Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 13:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Høretelefoner med Surround sound? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 27 November 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

det jeg kalder forstærkeren er den som får et digital signal fra pc/dvdafspiller og det er ikke en alm forstærker, men en hovedtelefonforstærker, bare lige for en god ordens skyld..

hvis du er til blød mørk lyd så er det nok senn du skal kigge på, ellers ville det Philipssæt med kabel være noget jeg er ret sikker på ville falde i din smag..

At HD595 er et ældre design viser bare hvor god den er, nye ting er ikke altid bedre end gamle..

DT880 kan findes til lige omkring de 1400 på ebay hvis man er lidt vågen..

600-700 er uden moms og sårn skal du jo lige huske, når du køber uden for EU
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

Mathias Bak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 27 November 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Hvad med DT990? den koster lige under 1500 på headaudio?
Til top Vis Mathias Bak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mathias Bak Besøg Mathias Bak's Websted

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 27 November 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret  

Jeg tror den er lige skarp nok i tonen, men også en mulighed.....
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

putte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 November 2008 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:
det jeg kalder forstærkeren er den som får et digital signal fra pc/dvdafspiller og det er ikke en alm forstærker, men en hovedtelefonforstærker, bare lige for en god ordens skyld..

hvis du er til blød mørk lyd så er det nok senn du skal kigge på, ellers ville det Philipssæt med kabel være noget jeg er ret sikker på ville falde i din smag..

At HD595 er et ældre design viser bare hvor god den er, nye ting er ikke altid bedre end gamle..

DT880 kan findes til lige omkring de 1400 på ebay hvis man er lidt vågen..

600-700 er uden moms og sårn skal du jo lige huske, når du køber uden for EU

Okay men så bliver det jo nok en sennheiser hd595, men hvad så med den lille box der, nu jeg lidt forvirret, er det den du mener du du siger forstærker? altså den der JVC lille sorte box som laver lyden lidt om til surround sound, som skal i jack stikket, tror ik jeg er helt med hvad du mener med pc/dvdafspiller forstærker, jeg bruger ik min pc eller dvdafspiller, kun playstation 3 med Blu ray.

Vh Ivan

Til top Vis putte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af putte

putte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Har i nogle arfaringer med at Bruge Beyerdynamic DT 990 PRO Open til at se film med?

bøje
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003
Sendt: 28 November 2008 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

Pioneer har et sæt Dolby Surround hovedtelefoner.

Mvh.

Til top Vis bøje's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bøje

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 28 November 2008 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

putte skrev:

Har i nogle arfaringer med at Bruge Beyerdynamic DT 990 PRO Open til at se film med?

kender ikke som sådan til den gamle pro version der, men har selv den nye, og den er jeg rigtigt glad for til film... Fornuftig bas og "sprøde" stemmer..  Også glimrende til musik, omend de er lidt "farvede", hvilket jeg dog egentligt syntes er en god ting.. meget mad smager jo også bedre med lidt krydderier nogle gange..    til nogle ting vel at mærke...  Der er en del bas og meget klarhed i de høje toner.. 

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 November 2008 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

putte skrev:

Det jeg ønsker er en blød og mørk lys, altså en god bas med klar lyd, svært at forklare, kan du nok ik bruge til noget, men noget i den stil, gerne med lidt slag i:)

så er det jo faktisk nok DT990 du bør give et forsøg.. Du kan evt prøve dem i musikhuset aage, der har de dem.

standardversionen kunne også være en mulighed måske, de er lidt mere komfortable (mindre tryk på ørene) og skulle såvidt jeg ved lyde lidt bedre. Dog er de jo så også noget dyrere...

edit: og ja.. jeg læste lige det sidste først og så først dette indlæg bagefter jeg havde skrevet det andet

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 November 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Hallo : Det hedder H O V E D telefoner.

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=100484

God jagt

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 November 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Uhaa 1500kr for den gamle sag... jeg ville nu ikke tøve med at vælge den jvc over den sennheiser
Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

putte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2008 kl. 03:25 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:
putte skrev:

Det jeg ønsker er en blød og mørk lys, altså en god bas med klar lyd, svært at forklare, kan du nok ik bruge til noget, men noget i den stil, gerne med lidt slag i:)

så er det jo faktisk nok DT990 du bør give et forsøg.. Du kan evt prøve dem i musikhuset aage, der har de dem.

standardversionen kunne også være en mulighed måske, de er lidt mere komfortable (mindre tryk på ørene) og skulle såvidt jeg ved lyde lidt bedre. Dog er de jo så også noget dyrere...

edit: og ja.. jeg læste lige det sidste først og så først dette indlæg bagefter jeg havde skrevet det andet

Er pro den gamle model?  DT990 er den nye og DT909 pro er den gamle model??

Ivan:)

putte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2008 kl. 03:26 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Uhaa 1500kr for den gamle sag... jeg ville nu ikke tøve med at vælge den jvc over den sennheiser

Nej det tør jeg heller ik, men ellers tak Nrik:)

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2008 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Der er DT990 (2005 udgaven) som er den nye.. de er sølv med "metal-gitter" på siderne..  og så er der pro udgaven som er i plast over det hele og er sorte..

putte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Okay da, virkelig ik noget nye på markede i samme kvalitet eller bedre til den pris?  selvom det jo ik altid er det nye der er bedre.

Ivan

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Sendt: 29 November 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Dem her!

Det er da i det mindste rigtig surround
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

putte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 November 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:
Der er DT990 (2005 udgaven) som er den nye.. de er sølv med "metal-gitter" på siderne..  og så er der pro udgaven som er i plast over det hele og er sorte..

Er det den bedste hovedtelefon på markede til at se film på ville du sige?  altså DT 990 ik noget nyere i den serie?

eller er det noget helt andet jeg skal kigge efter når jeg bruge dem til film?

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

putte skrev:

kolind skrev:

Er det den bedste hovedtelefon på markede til at se film på ville du sige?  altså DT 990 ik noget nyere i den serie?

Det vil jo altid komme an på smag og behag. Jeg ser selv film med dem, men det er nu nok også af andre praktiske hensyn. De er ret lette at trække vil jeg påstå og lyder ikke så tosset endda bare ud af udgangen på min dvd-afspiller :)

Jeg syntes at de er gode til film ud fra at de har godt med bas og klarhed. Stemmer går klart og sprødt igennem og bassen kan give fine eksplotioner osv.. Så lydkarakteren vil jeg mene også egner sig fint til det.. Nogle vil påstå at de er for skingre i toppen og buldrende i bunden til noget musik, men som alt headfi er det smag og behag..

Og ellers er du da velkommen til at kigge forbi Holbæk hvor jeg bor og give dem et lyt hvis det skulle være?

De bedste er de nok ikke.. Der findes altid noget bedre tror jeg godt at man kan påstå.. forudsat at du ikk smider 50K på grej fra start

putte
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2008 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

kolind skrev:
putte skrev:

kolind skrev:

Det vil jo altid komme an på smag og behag. Jeg ser selv film med dem, men det er nu nok også af andre praktiske hensyn. De er ret lette at trække vil jeg påstå og lyder ikke så tosset endda bare ud af udgangen på min dvd-afspiller :)

Jeg syntes at de er gode til film ud fra at de har godt med bas og klarhed. Stemmer går klart og sprødt igennem og bassen kan give fine eksplotioner osv.. Så lydkarakteren vil jeg mene også egner sig fint til det.. Nogle vil påstå at de er for skingre i toppen og buldrende i bunden til noget musik, men som alt headfi er det smag og behag..

Og ellers er du da velkommen til at kigge forbi Holbæk hvor jeg bor og give dem et lyt hvis det skulle være?

De bedste er de nok ikke.. Der findes altid noget bedre tror jeg godt at man kan påstå.. forudsat at du ikk smider 50K på grej fra start

jeg er klar med 2000kr til et par super bøffer, men lyder da til det bliver et par DT990 der skal købes:)    er der så ik noget med jeg skal have en lille box som kan give mig surround sound, som jeg stikker ind i jack stikket på min forstærker og så hovedtelefonerne ind i den?   fik lidt forslag før i denne tråd nemlig.

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 December 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

jo der er nogle dimser som kan give noget emuleret surround sound. Jeg har kun haft prøvet sådanne ting på computeren ved at lade lydkortet gøre det, hvilket ikke har imponeret det helt store. Dedikerede emulatorer gør det forhåbentligt bedre kan man forstille sig..

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 10 December 2008 kl. 02:42 | IP-adresse registreret  

Claus-dk skrev:

Du vil aldrig opnå samme effekt som du har med 7 højtalere og sub, det tror jeg ikke på at høretelefoner kan generere da de jo kun har to drivere som ikke har noget samspil med hinanden...

Helt tilbage i 70'erne kunne man få hovedtelefoner til 4-kanals lyd. SQ, QS CD-4 osv. Og der var altså mere end to højttalere i sådan nogle!
Intet nyt under solen...

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum