Emne: GamuT vs. Bladelius -> Primare ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 02:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bob Dylan skrev:
Nåhr ja, var også lige inde at høre Lyngdorf TDAI 2200/CD-1, som jeg havde læst så meget godt om. Det var en stor skuffelse. Super flot design, men lyden - tja, slatten og kønsløs dækker vel meget godt.
Nu er der nok nogen, som vil mene jeg er meget kritisk eller besværlig, men det er jeg faktisk ikke. Kan bare godt lide at høre musik på en lækker måde 
Tja bum, jeg bliver mere og mere glad for mit nuværende Primare/System Audio setup. Det lyder faktisk ganske godt.
Kan anbefale flg.:
Van Morrison - Still On Top Bob Dylan - Modern Times Dylan & The Dead (På tilbud i GUF til 49,-)
Musik med sjæl og varme.
Mvh/Bob
|
|
|
Det er jo det, der er fedt - at finde sig tilpas med noget grej og nyde musikken. Det er som sådan ligegyldigt hvad det koster (i min verden) bare det fungerer (passer sammen og spiller godt), så man koncentrerer om musikken.
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 03:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
David skrev:
|
Hey Bob,
Nu vi var på samme side sidst, vil jeg lige skrive lidt om mine oplevelser med de nævnte mærker.
Jeg har haft en Plinius 9100 hjemme - mangen til fejlkøb har jeg heldigvis ikke gjort siden - magen til steril og transistoragtig sag, skal man lede rigtig længe efter. Måske deres 9200 er meget bedre, men jeg ville aldrig anbefale nogen at købe Plinius efter den oplevelse. Deres kl. A. forstærkere har jeg dog hørt meget godt om.
Pathos Logos er FORFÆRDELIG dårlig i mine ører: lukket, mørk, udynamisk, kedelig, tam, kastereret, topfokuseret, skinger.... the list goes on... Den første forstærker jeg har hørt, som formår at være mørk og kedelig, men stadigvæk skrige og være topfokuseret. Og så er den tudegrim og "kvalitetsindtrykket" er meget lig T-Hansens standard - bling, bling - med et stænk kvalmende åndenød... Jeg har dog kun hørt den på et sæt Magnepan MG1.6, som er en lineær 4 ohms belastning, og derfor burde være nem at trække, men vi kunne spille dobbelt så højt (og rent) med en 42w Thorhauge rørintegreret (Logos'en har 240w i 4 ohm). Vi havde også en Copland CTA-505 til at sammenligne med - for satan vi grinede af den Pathos - det var lige før vi skulle have haft Tena bind med, for det var da lige før vi p***ede i bukserne af grin. Du får mere for dine penge ved at købe for 30.000,- toiletpapir - så kan du tørre røv flere gange end hvis du tørrer røv med de 30.000,- i 100-lapper. 
Men ligesom med Gamut og Bladelius, synes jeg du skal ud og høre frem for at høre på andres "ævl" - herunder også mit.
Husk at hvis det koster mange penge, så vær mere kritisk...
|
|
|
He, he det overrasker mig lidt med den Logos at den spiller så forfærdeligt!. Den får ellers udemærkede anmeldelser. Ører er dog forskellige og har dog heller aldrig hørt den. Spekulerede på et tidspunkt dog lidt på den som er på KSB. Men synes den er tude grim. Den forstærker som passer til din lydkarakterstik af den logos jeg har lagt øre til og som har skuffet mig mest er Lyngdorf Sdai2175. Den er så slatten som en våd karklud og spiller kønsløs
Off topic |
|
|
Beklager at sige det, men det var min Rouge Stereo 90 altså også - den var alt for løs i bunden. Det gav alt for meget krop på kvindestemmer eksempelvis. Lisa Ekdahl lød som hangorillaen Tom Jones. Fik man så nogle rør i, som kunne styre bunden rimeligt, så var den alt for hidsig, kold og tynd i mellemtonen - you can't win... Den var underholdende og imponerende i starten, men forfærdeligt irriterende i længden - og ud røg den så... Jeg har også haft Perseus forforstærkeren hjemme - den er godt nok åben og forwarded - ALT for meget til min smag - den kunne overhovedet ikke tæmmes til min subjetive opfattelse af "neutral". Hverken Mullard eller nogle gamle slidte RCA 12AU7'ere eller 5814 kunne tæmme den. Vildt underlig oplevelse... Tact S2150 og M2150 har jeg kun gode erfaringer med - til 6000-8000 brugt, klasker man bare mediecenter'et i røven af den, og så spiller det sku godt. Nærmest ubegrænset effekt, selvom den kun har 2x150w i 8 ohm...
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 07:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
Music4life skrev:
David skrev:
|
Hey Bob,
Nu vi var på samme side sidst, vil jeg lige skrive lidt om mine oplevelser med de nævnte mærker.
Jeg har haft en Plinius 9100 hjemme - mangen til fejlkøb har jeg heldigvis ikke gjort siden - magen til steril og transistoragtig sag, skal man lede rigtig længe efter. Måske deres 9200 er meget bedre, men jeg ville aldrig anbefale nogen at købe Plinius efter den oplevelse. Deres kl. A. forstærkere har jeg dog hørt meget godt om.
Pathos Logos er FORFÆRDELIG dårlig i mine ører: lukket, mørk, udynamisk, kedelig, tam, kastereret, topfokuseret, skinger.... the list goes on... Den første forstærker jeg har hørt, som formår at være mørk og kedelig, men stadigvæk skrige og være topfokuseret. Og så er den tudegrim og "kvalitetsindtrykket" er meget lig T-Hansens standard - bling, bling - med et stænk kvalmende åndenød... Jeg har dog kun hørt den på et sæt Magnepan MG1.6, som er en lineær 4 ohms belastning, og derfor burde være nem at trække, men vi kunne spille dobbelt så højt (og rent) med en 42w Thorhauge rørintegreret (Logos'en har 240w i 4 ohm). Vi havde også en Copland CTA-505 til at sammenligne med - for satan vi grinede af den Pathos - det var lige før vi skulle have haft Tena bind med, for det var da lige før vi p***ede i bukserne af grin. Du får mere for dine penge ved at købe for 30.000,- toiletpapir - så kan du tørre røv flere gange end hvis du tørrer røv med de 30.000,- i 100-lapper. 
Men ligesom med Gamut og Bladelius, synes jeg du skal ud og høre frem for at høre på andres "ævl" - herunder også mit.
|
|
|
He, he det overrasker mig lidt med den Logos at den spiller så forfærdeligt!. Den får ellers udemærkede anmeldelser. Ører er dog forskellige og har dog heller aldrig hørt den. Spekulerede på et tidspunkt dog lidt på den som er på KSB. Men synes den er tude grim. Den forstærker som passer til din lydkarakterstik af den logos jeg har lagt øre til og som har skuffet mig mest er Lyngdorf Sdai2175. Den er så slatten som en våd karklud og spiller kønsløs
Off topic
|
|
|
Beklager at sige det, men det var min Rouge Stereo 90 altså også - den var alt for løs i bunden. Det gav alt for meget krop på kvindestemmer eksempelvis. Lisa Ekdahl lød som hangorillaen Tom Jones. Fik man så nogle rør i, som kunne styre bunden rimeligt, så var den alt for hidsig, kold og tynd i mellemtonen - you can't win... Den var underholdende og imponerende i starten, men forfærdeligt irriterende i længden - og ud røg den så...
Jeg har også haft Perseus forforstærkeren hjemme - den er godt nok åben og forwarded - ALT for meget til min smag - den kunne overhovedet ikke tæmmes til min subjetive opfattelse af "neutral". Hverken Mullard eller nogle gamle slidte RCA 12AU7'ere eller 5814 kunne tæmme den. Vildt underlig oplevelse...
Tact S2150 og M2150 har jeg kun gode erfaringer med - til 6000-8000 brugt, klasker man bare mediecenter'et i røven af den, og så spiller det sku godt. Nærmest ubegrænset effekt, selvom den kun har 2x150w i 8 ohm...
|
|
|
Hvad med din KAV400xi ? Var den ikke værd at anbefale __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
| Sendt: 07 Januar 2009 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
|
Hey Bob,
|
|
|
Hold da op... Du må have lyttet til en defekt model. Du oplever det lige modsat af dem jeg kender der har prøvet den. Må sige jeg er virkelig overrasket over det du skriver. Har selv haft den hjemme i en periode og prøvet den på hhv. Vienna Beethoven og Respons Grand artist / Baby og den formåede at have fuld kontrol over hele linien. Kunne spille sindsyg højt uden så meget som at blive ukontroleret. Den spiller meget "naturligt".. Ingen hidsighed, skinger og dovenskab. Bare fuld kontrol over højttalerne.
Men De Tact du nævner,,, ja jeg har lyttet til Lyngdorf med roomperfect og en Millinium og de er begge mere kolde og skingre sammenlignet med Pathos Logos...
Tror du er den eneste jeg har hørt om der har den holdning til Pathos... Men det har du klart din fulde ret til...
Men designet, tjaaaa, min kone kan ikke lide det og det er en rigtig støvsamler, så der skal bruges en pensel eller lign. for at gøre den ren... Men sådan er det jo med "åbne" forstærkere som de fleste med rør er. Tror helt klart det er en smagssag. Nogle er vilde med det andre ikke.
Btw. GamuT, tjjaaa, jeg hørte lidt til den opstilling de havde på messen i november... Det lød da forfærdeligt. Måske det er deres højttalere der gør det. Men sikke en skinger, kold lyd. Masser af knald på men sindsyg ubehageligt at lytte til. __________________ Mvh
Kenneth
|
| Til top |
|
| |
Bob Dylan Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 350
|
| Sendt: 15 Januar 2009 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg opgraderet med en Primare A30.2 effektforstærker, og det har givet en mere detaljeret top og smæk i måsen (bunden). Samtidig med en nlækker varm lyd - præcis som jeg vil ha' det. Det blev lidt billigere end oprindeligt budgetteret.
Tak for inputtene
Bob 
|
| Til top |
|
| |
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
| Sendt: 16 Januar 2009 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen tillykke med købet...
Det er jo dejligt, når det for en gangs skyld blvier billigere end budgetteret! Jeg synes næsten altid det er modsat 
|
| Til top |
|
| |
Bob Dylan Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 350
|
| Sendt: 21 Februar 2009 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg fat i endnu en Primare A30.2, så nu har jeg to. De er så blevet brokoblet. Det var ret simpelt, flytte én jumper og indsætte to nye - og voilá 2 x 120 W er forvandlet til 1 x 380 W 
High Fidelity 5, 2005 skrev om Primare A30.2:
"Karakteristisk for A30.2 er en nærmest skræmmende kontrol i bassen"
. . .og endvidere:
"Skiftes til A30.2 i den brokoblede version bevares denne karakteristik, potentialet forøges blot med effekten. Var det skræmmende med stereoversionen, så vent til du hører den brokoblede"
Lige nu bruger jeg en Primare I20 som pre-forstærker, men overvejer en Primare PRE30 eller en rør forforstærker. Nogen erfaringer/forslag?
Mvh
Bob 
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke. Har i dag selv SA1280. Men overvejer også SA Ranger, når jeg engang er flyttet til lidt større. Jeg havde faktisk overvejet den Thor. Var den så "frygtelig`? Den fik ´rigtig god test i et svensk blad. Regnede med at parre den med en Rega cd afspiller. Saturn tror jeg. Kan ikke lide Bladelius cd afspiller.
Har dog også overvejet nad M3. Særlig nu den er sat ned. Har du hørt den? Den ville jeg dog så parre med Nad egen cd afspiller. Da det godt må passe samen design mæssigt. __________________ Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|