| Forfatter |
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 21:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan vel låne en 602 hos aage (guitar forretning) og så i det mindste få den afprøvet derhjemme?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Philip L Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 63
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
har faktisk lige lånt en 602'er som min ven havde stående.. ska lige lytte på den i morgen..
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers er der en Harman Kardon Citation 24 til salg på dba til sølle 1250kr. Skal nok smække noget liv i dine CVs
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og glem nu det med de watt. Du kan ikke regne det for noget. Hvis det var watt vi snakkede om, kunne du vel bare købe en
7x140w surroundforstærker eller noget andet tåbeligt.
Prøv engang at lytte til folkene herinde. Der er faktisk en rimeligt stor del der ved hvad de snakker om. Pointen i at du
spørger om hjælp går ligesom lidt tabt hvis du ikke lytter.
Synes du skulle prøve at undersøge indmaden i de forstærkere du har øjnene på, da du ikke kan bruge watt betegnelsen til
en hujende fis.
En Acurus A250 fx kan erhverves til 2500kr på brugtmarkedet, og den kan sagtens trække dine CVer. Lad nu være med at
stille dine CVer på en pedestal, som en eller anden vild high-end højttaler ingen forstærkere kan trække.
Nu er jeg spændt på dit indtryk af den lånte Crown forstærker. Har hørt en del gode ord om dette mærke hvad angår
pris/ydelse
Uh, kom lige i tanke om Emotiva.
En Emotiva XPA-2 importeret fra USA koster 6000kr fra ny med fragt, told og moms og det hele! Giv den et kig. Den har en
voldsomt overdimensioneret trafo, og skal fint kunne spille dine CVer i stykker om du vil.
Held og lykke med jagten!
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
rskriver skrev:
Og glem nu det med de watt. Du kan ikke regne det for noget. Hvis det var watt vi snakkede om, kunne du vel bare købe en
7x140w surroundforstærker eller noget andet tåbeligt.
Prøv engang at lytte til folkene herinde. Der er faktisk en rimeligt stor del der ved hvad de snakker om. Pointen i at du
spørger om hjælp går ligesom lidt tabt hvis du ikke lytter.
Synes du skulle prøve at undersøge indmaden i de forstærkere du har øjnene på, da du ikke kan bruge watt betegnelsen til
en hujende fis.
En Acurus A250 fx kan erhverves til 2500kr på brugtmarkedet, og den kan sagtens trække dine CVer. Lad nu være med at
stille dine CVer på en pedestal, som en eller anden vild high-end højttaler ingen forstærkere kan trække.
Nu er jeg spændt på dit indtryk af den lånte Crown forstærker. Har hørt en del gode ord om dette mærke hvad angår
pris/ydelse
Uh, kom lige i tanke om Emotiva.
En Emotiva XPA-2 importeret fra USA koster 6000kr fra ny med fragt, told og moms og det hele! Giv den et kig. Den har en
voldsomt overdimensioneret trafo, og skal fint kunne spille dine CVer i stykker om du vil.
Held og lykke med jagten! |
|
|
Et eller andet sted, tror jeg faktisk godt at han ved det. Men i så fald, er der i hvert fald ingen tvil nu.  __________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
Philip L Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
fik prøvet den crown og syntes ikke lyden var så slem som man kunne frygte.. men den er helt klart ude af overvejelserne pga af blæser-støj.. for hvis man ikke brager igennem, tror jeg den vil irritere mig.
men går nå og tænker på at købe en acurus a150 til diskant/mellemtone og så en acurus a250 til bas.. tror i det ville være en go løsning ?
ved ikke rigtig med forforstærker, "farver" en forforstærker også lyden ligesom effektforstærkere ? eller styre den bare signalet ?
og så lige en sidste ting.. blev faktisk lidt forbavset over hvor lidt bas der kom ud af de al-1002'er, men tror det er fordi den forsvinder i gulvet (bor på 3. sal i en "gips-byggeri" med trægulve).. så skal vel afkoble dem fra gulvet.. kan man ikke løse det med nogle sten-fliser og kork-plader ?
takker på forhånd for jeres input
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, en forforstærker farver også.
men når du nu skrev PA, så troede jeg ikke at det gjorde noget med blæser støj? så skal anlægget vel netop bare brage derudaf. Hvis det er hifi med højt SPL niveau du vil have, så er det reelt noget andet du skal have. alternativt skal du have fat i et fuldt aktivt system, dvs aktive højttalere og aktive bundkasser. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Philip L Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2008 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
da jeg skrev pa, snakkede jeg om at bruge en pa effekt-forstærker.. kan godt være at jeg har cerwin-vega, men det betyder jo ikke at den skal stå på fuld skrald hele tiden :)
men hvordan syntes det lyder med et setup af acurus a150,a250 og så en rl11 preamp ?
også gerne give et bud på spørgsmålet angående afkobling..
|
| Til top |
|
| |
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Philip L skrev:
|
fik prøvet den crown og syntes ikke lyden var så slem som man kunne frygte.. men den er helt klart ude af overvejelserne pga af blæser-støj.. for hvis man ikke brager igennem, tror jeg den vil irritere mig.
men går nå og tænker på at købe en acurus a150 til diskant/mellemtone og så en acurus a250 til bas.. tror i det ville være en go løsning ?
ved ikke rigtig med forforstærker, "farver" en forforstærker også lyden ligesom effektforstærkere ? eller styre den bare signalet ?
og så lige en sidste ting.. blev faktisk lidt forbavset over hvor lidt bas der kom ud af de al-1002'er, men tror det er fordi den forsvinder i gulvet (bor på 3. sal i en "gips-byggeri" med trægulve).. så skal vel afkoble dem fra gulvet.. kan man ikke løse det med nogle sten-fliser og kork-plader ?
takker på forhånd for jeres input
|
|
|
Jeg solge mine Cerwin Vega DC-12 inden jeg pakkede mine AL-1000 ud og afprøvede dem, havde jeg vidst hvor lidt bas der var i dem i forhold til DC-12 så havde jeg nok aldrig solgt mine DC-12, en DC-12 kan få bukse benene til at flabre, og det kommer man så at sige ikke til at mærke med en AL-1000 i forhold til.
En ting er sikkert, en AL-1000 når aldrig DC-12 og 15 modellerne i bas hvis det er det man går efter.
De perioder hvor jeg bruger mine AL-1000 der sørger jeg de fleste gange at bruge en ældre NAD kontrol-forstærker der har BAS EQ, det giver det løft i bunden på en AL-1000 så man kan være bekendt at prale med at have en Cerwin vega med 15" bas .
Som skrevet så har du et problem med det træ gulve, mine dør også totalt i bassen når de kommer op på mit loft. __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
| Til top |
|
| |
Philip L Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja har en kammerat som har et par dc-12 og hold kæft de kan flytte noget luft men væggen til nabo'en er lavet pap, så tror ikke det er en go ide med en model med bagud-vendt diskant 
men har også tænkt på en eq, dog tror jeg bare at jeg vil bruge den i winamp (kører fra pc 95% af tiden)
men nogen input's til spørgsmålene ?
|
| Til top |
|
| |