Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 17:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: DTS med standard jack-phono, et problem? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Munse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

bjarke skrev:
Munse skrev:

Gainward Hollywood@Home™ 7.1 Sound Card understøtter DTS over S/PDIF output, koster kun 349,-

Ja, det kort ser lovende ud! Nogen der har erfaringer med det?

Ja det har jeg, bruger den i min HTPC hvor jeg bruger et Toslink-kabel til at forbinde den til min Denon 3803

Til top Vis Munse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Munse

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 15:32 | IP-adresse registreret  

Du kan også købe et Creative 4.1 DIGITAL kort. Det kan over DTS og DD og så i 6.1 og 7.1, via coax. Jeg gav 149 kr. for nogle år siden.
Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß

Don Räß
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Alle typer lyd kan overføres via kortet, også spil og MP3.

Til top Vis Don Räß's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Räß

blaster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 Februar 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

lorx skrev:

Gameport;O

Den virker også som MIDI interface på mange lydkort. Så vi får begge ret da det er et gameport/MIDI interface

mvh

Til top Vis blaster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blaster

Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Djon skrev:

Kan dette overføre DTS, Dolby Digital 5.1  osv. lyd korrekt til receiveren? Idet jeg bruger PC'en til meget andet end blot film (musik og spil), er jeg ikke sikker på, at jeg kan benytte SP/DIF og den slags. Er dette korrekt? Har læst den anden tråd herinde, men kan ikke finde et svar på, om denne standard løsning kan benyttes.

og skrev senere

Hvordan ser sådan et kabel ud i den anden ende? Har du et link? Kan de uden problemer fåes i 10 meter?

Hvad er et normalt phono kabel?

I princippet nej, men det er jo heller ikke nødvendigt hvis din digital er i phono form  men det mest normale er at SPDIFen er et mini-jack

Det kabel som du skal bruges (til mini-jack spdif) er som sagt et digitalt kabel (aka. coax el. SPDIF kabel) som foreksemple  http://avconnection.dk/Functions/ProductDetails.asp?HirachyI D=307&PictureID=1093 (jeg er ked af at reklamere, men er det eneste jeg umiddelbart kunne finde).

Det billede du viste er et normalt phono (eller i hvert fald et mini-jack til phono).

Som billedet i linket viser så er et digital kabel det samme som dit billede det er bare mono, (altså kun en phono connector i den anden ende)

For lige at svare på dit første spørgsmål, om man kan køre digital lyd i gennem et sterio kabel. Det KAN ske at man MÅSKE kan få digital signal ud i gennem et normalt sterio kabel

Det er IKKE TESTET, SÅ PRØVES PÅ EGET ANSVAR må skal en kabel/stik faglig herinde be/afkræfte min påstand

Det som er finten er at på et digital kabel er det "tip-connecteren" som sender signalet og "sleeve-connectoren" som er nul.

Som vist er den sorte (på dit billede den hvide) connector den som "tip"-signalet havner i, så i teorien kunne man jo bare slutte sin sorte connector til sin coax indgang og vupti  spørgsmålet er jo så om man også får nullen med eller om den ryger på "det røde signal".

Evt, hvis det er fordi du ik gidder at investere i et nyt kabel, så er der nogen lydkort (fx turtlebeach santa cruz som jeg har (er forøvrigt et ganske fortrindeligt 5.1 kort med DTS pass) som har en ikke standart SPDIF, hvor man faktisk ikke kan bruge et digital kabel men skal bruge et phono kabel (det betyder forresten at jeg nu er indehaver af et 5m digital kabel som jeg ikke kan bruge til noget, hvis det skulle have interesse)

Håber det gav nogen ideer

Til top Vis Seeker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeker

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes