| Forfatter |
|
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 00:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Du skal ikke købe k701, men k702
De er stort set identiske, men k702 har kabler der kan skiftes også er de sorte
|
|
|
kæmpe misforståelse
de hvide k701 er lang pænere
hvis man endelig skal skifte kabel skal det gøres rigtigt, på k702 indebære det at man fjerner minixlr stikket og kontakten. så efter kabel skift er farve eneste forskel
og en 2move kan godt trække et par k701 selvfølgeligt ender du med at købe en bedre amp .
mht dt880 så ville jeg heller købe K242HD til ca 1000kr
__________________ /Brian
musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
|
| Til top |
|
| |
Thomas* Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 17:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Altså dt880 er jo referencen, og personligt synes jeg ikke om dt990
Men ellers Thomas så tror jeg før at der er blevet spurt til forstærkere til k701, og der kan du se at k701 godt nok er en super "bøf", men først når den virkeligt for en god forstærker foran. Så altså jeg ville hoppe på et par dt880, men man kan sige at et par k701 måske er lidt mere fremtids sikrede.
|
|
|
Tak for inputtet og rådet; ja der lader til at være meget delte meninger om de to modeller: jeg har ikke hørt nogen af dem selv, men enten lader det til at dt880 prises for neutralitet, eller også kritiseres den for at være kedelig (lidt det samme med 701). dt990 flader folk i svime over, eller også synes de at den farver lyden og har for markant diskant. Tjaa. Måske er det med til at gøre denne hobby så interessant. 
|
| Til top |
|
| |
Thomas* Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2008 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
phoeniks skrev:
|
kæmpe misforståelse
de hvide k701 er lang pænere
Enig
hvis man endelig skal skifte kabel skal det gøres rigtigt, på k702 indebære det at man fjerner minixlr stikket og kontakten. så efter kabel skift er farve eneste forskel
og en 2move kan godt trække et par k701 selvfølgeligt ender du med at købe en bedre amp .
Du har desværre sikkert ret. Men det bliver ikke på denne side af Nytår.
mht dt880 så ville jeg heller købe K242HD til ca 1000kr
Hmm, den har jeg endnu ikke bemærket. Måske en af de gemte juveler?
|
|
|
Venligst
Thomas
|
| Til top |
|
| |
Thomas* Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2008 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
SNIP
Men nej en 2move er ik stærk nok til en 600ohms udgave af dt880 og jeg vil heller ikke mene den er kraftig nok til et par k701, som skal bruge noget juice for virkeligt at synge.
SNIP
|
|
|
Hej Techtrino, i al respekt er du helt sikker på at 2move ikke er nok til at drive 701'eren? Jeg er faldet over denne tråd på headfi : http://www.head-fi.org/forums/f105/corda-move-able-drive-d5k s-388217/
og herudfra ser det ud til at 2move "rækker ganske langt".... Jeg er slet ikke kyndig nok til at kunne vurdere deres udsagn, det ser blot ud til at den får rigtig gode ord med på vejen 
Venligst
Thomas
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 06 December 2008 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså der er selvfølgeligt mange meninger, oftes delte  Jeg har selv en Move, som har samme forstærker del som 2Move og min lillebror har en 2Move. Og jeg vil mene min Move spiller da okay med mine dt880, men man kan mærke at der bare mangler noget i forhold til min stationære amp, som er en meget kraftig fætter, som endda blev sagt til alternativ til k1000´s amp, og k1000 er nok den sværeste høretelefon til dato at trække. (et lille indskud, så spiller mine dt880 allerede for højt når volumen står i kl 8 position) Og da k701 kræver mere end dt880, så vil jeg sige at du har brug for en bedre amp for at få et par k701 til at leve op til deres bedste. Det er jo ikke sådan at der ikke kommer lyd ud, men man kan sige at en 2Move også selvom den faktisk er ret stærk, så vil den ikke kunne "gi" nok. Det er jo også en transportabel amp som ikke er beregnet til studio høretelefoner
|
| Til top |
|
| |
kolind Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 909
|
| Sendt: 06 December 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedkommende hævder også at hans move trækker et sæt K340 fint.. Det tvivler jeg meget stærkt på er tilfældet.. Den eneste forstærker jeg har hørt som VIRKELIGT trak mine K340'ere godt var irriterende nok NC8000's monster af en forstærker.. 
sætter jeg selv mine K340 til min portable amp, kan de godt spille højt nok såvidt jeg husker.. det lyder bare ikke spor godt.. 
så min ponte: bare fordi en amp kan få dem til at spille højt nok betyder det ikke at de bliver trukket "ordenteligt"..
|
| Til top |
|
| |
Thomas* Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2008 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Altså der er selvfølgeligt mange meninger, oftes delte
Jeg har selv en Move, som har samme forstærker del som 2Move og min lillebror har en 2Move. Og jeg vil mene min Move spiller da okay med mine dt880, men man kan mærke at der bare mangler noget i forhold til min stationære amp, som er en meget kraftig fætter, som endda blev sagt til alternativ til k1000´s amp, og k1000 er nok den sværeste høretelefon til dato at trække. (et lille indskud, så spiller mine dt880 allerede for højt når volumen står i kl 8 position) Og da k701 kræver mere end dt880, så vil jeg sige at du har brug for en bedre amp for at få et par k701 til at leve op til deres bedste. Det er jo ikke sådan at der ikke kommer lyd ud, men man kan sige at en 2Move også selvom den faktisk er ret stærk, så vil den ikke kunne "gi" nok. Det er jo også en transportabel amp som ikke er beregnet til studio høretelefoner
|
|
|
Tak for svaret!
Jeg forstår det som at 2move *kan* drive 701'eren men bare ikke til deres allerbedste (=en god stationær forstærker). Hvis "allerbedste" svarer til 100%, hvor sådan cirka ligger 2moven så? På en 80-85% eller væsentligt længere nede? Jeg er med på at jeg spørger om noget meget subjektivt og at der er tale om cirka cirka...
Tak,
Thomas
|
| Til top |
|
| |
Thomas* Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
kolind skrev:
|
Vedkommende hævder også at hans move trækker et sæt K340 fint.. Det tvivler jeg meget stærkt på er tilfældet.. Den eneste forstærker jeg har hørt som VIRKELIGT trak mine K340'ere godt var irriterende nok NC8000's monster af en forstærker.. 
sætter jeg selv mine K340 til min portable amp, kan de godt spille højt nok såvidt jeg husker.. det lyder bare ikke spor godt.. 
så min ponte: bare fordi en amp kan få dem til at spille højt nok betyder det ikke at de bliver trukket "ordenteligt"..
|
|
|
Den er jeg med på. Det svarer vel lidt til at iPod godt kan få bøfferne til at spille, og også med et vist lydtryk, det er bare en lidt flad, kedelig lyd ifht. fra en forstærker.... Men var jeg løbet tør for forstærkerbatteri, ville jeg ikke tøve et sekund med at lytte videre direkte fra iPod'en.
|
| Til top |
|
| |
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2515
|
| Sendt: 06 December 2008 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm procenter er selvfølgeligt svært at sige.  Altså jeg vil sige hvis du vil have et par k701... Altså det har du besluttet dig for, så ville jeg ikke vælge en 2move, du kan få mere for pengene i en stationær forstærker, og en par k701 er ikke nogen du kan bruge undervejs vil jeg mene. Så jeg vil ikke prøve med procenter, men istedet sige, hvad er det du skal bruge
|
| Til top |
|
| |
Thomas* Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
techtrino skrev:
Hmm procenter er selvfølgeligt svært at sige.  Altså jeg vil sige hvis du vil have et par k701... Altså det har du besluttet dig for, så ville jeg ikke vælge en 2move, du kan få mere for pengene i en stationær forstærker, og en par k701 er ikke nogen du kan bruge undervejs vil jeg mene. Så jeg vil ikke prøve med procenter, men istedet sige, hvad er det du skal bruge
|
|
|
Hmmm, det er måske lidt "baglæns" det her. Jeg har ikke besluttet mig for en 701, men synes bare den ser flot ud og har læst en masse godt (og lidt skidt) om den. Jeg har en 2move og tror ikke jeg køber en stationær HP forstærker nogensinde (aldrig sige aldrig ). Nu lytter jeg til lukkede bøffer, men har opdaget at jeg ikke altid behøver lukkede og at åbne lyder *endnu* bedre... ! Så derfor er jeg ude efter et par gode åbne og troede - som uerfaren headfi'er - at jeg kunne bruge stort set alle bøffer, nu hvor jeg har en forstærker. Men ak .... Der er åbenbart forstærkere, og så forstærkere.
Så lang historie kort: jeg er ude efter et par gode åbne bøffer, der skal fungere godt med min 2move/ipod; og de behøver ikke at være transportable (her bruger jeg Sleek Audio SA6). Mht. procenterne og 701, var jeg mest ude efter at lære fra jer erfarne, hvor meget der går tabt, når en krævende bøf matches med en god transportabel forstærker (fremfor en god stationær).
Tak for hjælpen,
Thomas
|
| Til top |
|
| |