Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 15:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Head-fi
 HIFI4ALL Forum : Head-fi
Emne Emne: Høretelefoner med Surround sound? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 11 December 2008 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Claus-dk skrev:

Du vil aldrig opnå samme effekt som du har med 7 højtalere og sub, det tror jeg ikke på at høretelefoner kan generere da de jo kun har to drivere som ikke har noget samspil med hinanden...

Helt tilbage i 70'erne kunne man få hovedtelefoner til 4-kanals lyd. SQ, QS CD-4 osv. Og der var altså mere end to højttalere i sådan nogle!
Intet nyt under solen...

Mvh.
Niels

Det er sandt, men de er sjældne, men dukker af og til op på ebay, der er vist nogle gamer bøffer på markedet med flere drivere, men om de er noget værd...
Snakker vi gode bøffer er de alle som en med en driver, med mindre vi regner inears med som parsdoksalt nok får flere og flere drivere...
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

tvemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2008
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 December 2008 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Digital til Analog Converter ...
Men heldigvis er der en mulighed mere og det er en JVC SU DV1 surround adapter, den kan sluttes til det optiske ud også kan du slutte en hvilken som helst høretelefon til den direkte.

Jeg ved ikke så meget om hvor den kan købes men ved at audiocubes har den til 150usd og det er en god forhandler:

http://www.audiocubes.com/category/Headphones_Wireless,+Surr ound/product/JVC_SU-DH1_Surround_Headphone_Adapter.html

Så kan du købe et par høretelfone rmed god soundstage eks. et par Audio technica a700 også er du godt kørende, eller måske et par JVC, dem som er diskuteret er på siden

Hej Techtrino ...

Jeg har næsten samme ønske som "Putte" ...

Jeg ser BD-film på et Panasonic PX80 - via min BD-afspiller Panasonic DB-35 ...
Jeg har ingen surround/stereo-forstærker i mit setup.

Jeg vil gerne kunne nyde lyden i headphones (også meget gerne en "kunstig" surroundlyd) ...
Jeg ville helst hente lyden direkte ud af BD-afspilleren (via den optiske lyd udgang) ... men hvis jeg køber en JVC SU DV1 og sætter imellem BD-afspilleren og mine headphones (headphones har jeg ikke købt endnu) hvordan kan jeg så justere lydstyrken op og ned ???

Er der indbygget headphone-forstærker i JVC'en ???
Kræves der en surroundreciever for at få setup'et med JVC SU DV1 til at snurre ???

Jeg ved godt at jeg ville få kontrol over lydstyrken ved at tilslutte headphones direkte i TV'et - men så vil muligheden for den der kunstige surround forsvinde + jeg ville helst slippe for at have et kabel hængende ud af headphones udgangen på TV'et.

Har DU/I nogle gode råd - jeg er ret "grøn" indenfor dette emne ...

Til top Vis tvemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tvemanden

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 December 2008 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Velkommen til Tvemanden

Tja, altså jeg ved faktisk ikke om en optisk ud også er volumen styret, dvs. at hvis du skruer ned på fjernsynet så skruer også forstærkeren ned.
Og jeg har aldrig selv siddet med sådan en fætter, men jeg ved at philips udgaven som jeg også nævnte har en volumen styring på enheden.
Men for ikke at virke helt dumt, så læste jeg lidt op Og fandt dette lille review som nævner en volumen knap

http://www.i4u.com/article5547.html

Mht forstærker, så ja der er jo en forstærker del i den, men den er nok ikke ret kraftig, du skal huske enheden i sig selv er batteri drevet, men mulighed for en ac-adapter, så tror ikke den er kraftig nok til krævene høretelefoner, og derfor burde man skulle nøjes med nogen lettrukne, ala ATH.
Mht surroundreciever, så nej, den her lille kasse er jo en surroundreciever, kun til høretelefoner

Håber jeg fik svaret på spørgsmålene

Til top Vis techtrino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af techtrino

tvemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Techtrino ... Tak for dit hurtige svar ...

Lige et tillægsspørgsmål vedr. god lyd i ørene, fra mine BD-film ...

Hvis jeg nu - i hovedtelefonerne - dropper den virtuelle surroundlyd og prioriterer ren stereo ...
... lyden trækker jeg ud fra bagenden af min BD-afspiller, via et optisk Toslink kabel over i en prisvenlig headphoneforstærker (analog stereo / m. vol. kontrol) ... og herfra over i et par hovedtelefoner til ca. 1.500,- ...

Vil det være en brugbar løsning ??? eller bliver det svært at finde en prisvenlig hovedtel.-forstærker der kan modtage digital lyd fra et optisk kabel - og derefter "spytte" (med vol. kontrol) analog stereo ud til et par OK hovedtelefoner ????

Hvilken - prisvenlig (max 1.000,- / gerne mindre) - forforstærker ville Du/I anbefale ???
Kan jeg blive nødt til at "nøjes" med analog stereo ud (fra BD-afspilleren el. TV'et) ???

På forhånd mange tak, du !!!

kolind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 December 2008 kl. 12:53 | IP-adresse registreret  

En zero dac vil kunne gøre det. Det er optisk ind, samt en dac endda. Prisen mener jeg er på ca 1000 kr, men hæng mig ikke op på det.

Til top Vis kolind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kolind

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret  

Den er let

Du skal have dig en Zero DAC, den har optisk ind, og fåes med en ganske god forstærker del indbygget Du kan sågar få gode opgraderings kit til zeroen blir endnu bedre

Den koster ca 1000kr inkl fragt og moms osv fra Kina, du kan evt søge herinde, for der bliver den disikuteret

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2008 kl. 12:58 | IP-adresse registreret  

Damm-it Kolind du skrev lige før mig Men god vi er enige

tvemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Tak for svar ...

Den der Zero DAC lyder spændende ...
Desværre skal jeg købe den i HK ... (uhhhhh avanceret)
Jeg læste at biglawhk skulle være OK at handle med ...

Men på ebay.com har han kun én (til USD 220,-) ...
Zero DAC with the HDAM, LT1364, and upgraded volume pot ...
Link ...

Er det den rigtige ???
Denne kommer jo til at koste et godt stykke over en tusse !!!!

tvemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2008 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Seller: wsz0304 ... har følgende til USD 111 ...
ZERO 24BIT/192KHz DAC, Digital-to-Analog Convertor, WITH HEAD FI AMP,NEW  IN  BOX ...
Link

Hvori ligger de store forskelle ???

techtrino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2008 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Uha længe siden jeg har kigget på sådan en, jeg ved at Jacobtc er meget inde i det pt, da han selv skal ha købt en zero, prøv at smid en pm til ham, han burde kunne give dig nogen gode link osv

tvemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2008 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

techtrino skrev:
Uha længe siden jeg har kigget på sådan en, jeg ved at Jacobtc er meget inde i det pt, da han selv skal ha købt en zero, prøv at smid en pm til ham, han burde kunne give dig nogen gode link osv

Hej Techtrino ... jeg har sendt en PM til Jacobtc ... Igen, mange tak for hjælpen ...

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2008 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Jeg ville vælge den dyre af dem, den skulle være bedre end, den anden som jeg selv har, derudover er biglawg en af de bedste ebayer jeg har haft med at gøre, kan kun anbefales..

Nu ved jeg ikke hvor god den nye version er, men hvis den er bedre end den gamle er det et godt køb, det eneste jeg har at udsætte på Zeroen er at den har en lillebitte anelse af en smule blæverbas..

Om et er et bedre køb end den Philips der også er oppe og vende afhænger lidt af prisen, hvis man kan gafle philipsen til 7-800, vil jeg mene den er et bedre køb, men de er begge gode køb og har coaxial ind, Zero har også optisk ind og kan bruges som ren DAC oveni hatten, philipsen har så også en surroundfunktion hvis man er til det..

Der er en megalang tråd på headfi.org om zeroen hvor de forskellige chipset vurderes i det første indlæg, prøv at læse om det der..
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

msp2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 December 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har sådan nogle

http://www.sonystyle.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDi splay?catalogId=10551&storeId=10151&langId=-1&pr oductId=11035276

Jeg købte dem en overgang hvor jeg spillede meget x-box, her virker det overbevisende, er dog også udmærket til film.

Til top Vis msp2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msp2

tvemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

msp2 skrev:

Hej, jeg har sådan nogle

http://www.sonystyle.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDi splay?catalogId=10551&storeId=10151&langId=-1&pr oductId=11035276

Jeg købte dem en overgang hvor jeg spillede meget x-box, her virker det overbevisende, er dog også udmærket til film.

Er det nogle som du er interesseret i at sælge ???

msp2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 December 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret  

tvemanden skrev:
[QUOTE=msp2]

Hej, jeg har sådan nogle

Er det nogle som du er interesseret i at sælge ???

Det kommer an på hvad du vil give, send mig en PB!

Til top Vis msp2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af msp2

McAllan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 15 Juli 2009 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Lad os få lidt liv i denne tråd igen 

Leder selv efter noget hovedtelefonsurround til brug i de stille timer. Efter en 42" fladskærm tror jeg jeg har set flere film de sidste par uger end jeg ellers gjort på et halvt år
Er der nogle, der har prøvet den dér JVC ting? Hvor lang tid tog det for dem at dukke op? Og nok så interessant: Hvordan synes i den virker med et par ordentlige hovedtelefoner?
Nogen, der evt. har fundet den JVC i Europa? Vil nemlig helst handle inden for EU for at slippe for for meget besvær med told, moms osv.

Jeg har engang for længe længe siden - før årtusindeskiftet - købt en Sennheiser DSP-360. En lille boks med to funktioner - som hovedtelefonforstærker eller som mellemled til en alm. forstærker og 2 højttalere. Den kan tage et analogt Dolby Surround signal (og naturligvis også selvom det er encoded med den nyere prologic (I/II(x)) da de er bagudkompatible) og så give virtuel surround i hovedtelefoner eller højttalere.
Den fungerer da sådan ca., omend kvaliteten ikke er noget at råbe hurra for - især sus i hovedtelefonerne er lidt irriterende - om jeg begriber hvordan et firma som Sennheiser kunne få sig selv til at lægge navn til sådan noget sjusk (hvis man nænner at skille den ad kan man erstatte den lousy forstærkerkreds med en strømstærk opamp og blive af med en pæn del af suset - dog skal det så hardwires el. lign da en opamp ikke passer som drop-in replacement). Og så er opløsningen og processorkraften af det indbyggede signalbehandlingskredsløb ikke imponerende i vore dage, men det vil jeg nu mere tilskrive dens tidsalder, det er næsten lige før den snart burde komme på teknisk museum, så det vil jeg dog ikke klandre Sennheiser for

Så tænkte at nu her, >= 10 år efter, må der være kommet noget bedre. Noget, der som minimum kan tage et PCM og DD signal og processe til ProLogic II hhv. 5.1.
Meget gerne en løs hovedtelefonforstærker, så man selv kan vælge hovedtelefonerne.

Synes Creative også havde noget på et tidspunkt, som både kunne virke som standalone og som USB lydkort. Godt nok kun med PCM og DD, men den er jeg åbenbart kommet for sent til. Man skulle tro der stadig ville være et marked for den hvis de lige gjorde den up2date med DTS etc. Nok ikke fordi DTS i sig selv vil gøre en stor forskel i lydkvaliteten, men mere for at være en smule fremtidssikret.

Forventer ikke den vilde HiFi kvalitet af et sådan produkt - det skal bruges til film og den slags, så troværdigheden af effekterne er til en hvis grænse vigtigere end kvaliteten - men sus vil jeg meget gerne have mig frabedt. Til HiFi har jeg nemlig en rigtig god hovedtelefonforstærker - den er at finde i min signatur

Til top Vis McAllan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McAllan

tvemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2010 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Hey ... det var jo sådan en fætter jeg skulle ha' købt:

Beyerdynamic's Headzone Home (HZ)

http://shop.beyerdynamic.de/home-cinema/headzone-home.html?l ang=1

Det ser sgu da seriøst ud  ... KUN 9.300,- + denne KÆMPE BONUS: Jeg kan bruge mine (ikke endnu indkøbte) røde Beyer Læder puder til dt880'ere ...

... Sættet kan også fåes trådløs  til omkring 10 pisk.

Har så indtil videre valgt en 'ydmyg' stereoløsning med Superlux HD-681 + iBasso D10 ... Pris: 2.700,-

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2010 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Have no fear the sourounder is here..

Henrik_sdk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 25 Februar 2010 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Kunne godt finde på at købe Beyers surround hvis jeg boede i lejlighed..
Til top Vis Henrik_sdk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik_sdk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes