| Forfatter |
|
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 27 November 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
det jeg kalder forstærkeren er den som får et digital signal fra pc/dvdafspiller og det er ikke en alm forstærker, men en hovedtelefonforstærker, bare lige for en god ordens skyld..
hvis du er til blød mørk lyd så er det nok senn du skal kigge på, ellers ville det Philipssæt med kabel være noget jeg er ret sikker på ville falde i din smag..
At HD595 er et ældre design viser bare hvor god den er, nye ting er ikke altid bedre end gamle..
DT880 kan findes til lige omkring de 1400 på ebay hvis man er lidt vågen..
600-700 er uden moms og sårn skal du jo lige huske, når du køber uden for EU
|
| Til top |
|
| |
Mathias Bak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 267
|
| Sendt: 27 November 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med DT990? den koster lige under 1500 på headaudio?
|
| Til top |
|
| |
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
| Sendt: 27 November 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror den er lige skarp nok i tonen, men også en mulighed.....
|
| Til top |
|
| |
putte Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 92
|
| Sendt: 28 November 2008 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
det jeg kalder forstærkeren er den som får et digital signal fra pc/dvdafspiller og det er ikke en alm forstærker, men en hovedtelefonforstærker, bare lige for en god ordens skyld..
hvis du er til blød mørk lyd så er det nok senn du skal kigge på, ellers ville det Philipssæt med kabel være noget jeg er ret sikker på ville falde i din smag..
At HD595 er et ældre design viser bare hvor god den er, nye ting er ikke altid bedre end gamle..
DT880 kan findes til lige omkring de 1400 på ebay hvis man er lidt vågen..
600-700 er uden moms og sårn skal du jo lige huske, når du køber uden for EU
|
|
|
Okay men så bliver det jo nok en sennheiser hd595, men hvad så med den lille box der, nu jeg lidt forvirret, er det den du mener du du siger forstærker? altså den der JVC lille sorte box som laver lyden lidt om til surround sound, som skal i jack stikket, tror ik jeg er helt med hvad du mener med pc/dvdafspiller forstærker, jeg bruger ik min pc eller dvdafspiller, kun playstation 3 med Blu ray.
Vh Ivan
|
| Til top |
|
| |
putte Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2008 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har i nogle arfaringer med at Bruge Beyerdynamic DT 990 PRO Open til at se film med?
|
| Til top |
|
| |
bøje Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 550
|
| Sendt: 28 November 2008 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pioneer har et sæt Dolby Surround hovedtelefoner.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 28 November 2008 kl. 09:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
putte skrev:
|
Har i nogle arfaringer med at Bruge Beyerdynamic DT 990 PRO Open til at se film med?
|
|
|
kender ikke som sådan til den gamle pro version der, men har selv den nye, og den er jeg rigtigt glad for til film... Fornuftig bas og "sprøde" stemmer.. Også glimrende til musik, omend de er lidt "farvede", hvilket jeg dog egentligt syntes er en god ting.. meget mad smager jo også bedre med lidt krydderier nogle gange.. til nogle ting vel at mærke... Der er en del bas og meget klarhed i de høje toner..
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2008 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
putte skrev:
|
Det jeg ønsker er en blød og mørk lys, altså en god bas med klar lyd, svært at forklare, kan du nok ik bruge til noget, men noget i den stil, gerne med lidt slag i:)
|
|
|
så er det jo faktisk nok DT990 du bør give et forsøg.. Du kan evt prøve dem i musikhuset aage, der har de dem.
standardversionen kunne også være en mulighed måske, de er lidt mere komfortable (mindre tryk på ørene) og skulle såvidt jeg ved lyde lidt bedre. Dog er de jo så også noget dyrere...
edit: og ja.. jeg læste lige det sidste først og så først dette indlæg bagefter jeg havde skrevet det andet 
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 28 November 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 28 November 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhaa 1500kr for den gamle sag... jeg ville nu ikke tøve med at vælge den jvc over den sennheiser
|
| Til top |
|
| |
putte Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2008 kl. 03:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
putte skrev:
|
Det jeg ønsker er en blød og mørk lys, altså en god bas med klar lyd, svært at forklare, kan du nok ik bruge til noget, men noget i den stil, gerne med lidt slag i:)
|
|
|
så er det jo faktisk nok DT990 du bør give et forsøg.. Du kan evt prøve dem i musikhuset aage, der har de dem.
standardversionen kunne også være en mulighed måske, de er lidt mere komfortable (mindre tryk på ørene) og skulle såvidt jeg ved lyde lidt bedre. Dog er de jo så også noget dyrere...
edit: og ja.. jeg læste lige det sidste først og så først dette indlæg bagefter jeg havde skrevet det andet 
|
|
|
Er pro den gamle model? DT990 er den nye og DT909 pro er den gamle model??
Ivan:)
|
| Til top |
|
| |
putte Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2008 kl. 03:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Uhaa 1500kr for den gamle sag... jeg ville nu ikke tøve med at vælge den jvc over den sennheiser |
|
|
Nej det tør jeg heller ik, men ellers tak Nrik:)
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2008 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er DT990 (2005 udgaven) som er den nye.. de er sølv med "metal-gitter" på siderne.. og så er der pro udgaven som er i plast over det hele og er sorte..
|
| Til top |
|
| |
putte Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2008 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay da, virkelig ik noget nye på markede i samme kvalitet eller bedre til den pris? selvom det jo ik altid er det nye der er bedre.
Ivan
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 29 November 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem her!Det er da i det mindste rigtig surround
|
| Til top |
|
| |
putte Forum Bruger

|
| Sendt: 30 November 2008 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
| Der er DT990 (2005 udgaven) som er den nye.. de er sølv med "metal-gitter" på siderne.. og så er der pro udgaven som er i plast over det hele og er sorte.. |
|
|
Er det den bedste hovedtelefon på markede til at se film på ville du sige? altså DT 990 ik noget nyere i den serie?
eller er det noget helt andet jeg skal kigge efter når jeg bruge dem til film?
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
putte skrev:
kolind skrev:
| Der er DT990 (2005 udgaven) som er den nye.. de er sølv med "metal-gitter" på siderne.. og så er der pro udgaven som er i plast over det hele og er sorte.. |
|
|
Er det den bedste hovedtelefon på markede til at se film på ville du sige? altså DT 990 ik noget nyere i den serie?
|
|
|
Det vil jo altid komme an på smag og behag. Jeg ser selv film med dem, men det er nu nok også af andre praktiske hensyn. De er ret lette at trække vil jeg påstå og lyder ikke så tosset endda bare ud af udgangen på min dvd-afspiller :)
Jeg syntes at de er gode til film ud fra at de har godt med bas og klarhed. Stemmer går klart og sprødt igennem og bassen kan give fine eksplotioner osv.. Så lydkarakteren vil jeg mene også egner sig fint til det.. Nogle vil påstå at de er for skingre i toppen og buldrende i bunden til noget musik, men som alt headfi er det smag og behag..
Og ellers er du da velkommen til at kigge forbi Holbæk hvor jeg bor og give dem et lyt hvis det skulle være?
De bedste er de nok ikke.. Der findes altid noget bedre tror jeg godt at man kan påstå.. forudsat at du ikk smider 50K på grej fra start 
|
| Til top |
|
| |
putte Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 00:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
putte skrev:
kolind skrev:
|
|
|
|
|
Det vil jo altid komme an på smag og behag. Jeg ser selv film med dem, men det er nu nok også af andre praktiske hensyn. De er ret lette at trække vil jeg påstå og lyder ikke så tosset endda bare ud af udgangen på min dvd-afspiller :)
Jeg syntes at de er gode til film ud fra at de har godt med bas og klarhed. Stemmer går klart og sprødt igennem og bassen kan give fine eksplotioner osv.. Så lydkarakteren vil jeg mene også egner sig fint til det.. Nogle vil påstå at de er for skingre i toppen og buldrende i bunden til noget musik, men som alt headfi er det smag og behag..
Og ellers er du da velkommen til at kigge forbi Holbæk hvor jeg bor og give dem et lyt hvis det skulle være?
De bedste er de nok ikke.. Der findes altid noget bedre tror jeg godt at man kan påstå.. forudsat at du ikk smider 50K på grej fra start 
jeg er klar med 2000kr til et par super bøffer, men lyder da til det bliver et par DT990 der skal købes:) er der så ik noget med jeg skal have en lille box som kan give mig surround sound, som jeg stikker ind i jack stikket på min forstærker og så hovedtelefonerne ind i den? fik lidt forslag før i denne tråd nemlig.
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo der er nogle dimser som kan give noget emuleret surround sound. Jeg har kun haft prøvet sådanne ting på computeren ved at lade lydkortet gøre det, hvilket ikke har imponeret det helt store. Dedikerede emulatorer gør det forhåbentligt bedre kan man forstille sig..
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 10 December 2008 kl. 02:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus-dk skrev:
Du vil aldrig opnå samme effekt som du har med 7 højtalere og sub, det tror jeg ikke på at høretelefoner kan generere da de jo kun har to drivere som ikke har noget samspil med hinanden...
|
|
|
Helt tilbage i 70'erne kunne man få hovedtelefoner til 4-kanals lyd. SQ, QS CD-4 osv. Og der var altså mere end to højttalere i sådan nogle! Intet nyt under solen... Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |