 flere udgange? til eks baghøjtalere osv?
Ellers tror jeg du skal have fat i en computer det kan tage din digitale 5.1/7.1 lyd og splitte den op i kanaler. En alm forstærker kan desværre nok ik bruges, fordi den jo har udgange til en effektforstærker. Via computeren kan du så enten emulere eller bruge flere udgange også købe et par høretelefoner med flere højtalere, men det bør du ikke gøre da de virkeligt ikke er gode.
Ellers kan du kigge efter en philips sbs1500 forstærker, den mener jeg kan tage et digitalt signal og lave den om til surrond. Men det ved Claus mere om Han ved alt om philips
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

putte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Okay da en masse ting der   men hvis du så ville foreslå at købe lidt udstyr, hvad skulle det så være, her tænker jeg lidt enkelt stillet op, altså hvilke hørebøffer ville du foretrække som surround sound? og hvad er det for ekstra udstyr du snakker om??  jeg ved ik så meget om det her nemlig.  For mig skal det bare være enkelt og lige til, vil ik købe en masse ekstra ting. men siger du jeg ik kan få surround sound med min denon ved bare at smide et par høre bøffer ind i stikket som skulle ha surround sound??

Vh Putte

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2008 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Sorry hvis jeg forvirede dig. Problemmet er enkelt, vi skal have surrond lyd ud af din PS3, og det kan vi vidst kun via den optiske ud.
Dvs vi skal bruge en surrond DAC af en slags (Digital til Analog Converter).
Problemmet er her så at hvis vi tager en alm surrond forstærker, så har den ikke høretelefon surrond. Og jeg kender ik rigtigt nogen høretelefon forstærkere med mere end stereo
Men jeg tror der er en mulighed for en all-in one løsning og det er en philips hd1500
Philips SBC-HD1500

Problemmet er her bare at den ikke rigtig kan fåes længere.

Men heldigvis er der en mulighed mere og det er en JVC SU DV1 surround adapter, den kan sluttes til det optiske ud også kan du slutte en hvilken som helst høretelefon til den direkte.

Jeg ved ikke så meget om hvor den kan købes men ved at audiocubes har den til 150usd og det er en god forhandler:

http://www.audiocubes.com/category/Headphones_Wireless,+Surr ound/product/JVC_SU-DH1_Surround_Headphone_Adapter.html

Så kan du købe et par høretelfone rmed god soundstage eks. et par Audio technica a700 også er du godt kørende, eller måske et par JVC, dem som er diskuteret er på siden

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 24 November 2008 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Sendt: 24 November 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
Måske noget her  http://www.agknordic.com/new/index.php?side_id=51

Har du tjekket om der overhoved er mulighed for at sætte den til via optisk?
Jeg kan ikke se noget med optisk indgang til en indbygget dac eller noget i det sæt der

Den eneste løsning så vidt jeg kan se, hvad angår det sæt er at han skal have pre-out på hans receiver.

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 November 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Tweaker skrev:
M�ske noget her  http://www.agknordic.com/new/index.php?side_id=51

NOOO, der satte jeg min lille str 43 i gulvet. Ik noget AGK her

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 24 November 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Tweaker skrev:
M�ske noget her  http://www.agknordic.com/new/index.php?side_id=51

NOOO, der satte jeg min lille str 43 i gulvet. Ik noget AGK her

Okaaaay, tager den så tilbage

Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

putte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2008 kl. 02:38 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Sorry hvis jeg forvirede dig. Problemmet er enkelt, vi skal have surrond lyd ud af din PS3, og det kan vi vidst kun via den optiske ud.
Dvs vi skal bruge en surrond DAC af en slags (Digital til Analog Converter).
Problemmet er her så at hvis vi tager en alm surrond forstærker, så har den ikke høretelefon surrond. Og jeg kender ik rigtigt nogen høretelefon forstærkere med mere end stereo
Men jeg tror der er en mulighed for en all-in one løsning og det er en philips hd1500
Philips SBC-HD1500

Problemmet er her bare at den ikke rigtig kan fåes længere.

Men heldigvis er der en mulighed mere og det er en JVC SU DV1 surround adapter, den kan sluttes til det optiske ud også kan du slutte en hvilken som helst høretelefon til den direkte.

Jeg ved ikke så meget om hvor den kan købes men ved at audiocubes har den til 150usd og det er en god forhandler:

http://www.audiocubes.com/category/Headphones_Wireless,+Surr ound/product/JVC_SU-DH1_Surround_Headphone_Adapter.html

Så kan du købe et par høretelfone rmed god soundstage eks. et par Audio technica a700 også er du godt kørende, eller måske et par JVC, dem som er diskuteret er på siden

Okay da, det vil sige min eneste mulighed er at købe sådan en lille box og et par høretelefoner, som jeg sætter hvor i? til forstærkeren eller hur? i optisk stikket som jeg ellers bruger til lyd til playstation 3eren?

Hvad med Sennheiser er de ik gode, synes de plejer at være rimelig gode:)

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2008 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Er der ik en optisk ud på din forstærker, mener denon plejer at have 2 indgange og udgange.

Det du skal gøre er som du plejer mht lyd, din ps3 til forstærker, som så går over i en surround emulator som i den JVC og Philips via optisk kabel.

Mht til sennheiser, jo de er da ganske gode og vil også mene at eks. senn 595 vil være et okay bud, specielt hvis du kan finde dem brugt hvor der plejer at gå til 600-700kr. Men de har ikke så god soundstage som eks. audio technica, og jeg vil mene til surrond bør du finde nogen høretelefoner med god rumdybde og definition. Desværre er ATH svære at finde her i landet, så dem skal du finde på ebay, men sådan er det desværre med det meste.

Men hvad er budgettet til de høretelefoner? Altså jeg vil mene at det bedste "bang-for-the-buck" finder du i dit tilfælde i enten nogen ATH a700 eller måske et par JVC.

Ps. det var godt tweaker

putte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2008 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har en optisk 1 og 2 i min forstærker, så den er i vinkel:)  penge er ik noget problem da jeg er svine rig  nej ok ik helt rigtigt, men har pengene der skal til.  nu ligger det sådan jeg har meget til tålmodighed og vil helst gerne ha tingene med det samme, hvad gør man så?? en forhandler i kbh området hvor jeg kan få lidt godt udstyr til mit formål, så jeg bare lige kan tage ud og købe det her og nu?

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

Uha tror ikke du kan finde noget af det i kbh deværre, tror du blir nød til at kigge på nettet

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 November 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Suuround er jo lidt noget fup i høretelefoner.....
Det philipssæt som tectrino nævner gør et hæderligt stykke arbejde og effekten er rimelig god, jeg foretrækker stadig at se det i stereo, men det er også det jeg gør mest i når jeg ser film normalt via højtalerene..

Jeg tror godt jeg kan stampe forstærkeren op af jorden, men høretelefonerne er lidt sværere at få fingrene i, det betyder dog ikke det helt store for forstærkeren kan nemt trække de lidt tungere drenge, der er kommet en ny model fra philips hp9000 og jeg har en mistanke om at den bare har en anden farve end hp1000, de kan købes til under 1000 fra ny..

Til film ville jeg vælge mine dt880 eller mine c-JAYS, da de begge er meget "store" i lyden så man får en lidt bedre fornemmelse af rum..

Jeg har da også den "originale" surrounder fra sennheiser, men den kræver en pc for at virke rigtigt...
De spiller sq fint og lyden er OK, men de er ikke videre komfortable, de er heller ikke nemme at finde, til gengæld koster de ikke ret meget, så man får valuta for pengene..

Mit stueanlæg har surround i høretelefon udgangen, bare sådan til orientering det virker også fint, men der mangler power hvis man skal lege med de store drenge..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

putte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Uha tror ikke du kan finde noget af det i kbh deværre, tror du blir nød til at kigge på nettet

MEn hvis jeg så skal have mig sådan en lille box og nogle høre telefoner købt over nettet, hvor jeg jeg så kigge, hvad med headaudio.dk  har de noget der??  og hvad med de der sennheiser du nævner, er der surround sound i dem, har kigget lidt på nettet, men synes ik lige at kunne se om der er det i dem, eller lyden der er i sennhieser hd595 snyder måske bare en til at tro der er??

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Du finder ik rigtigt nogen gode høretelefoner med surrond, det er derfor at jeg anbefaler at du køber dig en emulator, dvs. en der snyde dig til at tro at der er 5.1 i et par stereo høretelefoner. Det er det den JVC og den fra Philips gør.
Du kan få høretelefoner med flere små drivere (højtalere) i men det er noget bras efter min opfattelse og de kræver som regel et lydkort med 5.1 jack udgange og ikke 5.1 højtalere udgange.

De høretelefoner du skal have er derfor nogen der lyder bedst sammen med en emulator og jeg vil mene at det er nogen let-trukne med god stor soundstage. Og det er bla de audio technica a700 som jeg nævner, men du akn også købe et par sennheiser 595 eller dem Claus nævner

putte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

JA ved godt jeg nok hellere må have mig en lille box også, men hvilke skal jeg købe og kan de købes i danmark i en butik eller over nettet?  har du et par link til nogen?? ved godt da har sendt et, men måske er der flere at vælge i mellem? der er ik nogen på headaudio vel? og så siger du et par af seen595 eller technica a700 eller Clauses, så vil du mene jeg er oppe at køre?

er der ik nogen lidt nyere af de der i samme klasse som sennheiser 595? de er jo efterhånden lidt gamle

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 November 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

Hvilken lyd ønsker du ??
For uanset hvor god en kvalitet en høretelefon har så er det noget hø hvis man ikke bryder sig om klangen i dem, sæføllig kan man med eq  rette lidt op, men det rareste er nu at finde nogle som passer til smag..

der er 3 sæt af philipsmodellen på ebay.de, men de er alle trådløse og dem har jeg ikke hørt, så jeg ved ikke hvordan de lyder, forstærkeren ser ud til at være den samme og kan du få hele sættet til under 100 € med porto, så kan det ikke gå helt galt, for forstærkeren er af en ganske udemærket kvalitet og har den surrround du ønsker..

Du vil aldrig opnå samme effekt som du har med 7 højtalere og sub, det tror jeg ikke på at høretelefoner kan generere da de jo kun har to drivere som ikke har noget samspil med hinanden...

Jeg ved at Beyer også laver et sæt, men det koster kassen......
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

putte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 November 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
Hvilken lyd ønsker du ??
For uanset hvor god en kvalitet en høretelefon har så er det noget hø hvis man ikke bryder sig om klangen i dem, sæføllig kan man med eq  rette lidt op, men det rareste er nu at finde nogle som passer til smag..

der er 3 sæt af philipsmodellen på ebay.de, men de er alle trådløse og dem har jeg ikke hørt, så jeg ved ikke hvordan de lyder, forstærkeren ser ud til at være den samme og kan du få hele sættet til under 100 € med porto, så kan det ikke gå helt galt, for forstærkeren er af en ganske udemærket kvalitet og har den surrround du ønsker..

Du vil aldrig opnå samme effekt som du har med 7 højtalere og sub, det tror jeg ikke på at høretelefoner kan generere da de jo kun har to drivere som ikke har noget samspil med hinanden...

Jeg ved at Beyer også laver et sæt, men det koster kassen......

Det jeg ønsker er en blød og mørk lys, altså en god bas med klar lyd, svært at forklare, kan du nok ik bruge til noget, men noget i den stil, gerne med lidt slag i:)  er det den lille emulator du snakker om når du siger forstærker? fordi jeg har en fin forstærker, men jeg har ik sådan en lille box/amulator som laver lyder om til surround sound, men tænker lidt i at købe den der lille sorte JVC box der bliver nævnt længere oppe, en til en omkring en 600-700 er helt fint, og ik noget brugt eller trådløst, helst ik, vile gerne have de der Bayer dynamic, kender du nogle til omkring en 1200-1400 kr? har også luret lidt på de der sennheiser 595, men ser ud som om de er lidt gamle på markede, måske der er kommet nogle nyere på den front??

I:)

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum